Το νέο μεσαίο πολυτελές SUV της Mercedes, που ακούει στο όνομα GLC,
δεν ήρθε απλά να αντικαταστήσει την τετραγωνισμένη GLK, αλλά να
διεκδικήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία, που είναι από τις ταχύτερα
αναπτυσσόμενες εμπορικά στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα της κρίσης.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο, αεροδυναμικό και όμορφο μοντέλο ελευθέρου χρόνου, ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 211 ίππων, μόνιμη
τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ειδικότης του τα ταξίδια, ενώ μπορεί να κάνει πολλά πράγματα εκτός ασφαλτόδρομου και ταυτόχρονα διαθέτει επιδόσεις GTi. Με λίγα λόγια, ένα όχημα για όλες τις δουλειές.
Σχεδιαστικά είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV της αγοράς, με εντυπωσιακές καμπύλες, επιβλητικό σχήμα και πολυτελές αλλά όχι εξεζητημένο.
Είναι σαφώς μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις από την GLK, γεγονός που δίνει μεγαλύτερους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.
Συγκεκριμένα το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 550 λίτρα, που φτάνουν τα 1.600 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Στο σημείο αυτό εντοπίζουμε και μια σημαντική έλλειψη για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς στον χώρο αποσκευών δεν υπάρχει ούτε καν ρεζέρβα ανάγκης, αλλά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.
Όμως, ενώ ο όγκος έχει αυξηθεί, το βάρος έχει μειωθεί κατά 80 κιλά, 50 από τα οποία προέρχονται από χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής στην κατασκευή του αμαξώματος. Επίσης, η χρήση αλουμινίου σε κάποια σημεία της ανάρτησης, εκτός από την μείωση του βάρους, επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα κύλισης.
Στο εσωτερικό, δεσπόζει η μονοκόμματη, έντονα κεκλιμένη κονσόλα, ίδια με αυτήν της C-Class, κατασκευασμένη με ακριβά υλικά, μέτρια προσαρμοσμένα μεταξύ τους.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετοί και η εργονομία για όποιον οδηγεί πρώτη φορά Mercedes χρειάζεται χρόνο να τη συνηθίσεις, ειδικά όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων Comand που π.χ., για να αλλάξεις ένα σταθμό στο ραδιόφωνο θα πρέπει να μπεις σε τρία διαφορετικά υπομενού. Συνολικά πάντως, υπάρχει ένας πλεονασμός χειριστηρίων, καθώς η ίδια λειτουργία μπορεί να γίνεται από τρία διαφορετικά χειριστήρια, κάτι που τελικά μπερδεύει τον οδηγό.
Από την άλλη, εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει από 7 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά κατά το ήμισυ εμπρός καθίσματα, cruise control, ανάρτηση Agility Control με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC, και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων και 35,7 χγρμ ροπής, σε συνδυασμό με το εννέα ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς και εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις στο αμάξωμα των σχεδόν 1,7 τόνων (1735 κιλά).
Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 220 χλμ/ώρα. Το κιβώτιο είναι γρήγορο στις αλλαγές των σχέσεων τόσο στην αυτόματη, όσο και την χειροκίνητη λειτουργία, ενώ η 9η ταχύτητα κρατάει πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου στους αυτοκινητόδρομους. Στη δική μας περίπτωση η μέση κατανάλωση μόλις που πέρασε τα 11 λίτρα ανά 100 χλμ, τιμή λογική για ένα τόσο δυνατό, βαρύ και τετρακίνητο όχημα.
Από τη θέση του οδηγού η 250 GLC, δεν έχει καμιά σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, όντας πολύ πιο σβέλτη, άνετη, εύχρηστη και πολιτισμένη. Εφοδιασμένη με ανάρτηση που συνδυάζει συμβατικά ελατήρια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, είναι τέλεια στον αυτοκινητόδρομο. Ευθύβολη, χωρίς αεροδυναμικoύς θορύβους και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι ιδανική για μεγάλες εκδρομές, ενώ δεν της αρέσουν οι συνήθως γεμάτοι λακκούβες δρόμοι της πόλης. Εκεί οι 20άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά αντιδρούν ξερά οι επιβάτες ξαφνιάζονται από τους κραδασμούς, που ενίοτε συνοδεύονται και από θορύβους.
Στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, χάρη και στην τετρακίνηση, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο, με καλή αίσθηση και ιδιαίτερα ελαφρύ ακόμα και στην επιλογή Sport+. Να σημειώσουμε εδώ πως υπάρχουν συνολικά πέντε προγράμματα που ρυθμίζεις από το Agility Control: Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Τέλος, τα φρένα επιβραδύνουν αποτελεσματικά έγκαιρα το βαρύ αμάξωμα χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης.
Εκεί όμως που η GLC κάνει την διαφορά από τον ανταγωνισμό, είναι στις εκτός ασφαλτόδρομου εξορμήσεις, όπου συνεχίζει την παράδοση της GLK. Πρωταγωνιστής του συστήματος τετρακίνησης είναι ένα, ξεχωριστό από το κιβώτιο, tranfer case, το οποίο μοιράζει τη ροπή 45:55 εμπρός/πίσω. Στη βάση της κονσόλας, υπάρχουν δύο κουμπιά. Το ένα με το σύστημα DSR, που ελέγχει την ταχύτητα καθόδου σε απότομες κατηφόρες, ακόμα και με όπισθεν. Και το άλλο που σου δίνει τη δυνατότητα να διαλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα, προγράμματα εκτός δρόμου οδήγησης: το off road, το Slippery, το Incline και το Trailer.
Η ρύθμιση Incline σου δίνει τη δυνατότητα ανάβασης ακόμα και σε δύσκολα εδάφη με μεγάλη κλίση, το Slippery είναι ιδανικό για οδήγηση σε λάσπη ή πάγο και το Trailer για αποτελεσματικότητα στην ρυμούλκηση.
Εάν σε αυτά προσθέσουμε και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος που με την στάνταρ ανάρτηση είναι 18,1 εκ., αλλά με την προαιρετική (Air body control) μπορεί να φτάσει στα 22,7 εκ., ενώ ανάλογα με τις συνθήκες, ρυθμίζονται η απόκριση του γκαζιού, το κιβώτιο και κυρίως η λειτουργία του ABS και του ESP, μέσω των οποίων ελέγχεται η πρόσφυση, αφού τα διαφορικά είναι ελεύθερα. Έτσι, με όλα αυτά, κατανοούμε γιατί η GLC μπορεί να πάει πέρα από τις προθέσεις και αντοχές των περισσότερων από τους εν δυνάμει ιδιοκτήτες της.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, ίσως το καλύτερο της Mercedes (κατά τη γνώμη μας, το καλύτερο SUV της φίρμας) σε αυτήν την κατηγορία. Η 250 GLC έχει μοντέρνα εμφάνιση, υψηλή τεχνολογία, μεγάλους χώρους, εντυπωσιακές επιδόσεις, άψογη οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, αλλά και τσουχτερή τιμή, που είναι λίγο πάνω από τις 55.000 ευρώ.
Ισχύς: 211 ίπποι/5.500 σαλ
Ροπή: 35,7 χγρμ/1.200-4.000 σαλ
0-100: 7,3"
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ/ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 11,0 λτ/100 χλμ
Ρεζερβουάρ: 66 λτ
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Ανάρτηση: Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης/Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
Ελαστικά: 255/45/20
Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Διαστάσεις:4.656 x 1.890 x 1.644 χλστ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω): 1.621/1.617 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.873 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 550-1.600 lt
Απόβαρο: περίπου 1.700 κιλά, ανάλογα την έκδοση
Νίκος Τσάδαρης
Πρόκειται για ένα σύγχρονο, αεροδυναμικό και όμορφο μοντέλο ελευθέρου χρόνου, ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 211 ίππων, μόνιμη
τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ειδικότης του τα ταξίδια, ενώ μπορεί να κάνει πολλά πράγματα εκτός ασφαλτόδρομου και ταυτόχρονα διαθέτει επιδόσεις GTi. Με λίγα λόγια, ένα όχημα για όλες τις δουλειές.
Σχεδιαστικά είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV της αγοράς, με εντυπωσιακές καμπύλες, επιβλητικό σχήμα και πολυτελές αλλά όχι εξεζητημένο.
Είναι σαφώς μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις από την GLK, γεγονός που δίνει μεγαλύτερους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.
Συγκεκριμένα το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 550 λίτρα, που φτάνουν τα 1.600 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Στο σημείο αυτό εντοπίζουμε και μια σημαντική έλλειψη για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς στον χώρο αποσκευών δεν υπάρχει ούτε καν ρεζέρβα ανάγκης, αλλά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.
Όμως, ενώ ο όγκος έχει αυξηθεί, το βάρος έχει μειωθεί κατά 80 κιλά, 50 από τα οποία προέρχονται από χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής στην κατασκευή του αμαξώματος. Επίσης, η χρήση αλουμινίου σε κάποια σημεία της ανάρτησης, εκτός από την μείωση του βάρους, επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα κύλισης.
Στο εσωτερικό, δεσπόζει η μονοκόμματη, έντονα κεκλιμένη κονσόλα, ίδια με αυτήν της C-Class, κατασκευασμένη με ακριβά υλικά, μέτρια προσαρμοσμένα μεταξύ τους.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετοί και η εργονομία για όποιον οδηγεί πρώτη φορά Mercedes χρειάζεται χρόνο να τη συνηθίσεις, ειδικά όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων Comand που π.χ., για να αλλάξεις ένα σταθμό στο ραδιόφωνο θα πρέπει να μπεις σε τρία διαφορετικά υπομενού. Συνολικά πάντως, υπάρχει ένας πλεονασμός χειριστηρίων, καθώς η ίδια λειτουργία μπορεί να γίνεται από τρία διαφορετικά χειριστήρια, κάτι που τελικά μπερδεύει τον οδηγό.
Από την άλλη, εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει από 7 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά κατά το ήμισυ εμπρός καθίσματα, cruise control, ανάρτηση Agility Control με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC, και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων και 35,7 χγρμ ροπής, σε συνδυασμό με το εννέα ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς και εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις στο αμάξωμα των σχεδόν 1,7 τόνων (1735 κιλά).
Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 220 χλμ/ώρα. Το κιβώτιο είναι γρήγορο στις αλλαγές των σχέσεων τόσο στην αυτόματη, όσο και την χειροκίνητη λειτουργία, ενώ η 9η ταχύτητα κρατάει πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου στους αυτοκινητόδρομους. Στη δική μας περίπτωση η μέση κατανάλωση μόλις που πέρασε τα 11 λίτρα ανά 100 χλμ, τιμή λογική για ένα τόσο δυνατό, βαρύ και τετρακίνητο όχημα.
Από τη θέση του οδηγού η 250 GLC, δεν έχει καμιά σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, όντας πολύ πιο σβέλτη, άνετη, εύχρηστη και πολιτισμένη. Εφοδιασμένη με ανάρτηση που συνδυάζει συμβατικά ελατήρια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, είναι τέλεια στον αυτοκινητόδρομο. Ευθύβολη, χωρίς αεροδυναμικoύς θορύβους και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι ιδανική για μεγάλες εκδρομές, ενώ δεν της αρέσουν οι συνήθως γεμάτοι λακκούβες δρόμοι της πόλης. Εκεί οι 20άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά αντιδρούν ξερά οι επιβάτες ξαφνιάζονται από τους κραδασμούς, που ενίοτε συνοδεύονται και από θορύβους.
Στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, χάρη και στην τετρακίνηση, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο, με καλή αίσθηση και ιδιαίτερα ελαφρύ ακόμα και στην επιλογή Sport+. Να σημειώσουμε εδώ πως υπάρχουν συνολικά πέντε προγράμματα που ρυθμίζεις από το Agility Control: Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Τέλος, τα φρένα επιβραδύνουν αποτελεσματικά έγκαιρα το βαρύ αμάξωμα χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης.
Εκεί όμως που η GLC κάνει την διαφορά από τον ανταγωνισμό, είναι στις εκτός ασφαλτόδρομου εξορμήσεις, όπου συνεχίζει την παράδοση της GLK. Πρωταγωνιστής του συστήματος τετρακίνησης είναι ένα, ξεχωριστό από το κιβώτιο, tranfer case, το οποίο μοιράζει τη ροπή 45:55 εμπρός/πίσω. Στη βάση της κονσόλας, υπάρχουν δύο κουμπιά. Το ένα με το σύστημα DSR, που ελέγχει την ταχύτητα καθόδου σε απότομες κατηφόρες, ακόμα και με όπισθεν. Και το άλλο που σου δίνει τη δυνατότητα να διαλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα, προγράμματα εκτός δρόμου οδήγησης: το off road, το Slippery, το Incline και το Trailer.
Η ρύθμιση Incline σου δίνει τη δυνατότητα ανάβασης ακόμα και σε δύσκολα εδάφη με μεγάλη κλίση, το Slippery είναι ιδανικό για οδήγηση σε λάσπη ή πάγο και το Trailer για αποτελεσματικότητα στην ρυμούλκηση.
Εάν σε αυτά προσθέσουμε και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος που με την στάνταρ ανάρτηση είναι 18,1 εκ., αλλά με την προαιρετική (Air body control) μπορεί να φτάσει στα 22,7 εκ., ενώ ανάλογα με τις συνθήκες, ρυθμίζονται η απόκριση του γκαζιού, το κιβώτιο και κυρίως η λειτουργία του ABS και του ESP, μέσω των οποίων ελέγχεται η πρόσφυση, αφού τα διαφορικά είναι ελεύθερα. Έτσι, με όλα αυτά, κατανοούμε γιατί η GLC μπορεί να πάει πέρα από τις προθέσεις και αντοχές των περισσότερων από τους εν δυνάμει ιδιοκτήτες της.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, ίσως το καλύτερο της Mercedes (κατά τη γνώμη μας, το καλύτερο SUV της φίρμας) σε αυτήν την κατηγορία. Η 250 GLC έχει μοντέρνα εμφάνιση, υψηλή τεχνολογία, μεγάλους χώρους, εντυπωσιακές επιδόσεις, άψογη οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, αλλά και τσουχτερή τιμή, που είναι λίγο πάνω από τις 55.000 ευρώ.
Υπέρ
- Εμφάνιση
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Πολυτέλεια
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Οδική συμπεριφορά
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
Κατά
- Άνεση ανάρτησης
- Εργονομία οθόνης κεντρικού ελέγχου
- Ατέλειες στο φινίρισμα
- Ελαφρύ τιμόνι
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.991 κ.εκ., 4κύλινδρος, με άμεσο ψεκασμός & υπερτροφοδότησηΙσχύς: 211 ίπποι/5.500 σαλ
Ροπή: 35,7 χγρμ/1.200-4.000 σαλ
0-100: 7,3"
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ/ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 11,0 λτ/100 χλμ
Ρεζερβουάρ: 66 λτ
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Ανάρτηση: Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης/Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
Ελαστικά: 255/45/20
Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Διαστάσεις:4.656 x 1.890 x 1.644 χλστ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω): 1.621/1.617 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.873 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 550-1.600 lt
Απόβαρο: περίπου 1.700 κιλά, ανάλογα την έκδοση
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου