Mayday… για την ασφάλεια των πτήσεων!

Σοβαρά προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία δημιουργούν οι ελλείψεις σε προσωπικό και τεχνολογία στα αεροδρόμια όλης της χώρας, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στην Πολιτική Αεροπορία.

Για το λόγο αυτό, μάλιστα, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) έχει εξαγγείλει 48ωρη απεργία από την Κυριακή 31 Μαΐου μέχρι και τη Δευτέρα 1 Ιουνίου,
που σημαίνει ότι -αν τελικά πραγματοποιηθεί- το επιβατικό κοινό που θα ταξιδέψει αεροπορικώς το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία.

Σήμερα Παρασκευή, ωστόσο, αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρίστου Σπίρτζη με εκπροσώπους των σωματείων εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία και αν υπάρξει συμφωνία θα ανασταλεί η 48ωρη απεργία.

Η ΟΣΥΠΑ ζητεί την άμεση χρηματοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την άμεση στελέχωσή της, καθώς λειτουργεί με προσωπικό κάτω από τα ελάχιστα απαιτούμενα όρια.

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η κατάσταση των περισσότερων αεροδρομίων της
χώρας είναι άθλια και ότι υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων, εκτός του σοβαρού πλήγματος στον ελληνικό τουρισμό.

Καταγγέλλουν ότι έχουν δημιουργηθεί μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια επειδή υπάρχει στάση πληρωμών για πολλές ειδικότητες που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά αεροδρόμια, όπως καθαρίστριες, συντηρητές, υπηρεσίες security κ.λπ.

Το πρόβλημα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς αναμένεται να τεθούν εκτός λειτουργίας αεροδρόμια της χώρας λόγω της μη συντήρησης των ραντάρ, γεγονός που θέτει σε πρώτο πλάνο την ασφάλεια των πτήσεων.

Η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) σημειώνει ότι η τεχνολογική υστέρηση και οι ελλείψεις προσωπικού στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, εκτός των άλλων, θα οδηγήσουν σε ανάσχεση της τουριστικής ανάπτυξης και απώλεια εσόδων για τη χώρα.

Η υστέρηση αυτή, κατά την Ενωση, θα έχει ως επίπτωση σημαντικές καθυστερήσεις στις πτήσεις, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο τουρισμός.

Η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης, τονίζει η Ενωση, θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρίες και οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού.

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, Σπύρος Ρολάκης, το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας ανάλογα με το διαθέσιμο τεχνολογικό εξοπλισμό, το προσωπικό, τη χωρητικότητα των αεροδρομίων, την υπεριπτάμενη κυκλοφορία και το μέγιστο αριθμό των αεροσκαφών που μπορεί να διαχειριστεί ένας ελεγκτής ορίζει τη μέγιστη χωρητικότητα που μπορεί να δεχθεί ο εναέριος χώρος μιας χώρας.

Οταν η ζήτηση υπερβεί αυτή τη χωρητικότητα, τότε το Εurocontrol καθορίζει τη λεγόμενη «καθυστέρηση» που έχει συμφωνηθεί να γίνεται στο έδαφος. Η «καθυστέρηση ανά πτήση» είναι μια σημαντική παράμετρος που καταγράφεται διεθνώς, δηλώνεται ως στόχος από την προηγούμενη χρονιά και το σύστημα πρέπει να τον πετύχει.

Αν η ζήτηση υπερβεί τη χωρητικότητα, το ντόμινο θα φτάσει μέχρι το Heathrow ή το Charles de Gaulle, όπου charters γεμάτα με τουρίστες για το Ηράκλειο ή τη Ρόδο θα καθυστερήσουν στο έδαφος και οι τουρίστες θα μετανιώσουν για την επιλογή τους να επισκεφθούν την Ελλάδα, πριν ακόμα απογειωθούν.

Πρόβλημα ραντάρ


Κατά την ΕΕΕΚΕ, το βασικό ραντάρ που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά εγκαταστάθηκε το 1999. Εκτοτε αναβαθμίστηκε μία φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται τα τοπικά ραντάρ που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των ραντάρ ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις.

Το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.000 πτήσεις με 550 ελεγκτές. Δηλαδή εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Με διαφορετική ανάγνωση, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφθασε τις 1.232, ήτοι αύξηση 112%.

Η επίσημη πρόβλεψη για την Ελλάδα μέχρι το 2022 είναι μια μέση ετήσια αύξηση της κίνησης στον εναέριο χώρο κατά 5%. Ομως, με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης, διότι η ασφάλεια των πτήσεων προηγείται, όπως επισημαίνουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΥΓΙΑΚΗΣ
Δημοσίευση σχολίου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...