Η ύπαρξή του MOTOROiD ήταν ήδη γνωστή (δείτε εδώ), οι ειδικές
λεπτομέρειες όμως έλειπαν. Τώρα, μετά την παρουσίασή του στο Τόκυο Μότορ
Σόου μάθαμε και ορισμένα από τα πραγματικά τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Το MOTOROiD αποτελεί τη σύλληψη της Yamaha για τις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος, οπότε θα κυβερνώνται από Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), ενώ ο αναβάτης θα επικοινωνεί μαζί τους και με το περιβάλλον μέσω τεχνολογιών Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας.
Ήδη αυτές οι τρεις λέξεις η αγία τριάδα των όρων που περιγράφουν σήμερα οτιδήποτε σχεδόν φιλοδοξεί να πείσει ότι προέρχεται από ή προβλέπει το... μέλλον.
Τα περισσότερα από τα προϊόντα αυτά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Παρά τα πάμπολλα πρωτότυπα που έχουν παρουσιαστεί από τους κατασκευαστές με συμμετοχή της ΤΝ στον έλεγχο και τη λειτουργία τους, κανένα δεν έχει καταφέρει (ακόμα...) να μάς εξηγήσει πώς πραγματικά θα λειτουργούν και γιατί θα είναι καλύτερα από τις σημερινές μοτοσυκλέτες --ή αν θα προσφέρουν μεγαλύτερη απόλαυση.
Η Yamaha τώρα με το MOTOROiD δημιουργεί μάλλον πρώτη από όλους μια χειροπιαστή ιδέα για το τι εννοεί να επιτύχει με τη χρήση της ΤΝ. Στόχος της είναι να επαυξήσει την αίσθηση «Κάντο» (Κando) που απολαμβάνει ο αναβάτης οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα του.
Ο όρος «Κάντο» να διευκρινίσουμε, αποδίδει τη σύνθετη αίσθηση της βαθιάς ικανοποίησης και του έντονου ενθουσιασμού που νιώθει κανείς όταν συναντά ή αλληλεπιδρά με ένα αντικείμενο, μια κατάσταση ή έναν άνθρωπο εξαιρετικής αξίας.
Με τη χρήση λοιπόν της ΤΝ η Yamaha πιστεύει ότι θα προσδώσει στον αναβάτη των μοτοσυκλετών της μια εντονότερη συναίσθηση Κάντο. Σκοπεύει δηλαδή να χρησιμοποιήσει την ΤΝ όχι απλά για να βελτιώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις ή και την ασφάλεια των μοτοσυκλετών της, αλλά για να διογκώσει την απόλαυση και τον ενθουσιασμό που θα νιώθει ο μοτοσυκλετιστής οδηγώντας τες.
Πώς; Συλλαμβάνοντας και εντατικοποιώντας τα σήματα και τις αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας πριν τα ανα-μεταδώσει “ενισχυμένα” στα αισθητήρια όργανα του αναβάτη. Δείτε στο βίντεο το πώς η μοτοσυκλέτα αγκαλιάζει το σώμα του αναβάτη και θα πάρετε μια ιδέα του πώς μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.
Πολύ αποτελεσματική στον ρόλο αυτό μπορεί να είναι η προσθήκη μιας κινούμενης προέκτασης της σέλας που αγκαλιάζοντας τη μέση του αναβάτη μεταδίδει ενισχυμένη την αίσθηση του δρόμου και των κινήσεων της μοτοσυκλέτας στο σώμα του.
Μέχρι τώρα τα σημεία επαφής μας με τη μοτοσυκλέτα μέρος των γλουτών, τα άνω και τα κάτω άκρα - και για τους πιο προχωρημένους, το εσωτερικό των μηρών και των βραχιόνων. Λογικά η αίσθηση θα πολλαπλασιαστεί αν πολλαπλασιαστούν τα σημεία επαφής.
Η ιδέα, έτσι τουλάχιστον όπως την αντιλαμβανόμαστε, αποτελεί το αντίστοιχο των ηχητικών συστημάτων τύπου Ντόλμπυ Σαράουντ και προβολής 3D που επαυξάνουν και διευρύνουν τα ερεθίσματα μιας ταινίας πριν συλληφθούν από τα αισθητήρια όργανα του θεατή της.
Η ΤΝ θα μπορεί να αναγνωρίζει το πρόσωπο του ιδιοκτήτη και τις χειρονομίες του και να ανταποκρίνεται σε αυτές - όπως ένα κατοικίδιο ας πούμε. Επίσης θα έχει τη δυνατότητα να μάθει τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κάθε αναβάτη και να προσαρμόζει τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας σε αυτές.
Στο βίντεο που ακολουθεί εξηγούνται κάποια από τα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου MOTOROiD, όπως η ικανότητα αυτοϊσορρόπησης, ο ηλεκτρικός του κινητήρας, τα χειριστήρια αφής και η αναγνώριση χειρονομιών στον χώρο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον βρίσκουμε να έχει το σύστημα ισορρόπησης, ειδικά εν όψει του «αντίπαλου» συστήματος της Honda που βγαίνει στην παραγωγή. Η Yamaha ονομάζει τη δική της τεχνολογία Active Mass Center Control System (AMCES - Ενεργητικό Σύστημα Ελέγχου του Κέντρου Μάζας, του πάλαι ποτέ Κέντρο Βάρους δηλαδή) η οποία αντίθετα από την Honda, χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό και το πλαίσιο για να διατηρήσει την ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
Είναι πολύ εντυπωσιακό το πως η Yamaha χρησιμοποιεί τις μπαταρίες λιθίου του MOTOROiD σαν αντίβαρο για να ισορροπεί, όπως ένας ισορροπιστής στο σκοινί χρησιμοποιεί μια ράβδο.
Απολαύστε τα βίντεο και θαυμάστε:
πηγηΤο MOTOROiD αποτελεί τη σύλληψη της Yamaha για τις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος, οπότε θα κυβερνώνται από Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), ενώ ο αναβάτης θα επικοινωνεί μαζί τους και με το περιβάλλον μέσω τεχνολογιών Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας.
Ήδη αυτές οι τρεις λέξεις η αγία τριάδα των όρων που περιγράφουν σήμερα οτιδήποτε σχεδόν φιλοδοξεί να πείσει ότι προέρχεται από ή προβλέπει το... μέλλον.
Τα περισσότερα από τα προϊόντα αυτά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Παρά τα πάμπολλα πρωτότυπα που έχουν παρουσιαστεί από τους κατασκευαστές με συμμετοχή της ΤΝ στον έλεγχο και τη λειτουργία τους, κανένα δεν έχει καταφέρει (ακόμα...) να μάς εξηγήσει πώς πραγματικά θα λειτουργούν και γιατί θα είναι καλύτερα από τις σημερινές μοτοσυκλέτες --ή αν θα προσφέρουν μεγαλύτερη απόλαυση.
Η Yamaha τώρα με το MOTOROiD δημιουργεί μάλλον πρώτη από όλους μια χειροπιαστή ιδέα για το τι εννοεί να επιτύχει με τη χρήση της ΤΝ. Στόχος της είναι να επαυξήσει την αίσθηση «Κάντο» (Κando) που απολαμβάνει ο αναβάτης οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα του.
Ο όρος «Κάντο» να διευκρινίσουμε, αποδίδει τη σύνθετη αίσθηση της βαθιάς ικανοποίησης και του έντονου ενθουσιασμού που νιώθει κανείς όταν συναντά ή αλληλεπιδρά με ένα αντικείμενο, μια κατάσταση ή έναν άνθρωπο εξαιρετικής αξίας.
Με τη χρήση λοιπόν της ΤΝ η Yamaha πιστεύει ότι θα προσδώσει στον αναβάτη των μοτοσυκλετών της μια εντονότερη συναίσθηση Κάντο. Σκοπεύει δηλαδή να χρησιμοποιήσει την ΤΝ όχι απλά για να βελτιώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις ή και την ασφάλεια των μοτοσυκλετών της, αλλά για να διογκώσει την απόλαυση και τον ενθουσιασμό που θα νιώθει ο μοτοσυκλετιστής οδηγώντας τες.
Πώς; Συλλαμβάνοντας και εντατικοποιώντας τα σήματα και τις αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας πριν τα ανα-μεταδώσει “ενισχυμένα” στα αισθητήρια όργανα του αναβάτη. Δείτε στο βίντεο το πώς η μοτοσυκλέτα αγκαλιάζει το σώμα του αναβάτη και θα πάρετε μια ιδέα του πώς μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.
Πολύ αποτελεσματική στον ρόλο αυτό μπορεί να είναι η προσθήκη μιας κινούμενης προέκτασης της σέλας που αγκαλιάζοντας τη μέση του αναβάτη μεταδίδει ενισχυμένη την αίσθηση του δρόμου και των κινήσεων της μοτοσυκλέτας στο σώμα του.
Μέχρι τώρα τα σημεία επαφής μας με τη μοτοσυκλέτα μέρος των γλουτών, τα άνω και τα κάτω άκρα - και για τους πιο προχωρημένους, το εσωτερικό των μηρών και των βραχιόνων. Λογικά η αίσθηση θα πολλαπλασιαστεί αν πολλαπλασιαστούν τα σημεία επαφής.
Η ιδέα, έτσι τουλάχιστον όπως την αντιλαμβανόμαστε, αποτελεί το αντίστοιχο των ηχητικών συστημάτων τύπου Ντόλμπυ Σαράουντ και προβολής 3D που επαυξάνουν και διευρύνουν τα ερεθίσματα μιας ταινίας πριν συλληφθούν από τα αισθητήρια όργανα του θεατή της.
Η ΤΝ θα μπορεί να αναγνωρίζει το πρόσωπο του ιδιοκτήτη και τις χειρονομίες του και να ανταποκρίνεται σε αυτές - όπως ένα κατοικίδιο ας πούμε. Επίσης θα έχει τη δυνατότητα να μάθει τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κάθε αναβάτη και να προσαρμόζει τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας σε αυτές.
Στο βίντεο που ακολουθεί εξηγούνται κάποια από τα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου MOTOROiD, όπως η ικανότητα αυτοϊσορρόπησης, ο ηλεκτρικός του κινητήρας, τα χειριστήρια αφής και η αναγνώριση χειρονομιών στον χώρο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον βρίσκουμε να έχει το σύστημα ισορρόπησης, ειδικά εν όψει του «αντίπαλου» συστήματος της Honda που βγαίνει στην παραγωγή. Η Yamaha ονομάζει τη δική της τεχνολογία Active Mass Center Control System (AMCES - Ενεργητικό Σύστημα Ελέγχου του Κέντρου Μάζας, του πάλαι ποτέ Κέντρο Βάρους δηλαδή) η οποία αντίθετα από την Honda, χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό και το πλαίσιο για να διατηρήσει την ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
Είναι πολύ εντυπωσιακό το πως η Yamaha χρησιμοποιεί τις μπαταρίες λιθίου του MOTOROiD σαν αντίβαρο για να ισορροπεί, όπως ένας ισορροπιστής στο σκοινί χρησιμοποιεί μια ράβδο.
Απολαύστε τα βίντεο και θαυμάστε:
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου