ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ > ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ > ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ*«Μαρίνα» εναντίον Τζέι Λο

Τα πρώτα βήματα του ακορντεονίστα και τραγουδιστή Ρόκο Γκρανάτα εξιστορούνται στην ταινία του Στιν Κόνινξ, ενώ η σέξι σταρ ντύνεται... κακομοίρα μεσίτρια στο «Parker»
Μαρίνα
Του Στιν Κόνινξ
Ματέο Σιμόνι, Κριστιάν Καμπάνια, Λουίτζι Λο Κάσιο, Ντονατέλα Φινοκιάρο
Μετά τον πόλεμο, στα τέλη της δεκαετίας του '40, η τετραμελής οικογένεια των Γκρανάτα αφήνει το σπίτι της στην Καλαβρία της νότιας Ιταλίας σε αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης στο Βέλγιο.
Απογοητευμένος από τις συνθήκες στον μουντό καταυλισμό των ανθρακωρύχων μεταναστών όπου ζουν, ο μικρός Ρόκο θα έρθει σε ρήξη με τον πατέρα του, κάτι που θα συμβεί πολλές φορές στο μέλλον, όταν στα 20 του βάζει στόχο να ακολουθήσει το πάθος του για τη μουσική τελειοποιώντας το ταλέντο του για το ακορντεόν.

Ο έρωτάς του για την κόρη ενός Βέλγου μπακάλη θα αποδειχτεί καταλυτικός για την ανάδειξη του άστρου του στο μουσικό στερέωμα... Τα πρώτα βήματα στη ζωή και τη μουσική του ακορντεονίστα και τραγουδιστή Ρόκο Γκρανάτα, με αποκορύφωμα τη σύλληψη και τη σύνθεση του διεθνούς διαχρονικού του χιτ «Marina», ξετυλίγονται σε ένα κλασικό βιογραφικό μελόδραμα, βελγο-ιταλικής κοπής, το οποίο υπογράφουν ως παραγωγοί και οι κορυφαίοι του βελγικού σινεμά, αδελφοί Νταρντέν.
Ο Τζέισον Στέιθαμ και η Τζένιφερ Λόπεζ στο «Parker»
Ο Τζέισον Στέιθαμ και η Τζένιφερ Λόπεζ στο «Parker»
Προσεγμένη ως την τελευταία της λεπτομέρεια η εικαστική σύνθεση της εποχής, με τη φωτογραφία να συνθέτει καρτ-ποστάλ εικόνες του Βελγίου της δεκαετίας του '50, μαρτυρά τη δουλειά που έχει γίνει στο τεχνικό μέρος του φιλμ. Ακαδημαϊκά σκηνοθετημένη από τον άσημο Στιν Κόνινξ, σκηνοθέτη δύο-τριών ακόμη βιογραφιών, η ταινία ακολουθεί τη συνταγή του μελό εποχής, δίνοντας έμφαση στο ρομαντικό μέρος της ιστορίας και στον έρωτα του Γκρανάτα για την ξανθιά Βελγίδα που ενέπνευσε το μεγάλο του σουξέ. Στοιχείο -και αναφερόμαστε κυρίως στη συναισθηματική υπερβολή της δραματουργίας, καθώς και στις επαναλαμβανόμενες συγκρούσεις πατέρα και γιου- που αρκετές φορές κουράζει, ενώ ισορροπεί οριακά αφηγηματικά, χάρη κυρίως στις πειστικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών και τα όσα λέει το σενάριο για τις δυσκολίες της μετανάστευσης σε μια πλούσια χώρα του ευρωπαϊκού Βορρά στα μέσα του 20ού αιώνα. (2013, Marina)
Parker
Του Τέιλορ Χάκφορντ
Τζέισον Στέιθαμ, Τζένιφερ Λόπεζ, Μάικλ Τσίκλις, Νικ Νόλτε
Ο Πάρκερ, επαγγελματίας ληστής με «ιδιαίτερο» κώδικα ηθικής, προδίδεται από τους τέσσερις συνεργάτες του μετά από ληστεία σε πανηγύρι του Οχάιο.
«Μαρίνα» εναντίον Τζέι Λο
Κι ενώ αυτοί τον θεωρούν νεκρό, εκείνος επανέρχεται για να πάρει εκδίκηση ακολουθώντας τις διασυνδέσεις τους με έναν μεγαλομαφιόζο για να τους εντοπίσει στο Παλμ Σπρινγκς της Φλόριντα.
Εκεί, παριστάνοντας τον Τεξανό επιχειρηματία, τραβάει την προσοχή μιας μεσίτριας σε κακή οικονομική κατάσταση που τον πείθει να συνεργαστούν, καθώς η τετράδα των πρώην συνεργατών σχεδιάζει τη ληστεία μιας σειράς πολύτιμων κοσμημάτων...
Ηρωας που γεννήθηκε από την πένα του μυθιστοριογράφου Ντόναλντ Ε. Γουεστλέικ και ενέπνευσε στο παρελθόν κι άλλες ταινίες όπως τον «Επαναστάτη του Αλκατράζ» (1967) με τον Λι Μάρβιν και την «Αποζημίωση» (1999) με τον Μελ Γκίμπσον, ο ευσυνείδητος αλλά βίαιος απατεώνας που είναι γνωστός μόνο με το επίθετό του, ενσαρκώνεται εδώ από τον Τζέισον Στέιθαμ σε μια περιπέτεια εκδίκησης λάθος από την αρχή ως το τέλος.
Σκηνοθετημένη από τον Τέιλορ Χάκφορντ, που φαίνεται να τα καταφέρνει καλύτερα στις βιογραφίες (όπως με το «Ray») παρά στις περιπέτειες (έχει υπογράψει και την αποτυχημένη «Απόδειξη ζωής» με τους Ράσελ Κρόου και Μεγκ Ράιαν), πάνω σε ένα σενάριο του Τζον Τζ. ΜακΛάφλιν («Μαύρος κύκνος», «Χίτσκοκ»), η ταινία στερείται πρωτοτυπίας έτσι όπως εξελίσσεται σαν ένα βαρετό κολάζ ανέμπνευστων σκηνών δράσης.
Διεκπεραιωμένη χωρίς νεύρο, διαθέτει μια-δυο υπερβίαιες σκηνές που τονίζουν τις καταβολές του Τζέισον Στέιθαμ ως καλτ σταρ των b-movies, σε αδυναμία, ωστόσο, εδώ να βρει το σωστό ύφος ακόμα και απέναντι στη σέξι Τζένιφερ Λόπεζ, και αυτή ακατάλληλα τοποθετημένη στον ρόλο της κακομοίρας μεσίτριας που του κλέβει δυο φιλιά με το ζόρι. (2013)
Σουπερχόνδριος
Του Ντάνι Μπουν
Ντάνι Μπουν, Αλις Πολ, Καντ Μεράντ
Ο Ρομέν, σαραντάρης υποχόνδριος ιατρικός φωτογράφος, κάνει τον βίο αβίωτο στον γιατρό φίλο του Ντιμίτρι Ζβένκα, που έχει βάλει σκοπό να του βρει γυναίκα. Μέχρι που η αδελφή του δεύτερου, πωρωμένη προστάτιδα μεταναστών, τον μπερδεύει με τον πληγωμένο αρχηγό της επανάστασης στα βουνά του (φανταστικού) Τσερκιστάν και τον περιθάλπει στο πλούσιο σπίτι της... Αναζωογονιστικά αστεία στο πρώτο της μέρος κωμωδία, σάτιρα του μάτσο ανδρισμού και της αστικής υποκρισίας, από τον μετρ στο είδος Ντάνι Μπουν. Το δεύτερο μισό της ταινίας, ωστόσο, δεν αποφεύγει την παγίδα της ελαφριάς ανοησίας (2014, Supercondriaque).
Ερωτας αλά ισπανικά
Του Εμίλιο Μαρτίνεθ Λάθαρο
Κλάρα Λάγο, Ντάνι Ροβίρα, Κάρμεν Μάτσι
Ενας περήφανος Ανδαλουσιανός από τη Σεβίλλη ερωτεύεται σε ένα βράδυ κεραυνοβόλα μια νεαρή από τη χώρα των Βάσκων και την ακολουθεί στην παραθαλάσσια κωμόπολή της όπου θα αναγκαστεί να υποδυθεί τον μελλοντικό της σύζυγο για λογαριασμό του ναυτικού πατέρα της? Η ισπανική εκδοχή της γαλλικής κωμωδίας «Είναι τρελοί αυτοί οι Βόρειοι» έσπασε τα ταμεία στην Ισπανία (2014, Spanish affair).
Ελάτε να πάρετε τον καφέ σ' εμάς
Του Αλμπέρτο Λατουάντα
Ούγκο Τονιάτσι, Μιλένα Βούκοτιτς, Πιέρο Κιάρα
Ενας μεσήλικας εφοριακός βάζει στο μάτι τρεις γεροντοκόρες αδελφές με πλούσια κληρονομιά. Θα παντρευτεί τη μία από αυτές και θα αποκτήσει ερωμένες τις άλλες δύο με απρόβλεπτες συνέπειες... Επανέκδοση της ανατρεπτικής ερωτικής μαύρης κωμωδίας του Αλμπέρτο Λατουάντα (1970, Venga a prendere il caffe... da noi).
ΑΝΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ
adaaliaka@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...