Στην Ελλάδα τον Ιανουάριο με κινητήρα 1.2 το νέο Hyundai i10

Είναι αναμενόμενο να ακούς από κάθε κατασκευαστή ότι το νέο του μοντέλο στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας.
Είναι δύσκολο όμως να το κατορθώσει, γιατί πολύ απλά εκεί… ψηλά υπάρχει θέση μόνο για έναν. Ταξιδέψαμε μέχρι τη Σαρδηνία για να σχηματίσουμε την πρώτη γνώμη γύρω από τη νέα γενιά του i10. Έχει το μικρό τα φόντα για να δικαιώσει τα στελέχη της Hyundai;


«Είναι ένα αυτοκίνητο με προσόντα κατηγορίας Β σε ένα πακέτο κατηγορίας Α». Αυτή τη φράση χρησιμοποίησαν τα στελέχη της κορεάτικης εταιρείας για να τονίσουν τα προτερήματα του νέου τους μοντέλου. Και ευτυχώς για αυτούς αλλά και για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο πόλης, το i10 είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό σε όλους τους τομείς. Αν και κάτι το υποκειμενικό, η εμφάνισή του σε κερδίζει αμέσως. Η… συνηθισμένη όψη του απερχόμενου μοντέλου ανήκει στο παρελθόν και το νέο Hyundai εκπέμπει δυναμισμό, σπάνιο χάρισμα για αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε ώστε να κυκλοφορεί μέσα στην πόλη.

Στην καμπίνα των επιβατών τα πλαστικά παραμένουν μεν σκληρά, η συναρμογή τους όμως είναι ικανοποιητική και η εργονομία άριστη. Θα θέλαμε πάντως έκδοση με έγχρωμη οθόνη αφής, καθώς αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα την προσφέρουν στον προαιρετικό εξοπλισμό τους. Το νέο Hyundai i10 μεγάλωσε σε διαστάσεις (μήκος 3,66 m και πλάτος 1,66 m) και φυσιολογικά λοιπόν είναι πιο ευρύχωρο. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν δύο επιβάτες, έχοντας αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 252 lt., κορυφαία τιμή στο segment A.
Το νέο i10 διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης, μέλη της οικογένειας Kappa. Βασικός είναι ο 3κύλινδρος 1.0 με απόδοση 66 PS, ενώ ακολουθεί ο 4κύλινδρος 1.2 με 87 PS. Ο πρώτος δεν θα έρθει στη χώρα μας, παρά μόνο στην έκδοση με υγραέριο (LPG) που εμφανίζει μέγιστη ισχύ 67 PS. Προκαλεί πάντως ερωτηματικά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της Hyundai δεν έχει «ουσιαστική» έκδοση χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Το κατορθώνει μόνο το 1.0 Blue Drive (εκπομπές ρύπων στα 98 g/km), αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις (ως τετραθέσιο και με μικρούς τροχούς 13 ιντσών).



Στρέψαμε λοιπόν το ενδιαφέρον μας στο i10 με τον 1.2 βενζίνης. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και σύμφωνα με τον κατασκευαστή καταναλώνει σε μεικτό κύκλο 4,9 lt/100 km (αντιστοιχεί σε 114 g. CO2 ανά km). Δεν απαιτήθηκαν πολλά χιλιόμετρα στην καλής ποιότητας άσφαλτο της Σαρδηνίας για να μας κερδίσει το μικρό Hyundai. Ο κινητήρας είναι ζωηρός σε μεγάλο φάσμα στροφών και κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 940 kg. Η μέση κατανάλωση δεν μας ξέφυγε πάνω από τα 6,5 lt/100 km, όσο κι αν… πιέσαμε.

Το νέο i10 πατά στο δρόμο με… μεγαλοπρέπεια. Η ανάρτηση δουλεύει άριστα και το αυτοκίνητο αφήνει άριστες εντυπώσεις με την οδική του συμπεριφορά είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές. Δεν εμφανίζει κλίσεις και καλεί τον οδηγό να πατήσει και άλλο το γκάζι. Έχει γίνει αξιοσημείωτη δουλειά στην ηχομόνωση και μέσα στην καμπίνα των επιβατών δεν θα φθάσουν ενοχλητικοί θόρυβοι. Αν θα έπρεπε να βρούμε ένα μικρό – και μόνο μικρό – «ψεγάδι» είναι στην αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης.

Το αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 1.000 cc έχει το ίδιο στήσιμο, όμως η διαφορά στην ισχύ και τη ροπή του στερεί τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της έκδοσης με τον 1.2. Επιπλέον, η διαφορά στην τιμή στην Ελλάδα θα ήταν λίγες εκατοντάδες ευρώ, οπότε «ακυρώνεται» και αυτό το πλεονέκτημα.

Το συμπέρασμα είναι το εξής: Λες και το νέο Hyundai i10 φτιάχτηκε με το μυαλό των δημιουργών του να είναι στη χώρα μας. Νέοι οδηγοί ή ακόμη και ζευγάρια με ένα παιδί αναζητούν πλέον ως μοναδικό αυτοκίνητο ένα μοντέλο της κατηγορίας: μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις ώστε να σταθμεύει εύκολα, με ικανοποιητικούς χώρους και ικανότητα κίνησης τόσο μέσα στην πόλη όσο και στην εθνική οδό. Το μικρό της Hyundai τα έχει όλα αυτά και σε υπερθετικό βαθμό. Θα περιμένουμε ασφαλώς να το δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα για την επιβεβαίωση.

Στη χώρα μας αναμένεται να έρθει τον Ιανουάριο, σε τιμές που δεν έχουν καθοριστεί ακόμη αλλά θα είναι ελαφρώς υψηλότερες από αυτές του απερχόμενου μοντέλου. Αν η βασική έκδοση (6 αερόσακοι περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό) διατηρηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, τότε οι ανταγωνιστές της Hyundai στην κατηγορία θα πρέπει να σηκώσουν ψηλά τα μανίκια τους και να ετοιμάσουν τη δική τους «απάντηση».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2)

Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 87 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 12,2 kgm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Βάρος: 941 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.665/1.660/1.500 mm
Χώρος αποσκευών: 252 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  102,6 ευρώ
Τιμή: -


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...