ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- Αναλυτικά το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων που ξεκινούν 28 Μαίου

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για το 2014 και το γενικότερο προγραμματισμό για τις διαδικασίες εισαγωγής των υποψηφίων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014.

α) Στις 21 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2013-2014 .
β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Τετάρτη 28-5-2014, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Πέμπτη 29-05-2014. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 21-6-2014. Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 23-6-2014 ως και 4-7-2014. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Πέμπτη 19-6-2014.
γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 13-6-2014 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων που ξεκινούν 28 Μαίου
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 20-6-2014 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014 και αναλυτικά :
1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2014 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)

Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής
Στις αρχές Μαΐου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα αποκτήσουν το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων. Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα.
Στα μέσα Ιουνίου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου.
Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από το Μάιο. Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι αυτοί εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις θα αποκτήσουν ενδοσχολικό απολυτήριο (εκτός αν είναι ήδη απόφοιτοι) και θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Ακολουθεί σε 4 συνημμένους πίνακες το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014.
πηγη 


ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ

Υπέρ & κατά για 50 σχολές ΑΕΙ

Τα πλεονεκτήματα και οι αδυναμίες που παρουσιάζουν κορυφαίες σχολές και τμήματα των πανεπιστημίων καταγράφονται στις εκθέσεις επιφανών ξένων ειδικών επιστημόνων. Στα αρνητικά περιλαμβάνονται ο μεγάλος αριθμός σπουδαστών, ο κομματισμός και η γραφειοκρατία

Σοβαρά προβλήματα, αλλά και θετικά σημεία καταδεικνύει η εξωτερική αξιολόγηση των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία έχει ολοκληρωθεί για την πλειονότητα των τμημάτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι πανεπιστημιακοί που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση από το 2008 έως σήμερα είναι επιστήμονες υψηλού κύρους και προσπάθησαν να αναδείξουν τόσο τα επιτεύγματα των ελληνικών ιδρυμάτων όσο και τις ελλείψεις τους, με βασικό στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου τους προς τους φοιτητές και την κοινωνία.
Υπέρ & κατά για 50 σχολές ΑΕΙ
Οι επισημάνσεις που κάνουν είναι σημαντικές, αν και, όπως πολλοί αναφέρουν, λόγω των καταλήψεων και της αναστάτωσης που πολλές φορές επικρατούσε στα ιδρύματα δεν μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά όλοι τόνισαν ότι είχαν πολύ καλή ανταπόκριση και προθυμία τόσο από τους φοιτητές όσο και από τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό κατά τη διάρκεια των επιτόπιων επισκέψεών τους στα ιδρύματα. Στις εκθέσεις τους οι αξιολογητές -σχεδόν στο σύνολό τους- ως προς τα αρνητικά σημεία των ΑΕΙ κάνουν αναφορά στον μεγάλο αριθμό φοιτητών, στον κομματισμό που επικρατεί στα ιδρύματα, στη γραφειοκρατία, στον τεράστιο όγκο μαθημάτων, στην παρατεταμένη διάρκεια αποφοίτησης (αιώνιοι φοιτητές), στη μικρή προσέλευση των φοιτητών στα μαθήματα, στον μειωμένο προϋπολογισμό, στην έλλειψη μάνατζμεντ και σύγχρονου συστήματος οικονομικής διαχείρισης κ.ά.
Από την άλλη πλευρά, τονίζονται οι διακρίσεις των καθηγητών και το υψηλό ακαδημαϊκό τους επίπεδο, η καλή απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, το ικανοποιητικό ερευνητικό έργο που παράγεται, οι διεθνείς συνεργασίες κ.ά. Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της αξιολόγησης, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, δήλωσε ότι έχουμε καλά πανεπιστήμια που δεν έχουν να φοβηθούν τον ανταγωνισμό, αλλά, όπως είπε, «η ανοργανωσιά των τελευταίων 20 ετών δημιουργεί ένα θολό τοπίο. Γι' αυτό απαιτείται», πρόσθεσε, «»απεξάρτηση» από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα από τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του 80».
Σήμερα το «Εθνος - Παιδεία» παρουσιάζει συνοπτικά τις εκθέσεις αξιολόγησης σε 50 πανεπιστημιακά τμήματα υψηλής ζήτησης, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι φοιτητές να έχουν μια εικόνα όταν θα έρθει η ώρα μέσω του μηχανογραφικού τους δελτίου να κάνουν τις επιλογές τους.
Ν. ΤΡΙΓΚΑ, Μ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ, ΣΤ. ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ, Γ. ΦΩΣΚΟΛΟΣ, Ε. ΣΕΪΝΤΗ, Ν. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...