Βροχή και κρύο σήμερα στην πίστα του Σίλβερστον με τις κατατακτήριες δοκιμές να διεξάγονται σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Το πρωί στα ελεύθερα όπου ταχύτερος ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ
με τη Red Bull αρκετοί πιλότοι περιόρισαν στο ελάχιστο το χρόνο πίστας
όπως οι Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Αλόνσο καθώς οι συνθήκες ήταν πολύ
δύσκολες. Τυπικός βρετανικός καιρός με 15 βαθμούς Κελσίου, καταχνιά, βροχή, υγρασία αλλά με τους θεατές να μην πτοούνται κατακλύζοντας τις κερκίδες, παρά την ταλαιπωρία λόγω λάσπης στα υπαίθρια πάρκινγκ.
Με βρεγμένο το οδόστρωμα από την πρωινή βροχή οι πιλότοι ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους στο Q1 και τη μάχη της 16αδας με ενδιάμεσα ελαστικά. Η διαδικασία όμως ήταν οριακή γιατί το πρώτο μέρος της πίστας ήταν βρεγμένο ενώ το τελευταίο στεγνό. Η πρώτη τάξη μεγέθους ήρθε με το Χάμιλτον να κάνει ένα γύρο στο 1:43.6 όντας ταχύτερος όλων. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Βρετανός είχε διαφορά 1.2sec από τον έτερο πιλότο της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ αλλά και 2 sec ταχύτερος από το Φελίπε Μάσα που στο κράνος του έφερε τον αριθμό 200, καθώς όπως ίσως μαντεύετε συμπλήρωσε 200 εκκινήσεις στη F1.
Απέμεναν μόλις 4 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας όταν ο Γκουτιέρεζ απόφασισε να ρισκάρει με τη μέση γόμα. Όπως φάνηκε από τα περάσματά του αυτή ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή, όλοι έσπευσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Ο Μπάτον ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1.:40. Ο χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας.
Ένα λεπτό πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βροχή ξανάρχισε να πέφτει με αποτέλεσμα να πιαστούν εξ απίνης Ferrari και Williams. Οι Αλόνσο, Ράικονεν, Μάσα και Μπότας έμειναν εκτός όπως και οι δυο πιλότοι της Caterham, Έρικσον και Κομπαγιάσι. Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν πως άργησαν να χρησιμοποιήσουν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και όταν το έκαναν η βροχή που είχε εκ νέου ξεκινήσει δεν επέτρεψε να βελτιώσουν τους χρόνους τους.
Δεν έχει προηγούμενο για τη Ferrari να μείνουν και τα δυο μονοθέσια εκτός 16αδας.
Το Q2, η μάχη της 10αδας ξεκίνησε με τη χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών της Pirelli να είναι και πάλι επιβεβλημένη. Οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον είχαν την δική τους μάχη με το Βρετανό να επικρατεί και πάλι την 1η φορά. Άμεση η αντίδραση από το Φέτελ που κινήθηκε πιο γρήγορα από τις Mercedes εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση της RB10. Ο Χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας. Αυτό πιθανόν οδήγησε το Χάμιλτον στην απόφαση να βάλει ξανά ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και ειδικότερα την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα. Αξίζει να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη γόμα έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει το βέλτιστο σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (low working range).
Ο Φέτελ χωρίς το χρόνο που τον έφερνε στην κορυφή της κατάταξης και με την προηγούμενη επίδοση του να τον κατατάσει μόλις 14ο έβαλε σλικ ελαστικά και προσπάθησε ξανά ενώ απέμεναν 4 λεπτά. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ βελτίωνε κατά 2 sec το χρόνο του Χάμιλτον που απάντησε με επίδοση 1:35.000! Την ίδια στιγμή ήταν απογοητευτικό να βλέπεις τις διαφορές από τους υπόλοιπους να μετριούνται σε δευτερόλεπτα. Από τη συνέχεια τελικά αποκλείστηκαν οι δυο Marrussia των Τσίλτον και Μπιανσί, οι δυο Sauber των Σούτιλ και Γκουτιέρεζ που βγήκαν εκτός πίστας ο μεν Γερμανός στο τέλος του Q1 ο δε Μεξικάνος στο τέλος του Q2 και οι δυο Lotus των Γκροζάν, Μαλντονάντο. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα ακόμη μια φορά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, αυτή τη φορά τον επηρέασε η πίεση λαδιού.
Το Q3 ξεκίνησε με όλους τους οδηγούς να επιλέγουν σλικ ελαστικά και συγκεκριμένα τη μέση γόμα της Pirelli. O Ρικιάρντο πήρε εντολή από τους μηχανικούς του να μην εξαντλεί το όριο στροφών με 3η ή 4η σχέση στο κιβώτιο. Σα να ήθελε να δώσει περισσότερο δράμα η βροχή ξανάρχισε να πέφτει ενόσω οι πιλότοι ολοκλήρωναν την πρώτη προσπάθειά τους με τα σλικ ελαστικά. Αυτό πάντως δεν εμπόδισε τις Mercedes να είναι και πάλι ταχύτερες. Η βροχή σταμάτησε και όλοι περίμεναν το φινάλε για να ξαναβγούν με στεγνά ελαστικά. Ο Φέτελ που δεν είχε πάρει χρόνο ως εκείνη τη στιγμή ήταν ο πρώτος που βγήκε για να προσπαθήσει με τον Μπάτον ν' ακολουθεί.
Ο Γερμανός έκανε πρώτο χρόνο αλλά ο Ρόσμπεργκ απάντησε αμέσως με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί. Έτσι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας εκκινεί αύριο από την 1η θέση για έναν ακόμη αγώνα έχοντας γύρω του, τους Φέτελ, Μπάτον και Χούλκενμπεργκ.
Ο Χάμιλτον την πάτησε γιατί τα παράτησε βλέποντας πόσο αργός ήταν στο πρώτο sector. Αυτό βέβαια συνέβη σε όλους και ήρθε θεαματική βελτίωση από το τρίτο μέρος της πίστας που ήταν εντελώς στεγνό. Ο Βρετανός εκκινεί αύριο 6ος και ανάμεσα σ' αυτόν και τον teammate υπάρχουν οι Φέτελ, Μπάτον, Χούλκενμπεργκ και Μάγκνουσεν.
Το Βρετανικό GP που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 14:0 απευθείας από τον Alpha.
Το ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη...
Συνολικά οι χρόνοι και η κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
|
1. Nico Rosberg Mercedes 1m35.766s
|
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.386s +1.620s
|
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.200s +2.434s
|
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m38.329s +2.563s
|
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.417s +2.651s
|
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.232s +3.466s
|
7. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m40.457s +4.691s
|
8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.606s +4.840s
|
9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m40.707s
+4.941s
|
10.
Jean-Eric Vergne Toro
Rosso-Renault 1m40.855s +5.089s
|
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m38.166s Διαφορά από 1ο Q2
|
11. Romain
Grosjean Lotus-Renault 1m38.496s +3.626s
|
12. Jules
Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.709s +3.839s
|
13. Max
Chilton Marussia-Ferrari 1m39.800s +4.930s
|
14. Esteban
Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.912s +6.042s
|
15. Pastor
Maldonado Lotus-Renault 1m44.018s +9.148s
|
16. Adrian
Sutil Sauber-Ferrari δε χρονομετρήθηκε
|
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m45.086s Διαφορά από 1ο Q1
|
17. Valtteri
Bottas Williams-Mercedes 1m45.318s
+4.938s
|
18. Felipe
Massa Williams-Mercedes 1m45.695s
+5.315s
|
19.
Fernando Alonso Ferrari 1m45.935s +5.555s
|
20. Kimi
Raikkonen Ferrari 1m46.684s +6.304s
|
21. Marcus
Ericsson Caterham-Renault 1m49.421s +9.041s
|
22. Kamui
Kobayashi Caterham-Renault 1m49.625s +9.245s
|
Αμετροέπεια από το Λιούις Χάμιλτον που παράτησε την τελευταία του προσπάθεια υποθέτοντάς πως δε θα μπορέσει να βελτιώσει.
GP Βρετανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα!
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην 1η περίοδο, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε στη 2η τον ταχύτερο χρόνο ημέρας με τη μέση γόμα. Ο Βρετανός όμως έμεινε στην πίστα πριν το φινάλε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Mercedes.
To Σίλβερστον υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με καλό καιρό, 24 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και αξιοσημείωτη ένταση ανέμου.Όπως ίσως γνωρίζετε πρόκειται για παλιό αεροδρόμιο και είναι έτσι τοποθετημένο – προσανατολισμένο ώστε ο άνεμος να βοηθά τις από - προσγειώσεις. Αυτό όμως επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων και είδαμε αρκετά σημεία στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που ήταν εμφανές το πρόβλημα ειδικά στη Hangar Straight.
Όλοι οι πιλότοι χρησιμοποίησαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα της Pirelli με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί σιρίτι. Ο Ρόσμπεγκ τέθηκε εξαρχής επικεφαλής των χρόνων και η προσπάθεια του Χάμιλτον να κινηθεί γρήγορα με χαμηλό φορτίο καυσίμου επηρεάστηκε από μια έξοδο του Μάρκους Έρικσον.
Το FP1 ήταν καταστροφικό για τις Williams. Ο Μάσα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην έξοδο της Stowe και χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα στον εσωτερικό τοίχο καταστρέφοντας το μονοθέσιο. Ο Μπότας κοιτούσε άπραγος καθώς τη θέση του είχε πάρει η Σούζι Βολφ, δοκιμαστής της ομάδας. Έμεινε όμως από πίεση λαδιού έχοντας συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Οι μηχανικοί της Williams δίνουν μάχη με το χρόνο ώστε να έχουν ετοιμοπόλεμα τα μονοθέσια για τo δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών. Τελικά τα κατάφεραν οριακά πριν την έναρξη της δεύτερης περιόδου δοκιμών.
Ο Μάσα κατέστρεψε τη Williams στη Stowe.
Οι Ρικιάρντο και Ρόσμπεργκ προσπέρασαν ενώ είχε βγει η κόκκινη σημαία της διακοπής. Οι αγωνοδίκες (Ένσερ, Μάιερ Μάνσελ) εξέτασαν το συμβάν και αφού είδαν τα replay αλλά άκουσαν και την άποψη των οδηγών αποφάσισαν να μην επιβάλλουν κάποια ποινή.
Ο Ρικιάρντο αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο της Red Bull ενώ ο Μαλντονάντο είχε θέμα με τον κινητήρα της Renault έτσι η Lotus έκανε μόνο ένα γύρο. Ο Αλόνσο έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό του Χάμιλτον αλλά ο Πέρεζ επηρέασε το γρήγορο γύρο του Ισπανού που εκνευρίστηκε με το Μεξικάνο. Στη Ferrari άλλαξαν πίσω αεροτομή κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Στη 2η περίοδο ταχύτερος ήταν ο Χάμιλτον με τη μέση γόμα προτού μείνει από μονάδα ισχύος. Εν τω μεταξύ συνέβησαν πολλά ευτράπελα. Έσπασε το κάλυμα κινητήρα στη Williams του Βάλτερι Μπότας, έφυγε το παξιμάδι και εν συνεχεία άρχισε να κινείται όντας ανασφάλιστος ο εμπρός αριστερά τροχός στην Toro Rosso του Βερν, έμεινε ο Χάμιλτον από μονάδα ισχύος με τη Mercedes όπως και ο Έρικσον με την Caterham που χρησιμοποιεί κινητήρα Renault. Αρκετοί πιλότοι έδειξαν προβληματισμένοι στο να φέρουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τη μέση γόμα ειδικά τα εμπρός ελαστικά. Χαρακτηριστική η περίπτωση των Red Bull που δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους σε σχέση με την πιο αργή σκληρή γόμα που χρησιμοποιούσαν στην αρχή της περιόδου.
Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
|
1. Nico
Rosberg Mercedes 1m35.424s 25
|
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.155s +0.731s
22
|
3. Fernando Alonso Ferrari 1m36.263s +0.839s
23
|
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m36.623s +1.199s
21
|
5. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.703s +1.279s
23
|
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.921s +1.497s
20
|
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.963s +1.539s
25
|
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m37.175s
+1.751s 29
|
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m37.227s
+1.803s 25
|
10. Kevin
Magnussen McLaren-Mercedes 1m37.231s +1.807s
30
|
11. Sergio
Perez Force
India-Mercedes 1m37.720s +2.296s
22
|
12. Romain
Grosjean Lotus-Renault 1m37.910s +2.486s
21
|
13.
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari
1m38.056s +2.632s 18
|
14. Daniel
Juncadella Force
India-Mercedes 1m38.083s +2.659s
23
|
15. Giedo
van der Garde Sauber-Ferrari 1m38.328s +2.904s
19
|
16. Jules
Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.917s +3.493s
12
|
17. Felipe
Massa Williams-Mercedes 1m39.461s +4.037s
7
|
18. Max
Chilton Marussia-Ferrari 1m39.814s +4.390s
24
|
19. Marcus
Ericsson Caterham-Renault 1m40.597s +5.173s
19
|
20. Robin
Frijns Caterham-Renault 1m42.261s +6.837s
11
|
21. Susie
Wolff Williams-Mercedes 1m44.212s
+8.788s 4
|
22. Pastor
Maldonado Lotus-Renault no time 2
|
Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
Γύροι
|
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.508s 14
|
2. Nico Rosberg Mercedes 1m34.736s +0.228s
35
|
3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.244s +0.736s
32
|
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.511s +1.003s
11
|
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m35.627s +1.119s
27
|
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m36.016s +1.508s
33
|
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.228s +1.720s
34
|
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m36.299s +1.791s
35
|
9. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.554s +2.046s
29
|
10.
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m36.583s +2.075s
26
|
11. Felipe
Massa Williams-Mercedes 1m36.671s +2.163s
29
|
12. Daniil
Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.778s +2.270s
31
|
13.
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari
1m36.951s +2.443s 35
|
14. Pastor
Maldonado Lotus-Renault 1m37.064s +2.556s
35
|
15. Romain
Grosjean Lotus-Renault 1m37.097s +2.589s
33
|
16. Sergio
Perez Force
India-Mercedes 1m37.236s +2.728s
37
|
17. Nico
Hulkenberg Force India-Mercedes 1m37.449s
+2.941s 27
|
18. Adrian
Sutil Sauber-Ferrari 1m37.520s +3.012s
25
|
19. Jules
Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.658s +4.150s
11
|
20. Kamui
Kobayashi Caterham-Renault 1m39.068s +4.560s
31
|
21. Max
Chilton Marussia-Ferrari 1m39.224s +4.716s
28
|
22. Marcus
Ericsson Caterham-Renault 1m39.762s +5.254s
21
|
Η σύζυγος του Τότο Βολφ, Σούζι, δοκιμαστής στη Williams ήταν άτυχη σήμερα γιατί έμεινε από αντλία λαδιού μετά από 4 γύρους. Θα ξαναδοκιμάσει στις 18/7 στο Χόκενχάιμ.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου