Στα Μανιάτικα στον Πειραιά έφτασε το μεσημέρι της Τετάρτης το μηχάνημα του μετροπόντικα, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, της διοίκησης της Αττικό Μετρό, δημάρχων της περιοχής, βουλευτών και εκπροσώπων φορέων.
Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγ. Μαρίνα προς Πειραιά,
μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σταθμούς.
Με την ολοκλήρωση του έργου, που αναμένεται στα τέλη του 2020 αρχές 2021, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδεθεί με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με μία ενιαία γραμμή 50 χλμ. διάρκειας μόλις 55 λεπτών.
«Σήμερα καλωσορίζουμε τον μετροπόντικα στα Μανιάτικα στον Πειραιά και του ευχόμαστε καλό ταξίδι για το κεντρικό σταθμό του Πειραιά. Το έργο παρά το γεγονός ότι είχε πάρα πολλές παθογένειες έχει προχωρήσει πάρα πολύ και είναι ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου» τόνισε το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι η πολιτεία ζητά συγνώμη από τους πολίτες του Πειραιά για την όχληση που υπάρχει για τα έργα του τραμ αλλά και του Μετρό. Δήλωσε ότι το 2019 οι συνοικίες του Πειραιά, της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα έχουν μετρό, ενώ απηύθυνε έκκληση σε όλες τους συντελεστές της Αττικό Μετρό αλλά και στους περιφερειακούς δήμους να «τρέξουνε» καθώς το έργο του μετρό θα συνεχίσει την πορεία του και αναμένεται σε λίγο καιρό να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και για τη γραμμή 4. (σσ 'Αλσος Βεϊκου Γαλάτσι μέχρι το Γουδί μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς). «Η Θεσσαλονίκη είναι σε αντίστοιχη φάση και ολοκληρώνονται τα έργα της σήραγγας ενώ σχεδιάζουμε τα επόμενα έργα και τις επεκτάσεις» τόνισε ο κ.Σπίρτζης.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο υπουργός ανέφερε εξάλλου ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα προαναγγέλλοντας αλλαγές και έργα για τις αστικές συγκοινωνίες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Προσανατολιζόμαστε σε μία άλλη λογική ιδιαίτερα με τη γραμμή 4 του μετρό να υπάρχουν μικρά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα μετακινούν του πολίτες από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς» πρόσθεσε και τόνισε εξάλλου ότι στην επέκταση της γραμμής 3 του μετρό υπήρχανε πάρα πολλά προβλήματα κακού σχεδιασμού και μελετών, νόμοι δεν επέτρεπαν την καταβολή του ΦΠΑ, δεν υπήρχαν εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερεί για πολλούς μήνες.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε ότι η Αττικό μετρό κάνει μία μεγάλη προσπάθεια σε τρεις μεγάλες πόλεις Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκη να ολοκληρώσει τα έργα που θα δώσουν πνοή σε αυτές τις μεγάλες πόλεις της χώρας αλλά θα συμβάλλουν και στην έξοδο από την ύφεση και στο μεγάλο στόχο της οικονομικής ανάπτυξης. Τόνισε ότι στις αρχές του επόμενου μήνα θα δημοπρατηθεί η γραμμή 4 καθώς έχει γίνει η προετοιμασία και οι σχετικές μελέτες για ένα τεράστιο έργο που για πολλά χρόνια εξαγγέλλονταν αλλά τώρα ξεκινά. Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι το έργο μετά από μεγάλο διάστημα αναμονής έχει ξεκινήσει και τρέχει με γοργούς ρυθμούς και στο τέλος του μήνα θα υπάρξει και εκεί το ξετρύπημα και η ολοκλήρωση της διάνοιξης και της δεύτερης δίδυμης σήραγγας της βασικής γραμμής.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Με την ολοκλήρωση του έργου, που αναμένεται στα τέλη του 2020 αρχές 2021, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδεθεί με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με μία ενιαία γραμμή 50 χλμ. διάρκειας μόλις 55 λεπτών.
«Σήμερα καλωσορίζουμε τον μετροπόντικα στα Μανιάτικα στον Πειραιά και του ευχόμαστε καλό ταξίδι για το κεντρικό σταθμό του Πειραιά. Το έργο παρά το γεγονός ότι είχε πάρα πολλές παθογένειες έχει προχωρήσει πάρα πολύ και είναι ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου» τόνισε το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι η πολιτεία ζητά συγνώμη από τους πολίτες του Πειραιά για την όχληση που υπάρχει για τα έργα του τραμ αλλά και του Μετρό. Δήλωσε ότι το 2019 οι συνοικίες του Πειραιά, της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα έχουν μετρό, ενώ απηύθυνε έκκληση σε όλες τους συντελεστές της Αττικό Μετρό αλλά και στους περιφερειακούς δήμους να «τρέξουνε» καθώς το έργο του μετρό θα συνεχίσει την πορεία του και αναμένεται σε λίγο καιρό να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και για τη γραμμή 4. (σσ 'Αλσος Βεϊκου Γαλάτσι μέχρι το Γουδί μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς). «Η Θεσσαλονίκη είναι σε αντίστοιχη φάση και ολοκληρώνονται τα έργα της σήραγγας ενώ σχεδιάζουμε τα επόμενα έργα και τις επεκτάσεις» τόνισε ο κ.Σπίρτζης.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο υπουργός ανέφερε εξάλλου ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα προαναγγέλλοντας αλλαγές και έργα για τις αστικές συγκοινωνίες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Προσανατολιζόμαστε σε μία άλλη λογική ιδιαίτερα με τη γραμμή 4 του μετρό να υπάρχουν μικρά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα μετακινούν του πολίτες από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς» πρόσθεσε και τόνισε εξάλλου ότι στην επέκταση της γραμμής 3 του μετρό υπήρχανε πάρα πολλά προβλήματα κακού σχεδιασμού και μελετών, νόμοι δεν επέτρεπαν την καταβολή του ΦΠΑ, δεν υπήρχαν εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερεί για πολλούς μήνες.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε ότι η Αττικό μετρό κάνει μία μεγάλη προσπάθεια σε τρεις μεγάλες πόλεις Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκη να ολοκληρώσει τα έργα που θα δώσουν πνοή σε αυτές τις μεγάλες πόλεις της χώρας αλλά θα συμβάλλουν και στην έξοδο από την ύφεση και στο μεγάλο στόχο της οικονομικής ανάπτυξης. Τόνισε ότι στις αρχές του επόμενου μήνα θα δημοπρατηθεί η γραμμή 4 καθώς έχει γίνει η προετοιμασία και οι σχετικές μελέτες για ένα τεράστιο έργο που για πολλά χρόνια εξαγγέλλονταν αλλά τώρα ξεκινά. Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι το έργο μετά από μεγάλο διάστημα αναμονής έχει ξεκινήσει και τρέχει με γοργούς ρυθμούς και στο τέλος του μήνα θα υπάρξει και εκεί το ξετρύπημα και η ολοκλήρωση της διάνοιξης και της δεύτερης δίδυμης σήραγγας της βασικής γραμμής.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης
χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα καλή για τον Πειραιά, ενώ αναφερόμενος στο
έργο είπε ότι θα αλλάξει ο χάρτης όλης της ευρύτερης περιοχής του
Πειραιά προσθέτοντας πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξη της πόλης.
Υπάρχει μια ταλαιπωρία για τους κατοίκους αλλά θα πρέπει να κάνουμε
υπομονή καθώς με την ολοκλήρωση του έργου ο Πειραιάς αλλάζει και πλέον
γίνεται ένας κορυφαίος συγκοινωνιακός κόμβος από τους κορυφαίους στην
Ευρώπη που θα έχει λιμάνι μετρό τραμ και σιδηρόδρομο, τόνισε.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο διευθυντής του έργου της Αττικό Μετρό Μανώλης Ουρανός τόνισε ότι μετά τη σημερινή άφιξη του μετροπόντικα στα μανιάτικα το μηχάνημα της διάνοιξης θα συντηρηθεί και θα ξεκινήσει σε λίγες μέρες την πορεία του προς το κέντρο του Πειραιά, όπου και με την ολοκλήρωσης της εκσκαφής, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 70% θα αποσυναρμολογηθεί. Οι τρεις σταθμοί που είναι σε προχωρημένο στάδιο και γίνονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα είναι της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας πρόσθεσε .Τόνισε επίσης ότι οι υπόλοιποι σταθμοί της γραμμής 3 είναι στα σκυροδέματα ενώ το σκάψιμο της σήραγγας για τον Πειραιά θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2017.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο διευθυντής του έργου της Αττικό Μετρό Μανώλης Ουρανός τόνισε ότι μετά τη σημερινή άφιξη του μετροπόντικα στα μανιάτικα το μηχάνημα της διάνοιξης θα συντηρηθεί και θα ξεκινήσει σε λίγες μέρες την πορεία του προς το κέντρο του Πειραιά, όπου και με την ολοκλήρωσης της εκσκαφής, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 70% θα αποσυναρμολογηθεί. Οι τρεις σταθμοί που είναι σε προχωρημένο στάδιο και γίνονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα είναι της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας πρόσθεσε .Τόνισε επίσης ότι οι υπόλοιποι σταθμοί της γραμμής 3 είναι στα σκυροδέματα ενώ το σκάψιμο της σήραγγας για τον Πειραιά θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2017.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Ο επόμενος προορισμός του Μετροπόντικα
Η άφιξη του μηχανήματος διάνοιξης των σηράγγων (μετροπόντικας) αναμένεται στον σταθμό Μανιάτικα του Πειραιά
την Τετάρτη στις 12 το μεσημέρι. Στο σημείο θα βρίσκονται: ο υπουργός
Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό, ο δήμαρχος
Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Γαβρίλης,
βουλευτές και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών.
Η άφιξη του Μετρό με την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγ. Μαρίνα προς Πειραιά, μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σταθμούς,
πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει ποτέ στην ευρύτερη
περιοχή του Πειραιά τις τελευταίες δεκαετίες και αναμένεται να αλλάξει
ριζικά την εικόνα του, δίνοντας ώθηση στην εμπορική και τουριστική
κίνηση, αλλά και σε επενδύσεις.
Όπως περιγράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την ολοκλήρωση του έργου, -που αναμένεται στα τέλη του 2020 με αρχές του 2021- το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδεθεί με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με μία ενιαία γραμμή 50 χλμ διάρκειας μόλις 65 λεπτών. Θα απομένουν 2,2 χλμ, έως το κέντρο του Πειραιά, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα, που αντιμετωπίζεται ωστόσο από τα στελέχη της εταιρείας ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είναι σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή δίπλα στον τερματικό σταθμό του Ηλεκτρικού, όπου δημιουργήθηκε θέμα στεγανότητας, ενώ πρόσφατα είχε εντοπιστεί μία βόμβα από την περίοδο της Κατοχής, που απομακρύνθηκε.
Παρά τις καθυστερήσεις που μπορεί να έχουν παρουσιαστεί σε κάποιους σταθμούς, το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να λειτουργήσει τμηματικά για τους τρεις πρώτους σταθμούς Αγ. Βαρβάρα-Κορυδαλλός-Νίκαια.
Η παράδοση πλατειών όπου διέρχονται συγκεκριμένοι σταθμοί και είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς επιχειρηματίες, θα γίνεται τρεις έως έξι μήνες νωρίτερα από την εταιρεία της Αττικό Μετρό.
Σημειώνεται, ότι με αφορμή την έλευση του ΜΕΤΡΟ στον Πειραιά, η εταιρεία «DIMAND AE» υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συναντίληψης με τις τοπικές αρχές, προκειμένου να προχωρήσει η ανάπλαση και αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά, όπου στην περιοχή βρίσκονται, υπό την ιδιοκτησία της συγκεκριμένης εταιρείας, τα βιομηχανικά και τα αποθηκευτικά κτίρια του πρώην καπνεργοστασίου «Παπαστράτος».
Όπως περιγράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την ολοκλήρωση του έργου, -που αναμένεται στα τέλη του 2020 με αρχές του 2021- το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδεθεί με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με μία ενιαία γραμμή 50 χλμ διάρκειας μόλις 65 λεπτών. Θα απομένουν 2,2 χλμ, έως το κέντρο του Πειραιά, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα, που αντιμετωπίζεται ωστόσο από τα στελέχη της εταιρείας ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είναι σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή δίπλα στον τερματικό σταθμό του Ηλεκτρικού, όπου δημιουργήθηκε θέμα στεγανότητας, ενώ πρόσφατα είχε εντοπιστεί μία βόμβα από την περίοδο της Κατοχής, που απομακρύνθηκε.
Παρά τις καθυστερήσεις που μπορεί να έχουν παρουσιαστεί σε κάποιους σταθμούς, το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να λειτουργήσει τμηματικά για τους τρεις πρώτους σταθμούς Αγ. Βαρβάρα-Κορυδαλλός-Νίκαια.
Η παράδοση πλατειών όπου διέρχονται συγκεκριμένοι σταθμοί και είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς επιχειρηματίες, θα γίνεται τρεις έως έξι μήνες νωρίτερα από την εταιρεία της Αττικό Μετρό.
Σημειώνεται, ότι με αφορμή την έλευση του ΜΕΤΡΟ στον Πειραιά, η εταιρεία «DIMAND AE» υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συναντίληψης με τις τοπικές αρχές, προκειμένου να προχωρήσει η ανάπλαση και αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά, όπου στην περιοχή βρίσκονται, υπό την ιδιοκτησία της συγκεκριμένης εταιρείας, τα βιομηχανικά και τα αποθηκευτικά κτίρια του πρώην καπνεργοστασίου «Παπαστράτος».
Σημειώνεται, ότι τα κτίρια αυτά θα ξαναζωντανέψουν με νέες
σύγχρονες χρήσεις και λειτουργίες τοπικού, υπερτοπικού και
μητροπολιτικού χαρακτήρα, συμβάλλοντας στην αναζωογόνηση όλης της
περιοχής, ενώ η επένδυση αναμένεται να αγγίξει σε βάθος χρόνου τα 100
εκατ. ευρώ.
Επίσης, με την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού από την Cosco pacific, πολλές εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την εξέλιξη του έργου του μετρό στον Πειραιά, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Είναι το μεγαλύτερο έργο σε επίπεδο υποδομών μετά την Ψυτάλλεια για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, είχε αναφέρει πρόσφατα ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, προσθέτοντας ότι με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αλλάξει σημαντικά η λειτουργία της ευρύτερης περιοχής, αλλά και η ποιότητα της ζωής των ανθρώπων.
Επίσης, με την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού από την Cosco pacific, πολλές εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την εξέλιξη του έργου του μετρό στον Πειραιά, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Είναι το μεγαλύτερο έργο σε επίπεδο υποδομών μετά την Ψυτάλλεια για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, είχε αναφέρει πρόσφατα ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, προσθέτοντας ότι με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αλλάξει σημαντικά η λειτουργία της ευρύτερης περιοχής, αλλά και η ποιότητα της ζωής των ανθρώπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου