Διανύουμε μία εποχή που η τηλεόραση είναι πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας, αλλά και του τρόπου που διασκεδάζουμε. Μία εποχή, όπου οι διεθνείς τάσεις της τηλεόρασης είναι εντελώς διαφορετικές από μερικά χρόνια πριν. Τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα δημιουργούν εξαιρετικές σειρές, όπως το Game of Thrones, το Young Pope και το Walking Dead, σειρές με εκατομμύρια φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Σίγουρα, ο κινηματογράφος συνεχίζει σταθερά την πορεία του,
αλλά χωρίς αμφιβολία, η τηλεόραση έχει γίνει το πιο σύγχρονο μέσο που αυτή την στιγμή φέρνει σε κάθε σπίτι, εξαιρετικής ποιότητας παραγωγές. Το ίδιο δείχνουν και επίσημα στοιχεία, όπως έρευνα που έγινε από την Deloitte και διαπίστωσε ότι το 70% των Αμερικανών βλέπουν συνεχόμενα επεισόδια τηλεοπτικών σειρών (binge-watch). Κατά μέσο όρο βλέπουν 5 επεισόδια την φορά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου, όπως είναι ο Kevin Spacey και ο Jude Law, πρωταγωνιστούν στην τηλεόραση και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία!
Ταυτόχρονα, οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας παραμένουν ταχύτατοι. Αυτό σημαίνει, ότι λόγω της μεγάλης γκάμας από πολύ καλές σειρές και της έλλειψης χρόνου που υπάρχει, συχνά αναγκαζόμαστε, είτε να χάσουμε την αγαπημένη μας σειρά ή εκπομπή, ή να θυσιάσουμε χρόνο που μπορεί να μην έχουμε. Αυτός είναι και ο λόγος που η τεχνολογία έχει έρθει για να αλλάξει
τα δεδομένα, με αποτέλεσμα να έχουν αλλάξει και οι διεθνείς τάσεις. Οι νέοι τηλεθεατές χρησιμοποιούν το tablet, το laptop, ακόμα και το κινητό τους τηλέφωνο για να δουν τα προγράμματα της τηλεόρασης. Υπηρεσίες, όπως είναι το on-demand, το on-the-go και το multi-screening φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των τηλεθεατών.
Η τηλεόραση αλλάζει διεθνώς
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2015, το 67% των νέων ηλικίας 18-34 επιλέγουν να βλέπουν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές από το laptop ή το smartphone ή το tablet τους. Στο ίδιο ηλικιακό γκρουπ, μόνο το 46% βλέπει ταινίες και εκπομπές από την τηλεόραση, ποσοστό που έχει 14% μείωση σε ετήσια βάση. Τις φορητές συσκευές επιλέγει το 76% των νέων από 14 έως 17 ετών. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2012 μέχρι το 2015, ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποίησαν έξυπνες συσκευές για να παρακολουθήσουν video αυξήθηκε κατά 71%. Όσο για τους millennials, τους ανθρώπους που μεγάλωσαν, κυριολεκτικά, μέσα στην συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία, παραδέχονται ότι κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα (Multi-tasking), όπως σερφάρισμα στο Internet, social media, text messaging, ενώ βλέπουν τηλεόραση. Τέλος, η υπηρεσία on-demand, δηλαδή βλέπω κάτι την ώρα που θέλω ή μπορώ εγώ, αναμένεται να καταγράψει ετήσια αύξηση ύψους 8,3% την περίοδο 2016-2026.
/o-TELEVISION-570.jpg?2" />
Οι τάσεις στην Ελλάδα με αριθμούς
Στην Ελλάδα, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά από τον υπόλοιπο κόσμο. Και στην χώρα μας, όπως και παντού η τηλεόραση αλλάζει. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ericsson ConsumerLab TV & Media Report για την ελληνική αγορά, το 75% των καταναλωτών παρακολουθούν 2 ή περισσότερα επεισόδια της ίδιας σειράς σε καθημερινή (27%), εβδομαδιαία (37%) ή μηνιαία (11%) βάση. Το 63% του χρόνου που αφιερώνουν οι έφηβοι για την παρακολούθηση TV/video αφορά σε κινητές οθόνες, ενώ εκτιμάται ότι το 2020 το 50% του χρόνου τηλεθέασης θα πραγματοποιείται σε κινητές συσκευές.
Τις τάσεις αυτές διακρίνει και ο ΟΤΕ, που αλλάζει την τηλεοπτική υπηρεσία, φέρνοντάς την πιο κοντά στα νέα διεθνή δεδομένα τηλεθέασης και τηλεοπτικής ψυχαγωγίας.
Η πρόσφατη μετονομασία του OTE TV σε COSMOTE TV, έφερε σε όλους τους συνδρομητές της υπηρεσίας τον νέο hybrid κόσμο, όπου η παραδοσιακή δορυφορική υπηρεσία συναντά τις διαδραστικές δυνατότητες του iptv, προσφέροντας στον τηλεθεατή μία σειρά από υπηρεσίες και εφαρμογές ώστε να προσωποποιήσει την τηλεόρασή του και να την φέρει στα μέτρα του.
Οι συνδρομητές της COSMOTE TV μπορούν λοιπόν μέσα από την νέα hybrid πλατφόρμα να βλέπουν προγράμματα σε φορητές συσκευές, όπως το κινητό, το τάμπλετ ή το λάπτοπ τους (COSMOTE TV GO), να γυρίζουν τον χρόνο πίσω έως 48 ώρες για να δουν κάτι που έχασαν ή να σταματούν το live πρόγραμμα (COSMOTE REPLAY TV), να νοικιάζουν ταινίες από όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο αμέσως μετά την προβολή τους στους κινηματογράφους (COSMOTE CINEMA ON DEMAND), να κάνουν εγγραφές σε εξωτερικό σκληρό δίσκο (PVR), ακόμη και απομακρυσμένα μέσω του COSMOTE TV GO, να επιλέγουν δωρεάν από μία πλούσια ταινιοθήκη με ταινίες, ξένες σειρές και ντοκιμαντέρ, αμέσως αφότου προβληθούν στα κανάλια COSMOTE CINEMA και COSMOTE HISTORY (COSMOTE TV PLUS).
Στο COSMOTE TV PLUS, που είναι διαθέσιμο και μέσω φορητών συσκευών στο COSMOTE TV GO, υπάρχουν πολλοί τίτλοι δημοφιλών σειρών, όπως το The Young Pope, το UnReal, το Happy Valley, το Roots, το The Durrells, το Trapped, αλλά και πολλά ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων οι πρωτότυπες παραγωγές της COSMOTE TV, σαν τα «Αυτοί που Τόλμησαν», «Κορυφές», «Ελλάδα από το Α έως το Ω».
Πάντως, για να έχουν στη διάθεσή τους τις υπηρεσίες αυτές, οι συνδρομητές θα πρέπει να γίνουν hybrid και να συνδέσουν τον αποκωδικοποιητή τους στο Internet. Για να ενημερωθούν για τη νέα hybrid υπηρεσία, μπορούν να απευθυνθούν στο site της COSMOTE TV ή στα καταστήματα της εταιρείας.
Στο κανάλι της COSMOTE TV στο youtube, υπάρχει μάλιστα βίντεο που εξηγεί πώς μπορεί κάποιος να γίνει hybrid.
αλλά χωρίς αμφιβολία, η τηλεόραση έχει γίνει το πιο σύγχρονο μέσο που αυτή την στιγμή φέρνει σε κάθε σπίτι, εξαιρετικής ποιότητας παραγωγές. Το ίδιο δείχνουν και επίσημα στοιχεία, όπως έρευνα που έγινε από την Deloitte και διαπίστωσε ότι το 70% των Αμερικανών βλέπουν συνεχόμενα επεισόδια τηλεοπτικών σειρών (binge-watch). Κατά μέσο όρο βλέπουν 5 επεισόδια την φορά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου, όπως είναι ο Kevin Spacey και ο Jude Law, πρωταγωνιστούν στην τηλεόραση και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία!
Ταυτόχρονα, οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας παραμένουν ταχύτατοι. Αυτό σημαίνει, ότι λόγω της μεγάλης γκάμας από πολύ καλές σειρές και της έλλειψης χρόνου που υπάρχει, συχνά αναγκαζόμαστε, είτε να χάσουμε την αγαπημένη μας σειρά ή εκπομπή, ή να θυσιάσουμε χρόνο που μπορεί να μην έχουμε. Αυτός είναι και ο λόγος που η τεχνολογία έχει έρθει για να αλλάξει
τα δεδομένα, με αποτέλεσμα να έχουν αλλάξει και οι διεθνείς τάσεις. Οι νέοι τηλεθεατές χρησιμοποιούν το tablet, το laptop, ακόμα και το κινητό τους τηλέφωνο για να δουν τα προγράμματα της τηλεόρασης. Υπηρεσίες, όπως είναι το on-demand, το on-the-go και το multi-screening φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των τηλεθεατών.
Η τηλεόραση αλλάζει διεθνώς
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2015, το 67% των νέων ηλικίας 18-34 επιλέγουν να βλέπουν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές από το laptop ή το smartphone ή το tablet τους. Στο ίδιο ηλικιακό γκρουπ, μόνο το 46% βλέπει ταινίες και εκπομπές από την τηλεόραση, ποσοστό που έχει 14% μείωση σε ετήσια βάση. Τις φορητές συσκευές επιλέγει το 76% των νέων από 14 έως 17 ετών. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2012 μέχρι το 2015, ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποίησαν έξυπνες συσκευές για να παρακολουθήσουν video αυξήθηκε κατά 71%. Όσο για τους millennials, τους ανθρώπους που μεγάλωσαν, κυριολεκτικά, μέσα στην συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία, παραδέχονται ότι κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα (Multi-tasking), όπως σερφάρισμα στο Internet, social media, text messaging, ενώ βλέπουν τηλεόραση. Τέλος, η υπηρεσία on-demand, δηλαδή βλέπω κάτι την ώρα που θέλω ή μπορώ εγώ, αναμένεται να καταγράψει ετήσια αύξηση ύψους 8,3% την περίοδο 2016-2026.
/o-TELEVISION-570.jpg?2" />
Οι τάσεις στην Ελλάδα με αριθμούς
Στην Ελλάδα, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά από τον υπόλοιπο κόσμο. Και στην χώρα μας, όπως και παντού η τηλεόραση αλλάζει. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ericsson ConsumerLab TV & Media Report για την ελληνική αγορά, το 75% των καταναλωτών παρακολουθούν 2 ή περισσότερα επεισόδια της ίδιας σειράς σε καθημερινή (27%), εβδομαδιαία (37%) ή μηνιαία (11%) βάση. Το 63% του χρόνου που αφιερώνουν οι έφηβοι για την παρακολούθηση TV/video αφορά σε κινητές οθόνες, ενώ εκτιμάται ότι το 2020 το 50% του χρόνου τηλεθέασης θα πραγματοποιείται σε κινητές συσκευές.
Τις τάσεις αυτές διακρίνει και ο ΟΤΕ, που αλλάζει την τηλεοπτική υπηρεσία, φέρνοντάς την πιο κοντά στα νέα διεθνή δεδομένα τηλεθέασης και τηλεοπτικής ψυχαγωγίας.
Η πρόσφατη μετονομασία του OTE TV σε COSMOTE TV, έφερε σε όλους τους συνδρομητές της υπηρεσίας τον νέο hybrid κόσμο, όπου η παραδοσιακή δορυφορική υπηρεσία συναντά τις διαδραστικές δυνατότητες του iptv, προσφέροντας στον τηλεθεατή μία σειρά από υπηρεσίες και εφαρμογές ώστε να προσωποποιήσει την τηλεόρασή του και να την φέρει στα μέτρα του.
Οι συνδρομητές της COSMOTE TV μπορούν λοιπόν μέσα από την νέα hybrid πλατφόρμα να βλέπουν προγράμματα σε φορητές συσκευές, όπως το κινητό, το τάμπλετ ή το λάπτοπ τους (COSMOTE TV GO), να γυρίζουν τον χρόνο πίσω έως 48 ώρες για να δουν κάτι που έχασαν ή να σταματούν το live πρόγραμμα (COSMOTE REPLAY TV), να νοικιάζουν ταινίες από όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο αμέσως μετά την προβολή τους στους κινηματογράφους (COSMOTE CINEMA ON DEMAND), να κάνουν εγγραφές σε εξωτερικό σκληρό δίσκο (PVR), ακόμη και απομακρυσμένα μέσω του COSMOTE TV GO, να επιλέγουν δωρεάν από μία πλούσια ταινιοθήκη με ταινίες, ξένες σειρές και ντοκιμαντέρ, αμέσως αφότου προβληθούν στα κανάλια COSMOTE CINEMA και COSMOTE HISTORY (COSMOTE TV PLUS).
Στο COSMOTE TV PLUS, που είναι διαθέσιμο και μέσω φορητών συσκευών στο COSMOTE TV GO, υπάρχουν πολλοί τίτλοι δημοφιλών σειρών, όπως το The Young Pope, το UnReal, το Happy Valley, το Roots, το The Durrells, το Trapped, αλλά και πολλά ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων οι πρωτότυπες παραγωγές της COSMOTE TV, σαν τα «Αυτοί που Τόλμησαν», «Κορυφές», «Ελλάδα από το Α έως το Ω».
Πάντως, για να έχουν στη διάθεσή τους τις υπηρεσίες αυτές, οι συνδρομητές θα πρέπει να γίνουν hybrid και να συνδέσουν τον αποκωδικοποιητή τους στο Internet. Για να ενημερωθούν για τη νέα hybrid υπηρεσία, μπορούν να απευθυνθούν στο site της COSMOTE TV ή στα καταστήματα της εταιρείας.
Στο κανάλι της COSMOTE TV στο youtube, υπάρχει μάλιστα βίντεο που εξηγεί πώς μπορεί κάποιος να γίνει hybrid.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου