Φόροι και χαράτσια οδήγησαν στην απόφαση αποχώρησης των Μινωικών από την Αδριατική

Μπορεί οι επικεφαλής των Μινωικών Γραμμών να επικαλέστηκαν μια σειρά από λόγους, με κυριότερους τη σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης και η αύξηση των τιμών των καυσίμων, που οδήγησαν στην απόφαση αποχώρησης των Μινωικών Γραμμών έπειτα από δεκαετίες, ωστόσο η πραγματικότητα δείχνει να είναι κάπως διαφορετική.

Όπως ανακοίνωσαν οι Μινωικές, πλέον στις γραμμές της Αδριατικής θα λειτουργούν ως General Sales Agent (σ.σ. υπηρεσίες πρακτόρευσης) για τον μητρικό όμιλο Grimaldi. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία, φυσικά, θα συνεχίσει να δρομολογεί τα πλοία της στην Αδριατική, όχι όμως την “ακριβή” ελληνική σημαία, αλλά με την ιταλική.
Μόλις προ ημερών, η εταιρεία δεν ανανέωσε τις συμβάσεις ναύλωσης από τον μητρικό της όμιλο Grimaldi των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia, τα οποία δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα-Τεργέστη). Τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να εκτελούν τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα-Βενετία υπό τη σημαία όμως του ομίλου Grimaldi και όχι των Μινωικών Γραμμών, καθώς θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση της θυγατρικής ναυτιλιακής Grimaldi Euromed SpA, αντί των Μινωϊκών.
Με τον τρόπο αυτό ο όμιλος Γκριμάλντι αναμένεται να εξοικονομήσει έως και 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο! Και αυτό διότι όλα τα πλοία που θα δραστηριοποιούνται στα γραμμές αυτές υπόκεινται πλέον στους ιταλικούς νόμους και στο ιταλικό φορολογικό πλαίσιο. Αυτό συνεπάγεται μικρότερο λειτουργικό κόστος για τον όμιλο, λιγότερη γραφειοκρατία, μικρότερο ΦΠΑ, μισθοδοτικό κόστος για τα πληρώματα και ενίσχυση της ρευστότητας καθώς εξαλείφονται οι δυσκολίες στην επιστροφή φόρων και ΦΠΑ που δημιουργούσε το ελληνικό κράτος. Επίσης, το μικρότερο ΦΠΑ στα φορτηγά-οχήματα εκτιμάται ότι λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε επίπεδο τιμολόγησης, αυξάνοντας το μεταφορικό έργο των Ιταλών.
Η Minoan Lines είχε παρουσία από το 1981 στην Αδριατική, όταν και δρομολόγησε το πρώτο πλοίο στη γραμμή Πάτρα – Αγκόνα. Με την πάροδο των ετών κατέστη ηγέτιδα δύναμη στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και μαζί με τις υπόλοιπες εγχώριες ακτοπλοϊκές εταιρείες συχνά γραφόταν πως περιόρισαν τους Ιταλούς σε δεύτερο ρόλο σε μια γραμμή στρατηγικού χαρακτήρα για το οδικό εμπόριο. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί και τυπικά το τέλος της κυριαρχίας των Ελλήνων στην Αδριατική, αποτέλεσμα κυρίως της αποδυνάμωσης των εταιρειών του κλάδου λόγω της δανειακής τους επιβάρυνσης και της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα
.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...