Βήμα εξωστρέφειας του αγροτοδιατροφικού τομέα της Ελλάδας αποτέλεσε η
συμμετοχή του στην εφετινή έκθεση SIAL 16 στο Παρίσι, που μαζί με την
ANUGA της Κολωνίας, είναι οι δυο μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις για τον
αγροτοδιατροφικό τομέα στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά η Ελλάδα μπήκε στην
ομάδα των 10 πρώτων χωρών (Τop 10) με βάση τον αριθμό των εταιριών που
συμμετείχαν, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση.
Οι Έλληνες εκθέτες έφθασαν φέτος τους 239, πολλοί των οποίων συμμετείχαν για πρώτη φορά, καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη ελληνική συμμετοχή το 2014, με 139 εκθέτες.
Η SIAL Paris, που διήρκεσε πέντε μέρες, έκλεισε τις πόρτες της χθες, έχοντας καταγράψει ρεκόρ επισκεψιμότητας αγγίζοντας τους 160.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες πήραν μέρος στην SIAL 16, κάτω από την ομπρέλα τριών φορέων: του δημόσιου φορέα του υπουργείου Ανάπτυξης Enterprise Greece και των ιδιωτικών εταιριών GREAT ( Greek exports and trade) και Promo Solution, ενώ ένας μικρός αριθμός επιχειρηματιών συμμετείχε ανεξάρτητα.
«Η φετινή ελληνική συμμετοχή και παρουσία ήταν πολύ καλύτερη από άλλες χρονιές, στάθηκε αντάξια δίπλα σε άλλες χώρες ανταγωνιστικές στον ίδιο τομέα και έδειξε τη σοβαρότητα της Ελλάδας στη θέλησή της να βγει στο εξωτερικό, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό προφίλ» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Entreprise Greece, Χρήστος Στάϊκος.
Για την ιδιωτική GREAT, ήταν η πρώτη συμμετοχή στη SIAL, εξηγεί ο πρόεδρος Αλκιβιάδης Καλαμπόκης: «Έχουμε φέρει 75 εταιρίες, δίνοντας ένα βήμα στους Έλληνες εξαγωγείς για να βρουν την εξωστρέφειά τους σε μια ενδιαφέρουσα αγορά όπως είναι η Γαλλία, αλλά και στους παγκόσμιους επισκέπτες.(...) Έχουμε φέρει περιφέρειες αλλά και πολλούς νέους επιχειρηματίες που βοηθιούνται για να βρουν το βηματισμό τους στο εξαγωγικό εμπόριο».
Πέρα από την έκθεση των ελληνικών προϊόντων, καθημερινές δράσεις με παρουσίαση τοπικών μενού και επιδείξεις εδεσμάτων και μαγειρικής με τα προϊόντα των εκθετών, συνέβαλαν στην ελκυστικότητα των ελληνικών περιπτέρων. Στις δράσεις αυτές πρωτοστάτησαν οι γνωστοί στο Παρίσι επαγγελματίες, η εταιρία Μαυρομάτης, και η Ελληνίδα σεφ Ντίνα Νικολάου η οποία είχε αναλάβει και το ελληνικό εστιατόριο στο εσωτερικό της έκθεσης.
Αναφερόμενη στη συμμετοχή των παραγωγών με τα προϊόντα τους για την καθημερινή παρασκευή εδεσμάτων, η κ. Νικολάου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Είχαμε την αίσθηση ότι κερνάγαμε Ελλάδα. Όλοι οι παραγωγοί συμμετείχαν με τα προϊόντα τους στις δράσεις. Κάθε μέρα είχαμε μια πίτα ή έναν μεζέ που ανήκε σε κάποιον τόπο. Προβάλαμε την τοπική ελληνική κουζίνα, γιατί αυτή είναι η δύναμή μας. (...) Ήταν πολύ δυνατό το ότι οι Έλληνες παραγωγοί είδαν τα προϊόντα τους να μαγειρεύονται και να παίρνουν ζωή από μεγάλους Γάλλους σεφ, φίλους, που ήταν μαζί μας».
Η εμπειρία της SIAL βοήθησε, σύμφωνα με την Ντίνα Νικόλαου, και σε ένα συμπέρασμα για την στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθηθεί για την προβολή της «τοπικής κουζίνας».
«Με τη βοήθεια του κοινού», εξήγησε, «αναλύσαμε κατά πόσο είναι πιο δόκιμο να εξάγουμε την τοπική κουζίνα και όχι με το γενικό όρο “ελληνική κουζίνα”. Να μιλάμε δηλαδή για την κουζίνα της Πελοποννήσου, ή την κρητική κουζίνα για παράδειγμα και όχι γενικά της Ελλάδας. Υπάρχει αυτή η τάση τελευταία, ο κόσμος θέλει επιπλέον πληροφορίες, θέλει να ξέρει τη συγκεκριμένη περιοχή προέλευσης του προϊόντος, την συγκεκριμένη ιστορία, το συγκεκριμένο άτομο που το φτιάχνει, θέλει ένα προϊόν με χαρακτήρα. Γάλλοι και Ιταλοί ήδη ακολουθούν αυτήν την τάση και θεωρώ ότι επειδή έχουμε πολύ πλούσια τοπική κουζίνα θα πρέπει και εμείς να επενδύσουμε πάνω σε αυτό» υπογράμμισε η Ντίνα Νικολάου.
Οι Έλληνες εκθέτες έφθασαν φέτος τους 239, πολλοί των οποίων συμμετείχαν για πρώτη φορά, καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη ελληνική συμμετοχή το 2014, με 139 εκθέτες.
Η SIAL Paris, που διήρκεσε πέντε μέρες, έκλεισε τις πόρτες της χθες, έχοντας καταγράψει ρεκόρ επισκεψιμότητας αγγίζοντας τους 160.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες πήραν μέρος στην SIAL 16, κάτω από την ομπρέλα τριών φορέων: του δημόσιου φορέα του υπουργείου Ανάπτυξης Enterprise Greece και των ιδιωτικών εταιριών GREAT ( Greek exports and trade) και Promo Solution, ενώ ένας μικρός αριθμός επιχειρηματιών συμμετείχε ανεξάρτητα.
«Η φετινή ελληνική συμμετοχή και παρουσία ήταν πολύ καλύτερη από άλλες χρονιές, στάθηκε αντάξια δίπλα σε άλλες χώρες ανταγωνιστικές στον ίδιο τομέα και έδειξε τη σοβαρότητα της Ελλάδας στη θέλησή της να βγει στο εξωτερικό, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό προφίλ» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Entreprise Greece, Χρήστος Στάϊκος.
Για την ιδιωτική GREAT, ήταν η πρώτη συμμετοχή στη SIAL, εξηγεί ο πρόεδρος Αλκιβιάδης Καλαμπόκης: «Έχουμε φέρει 75 εταιρίες, δίνοντας ένα βήμα στους Έλληνες εξαγωγείς για να βρουν την εξωστρέφειά τους σε μια ενδιαφέρουσα αγορά όπως είναι η Γαλλία, αλλά και στους παγκόσμιους επισκέπτες.(...) Έχουμε φέρει περιφέρειες αλλά και πολλούς νέους επιχειρηματίες που βοηθιούνται για να βρουν το βηματισμό τους στο εξαγωγικό εμπόριο».
Πέρα από την έκθεση των ελληνικών προϊόντων, καθημερινές δράσεις με παρουσίαση τοπικών μενού και επιδείξεις εδεσμάτων και μαγειρικής με τα προϊόντα των εκθετών, συνέβαλαν στην ελκυστικότητα των ελληνικών περιπτέρων. Στις δράσεις αυτές πρωτοστάτησαν οι γνωστοί στο Παρίσι επαγγελματίες, η εταιρία Μαυρομάτης, και η Ελληνίδα σεφ Ντίνα Νικολάου η οποία είχε αναλάβει και το ελληνικό εστιατόριο στο εσωτερικό της έκθεσης.
Αναφερόμενη στη συμμετοχή των παραγωγών με τα προϊόντα τους για την καθημερινή παρασκευή εδεσμάτων, η κ. Νικολάου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Είχαμε την αίσθηση ότι κερνάγαμε Ελλάδα. Όλοι οι παραγωγοί συμμετείχαν με τα προϊόντα τους στις δράσεις. Κάθε μέρα είχαμε μια πίτα ή έναν μεζέ που ανήκε σε κάποιον τόπο. Προβάλαμε την τοπική ελληνική κουζίνα, γιατί αυτή είναι η δύναμή μας. (...) Ήταν πολύ δυνατό το ότι οι Έλληνες παραγωγοί είδαν τα προϊόντα τους να μαγειρεύονται και να παίρνουν ζωή από μεγάλους Γάλλους σεφ, φίλους, που ήταν μαζί μας».
Η εμπειρία της SIAL βοήθησε, σύμφωνα με την Ντίνα Νικόλαου, και σε ένα συμπέρασμα για την στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθηθεί για την προβολή της «τοπικής κουζίνας».
«Με τη βοήθεια του κοινού», εξήγησε, «αναλύσαμε κατά πόσο είναι πιο δόκιμο να εξάγουμε την τοπική κουζίνα και όχι με το γενικό όρο “ελληνική κουζίνα”. Να μιλάμε δηλαδή για την κουζίνα της Πελοποννήσου, ή την κρητική κουζίνα για παράδειγμα και όχι γενικά της Ελλάδας. Υπάρχει αυτή η τάση τελευταία, ο κόσμος θέλει επιπλέον πληροφορίες, θέλει να ξέρει τη συγκεκριμένη περιοχή προέλευσης του προϊόντος, την συγκεκριμένη ιστορία, το συγκεκριμένο άτομο που το φτιάχνει, θέλει ένα προϊόν με χαρακτήρα. Γάλλοι και Ιταλοί ήδη ακολουθούν αυτήν την τάση και θεωρώ ότι επειδή έχουμε πολύ πλούσια τοπική κουζίνα θα πρέπει και εμείς να επενδύσουμε πάνω σε αυτό» υπογράμμισε η Ντίνα Νικολάου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου