Προβοκάτσιες εναντίον της Ελλάδας χαρακτήρισε ο νέος πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, τις τοποθετήσεις, από τις κυβερνήσεις Γκρουέφσκι, ανδριάντων ιστορικών προσωπικοτήτων, αλλά και τις μετονομασίες δρόμων και αεροδρομίων στα Σκόπια, τονίζοντας πως κινήσεις όπως αυτές επιδείνωσαν τις σχέσεις με την Ελλάδα και ότι ο ίδιος θα τις σταματήσει.
Σε συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση, ο Ζόραν Ζάεφ
είπε ότι επί κυβερνήσεων Γκρουέφσκι οι σχέσεις της ΠΓΔΜ με τις
γειτονικές χώρες επιδεινώθηκαν, και ειδικότερα με την Ελλάδα ένας
επιπλέον παράγοντας επιδείνωσης ήταν οι προκλητικές, όπως τις χαρακτήρισε, εγκαταστάσεις αγαλμάτων και οι μετονομασίες δρόμων, αεροδρομίων, πλατειών, στα οποία δίνονταν ονόματα αρχαίων προσωπικοτήτων (Μέγας Αλέξανδρος, Φίλιππος, κ.ά.).
Ωστόσο, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ερωτηθείς εάν η κυβέρνησή του σχεδιάζει να γκρεμίσει κάποιους από τους ανδριάντες, απάντησε αρνητικά καθώς, όπως είπε, το οικονομικό κόστος είναι πολύ μεγάλο για την απομάκρυνσή τους.
Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκολα Γκρουέφσκι, στο πλαίσιο της πολιτικής του εξαρχαϊσμού, είχε «πλημμυρίσει» το κέντρο της πόλης των Σκοπίων με μικρότερα ή μεγαλύτερα αγάλματα και κτίρια, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις, τόσο στα κόμματα της αντιπολίτευσης και μέρος της διανόησης όσο και στο αλβανικό στοιχείο.
Επρόκειτο για ένα δαπανηρό έργο με την επωνυμία «Σκόπια 2014», που κόστισε περισσότερα από εξακόσια εκατομμύρια ευρώ, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό μιας χώρας με ασθμαίνουσα οικονομία.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ερωτηθείς εάν η κυβέρνησή του σχεδιάζει να γκρεμίσει κάποιους από τους ανδριάντες, απάντησε αρνητικά καθώς, όπως είπε, το οικονομικό κόστος είναι πολύ μεγάλο για την απομάκρυνσή τους.
Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκολα Γκρουέφσκι, στο πλαίσιο της πολιτικής του εξαρχαϊσμού, είχε «πλημμυρίσει» το κέντρο της πόλης των Σκοπίων με μικρότερα ή μεγαλύτερα αγάλματα και κτίρια, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις, τόσο στα κόμματα της αντιπολίτευσης και μέρος της διανόησης όσο και στο αλβανικό στοιχείο.
Επρόκειτο για ένα δαπανηρό έργο με την επωνυμία «Σκόπια 2014», που κόστισε περισσότερα από εξακόσια εκατομμύρια ευρώ, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό μιας χώρας με ασθμαίνουσα οικονομία.
Διαβάστε επίσης
Όσα πρέπει να ξέρετε για τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς Ευρώπη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου