Η ζωή των Αθηναίων στο κέντρο της πρωτεύουσας θα είναι καλύτερη μετά την ολοκλήρωση της ανάπλασης της Πανεπιστημίου, τονίζει ο γγ Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος, περιγράφοντας, παράλληλα, καρέ-καρέ το πώς θα γίνει το έργο.
«Είναι ένα φιλόδοξο έργο, αλλά πολύ καλά μελετημένο, με μελέτες που χρηματοδότησε το Ίδρυμα Ωνάση. Αφορά όλο το ιστορικό κέντρο, βέβαια θα το αφορά και κυκλοφοριακά. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου, ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, θα γίνει ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνουμε την Πανεπιστημίου.
Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προανέφερα. Η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου. Δεν κλείνουμε το κέντρο. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων» εξηγεί ο κ. Σιμόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Το γραμμικό παρκο με τα 800 δένδρα
Ο γγ Δημοσίων Εργων σημειώνει ότι με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο γραμμικό πάρκο, όπου θα φυτευτούν 800 δένδρα και φυτά. Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 βαθμούς. Προσθέτει: «Επίσης, θα γίνει ένα έργο αντιπλημμυρικό, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρα το μεγαλύτερο νοτιανατολική Ευρώπη, μέσα από το οποίο ουσιαστικά καλύπτουμε ένα επιπλέον πρόβλημα του κέντρου της Αθήνας. Δεν πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις ξένες με το αττικό τοπίο»
Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο μιας κατασκευαστικής «τριλογίας» για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και που θα κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί όπου βρίσκονται τα λεωφορεία.
Σε σχέση με την πλατεία Ομονοίας, ο κ. Σιμόπουλος τονίζει ότι «θα πάρει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν αρχικά. Διότι ουσιαστικά θα κλείσει, θα γίνει ένα πάρκο με υδάτινα στοιχεία, ένας χώρος αναψυχής».
Όπως διευκρινίζει ο γγ Δημοσίων Έργων «είναι θέμα πολύ ολίγων μηνών να γίνει δημοπράτηση και ο εργολάβος να αναδειχθεί και να έχουμε εργολάβο με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα χρηματοδοτηθεί και το συγκεκριμένο έργο. Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί τις μελέτες».
Η συνέντευξη του Στράτου Σιμόπουλου στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
Ερ: Έχουμε μπροστά μας ένα τεράστιο, ένα φιλόδοξο έργο: την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου. Ένα όνειρο, θα έλεγα, πολλών δεκαετιών, πολλών γενεών, που από ό,τι φαίνεται γίνεται πραγματικότητα...
Απ: Είναι ένα φιλόδοξο έργο, αλλά πολύ καλά μελετημένο με μελέτες που χρηματοδότησε το Ίδρυμα Ωνάση. Αφορά όλο το ιστορικό Κέντρο, βέβαια θα το αφορά και κυκλοφοριακά. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνουμε την Πανεπιστημίου. Δεν κλείνουμε το κέντρο. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Ερ: Ο κόσμος, θα έλεγα ότι έχει βολευτεί με το μετρό εδώ. Τι θα αλλάξει;
Απ: Το κύριο είναι η κατασκευή ενός τμήματος της γραμμής 4. Η γραμμή 4, που θα ξεκινάει από το Γαλάτσι, θα έχει στάση στην Ακαδημίας, όπου είναι τα λεωφορεία, και μετά θα πηγαίνει προς τον Ευαγγελισμό. Ταυτόχρονα, η Ρήγα Φεραίου πεζοδρομείται, κάτι πολύ σημαντικό, γιατί ενοποιεί τα τρία κτίρια. Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλ. τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, που προανέφερα.
Ερ: Άρα, η Σταδίου παραμένει όπως είναι και η Ακαδημίας θα παίζει τον ρόλο της Πανεπιστημίου;
Απ: Ακριβώς. Γιατί η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου.
Ερ: Θα φυτευτούν περίπου 800 δένδρα και φυτά στην Πανεπιστημίου. Θα είναι φυτά της αττικής γης;
Απ: Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 μονάδες. Επίσης, θα γίνει ένα έργο αντιπλημμυρικό, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρα το μεγαλύτερο στη νοτιοανατολική Ευρώπη, μέσα από το οποίο ουσιαστικά καλύπτουμε ένα επιπλέον πρόβλημα του κέντρου της Αθήνας. Τα φυτά που θα φυτευτούν, θα είναι φυτά που ταιριάζουν με τα φυτά τα οποία φύονται και στην Αττική. Δεν πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις ξένες με το αττικό τοπίο.
Ερ: Μιλάμε για ένα γραμμικό πάρκο, δηλαδή, μήκους 1,5 - 2 χλμ...
