Στα σκαριά βρίσκονται από την Τουρκία επιχειρήσεις οικονομικής διείσδυσης και στραγγαλισμού με στόχο την ευάλωτη οικονομικά αλλά και στρατιωτικά Ελλάδα. Η Τουρκία "χτυπάει" όχι μόνο με δόρυ τον τουρισμό στα νησιά του Αιγαίου αλλά και προβαίνει σε επιχειρήσεις "ήπιας ισχύος" συνάπτοντας συμφωνίες μεταξύ της ποδοσφαιρικής ομάδας ΗΡΑΚΛΗΣ και της Turkish Airlines
ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι πληροφορίες αναφέρουν τον σχεδιασμό της Άγκυρας να αγοράσει μέσω ξένων funds κόκκινων δανείων που θα πωληθούν από τον νέο φορέα που θα δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα, τη λύση ενδιάμεσου φορέα, ο οποίος θα μπορεί να αγοράζει τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες και να τα διαχειρίζεται προσεγγίζοντας την κάθε περίπτωση ξεχωριστά εξετάζει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα.Τα κόκκινα δάνεια αυτή την στιγμή ξεπερνούν τα 100 δισ. ευρώ και αποτελούν ένα ιδιαίτερα περίπλοκο πρόβλημα για την σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος.
Η πρόταση που μέχρι τώρα επικρατεί είναι η δημιουργία ενός ενδιάμεσου φορέα που θα αγοράσει από τις τράπεζες κόκκινα δάνεια με έκπτωση κοντά στο 50% επί της ονομαστικής τους αξίας μαζί με τις υποθήκες.
Ο φορέας αυτός θα αναλάβει με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, (εισοδηματικά, περιουσιακά στοιχεία κ.α.) να τα διαχειριστεί εξετάζοντας κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Σύμφωνα με αυτή την πρόταση αρκετά κόκκινα δάνεια πρόκειται να πωληθούν και προς ξένα funds και όχι κατ’ ανάγκην distress funds από τα οποία έχει υπάρξει ενδιαφέρον....
Η Άγκυρα είχε δείξει τις προθέσεις της πολλά χρόνια πριν με έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό. Είχε ιδρύσει το 1893 την Ziraat bank, η αντίστοιχη Aγροτική Tράπεζα της Tουρκίας εγκαταστάθηκε στη Mακεδονία, όπου λειτουργούσε μέχρι το 1914, χορηγώντας δάνεια στους αγρότες. Mετά από 94 χρόνια, το 2008, επέστρεψε στα ελληνικά εδάφη, ανοίγοντας αρχικά υποκατάστημα στην Kομοτηνή και στη συνέχεια στην Aθήνα.
Tώρα όμως δεν δίνει δάνεια μόνο στους αγρότες, αλλά σε όλους τους επιχειρηματίες της περιοχής της Θράκης. Όπως πριν από 94 χρόνια, η Ziraat bank ακολουθεί την ίδια τακτική. Δίνει με ευκολία δάνεια, σε όσους υποθηκεύουν την ακίνητη περιουσία τους. Tότε η περιουσία της τουρκικής τράπεζας ανερχόταν σε 11 εκατ. δραχμές και περιελάμβανε ακίνητα που είχαν περιέλθει στην κατοχή της μετά από πλειστηριασμούς, η αξία των οποίων ανερχόταν σε 7.156.326 δραχμές, ενώ οι απαιτήσεις από οφειλόμενα δάνεια περίπου 5 εκατ. δραχμών.
Tίποτε δεν αποκλείει και σήμερα να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της, βάζοντας χέρι στα ακίνητα της Θράκης, στην περίπτωση που δεν αποπληρωθούν τα δάνεια.. Άλλωστε η Ziraat bank έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο, μετά από καταγγελίες των κατοίκων της Θράκης, ότι δίνει με χαρακτηριστική ευκολία δάνεια, εκμεταλλευόμενη το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων σε νοικοκυριά και μικροεπιχειρηματίες, ζητώντας απαραίτητα ακίνητο σαν εγγύηση.
H Ziraat bank βρέθηκε στο στόχαστρο και των ελληνικων τραπεζών που έχουν υποκαταστήματα στη Θράκη, επειδή μειώνει πολύ τα επιτόκια δανεισμού, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν οι δικές μας τράπεζες. Tότε, ο διευθύνων σύμβουλος της Ziraat bank Can Akin Caglar είχε αντιδράσει λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα σημείο της δραστηριότητάς της, που να έρχεται σε αντίθεση προς την ελληνική νομοθεσία. Αρκετά χρόνια μετά, ο Can Akin Caglar προαναγγέλλει το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στην Eλλάδα. Πού θέλει να τα ανοίξει; Στη Θεσσαλονίκη, τη Pόδο και την Oρεστιάδα.
Eίναι τυχαία η επιλογή των περιοχών; Γιατί ο Tούρκος τραπεζίτης «χτυπάει» σε περιοχές ακριτικές και ιδιαίτερα ευαίσθητες; H Oρεστιάδα βρίσκεται κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα. H Pόδος επίσης, όπου μάλιστα σχεδόν κάθε εβδομάδα πηγαίνουν πολλοί Tούρκοι για ψώνια.
Όσο για τη Θεσσαλονίκη, είναι η πατρίδα του Kεμάλ Aτατούρκ...
Eίναι φανερό ότι ο τουρκικός τραπεζικός κολοσσός, με παρουσία σε 18 χώρες και κέρδη πέρυσι 3,5 δισ. τουρκικών λιρών, επιλέγει περιοχές, όπου είναι έντονο το τουρκικό στοιχείο ή όπου είναι εύκολη η πρόσβαση των Tούρκων.
Mήπως η Ziraat bank επιδιώκει να ανοίξει «Kερκόπορτες» στις ακριτικές περιοχές της Eλλάδας, αποκτώντας την ακίνητη περιουσία των Eλλήνων -σύμφωνα με τις καταγγελίες των κατοίκων της Θράκης- και πουλώντας την στη συνέχεια με πλειστηριασμούς (όπως παλιά) σε Tούρκους, που θέλουν να εγκατασταθούν στην Eλλάδα, ενισχύοντας τους μειονοτικούς πληθυσμούς;
Μια από τις πιο παλιές ποδοσφαιρικές ομάδες της Ελλάδας, Ο Ηρακλής που φέτος ανέβηκε κατηγορία ετοιμάζεται να συνάψει συμφωνία σπόνσορα με τις Turkish Airlines- Türk Hava Yolları. Για να καταλάβουμε γιατί η Τουρκία "έσπρωξε" την συμφωνία με την Turkish Airlines αξίζει να αναφερθεί ότι ο ΗΡΑΚΛΗΣ αποτελεί ποδοσφαιρικό σωματείο με έδρα το Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη.
Τα χρώματα της ομάδας (μπλε και άσπρο) τα δανείστηκε από την ελληνική σημαία για να δηλώσει την εθνικότητα και το πάθος των μελών του για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Το προσωνύμιο της ομάδας είναι «Γηραιός».
Οι σχετικές συζητήσεις άρχισαν την περασμένη εβδομάδα και κατά τις περασμένες μέρες έφτασαν στο τέλος τους.
Το περιεχόμενο της κερδοφόρας για τον Ηρακλή συμφωνίας χορηγίας, αναφέρεται πως θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Στο ανατολικό Αιγαίο η Τουρκία έχει αναλάβει τα ηνία και τον ρόλο του θαλάσσιου μεταφορέα ελέγχοντας πλέον την τουριστική ροή προς και από τα ελληνικά νησιά και κατά συνέπεια επηρεάζοντας κατά το δοκούν την επιχειρηματική τους επιβίωση.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες της Χίου, Μυτιλήνης, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε απέσυραν τα πλοία τους είτε έγιναν ταξιδιωτικοί πράκτορες των Τούρκων πλοιοκτητών έναντι προμήθειας για να επιβιώσουν. Πολλά τουρκικά επιβατηγά πλοία έχουν αποσυρθεί από τις εσωτερικές γραμμές του Βοσπόρου και κυριαρχούν στο ανατολικό Αιγαίο. Όπως επισημαίνουν οι ακτοπλόοι «το παιχνίδι για τα ελληνόκτητα πλοία των νησιών του Αιγαίου έχει χαθεί οριστικά».
Η τουρκική κυβέρνηση, επιπλέον, δίνει σε ιδιώτες τα λιμάνια που βρίσκονται απέναντι από τα ελληνικά νησιά και οι διαχειριστές τους γίνονται και πλοιοκτήτες καθορίζοντας τις τιμές και κάνοντας παιχνίδι μόνοι τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο στο δρομολόγιο Μαρμαρίδα-Ρόδος διακινούνται 220.000 επιβάτες και τα έσοδα του Τούρκου διαχειριστή του λιμανιού υπολογίζονται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στελέχη της ακτοπλοΐας επεσήμαναν ότι «Ο κίνδυνος και οι συνέπειες της κρίσης στην ακτοπλοΐα είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο και η ανάγκη λήψεως άμεσων μέτρων εδώ και τώρα είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε. Ήδη ηχούν στα αυτιά όλων των παραγόντων της Ακτοπλοΐας σειρήνες για ξένα funds που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν κεφαλαιακά τις εταιρείες ούτως ώστε να αυξηθεί η ταμειακή τους ρευστότητα έναντι δυσβάστακτων ανταλλαγμάτων που αν προχωρήσουν θα οδηγήσουν μαθηματικά τον κλάδο σε αφελληνισμό».
Οι ίδιοι προσέθεσαν χαρακτηριστικά: «Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γείτονές μας πολυεκατομμυριούχοι Τούρκοι είναι μεταξύ των πρώτων που επιδιώκουν να πατήσουν πόδι και να κυριαρχήσουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της Ακτοπλοΐας μας. Ήδη στο ανατολικό Αιγαίο στις μεταφορές μεταξύ ελληνικών νησιών και τουρκικών παραλίων κυριαρχούν. Έχουν βάλει πόδι στο Αιγαίο».
Κύκλοι της ναυτιλίας τονίζουν ότι «είναι πολύ κοντά ο χρόνος που τις ελληνικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα αναλάβουν άλλοι κοινοτικοί και μη πλοιοκτήτες, ίσως και Τούρκοι, με τους δικούς τους όμως όρους και προϋποθέσεις. Όροι όμως που θα φέρουν σε δυσμενή θέση όχι μόνο τους Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και όλους τους Έλληνες νησιώτες».
Τα απομακρυσμένα νησιά των Δωδεκανήσων είναι αυτά που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοίας.
Οι Λειψοί έχουν ένα δρομολόγια από Πειραιά, η Νίσυρος και η Τήλος δύο δρομολόγια όπως και η Σύμη. Επίσης, το Καστελόριζο έχει σύνεση με την ηπειρωτική χώρα δύο φορές την εβδομάδα.
Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν η Κάσος και η Κάρπαθος δύο νησιά με 7.000 κατοίκους. Εξυπηρετούνται από Πειραιά με δύο δρομολόγια την εβδομάδα όμως το μεγάλο θέμα προκύπτει από το γεγονός ότι δεν έχουν συνδέσεις με άλλα νησιά. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε μέσο της Ρόδου ούτε μέσω του Ηρακλείου της Κρήτης όπως συμβαίνει με άλλα νησιά.
Όπως είχαμε αναφέρει και εδώ ο Τούρκος υπουργός Οικονομικών Νιχάτ Ζεϊμπεκτσί (Nihat Zeybekci) θεωρεί πως η σημερινή καταστροφική συγκυρία στην ελληνική οικονομία έχει «δημιουργήσει άριστες προϋποθέσεις για μια μεγάλη οικονομική εισβολή της Τουρκίας σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας με την προσδοκία μεγάλης κερδοφορίας».
Πιο συγκεκριμένα και όπως ανέφερε ο Τούρκος υπουργός «η ευκαιρία είναι πολύ μεγάλη για τους Τούρκους επιχειρηματίες και καλούνται να καλύψουν τα μεγάλα κενά που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα».
Πιο ειδικά ανέφερε ότι, οι τομείς που προσφέρονται στους Τούρκους για μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα είναι «η γεωργία, η βιομηχανία, ο τουρισμός, οι κατασκευές και οι μεταφορές».
Μάλιστα τόνισε ότι οι πρώτες επαφές με οικονομικούς παράγοντες της ελληνικής κυβέρνησης άνοιξαν το πεδίο για τις τουρκικές επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα καθώς και σε στρατηγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Ο Τούρκος υπουργός υποστήριξε ότι η μεγάλη ύφεση που επικρατεί στην Ελλάδα δίνει την ευκαιρία στην τουρκική πλευρά με τον μεγάλο δυναμισμό που την διακρίνει, να διεισδύσει και να καλύψει τα κενά της ελληνικής οικονομίας.
Βέβαια ο Ζεϊμπεκτσί δεν παρέλειψε να αναφερθεί με ειρωνικό τρόπο στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα:
«Είναι μια χώρα που γερνά, χωρίς να παράγει τίποτα πλέον»...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι πληροφορίες αναφέρουν τον σχεδιασμό της Άγκυρας να αγοράσει μέσω ξένων funds κόκκινων δανείων που θα πωληθούν από τον νέο φορέα που θα δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα, τη λύση ενδιάμεσου φορέα, ο οποίος θα μπορεί να αγοράζει τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες και να τα διαχειρίζεται προσεγγίζοντας την κάθε περίπτωση ξεχωριστά εξετάζει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα.Τα κόκκινα δάνεια αυτή την στιγμή ξεπερνούν τα 100 δισ. ευρώ και αποτελούν ένα ιδιαίτερα περίπλοκο πρόβλημα για την σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος.
Η πρόταση που μέχρι τώρα επικρατεί είναι η δημιουργία ενός ενδιάμεσου φορέα που θα αγοράσει από τις τράπεζες κόκκινα δάνεια με έκπτωση κοντά στο 50% επί της ονομαστικής τους αξίας μαζί με τις υποθήκες.
Ο φορέας αυτός θα αναλάβει με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, (εισοδηματικά, περιουσιακά στοιχεία κ.α.) να τα διαχειριστεί εξετάζοντας κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Σύμφωνα με αυτή την πρόταση αρκετά κόκκινα δάνεια πρόκειται να πωληθούν και προς ξένα funds και όχι κατ’ ανάγκην distress funds από τα οποία έχει υπάρξει ενδιαφέρον....
Η Άγκυρα είχε δείξει τις προθέσεις της πολλά χρόνια πριν με έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό. Είχε ιδρύσει το 1893 την Ziraat bank, η αντίστοιχη Aγροτική Tράπεζα της Tουρκίας εγκαταστάθηκε στη Mακεδονία, όπου λειτουργούσε μέχρι το 1914, χορηγώντας δάνεια στους αγρότες. Mετά από 94 χρόνια, το 2008, επέστρεψε στα ελληνικά εδάφη, ανοίγοντας αρχικά υποκατάστημα στην Kομοτηνή και στη συνέχεια στην Aθήνα.
Tώρα όμως δεν δίνει δάνεια μόνο στους αγρότες, αλλά σε όλους τους επιχειρηματίες της περιοχής της Θράκης. Όπως πριν από 94 χρόνια, η Ziraat bank ακολουθεί την ίδια τακτική. Δίνει με ευκολία δάνεια, σε όσους υποθηκεύουν την ακίνητη περιουσία τους. Tότε η περιουσία της τουρκικής τράπεζας ανερχόταν σε 11 εκατ. δραχμές και περιελάμβανε ακίνητα που είχαν περιέλθει στην κατοχή της μετά από πλειστηριασμούς, η αξία των οποίων ανερχόταν σε 7.156.326 δραχμές, ενώ οι απαιτήσεις από οφειλόμενα δάνεια περίπου 5 εκατ. δραχμών.
Tίποτε δεν αποκλείει και σήμερα να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της, βάζοντας χέρι στα ακίνητα της Θράκης, στην περίπτωση που δεν αποπληρωθούν τα δάνεια.. Άλλωστε η Ziraat bank έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο, μετά από καταγγελίες των κατοίκων της Θράκης, ότι δίνει με χαρακτηριστική ευκολία δάνεια, εκμεταλλευόμενη το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων σε νοικοκυριά και μικροεπιχειρηματίες, ζητώντας απαραίτητα ακίνητο σαν εγγύηση.
H Ziraat bank βρέθηκε στο στόχαστρο και των ελληνικων τραπεζών που έχουν υποκαταστήματα στη Θράκη, επειδή μειώνει πολύ τα επιτόκια δανεισμού, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν οι δικές μας τράπεζες. Tότε, ο διευθύνων σύμβουλος της Ziraat bank Can Akin Caglar είχε αντιδράσει λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα σημείο της δραστηριότητάς της, που να έρχεται σε αντίθεση προς την ελληνική νομοθεσία. Αρκετά χρόνια μετά, ο Can Akin Caglar προαναγγέλλει το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στην Eλλάδα. Πού θέλει να τα ανοίξει; Στη Θεσσαλονίκη, τη Pόδο και την Oρεστιάδα.
Eίναι τυχαία η επιλογή των περιοχών; Γιατί ο Tούρκος τραπεζίτης «χτυπάει» σε περιοχές ακριτικές και ιδιαίτερα ευαίσθητες; H Oρεστιάδα βρίσκεται κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα. H Pόδος επίσης, όπου μάλιστα σχεδόν κάθε εβδομάδα πηγαίνουν πολλοί Tούρκοι για ψώνια.
Όσο για τη Θεσσαλονίκη, είναι η πατρίδα του Kεμάλ Aτατούρκ...
Eίναι φανερό ότι ο τουρκικός τραπεζικός κολοσσός, με παρουσία σε 18 χώρες και κέρδη πέρυσι 3,5 δισ. τουρκικών λιρών, επιλέγει περιοχές, όπου είναι έντονο το τουρκικό στοιχείο ή όπου είναι εύκολη η πρόσβαση των Tούρκων.
Mήπως η Ziraat bank επιδιώκει να ανοίξει «Kερκόπορτες» στις ακριτικές περιοχές της Eλλάδας, αποκτώντας την ακίνητη περιουσία των Eλλήνων -σύμφωνα με τις καταγγελίες των κατοίκων της Θράκης- και πουλώντας την στη συνέχεια με πλειστηριασμούς (όπως παλιά) σε Tούρκους, που θέλουν να εγκατασταθούν στην Eλλάδα, ενισχύοντας τους μειονοτικούς πληθυσμούς;
Μια από τις πιο παλιές ποδοσφαιρικές ομάδες της Ελλάδας, Ο Ηρακλής που φέτος ανέβηκε κατηγορία ετοιμάζεται να συνάψει συμφωνία σπόνσορα με τις Turkish Airlines- Türk Hava Yolları. Για να καταλάβουμε γιατί η Τουρκία "έσπρωξε" την συμφωνία με την Turkish Airlines αξίζει να αναφερθεί ότι ο ΗΡΑΚΛΗΣ αποτελεί ποδοσφαιρικό σωματείο με έδρα το Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη.
Τα χρώματα της ομάδας (μπλε και άσπρο) τα δανείστηκε από την ελληνική σημαία για να δηλώσει την εθνικότητα και το πάθος των μελών του για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Το προσωνύμιο της ομάδας είναι «Γηραιός».
Οι σχετικές συζητήσεις άρχισαν την περασμένη εβδομάδα και κατά τις περασμένες μέρες έφτασαν στο τέλος τους.
Το περιεχόμενο της κερδοφόρας για τον Ηρακλή συμφωνίας χορηγίας, αναφέρεται πως θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Στο ανατολικό Αιγαίο η Τουρκία έχει αναλάβει τα ηνία και τον ρόλο του θαλάσσιου μεταφορέα ελέγχοντας πλέον την τουριστική ροή προς και από τα ελληνικά νησιά και κατά συνέπεια επηρεάζοντας κατά το δοκούν την επιχειρηματική τους επιβίωση.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες της Χίου, Μυτιλήνης, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε απέσυραν τα πλοία τους είτε έγιναν ταξιδιωτικοί πράκτορες των Τούρκων πλοιοκτητών έναντι προμήθειας για να επιβιώσουν. Πολλά τουρκικά επιβατηγά πλοία έχουν αποσυρθεί από τις εσωτερικές γραμμές του Βοσπόρου και κυριαρχούν στο ανατολικό Αιγαίο. Όπως επισημαίνουν οι ακτοπλόοι «το παιχνίδι για τα ελληνόκτητα πλοία των νησιών του Αιγαίου έχει χαθεί οριστικά».
Η τουρκική κυβέρνηση, επιπλέον, δίνει σε ιδιώτες τα λιμάνια που βρίσκονται απέναντι από τα ελληνικά νησιά και οι διαχειριστές τους γίνονται και πλοιοκτήτες καθορίζοντας τις τιμές και κάνοντας παιχνίδι μόνοι τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο στο δρομολόγιο Μαρμαρίδα-Ρόδος διακινούνται 220.000 επιβάτες και τα έσοδα του Τούρκου διαχειριστή του λιμανιού υπολογίζονται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στελέχη της ακτοπλοΐας επεσήμαναν ότι «Ο κίνδυνος και οι συνέπειες της κρίσης στην ακτοπλοΐα είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο και η ανάγκη λήψεως άμεσων μέτρων εδώ και τώρα είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε. Ήδη ηχούν στα αυτιά όλων των παραγόντων της Ακτοπλοΐας σειρήνες για ξένα funds που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν κεφαλαιακά τις εταιρείες ούτως ώστε να αυξηθεί η ταμειακή τους ρευστότητα έναντι δυσβάστακτων ανταλλαγμάτων που αν προχωρήσουν θα οδηγήσουν μαθηματικά τον κλάδο σε αφελληνισμό».
Οι ίδιοι προσέθεσαν χαρακτηριστικά: «Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γείτονές μας πολυεκατομμυριούχοι Τούρκοι είναι μεταξύ των πρώτων που επιδιώκουν να πατήσουν πόδι και να κυριαρχήσουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της Ακτοπλοΐας μας. Ήδη στο ανατολικό Αιγαίο στις μεταφορές μεταξύ ελληνικών νησιών και τουρκικών παραλίων κυριαρχούν. Έχουν βάλει πόδι στο Αιγαίο».
Κύκλοι της ναυτιλίας τονίζουν ότι «είναι πολύ κοντά ο χρόνος που τις ελληνικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα αναλάβουν άλλοι κοινοτικοί και μη πλοιοκτήτες, ίσως και Τούρκοι, με τους δικούς τους όμως όρους και προϋποθέσεις. Όροι όμως που θα φέρουν σε δυσμενή θέση όχι μόνο τους Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και όλους τους Έλληνες νησιώτες».
Τα απομακρυσμένα νησιά των Δωδεκανήσων είναι αυτά που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοίας.
Οι Λειψοί έχουν ένα δρομολόγια από Πειραιά, η Νίσυρος και η Τήλος δύο δρομολόγια όπως και η Σύμη. Επίσης, το Καστελόριζο έχει σύνεση με την ηπειρωτική χώρα δύο φορές την εβδομάδα.
Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν η Κάσος και η Κάρπαθος δύο νησιά με 7.000 κατοίκους. Εξυπηρετούνται από Πειραιά με δύο δρομολόγια την εβδομάδα όμως το μεγάλο θέμα προκύπτει από το γεγονός ότι δεν έχουν συνδέσεις με άλλα νησιά. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε μέσο της Ρόδου ούτε μέσω του Ηρακλείου της Κρήτης όπως συμβαίνει με άλλα νησιά.
Όπως είχαμε αναφέρει και εδώ ο Τούρκος υπουργός Οικονομικών Νιχάτ Ζεϊμπεκτσί (Nihat Zeybekci) θεωρεί πως η σημερινή καταστροφική συγκυρία στην ελληνική οικονομία έχει «δημιουργήσει άριστες προϋποθέσεις για μια μεγάλη οικονομική εισβολή της Τουρκίας σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας με την προσδοκία μεγάλης κερδοφορίας».
Πιο συγκεκριμένα και όπως ανέφερε ο Τούρκος υπουργός «η ευκαιρία είναι πολύ μεγάλη για τους Τούρκους επιχειρηματίες και καλούνται να καλύψουν τα μεγάλα κενά που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα».
Πιο ειδικά ανέφερε ότι, οι τομείς που προσφέρονται στους Τούρκους για μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα είναι «η γεωργία, η βιομηχανία, ο τουρισμός, οι κατασκευές και οι μεταφορές».
Μάλιστα τόνισε ότι οι πρώτες επαφές με οικονομικούς παράγοντες της ελληνικής κυβέρνησης άνοιξαν το πεδίο για τις τουρκικές επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα καθώς και σε στρατηγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Ο Τούρκος υπουργός υποστήριξε ότι η μεγάλη ύφεση που επικρατεί στην Ελλάδα δίνει την ευκαιρία στην τουρκική πλευρά με τον μεγάλο δυναμισμό που την διακρίνει, να διεισδύσει και να καλύψει τα κενά της ελληνικής οικονομίας.
Βέβαια ο Ζεϊμπεκτσί δεν παρέλειψε να αναφερθεί με ειρωνικό τρόπο στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα:
«Είναι μια χώρα που γερνά, χωρίς να παράγει τίποτα πλέον»...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου