GP Βρετανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα! *Η βροχή πρωταγωνίστρια...

Βροχή και κρύο σήμερα στην πίστα του Σίλβερστον με τις κατατακτήριες δοκιμές να διεξάγονται σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Το πρωί στα ελεύθερα όπου ταχύτερος ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull αρκετοί πιλότοι περιόρισαν στο ελάχιστο το χρόνο πίστας όπως οι Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Αλόνσο καθώς οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες.

Τυπικός βρετανικός καιρός με 15 βαθμούς Κελσίου, καταχνιά, βροχή, υγρασία αλλά με τους θεατές να μην πτοούνται κατακλύζοντας τις κερκίδες, παρά την ταλαιπωρία λόγω λάσπης στα υπαίθρια πάρκινγκ.
Με βρεγμένο το οδόστρωμα από την πρωινή βροχή οι πιλότοι ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους στο Q1 και τη μάχη της 16αδας με ενδιάμεσα ελαστικά. Η διαδικασία όμως ήταν οριακή γιατί το πρώτο μέρος της πίστας ήταν βρεγμένο ενώ το τελευταίο στεγνό. Η πρώτη τάξη μεγέθους ήρθε με το Χάμιλτον να κάνει ένα γύρο στο 1:43.6 όντας ταχύτερος όλων. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Βρετανός είχε διαφορά 1.2sec από τον έτερο πιλότο της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ αλλά και 2 sec ταχύτερος από το Φελίπε Μάσα που στο κράνος του έφερε τον αριθμό 200, καθώς όπως ίσως μαντεύετε συμπλήρωσε 200 εκκινήσεις στη F1.

Απέμεναν μόλις 4 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας όταν ο Γκουτιέρεζ απόφασισε να ρισκάρει με τη μέση γόμα. Όπως φάνηκε από τα περάσματά του αυτή ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή, όλοι έσπευσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Ο Μπάτον ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1.:40. Ο χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας.

Ένα λεπτό πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βροχή ξανάρχισε να πέφτει με αποτέλεσμα να πιαστούν εξ απίνης Ferrari και Williams. Οι Αλόνσο, Ράικονεν, Μάσα και Μπότας έμειναν εκτός όπως και οι δυο πιλότοι της Caterham, Έρικσον και Κομπαγιάσι. Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν πως άργησαν να χρησιμοποιήσουν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και όταν το έκαναν η βροχή που είχε εκ νέου ξεκινήσει δεν επέτρεψε να βελτιώσουν τους χρόνους τους.




Δεν έχει προηγούμενο για τη Ferrari να μείνουν και τα δυο μονοθέσια εκτός 16αδας.

Το Q2, η μάχη της 10αδας ξεκίνησε με τη χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών της Pirelli να είναι και πάλι επιβεβλημένη. Οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον είχαν την δική τους μάχη με το Βρετανό να επικρατεί και πάλι την 1η φορά. Άμεση η αντίδραση από το Φέτελ που κινήθηκε πιο γρήγορα από τις Mercedes εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση της RB10. Ο Χρόνος του όμως μηδενίστηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας. Αυτό πιθανόν οδήγησε το Χάμιλτον στην απόφαση να βάλει ξανά ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα και ειδικότερα την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα. Αξίζει να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη γόμα έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει το βέλτιστο σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (low working range).

Ο Φέτελ χωρίς το χρόνο που τον έφερνε στην κορυφή της κατάταξης και με την προηγούμενη επίδοση του να τον κατατάσει μόλις 14ο έβαλε σλικ ελαστικά και προσπάθησε ξανά ενώ απέμεναν 4 λεπτά. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ βελτίωνε κατά 2 sec το χρόνο του Χάμιλτον που απάντησε με επίδοση 1:35.000! Την ίδια στιγμή ήταν απογοητευτικό να βλέπεις τις διαφορές από τους υπόλοιπους να μετριούνται σε δευτερόλεπτα. Από τη συνέχεια τελικά αποκλείστηκαν οι δυο Marrussia των Τσίλτον και Μπιανσί, οι δυο Sauber των Σούτιλ και Γκουτιέρεζ που βγήκαν εκτός πίστας ο μεν Γερμανός στο τέλος του Q1 ο δε Μεξικάνος στο τέλος του Q2 και οι δυο Lotus των Γκροζάν, Μαλντονάντο. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα ακόμη μια φορά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, αυτή τη φορά τον επηρέασε η πίεση λαδιού.
Το Q3 ξεκίνησε με όλους τους οδηγούς  να επιλέγουν σλικ ελαστικά και συγκεκριμένα τη μέση γόμα της Pirelli. O Ρικιάρντο πήρε εντολή από τους μηχανικούς του να μην εξαντλεί το όριο στροφών με 3η ή 4η σχέση στο κιβώτιο. Σα να ήθελε να δώσει περισσότερο δράμα η βροχή ξανάρχισε να πέφτει ενόσω οι πιλότοι ολοκλήρωναν την πρώτη προσπάθειά τους με τα σλικ ελαστικά. Αυτό πάντως δεν εμπόδισε τις Mercedes να είναι και πάλι ταχύτερες. Η βροχή σταμάτησε και όλοι περίμεναν το φινάλε για να ξαναβγούν με στεγνά ελαστικά.  Ο Φέτελ που δεν είχε πάρει χρόνο ως εκείνη τη στιγμή ήταν ο πρώτος που βγήκε για να προσπαθήσει με τον Μπάτον ν' ακολουθεί.

Ο Γερμανός έκανε πρώτο χρόνο αλλά ο Ρόσμπεργκ απάντησε αμέσως με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί. Έτσι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας εκκινεί αύριο από την 1η θέση για έναν ακόμη αγώνα έχοντας γύρω του, τους Φέτελ, Μπάτον και Χούλκενμπεργκ.
Ο Χάμιλτον την πάτησε γιατί τα παράτησε βλέποντας πόσο αργός ήταν στο πρώτο sector. Αυτό βέβαια συνέβη σε όλους και ήρθε θεαματική βελτίωση από το τρίτο μέρος της πίστας που ήταν εντελώς στεγνό. Ο Βρετανός εκκινεί αύριο 6ος και ανάμεσα σ' αυτόν και τον teammate υπάρχουν οι Φέτελ, Μπάτον, Χούλκενμπεργκ και Μάγκνουσεν.

Το Βρετανικό GP που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 14:0 απευθείας από τον Alpha.

Το ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη...


Συνολικά οι χρόνοι και η κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:


Θέση Οδηγός               Ομάδα                Χρόνος     Διαφορά  
 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m35.766s         
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m37.386s  +1.620s 
 3. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m38.200s  +2.434s 
 4. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m38.329s  +2.563s 
 5. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m38.417s  +2.651s 
 6. Lewis Hamilton        Mercedes             1m39.232s  +3.466s 
 7. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m40.457s  +4.691s 
 8. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m40.606s  +4.840s 
 9. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault   1m40.707s  +4.941s 
10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault   1m40.855s  +5.089s 
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m38.166s                Διαφορά από 1ο Q2
11. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m38.496s  +3.626s
12. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari     1m38.709s  +3.839s
13. Max Chilton           Marussia-Ferrari     1m39.800s  +4.930s
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m40.912s  +6.042s
15. Pastor Maldonado      Lotus-Renault        1m44.018s  +9.148s
16. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari       δε χρονομετρήθηκε
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m45.086s                 Διαφορά από 1ο Q1
17. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m45.318s  +4.938s
18. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m45.695s  +5.315s
19. Fernando Alonso       Ferrari              1m45.935s  +5.555s
20. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m46.684s  +6.304s
21. Marcus Ericsson       Caterham-Renault     1m49.421s  +9.041s
22. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault     1m49.625s  +9.245s




Αμετροέπεια από το Λιούις Χάμιλτον που παράτησε την τελευταία του προσπάθεια υποθέτοντάς πως δε θα μπορέσει να βελτιώσει. 


GP Βρετανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα!

 

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην 1η περίοδο, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε στη 2η τον ταχύτερο χρόνο ημέρας με τη μέση γόμα. Ο Βρετανός όμως έμεινε στην πίστα πριν το φινάλε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Mercedes.

To Σίλβερστον υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με καλό καιρό, 24 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και αξιοσημείωτη ένταση ανέμου.

Όπως ίσως γνωρίζετε πρόκειται για παλιό αεροδρόμιο και είναι έτσι τοποθετημένο
– προσανατολισμένο ώστε ο άνεμος να βοηθά τις από - προσγειώσεις.  Αυτό όμως επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων και είδαμε αρκετά σημεία στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που ήταν εμφανές το πρόβλημα ειδικά στη Hangar Straight.

Όλοι οι πιλότοι χρησιμοποίησαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα της Pirelli με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί σιρίτι. Ο Ρόσμπεγκ τέθηκε εξαρχής επικεφαλής των χρόνων και η προσπάθεια του Χάμιλτον να κινηθεί γρήγορα με χαμηλό φορτίο καυσίμου επηρεάστηκε από μια έξοδο του Μάρκους Έρικσον.

Το FP1 ήταν καταστροφικό για τις Williams. Ο Μάσα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην έξοδο της Stowe και χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα στον εσωτερικό τοίχο καταστρέφοντας το μονοθέσιο. Ο Μπότας κοιτούσε άπραγος καθώς τη θέση του είχε πάρει η Σούζι Βολφ, δοκιμαστής της ομάδας. Έμεινε όμως από πίεση λαδιού έχοντας συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Οι μηχανικοί της Williams δίνουν μάχη με το χρόνο ώστε να έχουν ετοιμοπόλεμα τα μονοθέσια για τo δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών. Τελικά τα κατάφεραν οριακά πριν την έναρξη της δεύτερης περιόδου δοκιμών.



Ο Μάσα κατέστρεψε τη Williams στη Stowe.


Οι Ρικιάρντο και Ρόσμπεργκ προσπέρασαν ενώ είχε βγει η κόκκινη σημαία της διακοπής.
Οι αγωνοδίκες (Ένσερ, Μάιερ  Μάνσελ) εξέτασαν το συμβάν και αφού είδαν τα replay αλλά άκουσαν και την άποψη των οδηγών αποφάσισαν να μην επιβάλλουν κάποια ποινή.

Ο Ρικιάρντο αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο της Red Bull ενώ ο Μαλντονάντο είχε θέμα με τον κινητήρα της Renault έτσι η Lotus έκανε μόνο ένα γύρο. Ο Αλόνσο έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό του Χάμιλτον αλλά ο Πέρεζ επηρέασε το γρήγορο γύρο του Ισπανού που εκνευρίστηκε με το Μεξικάνο. Στη Ferrari άλλαξαν πίσω αεροτομή κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Στη 2η περίοδο ταχύτερος ήταν ο Χάμιλτον με τη μέση γόμα προτού μείνει από μονάδα ισχύος. Εν τω μεταξύ συνέβησαν πολλά ευτράπελα. Έσπασε το κάλυμα κινητήρα στη Williams του Βάλτερι Μπότας, έφυγε το παξιμάδι και εν συνεχεία άρχισε να κινείται όντας ανασφάλιστος ο εμπρός αριστερά τροχός στην Toro Rosso του Βερν, έμεινε ο Χάμιλτον από μονάδα ισχύος με τη Mercedes όπως και ο Έρικσον με την Caterham που χρησιμοποιεί κινητήρα Renault. Αρκετοί πιλότοι έδειξαν προβληματισμένοι στο να φέρουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τη μέση γόμα ειδικά τα εμπρός ελαστικά. Χαρακτηριστική η περίπτωση των Red Bull που δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους σε σχέση με την πιο αργή σκληρή γόμα που χρησιμοποιούσαν στην αρχή της περιόδου.

Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός               Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά Γύροι
 1. Nico Rosberg          Mercedes              1m35.424s           25
 2. Lewis Hamilton        Mercedes              1m36.155s  +0.731s  22
 3. Fernando Alonso       Ferrari               1m36.263s  +0.839s  23
 4. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1m36.623s  +1.199s  21
 5. Kimi Raikkonen        Ferrari               1m36.703s  +1.279s  23
 6. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m36.921s  +1.497s  20
 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m36.963s  +1.539s  25
 8. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1m37.175s  +1.751s  29
 9. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1m37.227s  +1.803s  25
10. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1m37.231s  +1.807s  30
11. Sergio Perez          Force India-Mercedes  1m37.720s  +2.296s  22
12. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m37.910s  +2.486s  21
13. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m38.056s  +2.632s  18
14. Daniel Juncadella     Force India-Mercedes  1m38.083s  +2.659s  23
15. Giedo van der Garde   Sauber-Ferrari        1m38.328s  +2.904s  19
16. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1m38.917s  +3.493s  12
17. Felipe Massa          Williams-Mercedes     1m39.461s  +4.037s   7
18. Max Chilton           Marussia-Ferrari      1m39.814s  +4.390s  24
19. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1m40.597s  +5.173s  19
20. Robin Frijns          Caterham-Renault      1m42.261s  +6.837s  11
21. Susie Wolff           Williams-Mercedes     1m44.212s  +8.788s   4
22. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         no time              2

Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:


Θέση Οδηγός               Ομάδα                  Χρόνος     Διαφορά Γύροι
 1. Lewis Hamilton        Mercedes               1m34.508s            14
 2. Nico Rosberg          Mercedes               1m34.736s  +0.228s   35
 3. Fernando Alonso       Ferrari                1m35.244s  +0.736s   32
 4. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       1m35.511s  +1.003s   11
 5. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m35.627s  +1.119s   27
 6. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      1m36.016s  +1.508s   33
 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m36.228s  +1.720s   34
 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       1m36.299s  +1.791s   35
 9. Kimi Raikkonen        Ferrari                1m36.554s  +2.046s   29
10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     1m36.583s  +2.075s   26
11. Felipe Massa          Williams-Mercedes      1m36.671s  +2.163s   29
12. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault     1m36.778s  +2.270s   31
13. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m36.951s  +2.443s   35
14. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          1m37.064s  +2.556s   35
15. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m37.097s  +2.589s   33
16. Sergio Perez          Force India-Mercedes   1m37.236s  +2.728s   37
17. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m37.449s  +2.941s   27
18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         1m37.520s  +3.012s   25
19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       1m38.658s  +4.150s   11
20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       1m39.068s  +4.560s   31
21. Max Chilton           Marussia-Ferrari       1m39.224s  +4.716s   28
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       1m39.762s  +5.254s   21




Η σύζυγος του Τότο Βολφ, Σούζι, δοκιμαστής στη Williams ήταν άτυχη σήμερα γιατί έμεινε από αντλία λαδιού μετά από 4 γύρους. Θα ξαναδοκιμάσει στις 18/7 στο Χόκενχάιμ. 
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...