Ο θάνατος του Hernick, το σπασμένο τιμόνι του Barreda και ο εκπληκτικός Al-Attyah παίρνουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας
Το 37ο Ράλι Ντακάρ, έκανε πρεμιέρα στις 4 Ιανουαρίου, αφού αποτελεί παράδοση, να ξεκινάει τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς.
Το Ράλι θα ολοκληρωθεί στις 14 Ιανουαρίου, αφού πρώτα οι συμμετέχοντες, διανύσουν 9000 χιλιόμετρα, με μοτοσυκλέτες, quad, φορτηγά και αυτοκίνητα, σε διαδρομές που περνούν από ερήμους, βουνά, πεδιάδες και αλυκές σε Αργεντινή, Χιλή και Βολιβία.
Υπάρχουν μερικές αλλαγές σε σχέση με την περσινή διοργάνωση με κύριες, τις τροποποιήσεις σε κάποιες από τις ειδικές διαδρομές για τηλεοπτικούς λόγους, που όμως παρουσιάζεται ως κίνηση για τη διευκόλυνση των αγωνιζομένων, από τη διοργανώτρια αρχή. Άλλη αλλαγή σε σχέση με πέρσι, αποτελεί, η διαφοροποίηση της μέρας ξεκούρασης για τις ομάδες, καθώς μέχρι πέρσι όλοι ξεκουράζονταν την ίδια μέρα στα μισά της διοργάνωσης ενώ φέτος αυτό άλλαξε, με τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να ξεκουράζονται στις 10/1 ενώ τα πληρώματα των μοτοσυκλετών και των quad χαλάρωσαν στις 13/1. Η τελευταία βασική αλλαγή σε σχέση με παλαιότερα, είναι στις μαραθώνιες διαδρομές που παρακολουθήσαμε και στην περσινή διοργάνωση, των οποίων η διάρκεια θα είναι δυο μέρες με ξεκούραση τη νύχτα, έναντι της μιας ημέρας που ίσχυε.
1η μέρα
Στην επίσημη πρώτη μικρή διαδρομή του Ράλι Ντακάρ, ο Nasser Al-Attiyah τερμάτισε στην πρώτη θέση για λογαριασμό της ομάδας Mini X-Raid, όμως οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 2 λεπτών εξαιτίας της μη τήρησης του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή. Συγκεκριμένα ο Al-Nasser έτρεχε με 68 χλμ σε περιοχή που το όριο ήταν 50 χλμ.. Μετά από αυτό στην πρώτη θέση πέρασε ο Orlando Terranova της ίδιας ομάδας. Από την άλλη πλευρά, τα δυο φαβορί της κατηγορίας, Carlos Sainz και Stephane Peterhansel της Peugeot τερμάτισαν 8ος και 10ος αντίστοιχα.
...Στις μηχανές, ο Sam Sunderland πήρε την πρωτιά με ΚΤΜ και ο Paulo Goncalves τερμάτισε δεύτερος με Honda, ενώ στην τρίτη έμεινε το φαβορί της κατηγορίας, Marc Coma για λογαριασμό της ΚΤΜ.
Στη σκληρά ανταγωνιστική κατηγορία των Quad, o περσινός νικητής Ignacio Casale, κατέκτησε την πρώτη θέση επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, αφήνοντας δεύτερο και τρίτο Rafal Sonik και Sergio Lafuente, όλοι με Yamaha.
Στα φορτηγά, Τα φαβορί απήχαν από την πρώτη τριάδα, αφού στην πρώτη θέση τερμάτισε ο Hans Stacey με Iveco και στις άλλες δυο θέσεις οι Marcel van Vliet και Alais Lopres με ΜΑΝ.
2η μέρα
Στη δεύτερη και μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλι, αφού καλύπτει απόσταση 518 χιλιομέτρων, μόνο δεν πτόησε τον Al-Attiyah, ο οποίος κέρδισε με μεγάλη χρονική διαφορά τους αντιπάλους του και ανέβηκε δίκαια αυτή τη φορά, στην πρώτη θέση της κατάταξης, αφήνοντας δεύτερο και τρίτο αντίστοιχα, τους Giniel de Villiers με Toyota HiLux και Bernhard Ten Brinke επίσης με HiLux.
Στα Quad, o Sonik «γκάζωσε» και προσπέρασε στη γενική κατάταξη τους Casale και Lafuente δίνοντας περισσότερους βαθμούς στη Yamaha.
Στις μοτοσυκλέτες, ο νικητής της πρώτης μέρας Sam Sunderland έχασε το δρόμο του και συνάμα 2 ώρες, δίνοντας την ευκαιρία στους Joan Barreda Bort (Honda), Paulo Gonsalves (Honda), Ruben Faria (KTM), να καταλάβουν τις πρώτες τρεις θέσεις.
Στα φορτηγά, η ομάδα φαβορί της KAMAZ, πέρασε επικεφαλής στη γενική κατάταξη με τον Eduard Nikolaev, αφήνοντας δεύτερο τον Stacey (IVECO) και τρίτο τον Mardeev (KAMAZ).
..
3η μέρα
Μια είδηση κυριάρχησε την τρίτη μέρα της διοργάνωσης και μέχρι στιγμής, έχει επισκιάσει όλη τη διοργάνωση. Ο 39χρονος αναβάτης μοτοσυκλέτας Michal Hernik, έγινε ο 28ος που χάνει τη ζωή του στην ιστορία του Ράλι, ενώ ο θάνατός του προήλθε από υπερθερμία και αφυδάτωση όπως έδειξε η έρευνα. Ο πρωτάρης σε Ράλι Ντακάρ, αγνοούνταν για λίγα λεπτά, πριν δοθεί η εντολή σε ελικόπτερο να σπεύσει προς αναζήτησή του. Λίγα λεπτά μετά, άτυχος άνδρας βρέθηκε 300 μέτρα μακριά από τη διαδρομή και ο γιατρός απλώς διαπίστωσε το θάνατό του.
Στη βαθμολογία, ο νικητής της τρίτης μέρας Matthias Walkner με ΚΤΜ ανέβηκε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης κυνηγώντας τους Joan Barreda (Honda) και Paulo Goncalves (Honda) που καταλαμβάνουν τις πρώτες δυο θέσεις.
Στα Quads, ο Lafuente παρέμεινε τρίτος, παρά το γεγονός πως τερμάτισε έκτος, εκμεταλλευόμενος τις δυσκολίες των αντιπάλων του, ενώ ο Sonik διατήρησε την πρωτιά, τερματίζοντας τρίτος στην ειδική διαδρομή.
..
Στα αυτοκίνητα, ο Al-Attyah διατήρησε την πρωτιά, κρατώντας τον De Villiers δεύτερο με διαφορά πάνω από 5 λεπτά, ενώ ο Terranova πήρε τα πάνω του και κατέλαβε την τρίτη θέση κερδίζοντας τη διαδρομή.
Στα φορτηγά ο νικητής της διαδρομής Airat Mandreev (ΚΑΜΑΖ) πέρασε πρώτος, ενώ ο Loprais (MAN) και ο Karginov (KAMAZ) συμπλήρωσαν την τετράδα.
4η μέρα
Η τέταρτη ειδική διαδρομή, περιλάμβανε τη μετάβαση από τα εδάφη της Αργεντινής στα κακοτράχαλα μονοπάτια των Άνδεων και την έρημο Ατακάμα της Χιλής. Αυτό φαίνεται να ωφέλησε τον Nasser Al-Attyah, που παρέμεινε στην πρώτη θέση της κατάταξης διευρύνοντας κι άλλο τη χρονική του διαφορά από τους υπολοίπους. 8 λεπτά πίσω του είναι ο De Villiers (Toyota) και τρίτο αναρριχήθηκε ο Yazeed Al-Rajhi (Toyota).
Στα φορτηγά, η ΚΑΜΑΖ επιβεβαίωσε την κυριαρχία της, καταλαμβάνοντας και τις τρεις θέσεις της κατάταξης με τους οδηγούς της. Ο Nikolaev κέρδισε τη διαδρομή και ήρθε πιο κοντά στον πρωτοπόρο Mandreev ενώ ο Karginov βρίσκεται τρίτος.
Η μάχη συνεχίστηκε για τους Coma (KTM) και Barreda (Honda). Όντας 2 λεπτά πιο γρήγορος ο Barreda κατέλαβε την πρωτιά της ειδικής διαδρομής και της γενικής κατάταξης ενώ στα Quads, ο Sonik παρέμεινε στην κορυφή αφού κέρδισε και αυτή την ειδική.
..
5η μέρα
Η πρώτη νίκη του Marc Coma (KTM) ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της διαδρομής Copiano - Antofagasta της Χιλής, καθώς κέρδισε και έκοψε κατά δυο λεπτά τη διαφορά από τον πρωτοπόρο της γενικής κατάταξης «Bang Bang» Barreda. Τρίτος στη γενική βαθμολογία παρέμεινε ο Goncalves (Honda) που τερμάτισε πέμπτος.
Στα αυτοκίνητα παρά την ταχύτατη οδήγηση του Vladimir Vasilyev με ΜΙΝΙ, η πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης δεν άλλαξε, καθώς ο Al-Attyah παρέμεινε πρώτος, δέκα λεπτά πίσω του στη δεύτερη θέση συνέχισε να βρίσκεται ο De Villiers (Toyota), ενώ τρίτος, 20 λεπτά πιο αργός, παρέμεινε ο Al-Rajhi (Toyota).
Και στα Quad, η κορυφή δεν άλλαξε χέρια. Απλώς ο Rafal Sonik μεγάλωσε τη συνολική του διαφορά από το δεύτερο Ignacio Casale, φτάνοντάς την στα 24 λεπτά, ενώ τρίτος παρέμεινε ο Lafuente.
..
Επίσης στα φορτηγά η ΚΑΜΑΖ κυριαρχεί στην κορυφή. Όμως ο Nikolaev, με τη νίκη του και στην πέμπτη διαδρομή προσπέρασε τον Mandreev, αφήνοντάς τον δεύτερο, ενώ ο Loprais (ΜΑΝ), ανέβηκε τρίτος.
6η μέρα
Στην 6η ειδική διαδρομή του Ράλι Ντακάρ, ο 44χρονος Al-Attyah, κέρδισε άλλη μια φορά, παραμένοντας στην πρώτη θέση της γενικής βαθμολογίας διευρύνοντας τη διαφορά από το δεύτερο De Villiers στα 11 λεπτά, ενώ τρίτος παρέμεινε ο Al-Rajhi.
Η πιο αμφίρροπη κατηγορία, αυτή των μοτοσυκλετών, συνέχισε να προσφέρει συγκινήσεις, καθώς οι Barreda (Honda) και Coma (KTM) συνεχίζουν τις κόντρες, με τον πρώτο να αυξάνει, εν τέλει τη διαφορά του κατά δυο λεπτά από το δεύτερο, εκμεταλλευόμενος την πτώση του στην αρχή της διαδρομής. Τρίτος παρέμεινε ο Goncalves.
...
Στην κατηγορία των Quads, ο Sonik συνέχισε να κρατά την πρώτη θέση έχοντας ένα προβάδισμα 16 λεπτών από το δεύτερο Casale, ενώ ο Lafuente βρίσκεται στην τρίτη θέση, αλλά εκτός απροόπτου, έχει αποχαιρετήσει τις πιθανότητες τίτλου, καθώς βρίσκεται 40 λεπτά πίσω.
4/6 έχει ο Nikolaev που κέρδισε και αυτή τη διαδρομή αφήνοντας πίσω του στη γενική κατάταξη τον Mandreev κατά 13 λεπτά, ενώ ο Karginov επανέκτησε την τρίτη θέση.
7η μέρα
Σε αυτή τη διαδρομή, ξεκουράστηκαν οι μηχανές και τα Quads ενώ τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν μια μαραθώνια διαδρομή, χωρίς την υποστήριξη των πληρωμάτων τους. Αυτό σήμαινε πως οι όποιες βλάβες παρουσιάζονταν, θα έπρεπε να επιδιορθωθούν από τους αγωνιζόμενους. Επίσης αυτή ήταν η μοναδική διαδρομή που πέρασε από το έδαφος της Βολιβίας φτάνοντας μέχρι το Ουγιούνι.
Ο Al-Attyah γνωρίζοντας από τακτική, δεν ζορίστηκε, διατήρησε την πρωτιά, άφησε όμως τον δεύτερο της γενικής κατάταξης De Villiers να μειώσει τη διαφορά στα 7 λεπτά. Ο Terranova παρά την τρίτη του νίκη σε ειδικές διαδρομές δεν κατάφερε να μπει στην τριάδα.
..
Τα πάνω κάτω έφερε η 7η μέρα στην συνολική κατάταξη στην κατηγορία των φορτηγών. Ο Nikolaev αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και έπεσε στην τέταρτη θέση, δίνοντας την ευκαιρία στον Mandreev να ανέβει πρώτος και στους Karginov, Sotnikov να καταλάβουν τις θέσεις δυο και τρία.
8η μέρα
Τα απρόοπτα έκαναν την εμφάνισή τους κατά την 8η μέρα του Ράλι Ντακάρ. Μετά την ξεκούραση, οι μοτοσυκλέτες ξεκίνησαν τη δική τους μαραθώνια διαδρομή που ήταν μέχρι στιγμής και η πιο επεισοδιακή. Ο «Bang Bang» Barreda, έπεσε από τη μηχανή του στο 200ο χιλιόμετρο και αναγκάστηκε να οδηγήσει τα υπόλοιπα 120 χλμ με το ένα χέρι, καθώς το τιμόνι του είχε σπάσει και έπρεπε να επιδιορθώσει μόνος του τη ζημιά. Ο νικητής της διαδρομής Goncalves κατόρθωσε να ανέβει στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, ενώ ο Coma, σημείωσε το δεύτερο ταχύτερο χρόνο και μείωσε κατά 6 λεπτά την απόσταση από την πρώτη θέση.
Τα πληρώματα των Quad επίσης επανήλθαν από ρεπό και αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ο Casale τραυματίστηκε στο πόδι και έχασε πολύτιμο χρόνο και παρά λίγο να εγκαταλείψει, ενώ ο πρωτοπόρος Sonik επωφελήθηκε ανεβάζοντας τη διαφορά μεταξύ τους στα 22 λεπτά.
Τα αυτοκίνητα πήραν το δρόμο της επιστροφής για τη Χιλή μετά τη στάση στη Βολιβία και σε αυτή τη διαδρομή ο Yazeed Al-Rajhi πήρε την παρθενική του νίκη σε Ράλι Ντακάρ μειώνοντας τη διαφορά, στα 10 λεπτά, από το δεύτερο De Villiers, που είδε τον πρωτοπόρο Al-Attyah να κερδίζει λίγο χρόνο και να αυξάνει τη διαφορά στα 8 λεπτά.
Στα φορτηγά, ο Nikolaev οδήγησε εκπληκτικά και κάλυψε περισσότερη από τη μισή ώρα που είχε χάσει την προηγούμενη μέρα φτάνοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Mandreev στα 13 λεπτά, ενώ ο Karginov παρέμεινε δεύτερος.
Η ένατη μέρα, περιλαμβάνει την τελευταία διαδρομή στα εδάφη της Βολιβίας, με τα πληρώματα των φορτηγών και των αυτοκινήτων να έχουν ρεπό.
πηγη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου