Χωρίς προσωπικό ασφαλείας κινδυνεύουν να μείνουν τα αεροδρόμια

Η Υ.Π.Α. δεν έχει προχωρήσει στην διεξαγωγή εκπαιδευτικού προγράμματος αν και αναμένεται αυξημένη κίνηση τους θερινούς  μήνες λόγω τουριστικής κίνησης
                Χωρίς ενισχυμένο προσωπικό ασφαλείας κινδυνεύουν να μείνουν τα αεροδρόμια της χώρας λίγο πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Το εποχικό προσωπικό ασφαλείας στα αεροδρόμια παρέχεται από ιδιωτικές εταιρίες security, οι οποίες αναλαμβάνουν και το κόστος εκπαίδευσης του.
               Η εκπαίδευση αυτή παρέχεται όμως από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προς την οποία οι ιδιωτικές εταιρίες security προπληρώνουντο σχετικό τίμημα και  έχουν εκδοθεί και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις. Παράδειγμα για ΙΟήμερη εκπαίδευση 20 ατόμων οι εταιρίες security προπληρώνουν στην ΥΠΑ 13.000 ευρώ.
               Για το 2014 έχουν υποβληθεί αιτήσεις για εκπαίδευση προσωπικού 500 ατόμων με προπληρωμή του αντίστοιχου τιμήματος. Μέχρι σήμερα όμως η Υ.Π.Α. δεν έχει ανταποκριθεί στις αιτήσεις αυτές και δεν έχει προχωρήσει στην διεξαγωγή εκπαιδευτικού προγράμματος για το προσωπικό ασφαλείας. Δηλαδή η ΥΠΑ δεν μπορεί να εκπαιδεύσει τους 500  νέους (που, επιτέλους, θα βρουν, έστω και εποχική, εργασία) επειδή, λένε οι πληροφορίες, δεν μπορεί να πληρώσει τους εκπαιδευτές της λόγω του νόμου περί ενιαίου μισθολογίου! Για το θέμα εχει καταθέσει ήδη ερώτηση στην Βουλή  ο βουλευτης της Νέας Δημοκρατίας κ. Αργύρης Ντινόπουλος
                 Η ιστορία ξεκίνησε το 1997 μετά από δυο ταξιδιωτικές οδηγίες των ΗΠΑ σε βάρος της χώρας μας, που στοίχισαν αρκετά στην οικονομία της. Ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) με σχετικό νόμο προέβη στην οργάνωση εκπαιδεύσεων ασφαλείας στην Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (Σ.ΠΟ.Α). Έτσι εκτός από το προσωπικό της άρχισε να εκπαιδεύει και προσωπικό ιδιωτικών φορέων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις αερομεταφορές (αεροπορικές εγκαταστάσεις, εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, διακίνηση αεροπορικού φορτίου, παροχή υπηρεσιών ασφαλείας κλπ.).
                 Οι εκπαιδεύσεις αυτές έγιναν υποχρεωτικές και είναι σύμφωνες με τους Διεθνείς και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς (των ICAO, E.E., ECAC).
Σε συνέχεια του σχετικού νόμου, εκδόθηκαν μία σειρά από Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που καθόριζαν το κόστος παροχής των εκπαιδεύσεων αυτών που βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιωτικούς φορείς και καταβάλλεται πάντοτε πριν την έναρξη του εκάστοτε εκπαιδευτικού προγράμματος, αποτελώντας έτσι ένα καλό έσοδο του δημοσίου. Π.χ. για μια 10ήμερη εκπαίδευση (60 εκπαιδευτικών ωρών), 20 ατόμων προσωπικού ασφαλείας (screeners), το κόστος ανέρχεται σε 13.166€. Από το ποσό αυτό το 20% περίπου, διατίθεται για την ωριαία αποζημίωση των εκπαιδευτών.
                Για την εκπαίδευση ως εκπαιδευτές και εξεταστές για την διεξαγωγή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, χρησιμοποιούνται έμπειροι και εξειδικευμένοι για κάθε αντικείμενο υπάλληλοι της Υ.Π.Α., που έχουν μετά από αίτηση τους, εγκριθεί από το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο της Σ.ΠΟ.Α. Η δε εκπαιδευτική αποζημίωση είναι το σημαντικότερο κίνητρο υποβολής αιτήσεως.
                      Ενώ, λοιπόν, όλα εξελίσσονταν ομαλά, τον Απρίλιο του 2012 με σχετική του Πράξη ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποφάνθηκε ότι με τον νόμο περί Ενιαίου Μισθολογίου, οι εκπαιδευτικές αποζημιώσεις καταργήθηκαν.
                      Η εξέλιξη αυτή δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα στην διαδικασία εκπαίδευσης της Υ.Π.Α., με αποτέλεσμα τα αιτήματα των εταιριών security για εκπαιδεύσεις που έχουν αυξηθεί υπέρμετρα λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης να μην υλοποιούνται, αφού κόπηκε το σημαντικότερο κίνητρο των εκπαιδευτών, η εκπαιδευτική αποζημίωση.
                      Από το Φθινόπωρο του 2013 μέχρι σήμερα, 3 εταιρίες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε κρατικούς αερολιμένες, έχουν υποβάλλει στην αρμόδια διεύθυνση της Υ.Π.Α. αιτήσεις για την εκπαίδευση προσωπικού ασφαλείας που ανέρχεται περίπου σε 500 άτομα. Μέχρι σήμερα η Υ.Π.Α. δεν έχει ανταποκριθεί στις αιτήσεις αυτές και δεν έχει προχωρήσει στην διεξαγωγή εκπαιδευτικού προγράμματος για το προσωπικό ασφαλείας.   
                    Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι η Υ.Π.Α. / Σ.ΠΟ.Α. είναι ο μοναδικός Κρατικός Φορέας εκπαίδευσης-επανεκπαίδευσης και πιστοποίησης του προσωπικού ασφαλείας που δραστηριοποιείται στους 7 αερολιμένες της χώρας (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Ρόδου και Κω) καθώς και τις αναμενόμενες ιδιωτικοποιήσεις μέσω ΤΑΙΠΕΔ 10 ακόμη αερολιμένων της χώρας, που σήμερα δραστηριοποιείται η αστυνομία, τα πράγματα δείχνουν ότι όσο περνάει ο καιρός τα προβλήματα εκπαίδευσης θα πολλαπλασιαστούν και η Σ.ΠΟ.Α. δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες εκπαιδεύσεις.
                    Οι αερολιμένες θα λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό που θα είναι αντιστρόφως ανάλογο με την αυξημένη κίνηση. Η λειτουργία με μειωμένο προσωπικό ασφαλείας, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα ασφαλείας στους αερολιμένες και θα υπάρξουν οι ανάλογες κυρώσεις από τους Διεθνείς Οργανισμούς.
                   Μια ακόμη σημαντική παράμτερος είναι ότι η Ελλάδα περιμένει την φετινή καλοκαιρινή περίοδο αυξημένη προσέλευση τουριστών σε σχέση με την περσινή χρονιά.  Ο τουρισμός ήταν αυτός που το 2013 οδήγησε σε θετικά οικονομικά  αποτελέσματα τις τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση τα οικονομικά της χώρας μας.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...