Προτελευταίο «εμπόδιο» για την τελική όψη της επένδυσης

Η μείωση του ύψους από τα 70 στα 50 μέτρα για τα μεσαίου μεγέθους κτίρια που προβλέπεται να κατασκευαστούν στο Ελληνικό είναι η μόνη σημαντική αλλαγή που περιλαμβάνεται στο σχέδιο προεδρικού διατάγματος για το ακίνητο των 6.200 στρεμμάτων.
Το νομοθέτημα, που υπογράφηκε την περασμένη Πέμπτη από όλους τους συναρμόδιους υπουργούς στο γραφείο του πρωθυπουργού, αναμένεται να κατατεθεί ώς αύριο στο ΣτΕ, που αποτελεί το προτελευταίο, αλλά κρίσιμο,
βήμα πριν από την υπογραφή της τελικής σύμβασης. Η επεξεργασία του, εκτός απροόπτου, θα γίνει ώς τον Μάιο, με προοπτική να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στον Ιούνιο.
«Ο λόγος είναι πλέον στο ΣτΕ», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Αλέκος Φλαμπουράρης, επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικό ρόλο του ακυρωτικού δικαστηρίου σε αυτή τη φάση του προγράμματος πώλησης, το οποίο περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα του τρίτου Μνημονίου.
«Tο Π.Δ. οδηγείται στο ΣτΕ, όπως ακριβώς προέβλεπε το αρχικό μας πλάνο», αναφέρει σε ανάρτησή του στο τουίτερ ο Αλέξης Τσίπρας, στην οποία προσθέτει: «Κερδίσαμε ένα πρώτο μεγάλο στοίχημα ταχύτητας και αποτελεσματικότητας».

Χώροι για το κοινό

Στο τελικό κείμενο παραμένουν οι βασικές διατάξεις του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), το οποίο είχε υποβάλει το καλοκαίρι το επενδυτικό σχήμα που αποτελείται από τη Lamda Development, την κινεζική Fosun και την Eagle Hills με έδρα το Αμπου Ντάμπι.
Παρά τις έντονες αντιρρήσεις, θα υπάρχει η πρόβλεψη για έξι κτίρια με ύψος που θα φτάνει και τα 200 μέτρα, αλλά βελτιώνεται η χωροθέτησή τους σε σχέση με το μελλοντικό μητροπολιτικό πάρκο, το οποίο θα έχει έκταση 2.000 στρέμματα.
Αλλά 600 στρέμματα θα καταλαμβάνουν οι διάσπαρτοι ελεύθεροι χώροι, ενώ λαμβάνεται μέριμνα να είναι προσβάσιμα στο κοινό άλλα 300 στρέμματα, τα οποία αποτελούν τμήμα των ακάλυπτων χώρων που προβλέπονται στις οικιστικές ενότητες και στο σύνολό τους θα φτάνουν το 50% της δομούμενης έκτασης.
Η συνολική δόμηση ανέρχεται σε 2,7 εκατ. τετραγωνικά, στα οποία συνυπολογίζονται και τα ήδη υπάρχοντα κτίρια που θα διατηρηθούν.
Η επιτρεπόμενη κάλυψη δεν μπορεί να υπερβαίνει το 35% της έκτασης και ο όρος αυτός είναι που οδηγεί στο «ψήλωμα» των κτιρίων. Ειδικά μέσα στα όρια του μητροπολιτικού πάρκου η κάλυψη με κτιριακές εγκαταστάσεις δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 10%.
Για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επαγγελματικών χώρων καθώς και των επισκεπτών του μητροπολιτικού πάρκου προβλέπεται η αναδιάταξη της σημερινής βοηθητικής γραμμής του τραμ που οδηγεί στο αμαξοστάσιο, το οποίο θα παραμείνει στη σημερινή του θέση. Η γραμμή θα μετακινηθεί, θα ενταχθεί στο σύστημα μεταφορών και θα καταλήγει στον σταθμό του μετρό στην Αργυρούπολη.
Ως τον Απρίλιο, η κυβέρνηση έχει να λύσει και άλλα προβλήματα, όπως η μετεγκατάσταση του αμαξοστάσιου των λεωφορείων που εξυπηρετεί το 25% των γραμμών της Αττικής και τα νότια προάστια.

Καταδίκη Τσατσαράγκου

Το πρώτο θύμα αυτής της έξωσης των κοινωφελών εγκαταστάσεων είναι το Πολιτιστικό Κέντρο που έχουν δημιουργήσει από χρόνια οι εργαζόμενοι στην «Ολυμπιακή».
Ο πρόεδρός του Βασίλης Τσατσαράγκος καταδικάστηκε πριν από λίγες ημέρες από το Ζ' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, που τον έκρινε ένοχο για... καταπάτηση δημόσιας περιουσίας!
Του επέβαλε μάλιστα ποινή φυλάκισης δώδεκα μηνών και χρηματικό πρόστιμο 3.000 ευρώ, με αναστολή. Εχει ενδιαφέρον ότι η δικαστική απόφαση εκδόθηκε λίγους μήνες μετά την αναγνώριση από την πολιτεία του έργου του Πολιτιστικού Κέντρου και τη διαγραφή του προστίμου των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που του είχε επιβάλει η διοίκηση της «Ελληνικόν Α.Ε.», της θυγατρικής του ΤΑΙΠΕΔ που διαχειρίζεται το ακίνητο.
«Η κατηγορία είναι και αβάσιμη και άδικη», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Βασίλης Τσατσαράγκος, που αναμένει την επίσημη απόφαση του δικαστηρίου για να προχωρήσει σε έφεση.
Τονίζει ότι το Πολιτιστικό Κέντρο έχει μακρόχρονη παρουσία στον χώρο του παλιού αεροδρομίου, όπου έχει διασώσει πολύτιμο μουσειακό υλικό. Περιλαμβάνει πάνω από 23.000 εκθέματα, μεταξύ των οποίων επτά ιστορικά αεροσκάφη, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με τη δημιουργία μουσείου και να αποτελέσουν πόλο έλξης επισκεπτών.
«Η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν διαθέτει μουσείο πολιτικής αεροπορίας», επισημαίνει ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου.
Δημοσίευση σχολίου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...