Απόλυτα δικαιωμένος από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Uber και ομοειδών της εταιρειών δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι για «μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ποιες πολιτικές δυνάμεις,
με μπροστάρη τον Αλέξη Τσίπρα, έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε μια πραγματική Ευρωπαϊκή χώρα, με δική της φωνή και ρόλο και ποιες πολιτικές δυνάμεις, με αρχηγό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, θέλουν την Ελλάδα αποικία και ψωροκώσταινα.»
«Περιμένουμε από τα γραφεία Τύπου της ΝΔ – τα μέσα μαζικής ενημέρωσής τους – να μας ξαναλασπώσουν θεωρώντας και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και τα Ευρωπαϊκά όργανα εχθρούς της καινοτομίας, των νέων τεχνολογιών, εκπροσώπους των συντεχνιών και του παλαιοκομματισμού…», κατέληξε.
Ο κ Σπίρτζης επικρίθηκε έντονα το περασμένο καλοκαίρι από στελέχη της ΝΔ και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκο Μητσοτάκη για το νομοσχέδιο που αφορά τον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρονικών πλατφορμών εξεύρεσης ταξί.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός το νομοσχέδιο έχει περάσει από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και πολύ σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση.
Υπενθυμίζεται ότι το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι η Uber παρέχει υπηρεσίες μεταφορών και όχι πληροφορικής και υπάγεται στις ίδιες ρυθμίσεις με τα συμβατικά ταξί.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Uber μπαινόβγαινε στην Πειραιώς και το γραφείο του Κ.Κυρανάκη, ο
Μητσοτάκης στηρίζει δημόσια μία εταιρεία διαμεσολάβησης χωρίς να ξέρει
πώς λειτουργεί, αυτά τα πράγματα είναι ύποπτα και δεν εκπροσωπούν την
ιδεολογία της ΝΔ πριν το 2010, είπε ο επικεφαλής της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη.
«Είπε ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες.
Πού τους ξέρει; Δεν έχει ούτε το ένα δέκατο τέταρτο. Μπορεί να το αποδείξει; Έχει κάποιον μέσα που είναι λογιστής και ξέρει; Συμμετέχει μέσα;» αναρωτήθηκε.
Ο κ. Λυμπερόπουλος σημείωσε ότι «πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης των συνδικαλιστικών οργάνων των Ευρωπαίων, να μην διακατέχεται από λομπίστικες, νεοφιλελεύθερες ιδέες. Ταξί και ΙΧ είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, δεν είναι θέμα ανταγωνισμού μεταξύ τους».
Η απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ «δεν δικαιώνει μόνο για την Uber» τους αυτοκινητιστές, «δικαιώνει για κάθε εφαρμογή και διαμεσολάβηση που έχουν να κάνουν με το ταξί», οι χώρες οφείλουν να εφαρμόζουν το κοινοτικό κεκτημένο, την Οδηγία 123, στην οποία στηρίχθηκε το δικαστήριο», όπως τόνισε.
«Παράλληλα, ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να κάνει μη κύριο έργο, δεν μπορεί να αγοράζει την μεταφορά διά του πελάτη και να πληρώνεται αυτός, αν δεν ανοίξει άδεια άσκησης επαγγέλματος στη χώρα», τόνισε ο κ. Λυμπερόπουλος.
Η αστική μεταφορά που κάνουν οι διαμεσολαβητές οφείλει να προσαρμοστεί στο εθνικό δίκαιο κάθε χώρας, τόνισε, «είναι πάρα πολύ απλό», παρά τις «δηλώσεις κάποιων (σ.τ.σ. εκπροσώπων των) εφαρμογών που δεν καταλαβαίνουν τι λένε ή προσπαθούν να παραπλανήσουν. Η Δικαιοσύνη λέει ότι "δεν μπορείς να κάνεις διαμεσολάβηση χωρίς να ανοίξεις εταιρεία ΕΠΕ, να αγοράζεις το έργο και να πληρώνεσαι ως τρίτος"», ξεκαθάρισε.
Αυτή τη στιγμή, «η Beat κάνει το ίδιο; Ο πελάτης πληρώνει την Beat, χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίνουν τα χρήματα, οι επιστροφές στους ταξιτζήδες έρχονται από άλλες χώρες όπως η Ολλανδία, ένα πολυδαίδαλο σύστημα. Οφείλει να είναι εδώ, επώνυμος» ο διαμεσολαβητής, τόνισε.
«Δεν μπορεί να πηγαίνει -αν πηγαίνει- να φορολογηθεί έξω. Πώς θα επιβιώσει αυτή η χώρα;», αναρωτήθηκε ο ίδιος. Γι' αυτό πρέπει να επιβληθεί έλεγχος και να εφαρμοστεί το Εθνικό Δίκαιο, υπηρεσίες που παρέχονται στην Ελλάδα να φορολογούνται εδώ και να πηγαίνουν στο εισόδημα και να επιβάλλεται ΦΠΑ, όπως είπε.
Οι εφαρμογές αυτές «αμφισβητούσαν τα εθνικά πλαίσια τουλάχιστον σε επίπεδο Ευρώπης», εκτίμησε και η προσφυγή που έγινε, αλλά και η μεγάλη συζήτηση που άνοιξε, έδειξε ότι «δεν μπορεί να κάνει αστική μεταφορά το ΙΧ και ο διαμεσολαβητής κάνει αστική μεταφορά ... οφείλει λοιπόν να ανοίξει φορολογικό μητρώο εδώ, να φορολογείται εδώ ... και αν συμφέρει τον ταξιτζή να συμμετέχει, τότε συμμετέχει».
«Ξέρουμε για την Uber ότι μπαινόβγαινε στην Πειραιώς, στο γραφείο του Κυρανάκη, ο ίδιος το έχει δηλώσει ... δεν ξέρω πώς εκπροσωπεί, νομικά, πολιτικά; Γιατί σύσσωμη η ΝΔ, τα πολιτικά στελέχη, δεν έχουν βγει» να πάρουν θέση, συνέχισε ο κ. Λυμπερόπουλος. «Τους εκπροσωπεί ως ΝΔ;» αναρωτήθηκε.
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, «είναι πρωτοφανές η ΝΔ να στηρίζει δημόσια, ειδικά ο αρχηγός της, μία εταιρεία διαμεσολάβησης, χωρίς να ξέρει πώς λειτουργεί ... έφτασε στο σημείο να πει ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες. Πού τους ξέρει; Δεν έχει ούτε το ένα δέκατο τέταρτο. Μπορεί να το αποδείξει; Έχει κάποιον μέσα που είναι λογιστής και ξέρει; Συμμετέχει μέσα; Πώς βγαίνει τόσο σίγουρος και λέει ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες;».
«Αυτά τα πράγματα είναι πολύ ύποπτα, είναι πρωτοφανές, δεν εκπροσωπούν την ιδεολογία της ΝΔ από πριν από το 2010, είναι πρωτοφανές να βγαίνουν υπέρ όλων των επιχειρηματιών -πάρτε παράδειγμα από το τι έγινε με τους καναλάρχες. Είναι η πρώτη φορά που βγαίνει συνήγορος η πολιτική ηγεσία σε κάθε επιχειρηματία χωρίς να έχει δει τον συγκεκριμένο κλάδο, να κάνει bulling στον κλάδο».
Στα ταξί, «απάντησε ο κλάδος σύσσωμος στις 5 Νοεμβρίου στις εκλογές» κατέληξε.
Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη.
«Είπε ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες.
Πού τους ξέρει; Δεν έχει ούτε το ένα δέκατο τέταρτο. Μπορεί να το αποδείξει; Έχει κάποιον μέσα που είναι λογιστής και ξέρει; Συμμετέχει μέσα;» αναρωτήθηκε.
Ο κ. Λυμπερόπουλος σημείωσε ότι «πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης των συνδικαλιστικών οργάνων των Ευρωπαίων, να μην διακατέχεται από λομπίστικες, νεοφιλελεύθερες ιδέες. Ταξί και ΙΧ είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, δεν είναι θέμα ανταγωνισμού μεταξύ τους».
Η απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ «δεν δικαιώνει μόνο για την Uber» τους αυτοκινητιστές, «δικαιώνει για κάθε εφαρμογή και διαμεσολάβηση που έχουν να κάνουν με το ταξί», οι χώρες οφείλουν να εφαρμόζουν το κοινοτικό κεκτημένο, την Οδηγία 123, στην οποία στηρίχθηκε το δικαστήριο», όπως τόνισε.
«Παράλληλα, ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να κάνει μη κύριο έργο, δεν μπορεί να αγοράζει την μεταφορά διά του πελάτη και να πληρώνεται αυτός, αν δεν ανοίξει άδεια άσκησης επαγγέλματος στη χώρα», τόνισε ο κ. Λυμπερόπουλος.
Η αστική μεταφορά που κάνουν οι διαμεσολαβητές οφείλει να προσαρμοστεί στο εθνικό δίκαιο κάθε χώρας, τόνισε, «είναι πάρα πολύ απλό», παρά τις «δηλώσεις κάποιων (σ.τ.σ. εκπροσώπων των) εφαρμογών που δεν καταλαβαίνουν τι λένε ή προσπαθούν να παραπλανήσουν. Η Δικαιοσύνη λέει ότι "δεν μπορείς να κάνεις διαμεσολάβηση χωρίς να ανοίξεις εταιρεία ΕΠΕ, να αγοράζεις το έργο και να πληρώνεσαι ως τρίτος"», ξεκαθάρισε.
Αυτή τη στιγμή, «η Beat κάνει το ίδιο; Ο πελάτης πληρώνει την Beat, χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίνουν τα χρήματα, οι επιστροφές στους ταξιτζήδες έρχονται από άλλες χώρες όπως η Ολλανδία, ένα πολυδαίδαλο σύστημα. Οφείλει να είναι εδώ, επώνυμος» ο διαμεσολαβητής, τόνισε.
«Δεν μπορεί να πηγαίνει -αν πηγαίνει- να φορολογηθεί έξω. Πώς θα επιβιώσει αυτή η χώρα;», αναρωτήθηκε ο ίδιος. Γι' αυτό πρέπει να επιβληθεί έλεγχος και να εφαρμοστεί το Εθνικό Δίκαιο, υπηρεσίες που παρέχονται στην Ελλάδα να φορολογούνται εδώ και να πηγαίνουν στο εισόδημα και να επιβάλλεται ΦΠΑ, όπως είπε.
Οι εφαρμογές αυτές «αμφισβητούσαν τα εθνικά πλαίσια τουλάχιστον σε επίπεδο Ευρώπης», εκτίμησε και η προσφυγή που έγινε, αλλά και η μεγάλη συζήτηση που άνοιξε, έδειξε ότι «δεν μπορεί να κάνει αστική μεταφορά το ΙΧ και ο διαμεσολαβητής κάνει αστική μεταφορά ... οφείλει λοιπόν να ανοίξει φορολογικό μητρώο εδώ, να φορολογείται εδώ ... και αν συμφέρει τον ταξιτζή να συμμετέχει, τότε συμμετέχει».
«Ξέρουμε για την Uber ότι μπαινόβγαινε στην Πειραιώς, στο γραφείο του Κυρανάκη, ο ίδιος το έχει δηλώσει ... δεν ξέρω πώς εκπροσωπεί, νομικά, πολιτικά; Γιατί σύσσωμη η ΝΔ, τα πολιτικά στελέχη, δεν έχουν βγει» να πάρουν θέση, συνέχισε ο κ. Λυμπερόπουλος. «Τους εκπροσωπεί ως ΝΔ;» αναρωτήθηκε.
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, «είναι πρωτοφανές η ΝΔ να στηρίζει δημόσια, ειδικά ο αρχηγός της, μία εταιρεία διαμεσολάβησης, χωρίς να ξέρει πώς λειτουργεί ... έφτασε στο σημείο να πει ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες. Πού τους ξέρει; Δεν έχει ούτε το ένα δέκατο τέταρτο. Μπορεί να το αποδείξει; Έχει κάποιον μέσα που είναι λογιστής και ξέρει; Συμμετέχει μέσα; Πώς βγαίνει τόσο σίγουρος και λέει ότι εκπροσωπεί τους μισούς ταξιτζήδες;».
«Αυτά τα πράγματα είναι πολύ ύποπτα, είναι πρωτοφανές, δεν εκπροσωπούν την ιδεολογία της ΝΔ από πριν από το 2010, είναι πρωτοφανές να βγαίνουν υπέρ όλων των επιχειρηματιών -πάρτε παράδειγμα από το τι έγινε με τους καναλάρχες. Είναι η πρώτη φορά που βγαίνει συνήγορος η πολιτική ηγεσία σε κάθε επιχειρηματία χωρίς να έχει δει τον συγκεκριμένο κλάδο, να κάνει bulling στον κλάδο».
Στα ταξί, «απάντησε ο κλάδος σύσσωμος στις 5 Νοεμβρίου στις εκλογές» κατέληξε.
Ακούστε:ΕΔΩ
... The European Union's highest court rules Uber should be regulated like a transport service. Bloomberg's Tony Aarons reports on "Bloomberg Markets: European Open."
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου