Επιστρέφοντας από μια απόλυτα πετυχημένη πορεία στο πρόσφατο ράλι
Ντακάρ, αλλά και από το Silk Way Rally στο οποίο έτρεξαν τα Peugeot 2008
DKR, η Team Peugeot Total και η Red Bull παρουσιάζουν το 3008 DKR.
Πρόκειται για τον ολοκαίνουργιο διάδοχο του άκρως πετυχημένου 2008 DKR, με το οποίο ο Stéphane Peterhansel πέτυχε την 12η νίκη του, τον Ιανουάριο, στο ράλι Ντακάρ. Επίσης, ο Cyril Despres σημείωσε την πρώτη του νίκη στους 4 τροχούς, τον Ιούλιο, στο Silk Way Rally.
Το εντελώς νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο για το Ντακάρ βασίζεται σε ένα επίσης ολοκαίνουργιο Peugeot SUV, το νέο 3008, το οποίο θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του, τον επόμενο μήνα, στο Σαλόνι του Παρισιού. Από το πέσιμο της αυλαίας του Ντακάρ στο Rosario, το νέο αγωνιστικό 3008 DKR έρχεται μετά από περίπου 8 μήνες αδιάκοπης εργασίας στο Velizy της Γαλλίας. Εμπνευσμένο από μια ονειρεμένη αγωνιστικά εμφάνιση, το νέο 3008 SUV έρχεται για να υπογραμμίσει από πέρυσι την μεγάλη επιστροφή της γαλλικής εταιρίας στο Ντακάρ, μετά από 25 χρόνια.
Το νέο 3008 DKR παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της μετάδοσης της κίνησης μόνο στους δύο τροχούς. Η πρώτη νίκη με κίνηση στον πίσω άξονα είχε σημειωθεί πριν από σχεδόν 16 χρόνια, αποδεικνύοντας τότε πως για ένα καλό αποτέλεσμα στα πιο δύσκολα εδάφη του πλανήτη δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
«Το νέο 3008 συμβολίζει το επόμενο βήμα», δηλώνει ο διευθυντής της ομάδας Bruno Famin. «Ο στόχος μας με αυτό το αγωνιστικό ήταν να πάρουμε τα πιο αδύναμα σημεία του υπάρχοντος αυτοκινήτου, να τα κάνουμε πιο ισχυρά και εν συνεχεία να τα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο. Υπάρχουν μερικοί νέοι κανονισμοί στους οποίους προφανώς και έπρεπε να προσαρμοστούμε».
Οι εντυπωσιακές και επιθετικές γραμμές, τόσο του αγωνιστικού 3008 DKR, όσο και της επιβατικής έκδοσης, πιστώνονται στον υπεύθυνο για την εξωτερική σχεδίαση Sebastien Criquet. Αξιοσημείωτο είναι πως οι διαστάσεις του νέου αγωνιστικού ορίζονται από τεχνικούς κανονισμούς, αλλά η συνολική εικόνα παραμένει έντονη και επιβλητική.
«Το νέο μας αγωνιστικό για το Ντακάρ, αποτελεί την πιο εξτρεμιστική άποψη που πηγάζει από το πιο πρόσφατο SUV της φίρμας», προσθέτει ο Criquet. «Διατηρεί την ελκυστική σχεδιαστικά γλώσσα ενός εκτός δρόμου αυτοκινήτου και την συνδυάζει με εκείνη ενός ραλί. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα για έναν σχεδιαστή: όταν δημιουργεί ένα αυτοκίνητο, να πρέπει πάντοτε να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του και την αγωνιστική εκδοχή του».
Το νέο 308 DKR βελτιώθηκε σε τέσσερα βασικά σημεία:
1. Αξιοπιστία: Αν και το προηγούμενο αγωνιστικό ήταν αρκετά αξιόπιστο ώστε να κατακτήσει το Ντακάρ κυριαρχώντας στις 9 ειδικές διαδρομές (σε επτά σημείωσε το «1-2»), υπάρχουν πάντοτε περιθώρια βελτίωσης. Γι' αυτό οι μηχανικοί της Peugeot Sport εξέτασαν εξονυχιστικά κάθε σημείο του αυτοκινήτου, ώστε να βελτιστοποιήσουν την αντοχή των μηχανικών μερών, των ηλεκτρονικών και της διαχείρισης του κινητήρα. Το Ντακάρ είναι το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο με τα αγωνιστικά να διανύουν περίπου 10.000 χιλιόμετρα σε υψηλές ταχύτητες και μεγάλο υψόμετρο, αποτελώντας την μεγαλύτερη δοκιμασία για κάθε μηχανή.
2. Οδηγική απόδοση: Σε σχέση με την περσινή περίοδο και στον συγκεκριμένο τομέα έχει γίνει τεράστια πρόοδος, καθώς η Peugeot Sport έχει διασφαλίσει πως ο V6 3.0 πετρελαιοκινητήρας με το διπλό turbo, έχει γίνει ακόμη πιο αποδοτικός και με μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του. Μία πρόκληση που είχαν να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί, ήταν να τοποθετήσουν ένα μικρότερο περιοριστή στροφών στον κινητήρα (38 αντί για 39 χιλιοστών) έχοντας ως αποτέλεσμα μια απώλεια ισχύος στους περίπου 20 ίππους. Παρά ταύτα, αυτή η ισχύς πλέον αποδίδεται στις χαμηλότερες σ.α.λ. και το αυτοκίνητο είναι συνολικά πιο εύκολο και ταχύτερο στην οδήγηση.
3. Ανάρτηση: Πρόκειται για ένα από τα σημεία-κλειδιά για μία πετυχημένη εμφάνιση στο Ντακάρ, καθώς μια μελετημένη ανάρτηση καθορίζει πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο στα διαφορετικά και σκληρά ανάγλυφα των διαδρομών, περνώντας μέσα από επίπεδες επιφάνειες με ψιλή άμμο, σε εδάφη με χαλίκια και πέτρες, και από εκεί σε αμμόλοφους. Η ανάρτηση ήταν ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας και στο 2008 DKR, ενώ στο 3008 DKR υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στην γεωμετρία και στους αποσβεστήρες. Έως τώρα, το πρόγραμμα των δοκιμών (που περιλάμβανε και τον 15νθήμερο αγώνα του Silk Way Rally με ανάγλυφο παρόμοιο με του Ντακάρ) επιβεβαίωσε τις σημαντικές αυτές βελτιώσεις.
4. Κλιματισμός: Σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το σύστημα κλιματισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αυτό που χρησιμοποιήθηκε από την Peugeot Sport αυτό το καλοκαίρι (στο 2008 DKR που έτρεξε στην Ασία) είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό. Με τα πληρώματα να περνούν πάνω από 12 ώρες μέσα στα αυτοκίνητα και σε ένα κόκπιτ που βράζει με την θερμοκρασία πολλές φορές να ξεπερνά τους 60 βαθμούς, είναι ευνόητο πως ο κλιματισμός δρα ευεργετικά στην ανθρώπινη απόδοση, ακόμη και όταν πρόκειται για σούπερ αθλητές όπως είναι οι οδηγοί που αγωνίζονται στο μαραθώνιο του Ντακάρ.
Στόχος της Peugeot Team Total είναι η 6η νίκη στην ιστορία του Ντακάρ και η συνέχεια του περσινού θριάμβου, όπου η εταιρία κυριάρχησε σε κάθε φάση του αγώνα. Από το 1987 έως το 1990, η Peugeot κατέχει 4 νίκες στο Ντακάρ με τα πληρώματα να έχουν σημειώσει συνολικά 18 νίκες. Ωστόσο, φέτος τα πράγματα κάθε άλλο παρά εύκολα θα είναι για το 3008 DKR, μιας και υπάρχει μία ολοκαίνουργια διαδρομή που περνά από την Αργεντινή, την Βολιβία και την Παραγουάη, έχοντας πάντα απέναντι έναν ισχυρό ανταγωνισμό.
Πριν το Ντακάρ και στο ράλι του Μαρόκο (3-7 Οκτωβρίου), ο Carlos Sainz θα δοκιμάσει το 3008 DKR, ενάντια σε άλλους ανταγωνιστές και τον Cyril Despres που θα αγωνιστεί με το 2008 DKR.
Ο δυνατός συνδυασμός των Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodrich ολοκληρώνεται από το πιο πετυχημένο ρόστερ οδηγών αυτή την στιγμή για το Ντακάρ: οι Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb και Cyril Despres δηλώνουν πανέτοιμοι για μία ακόμη κυριαρχία στο Ντακάρ που μας έρχεται.
Νίκος Τσάδαρης
Πρόκειται για τον ολοκαίνουργιο διάδοχο του άκρως πετυχημένου 2008 DKR, με το οποίο ο Stéphane Peterhansel πέτυχε την 12η νίκη του, τον Ιανουάριο, στο ράλι Ντακάρ. Επίσης, ο Cyril Despres σημείωσε την πρώτη του νίκη στους 4 τροχούς, τον Ιούλιο, στο Silk Way Rally.
Το εντελώς νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο για το Ντακάρ βασίζεται σε ένα επίσης ολοκαίνουργιο Peugeot SUV, το νέο 3008, το οποίο θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του, τον επόμενο μήνα, στο Σαλόνι του Παρισιού. Από το πέσιμο της αυλαίας του Ντακάρ στο Rosario, το νέο αγωνιστικό 3008 DKR έρχεται μετά από περίπου 8 μήνες αδιάκοπης εργασίας στο Velizy της Γαλλίας. Εμπνευσμένο από μια ονειρεμένη αγωνιστικά εμφάνιση, το νέο 3008 SUV έρχεται για να υπογραμμίσει από πέρυσι την μεγάλη επιστροφή της γαλλικής εταιρίας στο Ντακάρ, μετά από 25 χρόνια.
Το νέο 3008 DKR παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της μετάδοσης της κίνησης μόνο στους δύο τροχούς. Η πρώτη νίκη με κίνηση στον πίσω άξονα είχε σημειωθεί πριν από σχεδόν 16 χρόνια, αποδεικνύοντας τότε πως για ένα καλό αποτέλεσμα στα πιο δύσκολα εδάφη του πλανήτη δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
«Το νέο 3008 συμβολίζει το επόμενο βήμα», δηλώνει ο διευθυντής της ομάδας Bruno Famin. «Ο στόχος μας με αυτό το αγωνιστικό ήταν να πάρουμε τα πιο αδύναμα σημεία του υπάρχοντος αυτοκινήτου, να τα κάνουμε πιο ισχυρά και εν συνεχεία να τα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο. Υπάρχουν μερικοί νέοι κανονισμοί στους οποίους προφανώς και έπρεπε να προσαρμοστούμε».
Οι εντυπωσιακές και επιθετικές γραμμές, τόσο του αγωνιστικού 3008 DKR, όσο και της επιβατικής έκδοσης, πιστώνονται στον υπεύθυνο για την εξωτερική σχεδίαση Sebastien Criquet. Αξιοσημείωτο είναι πως οι διαστάσεις του νέου αγωνιστικού ορίζονται από τεχνικούς κανονισμούς, αλλά η συνολική εικόνα παραμένει έντονη και επιβλητική.
«Το νέο μας αγωνιστικό για το Ντακάρ, αποτελεί την πιο εξτρεμιστική άποψη που πηγάζει από το πιο πρόσφατο SUV της φίρμας», προσθέτει ο Criquet. «Διατηρεί την ελκυστική σχεδιαστικά γλώσσα ενός εκτός δρόμου αυτοκινήτου και την συνδυάζει με εκείνη ενός ραλί. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα για έναν σχεδιαστή: όταν δημιουργεί ένα αυτοκίνητο, να πρέπει πάντοτε να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του και την αγωνιστική εκδοχή του».
Το νέο 308 DKR βελτιώθηκε σε τέσσερα βασικά σημεία:
1. Αξιοπιστία: Αν και το προηγούμενο αγωνιστικό ήταν αρκετά αξιόπιστο ώστε να κατακτήσει το Ντακάρ κυριαρχώντας στις 9 ειδικές διαδρομές (σε επτά σημείωσε το «1-2»), υπάρχουν πάντοτε περιθώρια βελτίωσης. Γι' αυτό οι μηχανικοί της Peugeot Sport εξέτασαν εξονυχιστικά κάθε σημείο του αυτοκινήτου, ώστε να βελτιστοποιήσουν την αντοχή των μηχανικών μερών, των ηλεκτρονικών και της διαχείρισης του κινητήρα. Το Ντακάρ είναι το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο με τα αγωνιστικά να διανύουν περίπου 10.000 χιλιόμετρα σε υψηλές ταχύτητες και μεγάλο υψόμετρο, αποτελώντας την μεγαλύτερη δοκιμασία για κάθε μηχανή.
2. Οδηγική απόδοση: Σε σχέση με την περσινή περίοδο και στον συγκεκριμένο τομέα έχει γίνει τεράστια πρόοδος, καθώς η Peugeot Sport έχει διασφαλίσει πως ο V6 3.0 πετρελαιοκινητήρας με το διπλό turbo, έχει γίνει ακόμη πιο αποδοτικός και με μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του. Μία πρόκληση που είχαν να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί, ήταν να τοποθετήσουν ένα μικρότερο περιοριστή στροφών στον κινητήρα (38 αντί για 39 χιλιοστών) έχοντας ως αποτέλεσμα μια απώλεια ισχύος στους περίπου 20 ίππους. Παρά ταύτα, αυτή η ισχύς πλέον αποδίδεται στις χαμηλότερες σ.α.λ. και το αυτοκίνητο είναι συνολικά πιο εύκολο και ταχύτερο στην οδήγηση.
3. Ανάρτηση: Πρόκειται για ένα από τα σημεία-κλειδιά για μία πετυχημένη εμφάνιση στο Ντακάρ, καθώς μια μελετημένη ανάρτηση καθορίζει πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο στα διαφορετικά και σκληρά ανάγλυφα των διαδρομών, περνώντας μέσα από επίπεδες επιφάνειες με ψιλή άμμο, σε εδάφη με χαλίκια και πέτρες, και από εκεί σε αμμόλοφους. Η ανάρτηση ήταν ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας και στο 2008 DKR, ενώ στο 3008 DKR υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στην γεωμετρία και στους αποσβεστήρες. Έως τώρα, το πρόγραμμα των δοκιμών (που περιλάμβανε και τον 15νθήμερο αγώνα του Silk Way Rally με ανάγλυφο παρόμοιο με του Ντακάρ) επιβεβαίωσε τις σημαντικές αυτές βελτιώσεις.
4. Κλιματισμός: Σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το σύστημα κλιματισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αυτό που χρησιμοποιήθηκε από την Peugeot Sport αυτό το καλοκαίρι (στο 2008 DKR που έτρεξε στην Ασία) είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό. Με τα πληρώματα να περνούν πάνω από 12 ώρες μέσα στα αυτοκίνητα και σε ένα κόκπιτ που βράζει με την θερμοκρασία πολλές φορές να ξεπερνά τους 60 βαθμούς, είναι ευνόητο πως ο κλιματισμός δρα ευεργετικά στην ανθρώπινη απόδοση, ακόμη και όταν πρόκειται για σούπερ αθλητές όπως είναι οι οδηγοί που αγωνίζονται στο μαραθώνιο του Ντακάρ.
Στόχος της Peugeot Team Total είναι η 6η νίκη στην ιστορία του Ντακάρ και η συνέχεια του περσινού θριάμβου, όπου η εταιρία κυριάρχησε σε κάθε φάση του αγώνα. Από το 1987 έως το 1990, η Peugeot κατέχει 4 νίκες στο Ντακάρ με τα πληρώματα να έχουν σημειώσει συνολικά 18 νίκες. Ωστόσο, φέτος τα πράγματα κάθε άλλο παρά εύκολα θα είναι για το 3008 DKR, μιας και υπάρχει μία ολοκαίνουργια διαδρομή που περνά από την Αργεντινή, την Βολιβία και την Παραγουάη, έχοντας πάντα απέναντι έναν ισχυρό ανταγωνισμό.
Πριν το Ντακάρ και στο ράλι του Μαρόκο (3-7 Οκτωβρίου), ο Carlos Sainz θα δοκιμάσει το 3008 DKR, ενάντια σε άλλους ανταγωνιστές και τον Cyril Despres που θα αγωνιστεί με το 2008 DKR.
Ο δυνατός συνδυασμός των Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodrich ολοκληρώνεται από το πιο πετυχημένο ρόστερ οδηγών αυτή την στιγμή για το Ντακάρ: οι Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb και Cyril Despres δηλώνουν πανέτοιμοι για μία ακόμη κυριαρχία στο Ντακάρ που μας έρχεται.
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου