«Η Αγία Βαρβάρα αποτελεί ειδωλολατρική πρακτική ή αντιβίωση ευρέος
φάσματος;», αναρωτιέται η Έλενα Ακρίτα σε κείμενό της που δημοσιεύθηκε
στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ και η ίδια αναδημοσιεύει στην προσωπική της σελίδα
στο facebook.
Η Έλενα Ακρίτα επιτίθεται τόσο στον Ν. Φίλη όσο και στους Π. Κουρουμπλή και Γ. Μιχαλογιαννάκη, κατηγορώντας τους για επικοινωνιακή μεταχείριση ενός λεπτού και προσωπικού θέματος, όπως αυτό της πίστης, την ίδια στιγμή που υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες της χώρας.
«Τι πράγματα είναι αυτά; Στον 21ο αιώνα και με ‘πρώτη φορά Αριστερά’ κάθονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πλακώνονται για την Αγία Βαρβάρα; Εδώ ο κόσμος καίγεται, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο και θα ασχολούμαστε με θέματα που έχουν λυθεί, νομοθετηθεί και θεσμοθετηθεί;», αναρωτιέται.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της Έλενας Ακρίτα:
Η Αγία Βαρβάρα αποτελεί ειδωλολατρική πρακτική ή αντιβίωση ευρέος φάσματος;
Το κείμενο μου στα Νέα με μια διόρθωση: Γραφτηκε Πέμπτη βράδυ, κι ο Π. Κουρουμπλής τελικά δεν 'συνόδεψε' τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας στο νοσοκομείο "Άγιος Σάββας"
"Κουρουμπλής, Φίλης κι Αγία Βαρβάρα"
Η Έλενα Ακρίτα επιτίθεται τόσο στον Ν. Φίλη όσο και στους Π. Κουρουμπλή και Γ. Μιχαλογιαννάκη, κατηγορώντας τους για επικοινωνιακή μεταχείριση ενός λεπτού και προσωπικού θέματος, όπως αυτό της πίστης, την ίδια στιγμή που υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες της χώρας.
«Τι πράγματα είναι αυτά; Στον 21ο αιώνα και με ‘πρώτη φορά Αριστερά’ κάθονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πλακώνονται για την Αγία Βαρβάρα; Εδώ ο κόσμος καίγεται, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο και θα ασχολούμαστε με θέματα που έχουν λυθεί, νομοθετηθεί και θεσμοθετηθεί;», αναρωτιέται.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της Έλενας Ακρίτα:
Η Αγία Βαρβάρα αποτελεί ειδωλολατρική πρακτική ή αντιβίωση ευρέος φάσματος;
Το κείμενο μου στα Νέα με μια διόρθωση: Γραφτηκε Πέμπτη βράδυ, κι ο Π. Κουρουμπλής τελικά δεν 'συνόδεψε' τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας στο νοσοκομείο "Άγιος Σάββας"
"Κουρουμπλής, Φίλης κι Αγία Βαρβάρα"
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα του άλλου.
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει το θρησκευτικό του συναίσθημα στον άλλον.
Τελεία.
Παύλα.
Γι αυτό υπάρχει ο θρησκευτικός όρκος και ο πολιτικός όρκος.
Γι’ αυτό υπάρχει ο θρησκευτικός γάμος κι ο πολιτικός γάμος.
Καταλάβατε, κύριε Φίλη;
Καταλάβατε, κύριε Κουρουμπλή;
Αν δεν το καταλάβατε, να το κάνουμε λιανά.
Ο ΣΥΡΙΖΑ (last time we checked) δήλωνε κυβέρνηση όλων των Ελλήνων. Όταν λέμε ‘όλων’, εννοούμε ‘όλων’. Ό-λων: Δεν βγήκε ο Τσίπρας στο Σύνταγμα πει:
- Εμείς λέμε να κυβερνήσουμε ΜΟΝΟ τους άθεους, ή ΜΟΝΟ τους θρήσκους. ΜΟΝΟ τους ξανθούς, τους ψηλούς, τους κοντούς, τους καταθλιπτικούς, τους διπολικούς, τους περιπτεράδες, τους λέκτορες και τα κορίτσια του pole dancing.
Γι’ αυτό κι όταν του την έπεσε η αριστερή πτέρυγα επειδή πήγε στην εκκλησία ή επειδή επισκέφτηκε τον Αρχιεπίσκοπο, προσωπικά θεώρησα την πρωτοβουλία του πολιτικά ορθή: Δεν κινήθηκε ως Αλέξης, αλλά ως πρωθυπουργός. Όλων των Ελλήνων.
Ό-λων των Ελ-λή-νων!
Αυτό σημαίνει κύριε Φίλη μου, πως αν θεωρείτε την όλη φάση ειδωλολατρική, να το πείτε στη γυναίκα σας. Να το πείτε τον κουμπάρο σας ή στον κολλητό σας. Μ’ άλλα λόγια: Να το πείτε, ως ιδιώτης. Όχι ως εκπρόσωπος μιας κυβέρνησης όλων των Ελλήνων.
Ό-λων των Ελ-λή-νων!
Αυτό σημαίνει, κύριε Κουρουμπλή μου, πως αν είστε θρήσκος, να πάτε να κάτσετε στην ουρά με τους άλλους πιστούς και να προσκυνήσετε. Ως ιδιώτης. Ως χριστιανός ορθόδοξος. Όχι ως υπουργός Υγείας. Όχι με επικοινωνιακό σόου και να συνοδεύετε τα λείψανα στον Άγιο Σάββα.
Δουλειά σας , κύριε Κουρουμπλή, είναι να κοιτάξετε τα χάλια του τομέα της υγείας. Τις ελλείψεις σε προσωπικό. Σε ιατροφαρμακευτικό υλικό. Στα σόγια τα αλαλιασμένα που τρέχουν στα διανυκτερεύοντα ν’ αγοράσουν γάζες και βαμβάκια για τον άνθρωπό τους, γιατί στα νοσοκομείο δεν υπάρχει σάλιο.
Αυτά να κοιτάξετε, αυτά να φροντίσετε, γι’ αυτά να νοιαστείτε. Όχι να παίρνετε το κατόπι το ιερό λείψανο της Αγίας Βαρβάρας για να τσιμπήσετε τα ψηφαλάκια. Το ξαναγράφω για να γίνει κατανοητό. Θα σας έβγαζα το καπέλο αν σας έβλεπα στην ουρά μαζί με τους άλλους πιστούς. Ως πολίτη. Όχι ως πολιτικό.
Και γενικά δηλαδή, τι πράγματα είναι αυτά; Στον 21ο αιώνα και με ‘πρώτη φορά Αριστερά’ κάθονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πλακώνονται για την Αγία Βαρβάρα; Εδώ ο κόσμος καίγεται, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο και θα ασχολούμαστε με θέματα που έχουν λυθεί, νομοθετηθεί και θεσμοθετηθεί;
Και δεν αναφέρομαι καν στον βουλευτή σας γιατρό το που πιστεύει, λέει, στις θεραπευτικές ιδιότητες των οστών ή δηλώνει πως το HIV που κολλάει απ’ το σάλιο. Αυτός τα λέει, αυτός τα χρεώνεται. Αν κάποιος θέλει να εμφανίζεται ως γραφικός, κανείς δεν μπορεί να τον εμποδίσει.
Σοβαρά όμως, τώρα κύριοι της κυβέρνησης. Αυτή είναι η προτεραιότητά σας ειδικά τώρα; Να μαλλιοτραβιέστε οι μισοί υπέρ κι οι μισοί κατά της Αγίας Βαρβάρας; Να πλακώνεστε μεταξύ σας χωρίς να βλέπετε ότι είμαστε 5 ρημαδοεκατοστά απ’ τον γκρεμό;
Να κονταροχτυπιέστε στα κανάλια αν η Αγία Βαρβάρα αποτελεί ειδωλολατρική πρακτική ή αντιβίωσης ευρέος φάσματος;
Σέβομαι τον θρήσκο, απεχθάνομαι τον θρησκόληπτο. Σέβομαι την ανεξιθρησκία, απεχθάνομαι την μισαλλοδοξία.
Και για να τελειώνουμε με όλη αυτή την φάρσα που ο Φεϊντό θα την έριχνε στον κάλαθο των αχρήστων.
Δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ή όχι.
Υποχρέωση του καθενός να διαχωρίζει τις προσωπικές του επιλογές από τον θεσμικό του ρόλο.
Κι όπως οι πιστοί περιμένουν για να προσκυνήσουν – είτε συμφωνούμε, είτε διαφωνούμε - χρέος όλων μας να καταλάβουμε το εξής απλό:
Δεν θα μπω στην ουρά της Αγίας Βαρβάρας για να σε τραβήξω έξω με το ζόρι.
Δεν θα μπω στο σπίτι σου για να σε πάω στην ουρά με το ζόρι.
Αγαπάτε αλλήλους, λέμε.
πηγηΚανείς δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει το θρησκευτικό του συναίσθημα στον άλλον.
Τελεία.
Παύλα.
Γι αυτό υπάρχει ο θρησκευτικός όρκος και ο πολιτικός όρκος.
Γι’ αυτό υπάρχει ο θρησκευτικός γάμος κι ο πολιτικός γάμος.
Καταλάβατε, κύριε Φίλη;
Καταλάβατε, κύριε Κουρουμπλή;
Αν δεν το καταλάβατε, να το κάνουμε λιανά.
Ο ΣΥΡΙΖΑ (last time we checked) δήλωνε κυβέρνηση όλων των Ελλήνων. Όταν λέμε ‘όλων’, εννοούμε ‘όλων’. Ό-λων: Δεν βγήκε ο Τσίπρας στο Σύνταγμα πει:
- Εμείς λέμε να κυβερνήσουμε ΜΟΝΟ τους άθεους, ή ΜΟΝΟ τους θρήσκους. ΜΟΝΟ τους ξανθούς, τους ψηλούς, τους κοντούς, τους καταθλιπτικούς, τους διπολικούς, τους περιπτεράδες, τους λέκτορες και τα κορίτσια του pole dancing.
Γι’ αυτό κι όταν του την έπεσε η αριστερή πτέρυγα επειδή πήγε στην εκκλησία ή επειδή επισκέφτηκε τον Αρχιεπίσκοπο, προσωπικά θεώρησα την πρωτοβουλία του πολιτικά ορθή: Δεν κινήθηκε ως Αλέξης, αλλά ως πρωθυπουργός. Όλων των Ελλήνων.
Ό-λων των Ελ-λή-νων!
Αυτό σημαίνει κύριε Φίλη μου, πως αν θεωρείτε την όλη φάση ειδωλολατρική, να το πείτε στη γυναίκα σας. Να το πείτε τον κουμπάρο σας ή στον κολλητό σας. Μ’ άλλα λόγια: Να το πείτε, ως ιδιώτης. Όχι ως εκπρόσωπος μιας κυβέρνησης όλων των Ελλήνων.
Ό-λων των Ελ-λή-νων!
Αυτό σημαίνει, κύριε Κουρουμπλή μου, πως αν είστε θρήσκος, να πάτε να κάτσετε στην ουρά με τους άλλους πιστούς και να προσκυνήσετε. Ως ιδιώτης. Ως χριστιανός ορθόδοξος. Όχι ως υπουργός Υγείας. Όχι με επικοινωνιακό σόου και να συνοδεύετε τα λείψανα στον Άγιο Σάββα.
Δουλειά σας , κύριε Κουρουμπλή, είναι να κοιτάξετε τα χάλια του τομέα της υγείας. Τις ελλείψεις σε προσωπικό. Σε ιατροφαρμακευτικό υλικό. Στα σόγια τα αλαλιασμένα που τρέχουν στα διανυκτερεύοντα ν’ αγοράσουν γάζες και βαμβάκια για τον άνθρωπό τους, γιατί στα νοσοκομείο δεν υπάρχει σάλιο.
Αυτά να κοιτάξετε, αυτά να φροντίσετε, γι’ αυτά να νοιαστείτε. Όχι να παίρνετε το κατόπι το ιερό λείψανο της Αγίας Βαρβάρας για να τσιμπήσετε τα ψηφαλάκια. Το ξαναγράφω για να γίνει κατανοητό. Θα σας έβγαζα το καπέλο αν σας έβλεπα στην ουρά μαζί με τους άλλους πιστούς. Ως πολίτη. Όχι ως πολιτικό.
Και γενικά δηλαδή, τι πράγματα είναι αυτά; Στον 21ο αιώνα και με ‘πρώτη φορά Αριστερά’ κάθονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πλακώνονται για την Αγία Βαρβάρα; Εδώ ο κόσμος καίγεται, δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο και θα ασχολούμαστε με θέματα που έχουν λυθεί, νομοθετηθεί και θεσμοθετηθεί;
Και δεν αναφέρομαι καν στον βουλευτή σας γιατρό το που πιστεύει, λέει, στις θεραπευτικές ιδιότητες των οστών ή δηλώνει πως το HIV που κολλάει απ’ το σάλιο. Αυτός τα λέει, αυτός τα χρεώνεται. Αν κάποιος θέλει να εμφανίζεται ως γραφικός, κανείς δεν μπορεί να τον εμποδίσει.
Σοβαρά όμως, τώρα κύριοι της κυβέρνησης. Αυτή είναι η προτεραιότητά σας ειδικά τώρα; Να μαλλιοτραβιέστε οι μισοί υπέρ κι οι μισοί κατά της Αγίας Βαρβάρας; Να πλακώνεστε μεταξύ σας χωρίς να βλέπετε ότι είμαστε 5 ρημαδοεκατοστά απ’ τον γκρεμό;
Να κονταροχτυπιέστε στα κανάλια αν η Αγία Βαρβάρα αποτελεί ειδωλολατρική πρακτική ή αντιβίωσης ευρέος φάσματος;
Σέβομαι τον θρήσκο, απεχθάνομαι τον θρησκόληπτο. Σέβομαι την ανεξιθρησκία, απεχθάνομαι την μισαλλοδοξία.
Και για να τελειώνουμε με όλη αυτή την φάρσα που ο Φεϊντό θα την έριχνε στον κάλαθο των αχρήστων.
Δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ή όχι.
Υποχρέωση του καθενός να διαχωρίζει τις προσωπικές του επιλογές από τον θεσμικό του ρόλο.
Κι όπως οι πιστοί περιμένουν για να προσκυνήσουν – είτε συμφωνούμε, είτε διαφωνούμε - χρέος όλων μας να καταλάβουμε το εξής απλό:
Δεν θα μπω στην ουρά της Αγίας Βαρβάρας για να σε τραβήξω έξω με το ζόρι.
Δεν θα μπω στο σπίτι σου για να σε πάω στην ουρά με το ζόρι.
Αγαπάτε αλλήλους, λέμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου