Τα νέα κόκκινα διώροφα λεωφορεία διαθέτουν μια ανοιχτή πλατφόρμα στο
πίσω μέρος, από την οποία οι επιβάτες μπορούν να ανεβοκατεβαίνουν
ελεύθερα, όπως ακριβώς διέθεταν τα αυθεντικά της δεκαετίας του '50..
Νέα κόκκινα διώροφα λεωφορεία _ αντιγραφή εκείνων της δεκαετίας του
'50 _ έκαναν την εμφάνισή τους στους λονδρέζικους δρόμους. Είναι οι
διάδοχοι των Routemaster, που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για το Λονδίνο και
είχαν αποσυρθεί τον Δεκέμβριο του 2005.
Τα Routemaster του 21ου αιώνα είναι σχεδιασμένα ώστε να
καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών που περνούν μεγάλο μέρος της
διαδρομής κολλημένοι στην κίνηση: διαθέτουν μια ανοιχτή πλατφόρμα στο
πίσω μέρος η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να ανεβαίνουν και να
κατεβαίνουν ελεύθερα όταν το λεωφορείο είναι σταματημένο σε φανάρι ή
στην κίνηση _ πράγμα που αυξάνει την ταχύτητα με την οποία το λεωφορείο
ολοκληρώνει το δρομολόγιό του.
Το πρώτο Routemaster του 21ου αιώνα ολοκλήρωσε το
δρομολόγιό του τη Δευτέρα ενώ το ακολουθούσε ένα «λεωφορείο
διαμαρτυρίας» καλυμμένο με συνθήματα κατά της αύξησης της τιμής των
εισιτηρίων στο Λονδίνο.
Μετά την απόσυρση των Routemaster, στους λονδρέζικους δρόμους
συνέχισαν να κυκλοφορούν κόκκινα διώροφα λεωφορεία, μόνο που διέθεταν
κανονική πόρτα την οποία ανοιγόκλεινε ο οδηγός και είχαν πιο σύγχρονο
ντιζάιν. Τα καινούργια Routemaster έχουν διατηρήσει σχεδιαστικά τις
στρογγυλεμένες γωνίες των προκατόχων τους της δεκαετίας του '50 και
άλλες ρετρό νότες, όμως μηχανολογικά εκμεταλλεύονται την τελευταία λέξη
της τεχνολογίας. Είναι υβριδικά _ διαθέτουν μπαταρίες και μηχανή ντίζελ
_, κάνουν ελάχιστο θόρυβο και οι στάσεις ανακοινώνονται ηλεκτρονικά.
Ωστόσο ξεσήκωσαν πολλές αντιδράσεις. Ο βουλευτής των Εργατικών Ντέιβιντ Λάμι
διαμαρτύρεται επειδή το νέο Routemaster κοστίζει 1,4 εκατ. στερλίνες
(1,650 εκατ. ευρώ) ενώ τα διώροφα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα μόλις
190.000 στερλίνες (224.000 ευρώ). Το Routemaster «διαθέτει 62 θέσεις, άρα κοστίζει 22.580 στερλίνες ανά θέση. Με 22.695 στερλίνες θα μπορούσαμε να αγοράσουμε μια καινούργια BMW», είπε.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον υπερασπίστηκε τα νέα Rourtemaster. «Συμβάλουν σε μια πιο καθαρή, πιο πράσινη και πιο ευχάριστη πόλη», είπε. «Δεν
έχουν απλώς ένα ωραίο πρόσωπο. Τα πράσινα σωθικά αυτού του κόκκινου
λεωφορείου σημαίνουν ότι είναι πολύ πιο οικονομικό από ένα κλασικό
λεωφορείο ντίζελ και πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον».
Εκτός από την ανοιχτή είσοδο, χαρακτηριστικό του Routemaster της
δεκαετίας του '50 ήταν και ο ξεχωριστός θάλαμος για τον οδηγό που
καθιστούσε αναγκαίο και έναν ξεχωριστό εισπράκτορα (ενώ στα διώροφα
λεωφορεία που κυκλοφορούν από το 2005 στο Λονδίνο ο οδηγός βρίσκεται
στον ίδιο χώρο με τους επιβάτες και εισπράττει τα εισιτήρια). Τα
Routemaster του 21ου αιώνα θα έχουν ξεχωριστό εισπράκτορα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου