Jimmy Maymann είναι Σκανδιναβός, μαραθωνοδρόμος, επιχειρηματίας, πολίτης του κόσμου και blogger.

Ο άνθρωπος που ηγείται της εξάπλωσης της Huffington Post εξηγεί τα μυστικά πίσω από την επιτυχία της πλατφόρμας που ήρθε και στη χώρα μας.

Ποια είναι η συνταγή για να μετατρέψεις ένα πετυχημένο blog σε κερδοφόρα πολυεθνική;

Οταν ξεκίνησε η Huffington Post, ήταν μια πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών. Προφανώς τα τελευταία εννέα χρόνια άλλαξαν πολλά στον χώρο των ΜΜΕ και η Huffington Post πρόσφερε κάποιες σωστές απαντήσεις αναφορικά με το πώς διαμορφώνεται ο χώρος και εφάρμοσε τις σωστές πρακτικές. Δύο ήταν τα δομικά στοιχεία: Στα πρώτα στάδια δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο πώς θα εμφανίζονται οι αναρτήσεις μας στις μηχανές αναζήτησης και δημιουργήσαμε ένα σύστημα ώστε τα θέματά μας να βγαίνουν ψηλά στο Google. Το δεύτερο ήταν φυσικά τα κοινωνικά δίκτυα. Στην Αμερική λέμε ότι «social is the new black», υπονοώντας ότι πρέπει να δούμε ποια κείμενα λειτουργούν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τι λειτουργεί καλύτερα στο Facebook και τι στο Twitter. Προφανώς, λοιπόν, κατανοούμε το πώς να είμαστε μέρος αυτού του «οικοσυστήματος». Το επόμενο βήμα είναι η αγορά της κινητής τηλεφωνίας: Τους τελευταίους 18 μήνες το 16% του κοινού μας στις ΗΠΑ προέρχεται από εκεί. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή, πάνω στην οποία εργαζόμαστε.

Αντιγράφεται αυτή η συνταγή;

Πολλοί μελετούν το μοντέλο και προσπαθούν να το προσαρμόσουν στις δικές τους πλατφόρμες. Τοποθετούν, λοιπόν, κάτω από ένα κείμενο ένα κουμπί share στα κοινωνικά δίκτυα. Η επιτυχία μας, όμως, δεν οφείλεται στο share αλλά ξεκινά από τη συνολική φιλοσοφία, τον τρόπο δουλειάς, τη νοοτροπία μας. Πρέπει να το εννοείς, να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο λειτουργείς.
Ο ρυθμός των media έχει μεταβληθεί, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αλλάξει τα πάντα. Στη Huffington Post λέμε ότι η δουλειά σου δεν σταματά όταν πατάς enter και στέλνεις το κείμενό σου. Αντίθετα, τότε είναι που ξεκινά!

Γιατί επιλέξατε να ξεκινήσετε την ελληνική έκδοση της Huffington Post;

Θεωρώ πως τώρα είναι η σωστή στιγμή για να φέρουμε νέες ιδέες και διαφορετικές φωνές στην αγορά των μέσων ενημέρωσης. Οι άνθρωποι επιθυμούν να ακούσουν κάτι νέο, θέλουν μια νέα αρχή. Προφανώς η ελληνική καταγωγή της Αrianna έπαιξε ρόλο στην απόφασή μας. Ηθελε πάντα να επιστρέψει και να δώσει πίσω κάτι από αυτά που οφείλει στη γενέτειρά της, αλλά και να συμμετάσχει στη νέα εποχή μετάβασης.

Πριν αναλάβετε CEO στη Huffington Post ήσασταν ένας πετυχημένος startuper. Είναι διαφορετικά τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας σε μια startup σε σχέση με μια πολυεθνική;

Οταν δουλεύεις σε μια εταιρεία όπως η δική μας, που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς, συνειδητοποιείς πως ισχύουν πολλά από τα διδάγματα που μαθαίνεις ως νέος επιχειρηματίας. Εάν θέλεις συνεχώς να καινοτομείς, εάν θέλεις να κινείσαι γρήγορα, τότε πρέπει να διατηρείς μια επίπεδη οργάνωση, ένα σφιχτό οργανόγραμμα, να ενθαρρύνεις τους ανθρώπους και να δημιουργείς μια κουλτούρα όπου η αποτυχία είναι μια αξία στην οποία επενδύεις. Δίνεις, δηλαδή, ευκαιρίες στους ανθρώπους να επιχειρούν, αρκεί να συνειδητοποιείς εγκαίρως το πότε κάτι δεν λειτουργεί, ώστε να αναπροσαρμόζεις την τακτική σου και να συνεχίζεις. Εάν φοβόμαστε να δοκιμάζουμε, τότε δεν θα είμαστε ικανοί να προχωρήσουμε.

Εχετε υπάρξει επαγγελματίας αθλητής και μαραθωνοδρόμος. Η διοίκηση μιας πολυεθνικής μοιάζει περισσότερο με σπριντ ή με μαραθώνιο;

Είναι μάλλον μαραθώνιος, στη διάρκεια του οποίου, πάντως, θα χρειαστεί να κάνεις πολλά σπριντ. Προφανώς αποκτάς έναν ρυθμό στη διάρκεια του αγώνα, αλλά μην ξεχνάτε ότι εμείς δεν είμαστε ακόμη ούτε στα μισά του δρόμου. Διαθέτουμε πάντως «φρέσκα πόδια» και καλές ιδέες για το πώς θα τερματίσουμε.

Το να είναι κανείς αθλητής βοηθά στο να είναι καλός μάνατζερ;

Νομίζω ναι. Πιστεύω πολύ στο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί» και στη δική μου περίπτωση δεν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στον τρόπο που λειτουργώ, να ταξιδεύω και να δουλεύω τόσες ώρες, εάν δεν γυμναζόμουν σε καθημερινή βάση, εάν δεν έτρεχα μία ώρα κάθε πρωί στις 6.

Είστε ένας Σκανδιναβός που ηγείστε μιας αμερικανικής εταιρείας η οποία προσπαθεί να εξαπλωθεί. Ποια στοιχεία από το υπόβαθρό σας χρησιμοποιείτε στη δουλειά σας;

Τόσο εγώ όσο και η Αrianna είμαστε Ευρωπαίοι. Αυτό βοηθάει, γιατί έξω δεν μας αντιμετωπίζουν σαν τους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές που έρχονται με ένα μπαστούνι του μπέιζμπολ λέγοντας: «έτσι θα γίνουν τα πράγματα». Εγώ γαλουχήθηκα σε ένα σύστημα που λειτουργεί με την κουλτούρα των συναινέσεων. Συζητάμε με τους ανθρώπους για να καταλήξουμε κάπου, αντί να δίνουμε διαταγές. Αυτή τη σκανδιναβική προσέγγιση φέρνω στον τρόπο με τον οποίο διοικώ την επιχείρηση, κάτι με το οποίο οι Αμερικανοί δεν είναι εξοικειωμένοι.

Ευχαριστούμε το ξενοδοχείο Hilton για την παραχώρηση του χώρου
Δημοσιεύτηκε στο HOMME, τεύχος 111 – Ιανουάριος 2015
Jimmy MaymannΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...