Ξανά
στους ελληνικούς αιθέρες θα βρίσκεται σύντομα το θρυλικό καταδιωκτικό
αεροπλάνο Supermarine Spitfire MJ755, της Πολεμικής Αεροπορίας. Η
διαδικασία ανακατασκευής και επαναφοράς του αεροπλάνου του Β’ Παγκοσμίου
Πολέμου σε πτήσιμη κατάσταση βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Το αεροσκάφος βρίσκεται από τον Απρίλιο του 2018 στο ειδικό κέντρο Συντήρησης - Ανακασκευής Ιστορικών Αεροσκαφών Spitfire «The Spitfire Company Ltd», στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας. Βάσει του προγραμματισμού, εκτιμάται ότι μέσα στο πρώτο
τρίμηνο του 2020 θα χορηγηθεί άδεια πτήσης από την πολιτική αρχή αεροπλοΐας του Ηνωμένου Βασιλείου, προκειμένου να πετάξει το αεροσκάφος για την Ελλάδα.
Τις εργασίας έχει αναλάβει αποκλειστικά με δικές του δαπάνες το κοινωφελές ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ», βάσει σχετικής σύμβασης. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ιδρύματος, Δημήτρη Κόλια, το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών αποκατάστασης έχει ολοκληρωθεί, και αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να μπει στη φάση των πτητικών δοκιμών.
Το Supermarine Spitfire υπήρξε ένα από τα πιο διάσημα καταδιωκτικά αεροσκάφη όλων των εποχών, σύμβολο της Βρετανικής αεροπορικής ισχύος και χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα από τη RAF και τις συμμαχικές αεροπορίες κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τη δεκαετία του '50.
Κατασκευασμένο από τη Βρετανική Supermarine το Spitfire ήταν μια δημιουργία του αρχισχεδιαστή της εταιρείας R. J. Mitchell, που συνέχισε να τελειοποιεί το σχέδιό του μέχρι και το 1937 που πέθανε από καρκίνο. Οι ελλειπτικές του πτέρυγες του επέτρεπαν ανώτερες ταχύτητες από το Hawker Hurricane και άλλους ανταγωνιστές του, του έδιναν δε μία χαρακτηριστική εμφάνιση, ενισχύοντας την όλη του αεροδυναμική εικόνα. Ιδιαίτερα αγαπητό από τους χειριστές του, το Spitfire χρησιμοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τα αμέσως μετέπειτα χρόνια, σε όλα τα θέατρα του πολέμου και σε πολλές παραλλαγές.
Περισσότερα από 20.300 τεμάχια όλων των τύπων κατασκευάστηκαν, συμπεριλαμβανομένου και ενός διθέσιου εκπαιδευτικού, ενώ κάποια από αυτά συνέχισαν να χρησιμοποιούνται ακόμα και στη δεκαετία του ’50, όταν τα αεριωθούμενα είχαν πια επικρατήσει. Αν και ο μεγάλος του αντίπαλος, το Messerschmitt Bf 109, το συναγωνίστηκε σε στατιστικά παραγωγής, το Spitfire υπήρξε το μόνο Βρετανικό καταδιωκτικό που παρέμεινε σε συνεχή παραγωγή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πηγή: ΣΚΑΙ
Το αεροσκάφος βρίσκεται από τον Απρίλιο του 2018 στο ειδικό κέντρο Συντήρησης - Ανακασκευής Ιστορικών Αεροσκαφών Spitfire «The Spitfire Company Ltd», στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας. Βάσει του προγραμματισμού, εκτιμάται ότι μέσα στο πρώτο
τρίμηνο του 2020 θα χορηγηθεί άδεια πτήσης από την πολιτική αρχή αεροπλοΐας του Ηνωμένου Βασιλείου, προκειμένου να πετάξει το αεροσκάφος για την Ελλάδα.
Τις εργασίας έχει αναλάβει αποκλειστικά με δικές του δαπάνες το κοινωφελές ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ», βάσει σχετικής σύμβασης. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ιδρύματος, Δημήτρη Κόλια, το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών αποκατάστασης έχει ολοκληρωθεί, και αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να μπει στη φάση των πτητικών δοκιμών.
Το Supermarine Spitfire υπήρξε ένα από τα πιο διάσημα καταδιωκτικά αεροσκάφη όλων των εποχών, σύμβολο της Βρετανικής αεροπορικής ισχύος και χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα από τη RAF και τις συμμαχικές αεροπορίες κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τη δεκαετία του '50.
Κατασκευασμένο από τη Βρετανική Supermarine το Spitfire ήταν μια δημιουργία του αρχισχεδιαστή της εταιρείας R. J. Mitchell, που συνέχισε να τελειοποιεί το σχέδιό του μέχρι και το 1937 που πέθανε από καρκίνο. Οι ελλειπτικές του πτέρυγες του επέτρεπαν ανώτερες ταχύτητες από το Hawker Hurricane και άλλους ανταγωνιστές του, του έδιναν δε μία χαρακτηριστική εμφάνιση, ενισχύοντας την όλη του αεροδυναμική εικόνα. Ιδιαίτερα αγαπητό από τους χειριστές του, το Spitfire χρησιμοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τα αμέσως μετέπειτα χρόνια, σε όλα τα θέατρα του πολέμου και σε πολλές παραλλαγές.
Περισσότερα από 20.300 τεμάχια όλων των τύπων κατασκευάστηκαν, συμπεριλαμβανομένου και ενός διθέσιου εκπαιδευτικού, ενώ κάποια από αυτά συνέχισαν να χρησιμοποιούνται ακόμα και στη δεκαετία του ’50, όταν τα αεριωθούμενα είχαν πια επικρατήσει. Αν και ο μεγάλος του αντίπαλος, το Messerschmitt Bf 109, το συναγωνίστηκε σε στατιστικά παραγωγής, το Spitfire υπήρξε το μόνο Βρετανικό καταδιωκτικό που παρέμεινε σε συνεχή παραγωγή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πηγή: ΣΚΑΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου