GP Άμπου Ντάμπι: Χίλιες και μια νύχτες!

Σ΄ ένα απαράμιλλο σκηνικό πάνω στο τεχνητό νησί Yas Island και την υπερσύγχρονη πίστα Yas Marina Circuit ο (IV)ettel θέλει την 7η συνεχή του νίκη εκεί όπου το 2010 πήρε τον πρώτο του τίτλο.
Την Κυριακή όταν θα δύει ο ήλιος στον Περσικό κόλπο και θα ανάβουν τα φώτα του Yas Hotel όλα θα είναι έτοιμα για την εκκίνηση ενός αγώνα, με μοναδικό χαρακτήρα. Φέτελ και Red Bull Racing έχουν ήδη εξασφαλίσει τους τίτλους,
αλλά η μάχη της δεύτερης θέσης, που δίνει σημαντικές οικονομικές απολαβές από τη Συμφωνία Ομόνοιας, είναι ανοιχτή! Mercedes (313β.), Ferrari (309β.) και Lotus (285β.) ερίζουν για την κατάκτησή της ενώ απομένουν 129 βαθμοί να μοιραστούν στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 5η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Φέτελ, αλλά πρόπερσι ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Χάμιλτον. Πέρυσι ήταν η σειρά του Ράικονεν να πάρει για λογαριασμό της Lotus την 1η του νίκη άμα την επιστροφή του στη F1.
..Το 2010 στη Yas Marina Circuit κρίθηκε το πρωτάθλημα με το Φέτελ να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των Αλόνσο – Γουέμπερ ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία. Φέτος ο 26χρονος Γερμανός ήδη τέσσερις φορές πρωταθλητής θέλει να συνεχίσει το σερί νικών που έχει και να φτάσει τις επτά.

Όπως φάνηκε την προηγούμενη Κυριακή, στο Buddh International Circuit, ο Φέτελ δύσκολα θα κόψει ρυθμό ειδικά σε μια πίστα που έχει κερδίσει τις μισές φορές που έχει γίνει αγώνας εκεί. Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Αλόνσο με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος από τη Renault του Πετρόφ. Ο Φέτελ πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη που του έδωσε τον πρώτο του τίτλο. Στη Ferrari έχουν ένα λόγο παραπάνω να θέλουν τη νίκη, ώστε να πάρουν μια άτυπη ρεβάνς για το «κάζο» του 2010.

Ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ λατρεύει το Yas Circuit: «Μέσα σε λίγα χρόνια, αυτός ο αγώνας έχει εξελιχθεί σε highlight της σεζόν! Εκκινώντας το σούρουπο και τερματίζοντας τη νύχτα, έχει κάτι το μοναδικό, το εντυπωσιακό. Έχω ξεχωριστές αναμνήσεις από αυτή τη πίστα. Το 2009 κέρδισα εκεί, το ίδιο και το 2010, κατακτώντας με εκείνη τη νίκη το πρώτο μου πρωτάθλημα. Είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα. Εντυπωσιακή πίστα, με μεγάλες εξόδους διαφυγής και με την έξοδο του pit lane να περνάει μέσω τούνελ, στην άλλη πλευρά. Σουρουπώνει ενώ τρέχουμε οπότε χρησιμοποιούμε ειδικές ζελατίνες στο κράνος. Η πίστα είναι αριστερόστροφη, απίθανο το πέρασμα από το Yas Hotel, οδηγείς κάτω από το παράθυρο του δωματίου που μένεις. Τα σημεία κλειδιά στην επίτευξη ενός καλού γύρου είναι: Η στροφή 1 που είναι πολύ γρήγορη αλλά με περιορισμένη ορατότητα και οι στροφές 20-21 που ουσιαστικά τις αντιμετωπίζουμε ως μία γιατί πρέπει να έχουμε τέλεια έξοδο από τη μία και είσοδο την άλλη. Το μυστικό είναι να πατήσεις γκάζι όσο το δυνατόν νωρίτερα στη δεύτερη έξοδο, ώστε να επιταχύνεις ενόψει της ευθείας που έπεται».



Στο Yas Circuit υπάρχουν δυο ζώνες DRS (Drag Reduction System) στις δυο μεγάλες ευθείες που οριοθετούνται από τις στροφές 7-8 και 10-11.

Η Pirelli στη διάθεση των πιλότων έχει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Πέρυσι που χρησιμοποιήθηκε ο ίδιος συνδυασμός οι περισσότεροι πιλότοι έκαναν 1 πιτ στοπ. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε μεταξύ άλλων: «Ο τρόπος που πέφτει η θερμοκρασία του οδοστρώματος στο Άμπου Ντάμπι έχει σοβαρή επίδραση τόσο στη φθορά όσο και στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών. Οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για περισσότερους γύρους τη μαλακή γόμα προς το τέλος του αγώνα. Τη συγκεκριμένη πίστα τη γνωρίζουμε καλά εδώ κάναμε τις πρώτες μας δοκιμές πριν ξεκινήσουμε στη F1. Η πίστα δοκιμάζει σκληρά τα ελαστικά χωρίς όμως να τα φθείρει υπέρμετρα. Καθότι φέτος η γκάμα ελαστικών είναι πιο μαλακή περιμένουμε τα δυο πιτ στοπ να είναι η κυρίαρχη στρατηγική.  Αλλά μπορεί κάποιοι να κάνουν μόνο ένα. Μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα έχουμε πιο καθαρή εικόνα».



Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο αγώνα
που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις. Είναι ο μοναδικός αγώνας στο καλεντάρι που εκκινεί υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, όπως άλλωστε και τα σιρκουί Marina Bay (Σιγκαπούρη), Yeongam (Κορέα), Austin (ΗΠΑ) και Interlagos (Βραζιλία)

Απευθείας μετάδοση στην τηλεόραση!
Μ’ ένα σερί έξι νικών σε Βέλγιο, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία και Ινδία, ο Φέτελ πήρε τον τίτλο αλλά θέλει να φτάσει τις εννέα νίκες σερί στους τρεις τελευταίους αγώνες σε Άμπου Ντάμπι, Ώστιν και Ιντερλάγος.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής 3/11.
Νωρίτερα στην ωριαία εκπομπή της Δημόσιας Τηλεόρασης πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε συνέντευξη του πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ και ένα αφιέρωμα στην κατασκευή της RB9 του μονοθέσιου που πήρε φέτος τον τίτλο στους κατασκευαστές.




GP Άμπου Ντάμπι

Μήκος διαδρομής: 5554m
Ρεκόρ γύρου: 1:40.279 Φέτελ, Red Bull, 2009
Μέση ταχύτητα γύρου: 190 km/h
Τέρμα γκάζι: 73% του γύρου
Αλλαγές σχέσεων: 68 στο γύρο.
Γύροι: 55
Απόσταση: 305.355km
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας
Αριθμός στροφών: 21 (12 αριστερές, 9 δεξιές)

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...