Ο Αμερικανός κολοσσός ταχείας εστίασης, McDonald's, τα
τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει προβλήματα. Όχι μόνο στην Αμερική αλλά
και στην παγκόσμια αγορά. Οι πωλήσεις της επιχείρησης πέφτουν συνεχώς
και για αυτό εκπονήθηκε ένα σχέδιο για το πως θα μπορούσε να ορθοποδήσει
και να ξανά κυριαρχήσει στις αγορές.
Ωστόσο το σχέδιο που ανακοινώθηκε για να μπορέσει η
McDonald's να αλλάξει πρόσωπο περιλαμβάνει αλλαγές στην οργάνωση της
επιχείρησης και όχι νέες ιδέες σχετικά με το φαγητό και το σέρβις.
Το βασικό πρόβλημά είναι ότι ''η προτίμηση στη MacDonald's έχει μειωθεί'' τονίζει ο Darren Tristano, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρίας συμβούλων για εστιατόρια, Technomic. Η 75χρονών επιχείρηση θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αλλαγές σχετικά με το φαγητό, τη ποιότητα του φαγητού που προσφέρει και να παρακολουθεί τις τάσεις τις υγείας, συμπληρώνει ο Tristano.
Ο νέος CEO της αμερικανικής επιχείρησης, Steve Easterbrook αναγνωρίζει ότι οι πελάτες αναφέρονται συχνά στο φαγητό που προσφέρει η επιχείρηση, αλλά εκείνος φαίνεται να εστιάζει σε αλλαγές σχετικά με τη δομή της επιχείρησης παγκοσμίως. Σκοπός του νέου σχεδίου είναι η McDonald's να γίνει πιο γρήγορη και υψηλής τεχνολογίας αλυσίδα ταχείας εστίασης.
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν ο αμερικανικός κολοσσός θα μπορέσει να ανατρέψει την αρνητική εικόνα εις βάρος του αλλάζοντας μόνο τη δομή της επιχείρησης και όχι το φαγητό που προσφέρει.
Όλες αυτές οι αλλαγές στη σκιά μιας πιθανής έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανταγωνισμού για τις φορολογικές πρακτικές της McDonald's
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει αν στοιχειοθετείται η έναρξη
μίας έρευνας για τις φορολογικές πρακτικές του αμερικανικού γίγαντα,όπως
ανακοίνωσε σήμερα η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
"Εξετάζουμε κατά πόσον θα πρέπει να ξεκινήσουμε έρευνα για τη McDonalds", στη βάση πληροφοριών που αποκαλύφθηκαν από τα συνδικάτα, δήλωσε η Βεστάγκερ, στη διάρκεια μίας ακρόασης ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η επίτροπος μιλούσε στην ειδική επιτροπή που συνέστησε τον Φεβρουάριο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να φέρει στο φως τις φορολογικές πρακτικές ορισμένων κρατών-μελών που αποκαλύφθηκαν με το σκάνδαλο LuxLeaks στα τέλη του 2014.
Τρεις διεθνείς συνδικαλιστικές ομοσπονδίες κατηγόρησαν τον Φεβρουάριο τη McDonalds ότι υπεξαίρεσε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο φορολογικά έσοδα από ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των ετών 2009 και 2013.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα, αυτή η φοροδιαφυγή κατέστη δυνατή χάρη σε ένα σχήμα φορολογικής βελτιστοποίησης που επέτρεψε στις πολυεθνικές να μεταφέρουν πάνω από 3,7 δισεκ. ευρώ από τις επιχειρήσεις τους στην Ευρώπη προς τη λουξεμβουργιανή εταιρία συμμετοχών McD Europe Franchising, η οποία κατέβαλε μόνο 16 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους στο Μεγάλο Δουκάτο ανάμεσα στο 2009 και στο 2013.
Αν τα έσοδα αυτά είχαν φορολογηθεί στις χώρες προέλευσής τους, η McDonalds θα έπρεπε να καταβάλει επιπλέον 1,5 δισεκ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συνδικάτων.
Η McDonalds Europe δηλώνει πως "τηρεί τους ισχύοντες νόμους, ανάμεσά τους και την καταβολή των οφειλόμενων σε κάθε χώρα φόρων".
Πηγή: buzzfeed.com και ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το βασικό πρόβλημά είναι ότι ''η προτίμηση στη MacDonald's έχει μειωθεί'' τονίζει ο Darren Tristano, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρίας συμβούλων για εστιατόρια, Technomic. Η 75χρονών επιχείρηση θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αλλαγές σχετικά με το φαγητό, τη ποιότητα του φαγητού που προσφέρει και να παρακολουθεί τις τάσεις τις υγείας, συμπληρώνει ο Tristano.
Ο νέος CEO της αμερικανικής επιχείρησης, Steve Easterbrook αναγνωρίζει ότι οι πελάτες αναφέρονται συχνά στο φαγητό που προσφέρει η επιχείρηση, αλλά εκείνος φαίνεται να εστιάζει σε αλλαγές σχετικά με τη δομή της επιχείρησης παγκοσμίως. Σκοπός του νέου σχεδίου είναι η McDonald's να γίνει πιο γρήγορη και υψηλής τεχνολογίας αλυσίδα ταχείας εστίασης.
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν ο αμερικανικός κολοσσός θα μπορέσει να ανατρέψει την αρνητική εικόνα εις βάρος του αλλάζοντας μόνο τη δομή της επιχείρησης και όχι το φαγητό που προσφέρει.
Όλες αυτές οι αλλαγές στη σκιά μιας πιθανής έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανταγωνισμού για τις φορολογικές πρακτικές της McDonald's
"Εξετάζουμε κατά πόσον θα πρέπει να ξεκινήσουμε έρευνα για τη McDonalds", στη βάση πληροφοριών που αποκαλύφθηκαν από τα συνδικάτα, δήλωσε η Βεστάγκερ, στη διάρκεια μίας ακρόασης ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η επίτροπος μιλούσε στην ειδική επιτροπή που συνέστησε τον Φεβρουάριο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να φέρει στο φως τις φορολογικές πρακτικές ορισμένων κρατών-μελών που αποκαλύφθηκαν με το σκάνδαλο LuxLeaks στα τέλη του 2014.
Τρεις διεθνείς συνδικαλιστικές ομοσπονδίες κατηγόρησαν τον Φεβρουάριο τη McDonalds ότι υπεξαίρεσε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο φορολογικά έσοδα από ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των ετών 2009 και 2013.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα, αυτή η φοροδιαφυγή κατέστη δυνατή χάρη σε ένα σχήμα φορολογικής βελτιστοποίησης που επέτρεψε στις πολυεθνικές να μεταφέρουν πάνω από 3,7 δισεκ. ευρώ από τις επιχειρήσεις τους στην Ευρώπη προς τη λουξεμβουργιανή εταιρία συμμετοχών McD Europe Franchising, η οποία κατέβαλε μόνο 16 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους στο Μεγάλο Δουκάτο ανάμεσα στο 2009 και στο 2013.
Αν τα έσοδα αυτά είχαν φορολογηθεί στις χώρες προέλευσής τους, η McDonalds θα έπρεπε να καταβάλει επιπλέον 1,5 δισεκ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συνδικάτων.
Η McDonalds Europe δηλώνει πως "τηρεί τους ισχύοντες νόμους, ανάμεσά τους και την καταβολή των οφειλόμενων σε κάθε χώρα φόρων".
Πηγή: buzzfeed.com και ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου