Σε άλλο επίπεδο ο Βρετανός πήρε την 3η φετινή του pole σε τέσσερις
αγώνες. Οι δυο Red Bull εκμεταλλεύτηκαν το λάθος του Ρόσμπεργκ και
βρέθηκαν ανάμεσα στις Mercedes.
Βροχή, καταχνιά και αέρα επιφύλασσε η Σαγκάη σε ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τις κατατακτήριες δοκιμές του 4ου αγώνα της χρονιάς.Η αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου ξεκίνησε με κυρίαρχο ερώτημα αν η κατάσταση της πίστας επιτρέπει τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών ή επιβάλλεται η χρήση βρόχινων ελαστικών. Πολύ σύντομα ξεκαθάρισε πως τα βρόχινα ελαστικά ήταν η ταχύτερη - ασφαλέστερη επιλογή. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο πέρασμα, ο Αλόνσο έδειξε τη δυναμική της Ferrari σημειώνοντας τη 2η καλύτερη επίδοση. Ο Φέτελ την ίδια στιγμή έχασε προσωρινά τον έλεγχο της RB10 στην τελευταία στροφή χάνοντας κάποια δέκατα.
Οι συνθήκες ήταν οριακές για την ασφαλή διεξαγωγή των δοκιμών, τόσο από πλευράς ορατότητας όσο και ολισθηρότητας. Κάποιοι οδηγοί αποφάσισαν να ρισκάρουν δοκιμάζοντας τα ενδιάμεσα, μήπως και τους ευνοήσει η τύχη όμως η προσπάθεια αυτή ήταν πολύ δύσκολη.
Ο Παστόρ Μαλντονάντο έμεινε θεατής στις δοκιμές καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος στις ελεύθερες πρωινές δοκιμές του Σαββάτου. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτες είχε μια σύγκρουση στην είσοδο του pit lane. Επίσης ενώ νωρίτερα είχε χάσει τον έλεγχο της Lotus στην πίστα προσπαθώντας να αλλάξει κάποια ρύθμιση στο τιμόνι.
O Παστόρ Μαλντονάντο σήμερα δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές και είχε άπλετο χρόνο για τους θαυμαστές του.
Τελικά εκτός από τους τέσσερις πιλότους των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham εκτός έμεινε και ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ με τη Sauber. O Μεξικάνος προσπάθησε την ύστατη στιγμή με ενδιάμεσα ελαστικά όμως στην τελευταία στροφή βρέθηκε εκτός πίστας χάνοντας πολύτιμα δέκατα. Από τους 4 πιλότους των δυο μικρών ομάδων είναι εμφανής η διαφορά των Κομπαγιάσι, Μπιανσί από τους Έρικσον και Τσίλτον αντίστοιχα. Ο Ιάπωνας και ο Γάλλος δείχνουν με τις επιδόσεις τους ότι αξίζουν μια θέση σε μεγαλύτερη ομάδα, τη στιγμή που ο Σουηδός και ο Βρετανός θυμίζουν συνεχώς πως βρίσκονται σ' αυτή τη θέση όχι με αθλητικά αλλά οικονομικά κριτήρια.
Η αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου όπου αποκλείονται άλλοι 6 από τους 16 εναπομείναντες πιλότους ξεκίνησε χωρίς δράση στην πίστα. Πρώτος βγήκε ο Άντριαν Σούτιλ με την υπέρβαρη Sauber χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά. Πολύ σύντομα φάνηκε πως αυτά ήταν μονόδρομος για το Q2. Οι Mercedes ακόμη μια φορά ήταν σε άλλο επίπεδο και μόνο οι Red Bull φάνηκαν ικανές να σταθούν κοντά τους. Ειδικά ο Φέτελ κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από το Ρόσμπεργκ μετά από 2 προσπάθειες, πλησιάζοντας στα επτά δέκατα το χρόνο του Χάμιλτον. Έκπληξη από το Γκροζάν που μπόρεσε να μαζέψει έναν καλό γύρο φέρνοντας για πρώτη φορά φέτος τη Lotus στο Q3. Απογοήτευση για τη McLaren που είδε και τα δυο μονοθέσιά της να μένουν εκτός δεκάδας ενώ και ο Ράικονεν δεν τα κατάφερε στην ύστατη προσπάθεια. Για έναν ακόμη αγώνα ο Φινλανδός αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων και δείχνει να υστερεί σημαντικά έναντι του έτερου πιλότου της Scuderia, Φερνάντο Αλόνσο. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν επίσης η 2η Sauber με το Σούτιλ, η Force India του Πέρεζ και η Τοro Rosso του Δανιήλ Κβιάτ.
Η αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου ξεκίνησε με το Φέτελ να περιμένει στην έξοδο του pit lane το πράσινο φως. Πολύ σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά του οι Ρόσμπεργκ και Αλόνσο ενώ την ίδια στιγμή ο Μπότας αποφάσισε να δοκιμάσει τα βρόχινα ελαστικά, προσπαθώντας να κάνει τη διαφορά. Ο Φέτελ στο πρώτο του πέρασμα σ' ένα γύρο στο απόλυτο όριο της πρόσφυσης έκανε χρόνο κάτω από 1:55. Απογοήτευση από Αλόνσο που ήταν 1.5sec πιο αργός και ταυτόχρονα επίδειξη δύναμης από το Χάμιλτον που ήταν 6 δέκατα πιο γρήγορος από το Φέτελ. Με το Γερμανό πιλότο της Red Bull, ανάμεσα στις Mercedes ήταν βέβαια πως ο Ρόσμπεργκ θα πιέσει για κάτι παραπάνω στο φινάλε. Η πίεση δεν του βγήκε σε καλό, έκανε λάθος στην τελευταία στροφή και περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από τις δυο Red Bull. Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Ρικιάρντο που την τελευταία στιγμή πήρε τη 2η θέση από τον πρωταθλητή και ταχύτατο στη βροχή Σεμπάστιαν Φέτελ. Η διαφορά ανάμεσά τους στο μισό δευτερόλεπτο. Ο Αλόνσο ακόμη μια φορά στη συνήθη γι' αυτόν 5η θέση, με τις Williams και το Χούλκενμπεργκ ν' ακολουθούν.
Ο poleman Λιούις Χάμιλτον ήταν όλο χαμόγελα στη συνέντευξη Τύπου, πιθανόν και γιατί έλειπε απ' αυτή ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ: "Ήταν μια δύσκολη περίοδος σήμερα, πραγματικά το απόλαυσα. Είναι σίγουρα ότι καλύτερο να πάρεις την pole σ' αυτές τις συνθήκες, η πίστα γλιστρούσε τόσο πολύ που έπρεπε να προσπαθήσω για να βρω την πρόσφυση. Το μονοθέσιο έδινε καταπληκτική ένταση η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά. Οι αντίπαλοί μας είναι πιο κοντά σε βρεγμένο οδόστρωμα, ελπίζω αύριο να είναι στεγνά ώστε να μπορέσω να εκμεταλλευτώ τη θέση στην οποία βρίσκομαι".
Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο Ντανιέλ Ρικιάρντο τόνισε: «Δεν θα μπορούσα να πάρω κάτι περισσότερο από το μονοθέσιο σε εκείνο τον τελευταίο γύρο, έκανα το καλύτερο δυνατό. Είμαι ικανοποιημένος γι’ αυτό και επιβραβεύτηκα με μία θέση στην πρώτη σειρά του αυριανού grid. Χρειάστηκα λίγο χρόνο να βρω ρυθμό σήμερα, δεν είχα την άνεση ή την ταχύτητα που ήθελα, ευτυχώς αυτό άλλαξε στο τέλος. Νιώθω έτοιμος για ένα καλό αποτέλεσμα, ξέρω πως ποτέ αυτό δεν θα έρθει χωρίς κόπο και είμαι προετοιμασμένος να δώσω μάχη αύριο ώστε να το πετύχω. Η ομάδα κλείνει τη διαφορά από την κορυφή και βελτιωνόμαστε σε κάθε αγώνα».
Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ συμπλήρωσε: «Σε βρεγμένο οδόστρωμα έχουμε περισσότερες πιθανότητες ενάντια στις Mercedes, απ’ ότι σε στεγνό οδόστρωμα. Αύριο όμως, νομίζω πως οι καιρικές προβλέψεις μιλούν για καλές συνθήκες. Όπως και να έχει, θα επιδιώξουμε το καλύτερο δυνατό. Έχουμε βελτιώσει το μονοθέσιο μας αυτό το Σαββατοκύριακο και νομίζω πως οι δοκιμές εξέλιξης που κάναμε στο Μπαχρέιν βοήθησαν. Έχουμε όμως ακόμα δουλειά να κάνουμε. Φυσικά θα προτιμούσα να είμαι πρώτος, έχω όμως και πάλι καλή θέση στη σειρά εκκίνησης».
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m53.860s |
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m54.455s +0.595s |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m54.960s +1.100s |
4. Nico Rosberg Mercedes 1m55.143s +1.283s |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m55.637s +1.777s |
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m56.147s +2.287s |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m56.282s +2.422s |
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m56.366s +2.506s |
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m56.773s +2.913s |
10. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m57.079s +3.219s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m56.847s |
11. Kimi Raikkonen Ferrari 1m56.860s +2.831s* |
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m56.963s +2.934s* |
13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m57.289s +3.260s* |
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m57.393s +3.364s* |
15. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m57.675s +3.646s* |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m58.264s +4.235s* |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m58.411s |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m58.988s +3.472s** |
18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m59.260s +3.744s** |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m59.326s +3.810s** |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 2m00.646s +5.130s** |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 2m00.865s +5.349s** |
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault |
O Ντάνιελ Ρικιάρντο με την RB10 έκανε την έκπληξη στο βρεγμένο όντας ταχύτερος κατά 6 δέκατα από τον πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ.
GP Κίνας: Στη Σαγκάη δεν έχουν Πάσχα!
Η F1 ετοιμάζεται για την 4η παράσταση της φετινής χρονιάς στην υπερσύγχρονη πίστα της Σαγκάη.
Παρότι δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από την επική μάχη των Mercedes στο Μπαχρέιν, όλα είναι διαφορετικά. Η Mercedes βρίσκεται στην Κίνα ως φαβορί, στη μεγαλύτερη και πιο σημαντική αγορά του κόσμου για τα αυτοκίνητα παραγωγής της Γερμανικής εταιρείας. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στο Μπαχρέιν, Λιούις Χάμιλτον τόνισε: «Ο τελευταίος αγώνας ήταν φανταστικός. Όχι μόνο για μας ως ομάδα αλλά για το άθλημα γενικώς είμαι σίγουρος πως θα έχουμε κι άλλες φορές θέαμα ίδιου επιπέδου. Είμαστε σε καλό σημείο, νιώθεις τη θετική αύρα στα πιτ της ομάδας. Εδώ έχασα έναν τίτλο στη πρώτη μου χρονιά στη F1 μπαίνοντας στην αμμοπαγίδα στην είσοδο των πιτ. Η χάραξη της πίστας ταιριάζει με το οδηγικό μου στυλ. Στόχος μου είναι να κερδίσω, αν καταφέρω να πάρω την 3η συνεχή νίκη θα είναι απίστευτο».Η Red Bull προσπαθεί ν’ ανασυνταχθεί μετά τον οριστικό μηδενισμό του Ντανιέλ Ρικιάρντο. Όπως ίσως γνωρίζετε στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης η Red Bull βρέθηκε σε δύσκολη θέση με τον αισθητήρα κατανάλωσης. Πρόκειται για μια διάταξη που υιοθετήθηκε ώστε να ελέγχεται η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Αυτή βάσει κανονισμών είναι οριοθετημένη στα 100kg/hr. Οι τεχνικοί της Red Bull για να προσαρμόσουν καλύτερα τον αισθητήρα τον τροποποίησαν στα σημεία σύνδεσης. Παρουσίασε στο μονοθέσιο του Ρικιάρντο πρόβλημα στις ενδείξεις από τις ελεύθερες δοκιμές. Στον αγώνα προειδοποιήθηκαν από τη FIA ότι ξεπερνούν το όριο οι ενδείξεις αλλά δε συμμορφώθηκαν θεωρώντας (σ.σ: πιθανόν δικαίως) πως το πρόβλημα βρίσκονταν στον αισθητήρα. Ο Ρικιάρντο μηδενίστηκε από τους αγωνοδίκες, η Red Bull υπέβαλλε ένσταση αλλά το αποτέλεσμα δεν άλλαξε.
Από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, από πάνω αριστερά:Σούτιλ, Πέρεζ, Γκουτιέρεζ. Κάτω οι Ρικιάρντο, Χάμιλτον, Αλόνσο.
Στη Ferrari η παραίτηση του αγωνιστικού διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι και η αντικατάστασή του από τον «άσχετο» με θέματα F1, Μάρκο Ματιάτσι (σ.σ: CEO της Ferrari στις ΗΠΑ) αποκλείεται να λύσει τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου. Ο πρόεδρος Λούκα ντι Μοντεζέμολο λέει ότι θ’ ασχολείται περισσότερο με τη F1, για να βοηθήσει το Ματιάτσι αλλά αυτό είναι για καλό;
Οι Ιταλοί θα έχουν στην Κίνα, αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο μένει να δούμε αν θα μπορέσουν να μειώσουν τη διαφορά. Θεωρείται δεδομένο πως ο Αλόνσο δε θα μπορέσει να επαναλάβει την περσινή του νίκη.
Στη McLaren επιμένουν πως η ΜΡ4/29 έχει τη δυναμική και το μόνο που τους λείπει είναι η αεροδυναμική απόδοση. Έχοντας σαν ατού τη μονάδα ισχύος της Mercedes θεωρητικά στην Κίνα θα πρέπει να διεκδικήσουν ξανά θέση στο βάθρο.
Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Φέτος αναμένεται εκεί να προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τη μεγαλύτερη ροπή που έχουν στη διάθεσή τους. Ειδικότερα οι στροφές 3 – 4, 7 – 8 και 12 – 13 απαιτούν προοδευτική επιτάχυνση. Είναι όμως εξίσου σημαντική η επιλογή της ενδεδειγμένης ηλεκτρονικής χαρτογράφησης στη μονάδα ισχύος ώστε να αποφευχθεί το περιττό σπινάρισμα που φθείρει τα ελαστικά. Τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που χρησιμοποιούνται στην Κίνα έχουν ως αποτέλεσμα στις στροφές υψηλής ταχύτητας να ασκούνται φορτίσεις που ξεπερνούν τα 3.8g. Η Κίνα είναι η πιο απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος όσον αφορά στα φρένα. Η λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω φρένων έχει επίδραση και στα ελαστικά. Τα ελαστικά στη Σαγκάη υπόκεινται σε φορτίσεις που φτάνουν τα 4.3g. Πέρυσι ο Αλόνσο κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Ferrari ακολουθώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε από την 3η θέση με τη μαλακή γόμα και μετέπειτα έκανε 3 αλλαγές, χρησιμοποιώντας σε όλες τη μέση γόμα. Ο Μπάτον τερμάτισε 5ος για λογαριασμό της McLaren ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος στη διάθεση των ομάδων βρίσκονται η μαλακή και η μέση γόμα.
Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση, ο Αλόνσο είναι πίσω από το Χάμιλτον.
Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν οκτώ διαφορετικοί νικητές. Πρόπερσι και πέρυσι δίπλωσαν νίκες ο Λιούις Χάμιλτον που οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren τότε και ο Αλόνσο. Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 και το 2013 ήταν η σειρά του Αλόνσο με Renault και Ferrari αντίστοιχα, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, το 2008 ο Χάμιλτον με McLaren, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του οδηγώντας για την ομάδα που τον έστεψε 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Το 2010 υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Πρόπερσι ήταν η σειρά του Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes ν' ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην παρθενική νίκη της Mercedes ως κατασκευαστή στη σύγχρονη εποχή. Ήταν και η πρώτη νίκη του Γερμανού κατασκευαστή από το 1955 και το Ιταλικό GP με το Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.
Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.
Δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα γίνει στον αγώνα ειδικά από τη στιγμή που οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για άστατο καιρό, συννεφιά αλλά μικρή πιθανότητα βροχής. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μεσαία (άσπρο σιρίτι) και τη μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι) συνδυασμός που χρησιμοποιείται για 3η φορά φέτος. Τα ελαστικά καταπονούνται ιδιαίτερα στη στροφή 1 όπου καλούνται να δώσουν πρόσφυση για σχεδόν ένα κύκλο αλλά και στην οβάλ στροφή 13. Για τα ελαστικά στη Σαγκάη πολύ σημαντικό είναι το σωστό σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στον εμπρός άξονα. Οι γρήγορες, παρατεταμένες στροφές, κυρίως η Νο 1, καταπονούν εξαιρετικά τα εμπρός ελαστικά και απαιτείται προσοχή στη φθορά τους. Επιπλέον στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Αυτός είναι ο 3ος αγώνας φέτος που χρησιμοποιείται ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας. Μετά το πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν οι ομάδες αρχίζουν να αξιοποιούν τη γνώση που έχουν αποκομίσει γύρω από τη συμπεριφορά των ελαστικών στα νέα πολύπλοκα μονοθέσια του 2014. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η στρατηγική να παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στους αγώνες. Στην πίστα της Κίνας έχει φανεί στο παρελθόν η αξία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν από το πρώτο μέρος της σεζόν και να διερευνήσουν επιλογές στρατηγικής που προσφέρει η τελευταία γενιά ελαστικών P Zero. Έχουμε δει μεικτές καιρικές συνθήκες στο παρελθόν στη Σαγκάη, οπότε είναι σίγουρο πως η ικανότητα γρήγορης αξιολόγησης της πληροφορίας γύρω από τις μεταβολές του καιρού θα αποτελέσει κλειδί στην βέλτιστη εκμετάλλευση των ευκαιριών που αυτές προσφέρουν».
Στην τηλεόραση!
Το Κινέζικο GP θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 16:00, μετά την ολοκλήρωση του Πασχαλινού τραπεζιού. Η ωριαία αντίστροφη μέτρηση F1 Countdown στο στούντιο, θα περιλαμβάνει πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μια ανάλυση της Ferrari για την κατανάλωση καυσίμου, συνέντευξη του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Πωλ Χέμπερι δοκιμή της Mercedes GLA και άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Τον αγώνα θα μεταδώσει επίσης ο ΟΤΕ στις 10:00 το πρωί.
GP Κίνας, 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος
|
Μήκος πίστας: 5.451m
|
Ρεκόρ γύρου: 1:32.238 (Μ. Σουμάχερ, 2004)
|
Γύροι: 56
|
Απόσταση: 305.066m
|
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές)
|
Τέρμα γκάζι: 62% του γύρου
|
Αλλαγές σχέσεων: 55
|
Ελαστικά: Μεσαία, μαλακή γόμα
|
GP Κίνας: Ταχύτεροι οι Χάμιλτον, Αλόνσο στα ελεύθερα!
Έκπληξη της ημέρας η απόδοση της Ferrari στα χέρια του Φερνάντο Αλόνσο που ήταν ταχύς τόσο στην προσομοίωση των κατατακτήριων δοκιμών όσο και του αγώνα.
Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών χαρακτηρίστηκε από χαμηλές θερμοκρασίες και καταχνιά. Οι πιλότοι είχαν την ευκαιρία ν' αξιολογήσουν τη μέση γόμα της Pirelli, την πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες στο Κινέζικο GP. Η άλλη γόμα είναι η μαλακή, μένει να δούμε αν όπως πέρυσι έτσι και φέτος οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της μέσης γόμας. Οι ομάδες έκαναν χρήση του δικαιώματος να χρησιμοποιήσουν δοκιμαστές, έτσι είδαμε το Νασρ στη Williams στη θέση του Μπότας και τον Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ στη Sauber στη θέση του Σούτιλ. Ο φαν ντερ Γκαρντ εντυπωσίασε κινούμενος ταχύτερο από τον έτερο πιλότο της ομάδας, τον Εστέμπαν Γκουτιέρεζ κατά 1.6 sec. Ο Μεξικάνος όμως είχε πρόβλημα με το συμπλέκτη και έχασε την 1η ώρα δοκιμών.Ο Μαλντονάντο που νωρίτερα έκανε κριτική στους αγωνοδίκες για την ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση (σ.σ: λόγω της σύγκρουσης με τον Γκουτιέρεζ στο Μπαχρέιν) είχε τη στιγμή του όταν έχασε τον έλεγχο της Lotus στην είσοδο της στροφής 9. Απ' ότι φάνηκε στο on board replay ο οδηγός από τη Βενεζουέλα είχε επικεντρώσει την προσοχή του σε κάποια αλλαγή ρύθμισης στο τιμόνι. Ο Μαλντονάντο είχε και άλλες εξόδους από την πίστα όπως και μια σύγκρουση στην είσοδο των πιτ στη 2η περίοδο. Ο Χάμιλτον ακούστηκε να παραπονιέται στους μηχανικούς για την ισορροπία κρατήματος του μονοθεσίου ενώ ο Ράικονεν έμεινε άπραγος αντιμετωπίζοντας κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Ίσως αφορούσε το εμπρός μέρος της F14T που πετούσε στα χέρια του Αλόνσο.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών συνεχίστηκε η θετική εικόνα για τη Ferrari. Ο Αλόνσο ήταν ανταγωνιστικός ακόμη και όταν ο Χάμιλτον με τη μαλακή πλέον γόμα πίεσε την W05 επιτυγχάνοντας χρόνο που τον έφερε στην κορυφή της κατάταξης. Ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος όλων με τη μέση γόμα. Πέρα από τη Ferrari, βήματα προόδου έχει κάνει σαφώς και η Red Bull με τους Ρικιάρντο Φέτελ να δείχνουν ανταγωνιστικοί. Ο Φέτελ ακούστηκε να διαμαρτύρεται προς το τέλος τους μηχανικούς για το μονοθέσιο: 'Σίγουρα υπάρχει κάποιο πρόβλημα παιδιά"...
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
|
1. Fernando Alonso Ferrari 1m39.783s 20
|
2.
Nico Rosberg
Mercedes
1m40.181s +0.398s 16
|
3.
Daniel Ricciardo Red
Bull-Renault 1m40.772s +0.989s
23
|
4.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1m40.970s +1.187s 23
|
5.
Nico Hulkenberg Force
India-Mercedes 1m41.175s +1.392s
16
|
6.
Kevin Magnussen
McLaren-Mercedes
1m41.366s +1.583s 20
|
7.
Jean-Eric Vergne Toro
Rosso-Renault 1m41.505s +1.722s
26
|
8.
Lewis Hamilton
Mercedes
1m41.560s +1.777s 9
|
9.
Sebastian Vettel Red
Bull-Renault 1m41.629s +1.846s
19
|
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m41.699s +1.916s
14
|
11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m41.977s
+2.194s 23
|
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.090s +2.307s
24
|
13. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1m42.265s +2.482s
13
|
14. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m42.615s +2.832s
16
|
15. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m42.733s
+2.950s 13
|
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m43.731s +3.948s
22
|
17. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m44.038s +4.255s
16
|
18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m44.162s +4.379s
17
|
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m44.270s +4.487s
7
|
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m44.782s +4.999s
20
|
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m44.835s +5.052s
22
|
22. Kimi Raikkonen Ferrari 1
|
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
|
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m38.315s 25
|
2.
Fernando Alonso Ferrari 1m38.456s +0.141s
28
|
3.
Nico Rosberg Mercedes 1m38.726s +0.411s
30
|
4.
Daniel Ricciardo Red
Bull-Renault 1m38.811s +0.496s
30
|
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.015s +0.700s
31
|
6.
Felipe Massa
Williams-Mercedes
1m39.118s +0.803s 25
|
7.
Kimi Raikkonen Ferrari 1m39.283s +0.968s
25
|
8.
Jenson Button
McLaren-Mercedes 1m39.491s +1.176s
29
|
9.
Romain Grosjean
Lotus-Renault
1m39.537s +1.222s 36
|
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m39.648s
+1.333s 26
|
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m39.736s
+1.421s 30
|
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m39.744s +1.429s
29
|
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m39.759s
+1.444s 28
|
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m39.830s +1.515s
25
|
15. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m40.124s
+1.809s 32
|
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.359s +2.044s
32
|
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m40.395s +2.080s
30
|
18. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m40.455s +2.140s
12
|
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m42.327s +4.012s
27
|
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m43.473s +5.158s
30
|
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m43.530s +5.215s
32
|
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m43.679s +5.364s
32
|
O Λιούις Χάμιλτον υπογράφει αυτόγραφα στους οπαδούς του στην Κίνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου