ΤΟΥΟΤΑ GT86 Επιστροφή στο μέλλον,ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΟ GT86

Προσπαθώ να έρθω για λίγο στη θέση όσων διαβάζουν τις διθυραμβικές κριτικές που συνοδεύουν κάθε επαφή των ανθρώπων του ειδικού Τύπου με το GT86 (και εσχάτως, το δίδυμο αδελφάκι του, Subaru BRZ). Ο προβληματισμός είναι αναπόφευκτος. Είναι πράγματι τόσο καλό το κουπέ της Toyota; Από πλευράς εμφάνισης, δεν σε αφήνει αδιάφορο, αλλά δεν σε κάνει να γυρίζεις και το κεφάλι σου στο πέρασμά του.

 Για να είμαι δίκαιος, ο κόσμος το κοιτάζει αρκετά. Εχω όμως την εντύπωση πως αυτό δεν οφείλεται τόσο στη σχεδίασή του, αλλά αφ' ενός στη φήμη που το ακολουθεί και αφ' ετέρου στο γεγονός ότι με μόλις 5 αντίτυπα να έχουν πουληθεί το τελευταίο 18άμηνο, είναι πιο πιθανό να έρθεις face to face με μια Panamera, παρά με ένα GT86.
Σε κάθε περίπτωση, νομίζω πως θα συμφωνήσουν όλοι πως το Toyota GT86 είναι απλά ένα όμορφο κουπέ και όχι κάτι περισσότερο. Μήπως ο ενθουσιασμός πηγάζει από τις προδιαγραφές του; Μάλλον δύσκολο, και δεν χρειάζεται να γυρίσεις δεκαετίες πίσω το χρόνο, φτάνοντας σε μοντέλα όπως το 2000GT του 1967, του οποίου το GT86 θεωρείται πνευματικό τέκνο.
Μια βόλτα πίσω στο 1999 και στην τελευταία γενιά της Celica αρκεί. Η έκδοση TS του ιαπωνικού κουπέ απέδιδε 192 ίππους από τον κινητήρα 1.8, που είχε εξελιχθεί από κοινού με τη Yamaha. Οι 200 ίπποι τού επίσης ατμοσφαιρικού -και boxer, για να μην ξεχνάμε πως πίσω του βρίσκεται η Subaru- GT86 είναι παρόμοια ισχύς, και μάλιστα αποδίδεται από δίλιτρο κινητήρα. Ακόμη και το Fiesta με τον 1.000ρη Ecoboost των 125 ίππων έχει την ίδια ροπή με το GT86 και την αποδίδει 5.000 στροφές χαμηλότερα (στις 1.400 αντί στις 6.400 σ.α.λ.).
Αρα προς τι ο ενθουσιασμός; Η εξήγηση μπορεί να φαντάζει πολύπλοκη, είναι όμως εξαιρετικά απλή. Μπαίνοντας στο GT86 σε τυλίγει μια ατμόσφαιρα νοσταλγίας. Οσο και να ψάξεις, δύσκολα θα βρεις παρόμοια θέση οδήγησης σε άλλο μοντέλο της σημερινής εποχής. Αυτό το Toyota είναι ένα ταξίδι στο χρόνο. Σε πηγαίνει πίσω, σε εποχές που η οδήγηση ήταν απόλαυση, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα άγνωστα και η κατανάλωση ή οι εκπομπές ρύπων δεν ενδιέφεραν κανέναν. Συν το ότι είναι πισωκίνητο. Από εκεί πηγάζει ο ενθουσιασμός. Το GT86 σού θυμίζει μια κατηγορία αυτοκινήτων, που σχεδόν είχες ξεχάσει ότι υπήρχε.
Ηοδήγησή του δεν είναι εύκολο πράγμα ούτε γίνεται ξεκούραστα. Για την ακρίβεια, αν έχεις συνηθίσει τα σημερινά μοντέλα, το συγκεκριμένο θα πρέπει να το δεις ως εναλλακτική του γυμναστηρίου. Χρειάζεται να είσαι ευκίνητος για να μπεις, η ιδανική θέση οδήγησης καταπονεί τη μέση και η ανάρτηση δεν έχει ρυθμιστεί για να βγαίνεις «ατσαλάκωτος». Το τιμόνι είναι βαρύ και το χειροκίνητο κιβώτιο σφιχτό και με κοντές διαδρομές. Ναι, η οδήγηση του GT86 σε μια ορεινή διαδρομή είναι καλύτερη γυμναστική από το διάδρομο. Ασε που το πιθανότερο είναι πως στο τέλος της βόλτας θα έχεις καταναλώσει περισσότερη ενέργεια.
Το GT86 δεν το οδηγείς με τον αγκώνα στο παράθυρο, αλλά με τα χέρια στο τιμόνι την κάθε στιγμή. Τι κι αν είναι Αύγουστος, κλιματισμό δεν διανοείσαι να βάλεις. Από τη μια ο ήχος του κινητήρα είναι αρκετά εθιστικός για να πηγαίνει χαμένος, ενώ από την άλλη η ροπή είναι έτσι κι αλλιώς τόσο οριακή (205 Nm), που δεν σε παίρνει να έχεις και απώλειες. Το κόκκινο στο στροφόμετρο βρίσκεται στις 7.500 σ.α.λ. Αν δεν ήσουν κάτοχος ενός Honda, Clio RS ή της Celica TS, αυτό είναι κάτι που μάλλον δεν έχεις ξαναδεί.
Αναρωτιέσαι τι γίνεται με την κατανάλωση; Αν μπεις μέσα στο GT86 για να οδηγήσεις και όχι για να μετακινηθείς, κάθε 350 χλμ. θα επισκέπτεσαι βενζινάδικο. Με άλλα λόγια, καλύτερα να βρεις ένα για χορηγό, γιατί το πιθανότερο είναι πως θα βγει ο Ραϊκόνεν και όχι ο ταξιτζής που κρύβεις μέσα σου. Στο μεταξύ, μπορείς να ονειρεύεσαι ότι το επόμενό σου αυτοκίνητο θα είναι ένα Renault Megane ντίζελ, που θα σε πάει στην άλλη άκρη του πλανήτη με ένα ρεζερβουάρ.
Ολοκληρώνοντας την επαφή με το GT86, ένα πράγμα είναι σίγουρο. Με το αυτοκίνητο αυτό πραγματοποιείς ένα flash back στα '90s. Μην ψάχνεις για stop/start, γιατί δεν υπάρχει. Ούτε και οι εκπομπές ρύπων είναι οι politically correct για ένα μοντέλο του 2014, οπότε ετοίμασε και 462 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας. Τα μόνα στοιχεία που παραπέμπουν σε σύγχρονο μοντέλο, είναι η συστοιχία LED στα μπροστινά φώτα και η οθόνη αφής στην κονσόλα, με τις γνωστές δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Για να αποκτήσεις πρόσβαση στην παραπάνω εμπειρία, θα πρέπει να καταβάλεις από 36.000 έως 40.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση από πλευράς εξοπλισμού. Ναι, με τα ίδια λεφτά μπορείς να πάρεις μια μεταχειρισμένη SLK και μια Cayenne. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, θα χρειαστεί να πληρώνεις για το γυμναστήριο.
phgh

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...