Απ: Ναι, όπου όμως θα υπάρχει πρόσβαση για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα, να ξεφορτώνουν κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό. Θα γίνει επέκταση του τραμ από την Πλατεία Συντάγματος στην Πλατεία Ομονοίας και μετά στην Πλατεία Αιγύπτου, και μάλιστα στο μεγαλύτερο μήκος του χωρίς γραμμές εναέριες, γιατί θα τροφοδοτείται η κίνησή του από συσσωρευτές. Δηλαδή, μιλάμε για ένα απολύτως περιβαλλοντικό έργο. Δεν κόβουμε το κέντρο της Αθήνας. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν την Ακαδημίας, την Πλατεία Ομονοίας, τη Μάρνη, την Πατησίων, την Πειραιώς, την Αγίου Κωνσταντίνου θα γίνουν με τέτοιον τρόπο ώστε να μην έχουμε πρόβλημα. Επίσης, το τμήμα της Πατησίων από τη Μάρνη έως την Ομόνοια θα δοθεί στα μαζικά μέσα μεταφοράς.
Ερ: Βρισκόμαστε μπροστά στη νεοκλασική τριλογία: Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών Ακαδημία. Πώς σχεδιάζετε να αναδείξετε τα κτίρια αυτά που αποτελούν «σήμα κατατεθέν» και του ελληνικού πολιτισμού;
Απ: Με αυτήν καθ΄αυτήν την πεζοδρόμηση αναδεικνύονται περισσότερο. Αλλά θα γίνουν παρεμβάσεις στα δάπεδα, προφανώς, σε όλο τον χώρο, επιπλέον φυτεύσεις, θα υπάρχουν υδάτινα στοιχεία, διαφορετικός φωτισμός που παίρνει υπόψη την αρχιτεκτονική τριλογία. Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο έργο μιας κατασκευαστικής τριλογίας για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και αφού κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί που είναι τα λεωφορεία.
Ερ: Θα κάνετε κάποια παρέμβαση στην Πλατεία Ομονοίας; Πολλοί παραπονιούνται ότι έχει πέσει πολύ μπετόν και πολλοί θυμούνται τα σιντριβάνια...
Απ: Θα πάρει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν αρχικά. Διότι θα κλείσει ουσιαστικά, θα γίνει ένα πάρκο με υδάτινα στοιχεία, ένας χώρος αναψυχής. Βέβαια, παίρνοντας υπόψη και το κυκλοφοριακό θέμα, που αφορά στην Πλατεία Ομονοίας. Όλες οι μελέτες και όλες μας οι κινήσεις παίρνουν υπόψη το κυκλοφοριακό θέμα.
Ερ: Το έργο θα αρχίσει εντός του 2015, όπως άκουσα να λέτε. Επί υπουργίας Χατζηδάκη είχε ακουστεί ότι θα αρχίσουν το 2016. Πώς το επισπεύσατε;
Απ: Είμαστε σε ένα πολύ ώριμο στάδιο, η χρηματοδότηση θα γίνει από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι θέμα πολύ ολίγων μηνών να γίνει δημοπράτηση και ο εργολάβος να αναδειχθεί και να έχουμε εργολάβο με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Ερ: Οι παρεμβάσεις αυτές επιφέρουν αλλαγές σε σημαντικούς τομείς, δηλαδή στην οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό, αλλά και την αγορά, το real estate. Οι τιμές αρχίζουν και ανεβαίνουν στην περιοχή γύρω από την Πανεπιστημίου;
Απ: Είναι λογικό. Όπως έγινε με τους σταθμούς του μετρό, θα γίνει και στην Πανεπιστημίου. Αυτό θα γίνει ταυτόχρονα με μια άνοδο του real estate, η οποία σταδιακά θα αρχίσει να επέρχεται ως αποτέλεσμα του τελειώματος της κορυφής της οικονομικής κρίσης. Θα αρχίσει μια αντίστροφη πορεία, η οποία θα επηρεαστεί ακόμα περισσότερα για τα κτίρια της Πανεπιστημίου.
Ερ: Ποιο θα είναι το συνολικό κόστος του έργου;
Απ: Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα χρηματοδοτηθεί και το συγκεκριμένο έργο. Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί τις μελέτες.
Ερ: Θα κατασκευαστεί και ποδηλατόδρομος;
Απ: Υπάρχουν ποδηλατόδρομοι που θα ξεκινούν πάνω από το Σύνταγμα, και πιο πίσω, από τον Εθνικό Κήπο. Και βέβαια υπάρχει πρόβλεψη για τα άτομα με αναπηρία, για την εύκολη πρόσβασή τους. Θα είναι πιο φιλικό το περιβάλλον στα άτομα με αναπηρία απ΄ ό,τι είναι τώρα.
Ερ: Έχοντας απέναντί σας 5 εκατ. Αθηναίους, τους λέτε ότι...
Απ: Η ζωή τους θα είναι καλύτερη στο Κέντρο.
πηγη
«Είναι ένα φιλόδοξο έργο, αλλά πολύ καλά μελετημένο, με μελέτες που χρηματοδότησε το Ίδρυμα Ωνάση. Αφορά όλο το ιστορικό κέντρο, βέβαια θα το αφορά και κυκλοφοριακά. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου, ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, θα γίνει ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνουμε την Πανεπιστημίου.
Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προανέφερα. Η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου. Δεν κλείνουμε το κέντρο. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων» εξηγεί ο κ. Σιμόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Το γραμμικό παρκο με τα 800 δένδρα
Ο γγ Δημοσίων Εργων σημειώνει ότι με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο γραμμικό πάρκο, όπου θα φυτευτούν 800 δένδρα και φυτά. Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 βαθμούς. Προσθέτει: «Επίσης, θα γίνει ένα έργο αντιπλημμυρικό, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρα το μεγαλύτερο νοτιανατολική Ευρώπη, μέσα από το οποίο ουσιαστικά καλύπτουμε ένα επιπλέον πρόβλημα του κέντρου της Αθήνας. Δεν πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις ξένες με το αττικό τοπίο»
Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο μιας κατασκευαστικής «τριλογίας» για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και που θα κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί όπου βρίσκονται τα λεωφορεία.
Σε σχέση με την πλατεία Ομονοίας, ο κ. Σιμόπουλος τονίζει ότι «θα πάρει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν αρχικά. Διότι ουσιαστικά θα κλείσει, θα γίνει ένα πάρκο με υδάτινα στοιχεία, ένας χώρος αναψυχής».
Όπως διευκρινίζει ο γγ Δημοσίων Έργων «είναι θέμα πολύ ολίγων μηνών να γίνει δημοπράτηση και ο εργολάβος να αναδειχθεί και να έχουμε εργολάβο με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα χρηματοδοτηθεί και το συγκεκριμένο έργο. Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί τις μελέτες».
Η συνέντευξη του Στράτου Σιμόπουλου στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
Ερ: Έχουμε μπροστά μας ένα τεράστιο, ένα φιλόδοξο έργο: την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου. Ένα όνειρο, θα έλεγα, πολλών δεκαετιών, πολλών γενεών, που από ό,τι φαίνεται γίνεται πραγματικότητα...
Απ: Είναι ένα φιλόδοξο έργο, αλλά πολύ καλά μελετημένο με μελέτες που χρηματοδότησε το Ίδρυμα Ωνάση. Αφορά όλο το ιστορικό Κέντρο, βέβαια θα το αφορά και κυκλοφοριακά. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνουμε την Πανεπιστημίου. Δεν κλείνουμε το κέντρο. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Ερ: Ο κόσμος, θα έλεγα ότι έχει βολευτεί με το μετρό εδώ. Τι θα αλλάξει;
Απ: Το κύριο είναι η κατασκευή ενός τμήματος της γραμμής 4. Η γραμμή 4, που θα ξεκινάει από το Γαλάτσι, θα έχει στάση στην Ακαδημίας, όπου είναι τα λεωφορεία, και μετά θα πηγαίνει προς τον Ευαγγελισμό. Ταυτόχρονα, η Ρήγα Φεραίου πεζοδρομείται, κάτι πολύ σημαντικό, γιατί ενοποιεί τα τρία κτίρια. Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλ. τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, που προανέφερα.
Ερ: Άρα, η Σταδίου παραμένει όπως είναι και η Ακαδημίας θα παίζει τον ρόλο της Πανεπιστημίου;
Απ: Ακριβώς. Γιατί η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου.
Ερ: Θα φυτευτούν περίπου 800 δένδρα και φυτά στην Πανεπιστημίου. Θα είναι φυτά της αττικής γης;
Απ: Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 μονάδες. Επίσης, θα γίνει ένα έργο αντιπλημμυρικό, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρα το μεγαλύτερο στη νοτιοανατολική Ευρώπη, μέσα από το οποίο ουσιαστικά καλύπτουμε ένα επιπλέον πρόβλημα του κέντρου της Αθήνας. Τα φυτά που θα φυτευτούν, θα είναι φυτά που ταιριάζουν με τα φυτά τα οποία φύονται και στην Αττική. Δεν πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις ξένες με το αττικό τοπίο.
Ερ: Μιλάμε για ένα γραμμικό πάρκο, δηλαδή, μήκους 1,5 - 2 χλμ...
Απ: Ναι, όπου όμως θα υπάρχει πρόσβαση για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα, να ξεφορτώνουν κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό. Θα γίνει επέκταση του τραμ από την Πλατεία Συντάγματος στην Πλατεία Ομονοίας και μετά στην Πλατεία Αιγύπτου, και μάλιστα στο μεγαλύτερο μήκος του χωρίς γραμμές εναέριες, γιατί θα τροφοδοτείται η κίνησή του από συσσωρευτές. Δηλαδή, μιλάμε για ένα απολύτως περιβαλλοντικό έργο. Δεν κόβουμε το κέντρο της Αθήνας. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν την Ακαδημίας, την Πλατεία Ομονοίας, τη Μάρνη, την Πατησίων, την Πειραιώς, την Αγίου Κωνσταντίνου θα γίνουν με τέτοιον τρόπο ώστε να μην έχουμε πρόβλημα. Επίσης, το τμήμα της Πατησίων από τη Μάρνη έως την Ομόνοια θα δοθεί στα μαζικά μέσα μεταφοράς.
Ερ: Βρισκόμαστε μπροστά στη νεοκλασική τριλογία: Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών Ακαδημία. Πώς σχεδιάζετε να αναδείξετε τα κτίρια αυτά που αποτελούν «σήμα κατατεθέν» και του ελληνικού πολιτισμού;
Απ: Με αυτήν καθ΄αυτήν την πεζοδρόμηση αναδεικνύονται περισσότερο. Αλλά θα γίνουν παρεμβάσεις στα δάπεδα, προφανώς, σε όλο τον χώρο, επιπλέον φυτεύσεις, θα υπάρχουν υδάτινα στοιχεία, διαφορετικός φωτισμός που παίρνει υπόψη την αρχιτεκτονική τριλογία. Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο έργο μιας κατασκευαστικής τριλογίας για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και αφού κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί που είναι τα λεωφορεία.
Ερ: Θα κάνετε κάποια παρέμβαση στην Πλατεία Ομονοίας; Πολλοί παραπονιούνται ότι έχει πέσει πολύ μπετόν και πολλοί θυμούνται τα σιντριβάνια...
Απ: Θα πάρει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν αρχικά. Διότι θα κλείσει ουσιαστικά, θα γίνει ένα πάρκο με υδάτινα στοιχεία, ένας χώρος αναψυχής. Βέβαια, παίρνοντας υπόψη και το κυκλοφοριακό θέμα, που αφορά στην Πλατεία Ομονοίας. Όλες οι μελέτες και όλες μας οι κινήσεις παίρνουν υπόψη το κυκλοφοριακό θέμα.
Ερ: Το έργο θα αρχίσει εντός του 2015, όπως άκουσα να λέτε. Επί υπουργίας Χατζηδάκη είχε ακουστεί ότι θα αρχίσουν το 2016. Πώς το επισπεύσατε;
Απ: Είμαστε σε ένα πολύ ώριμο στάδιο, η χρηματοδότηση θα γίνει από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι θέμα πολύ ολίγων μηνών να γίνει δημοπράτηση και ο εργολάβος να αναδειχθεί και να έχουμε εργολάβο με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Ερ: Οι παρεμβάσεις αυτές επιφέρουν αλλαγές σε σημαντικούς τομείς, δηλαδή στην οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό, αλλά και την αγορά, το real estate. Οι τιμές αρχίζουν και ανεβαίνουν στην περιοχή γύρω από την Πανεπιστημίου;
Απ: Είναι λογικό. Όπως έγινε με τους σταθμούς του μετρό, θα γίνει και στην Πανεπιστημίου. Αυτό θα γίνει ταυτόχρονα με μια άνοδο του real estate, η οποία σταδιακά θα αρχίσει να επέρχεται ως αποτέλεσμα του τελειώματος της κορυφής της οικονομικής κρίσης. Θα αρχίσει μια αντίστροφη πορεία, η οποία θα επηρεαστεί ακόμα περισσότερα για τα κτίρια της Πανεπιστημίου.
Ερ: Ποιο θα είναι το συνολικό κόστος του έργου;
Απ: Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Από το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα χρηματοδοτηθεί και το συγκεκριμένο έργο. Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί τις μελέτες.
Ερ: Θα κατασκευαστεί και ποδηλατόδρομος;
Απ: Υπάρχουν ποδηλατόδρομοι που θα ξεκινούν πάνω από το Σύνταγμα, και πιο πίσω, από τον Εθνικό Κήπο. Και βέβαια υπάρχει πρόβλεψη για τα άτομα με αναπηρία, για την εύκολη πρόσβασή τους. Θα είναι πιο φιλικό το περιβάλλον στα άτομα με αναπηρία απ΄ ό,τι είναι τώρα.
Ερ: Έχοντας απέναντί σας 5 εκατ. Αθηναίους, τους λέτε ότι...
Απ: Η ζωή τους θα είναι καλύτερη στο Κέντρο.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου