Παραδοσιακά, τον πήχη των premium μοντέλων της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς, θέτει η Mercedes- Benz με τις προτάσεις της που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων.Στην προκειμένη περίπτωση, η διάθεση της Peugeot να κάνει το step up και να βρεθεί «στα βαθιά», ανάμεσα στους παίκτες της premium διάθεσης, έρχεται να «κριθεί» με μια απευθείας αντιπαράθεση που δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα. Πρώτα και κύρια, στο αν δικαιώνει όσους επιλέγουν το 3008 να είναι το αυτοκίνητο με το οποίο θα περάσουν κάποια χρόνια από τηστιγμή που θα το αγοράσουν.
Εδώ η απάντηση είναι σχετικά εύκολη. Το 3008 «τραβάει» τον κόσμο στην αντιπροσωπεία με μια δελεαστική τιμή, χωρίς να μπορεί να πει κανείς a priori πως μόνο έτσι θα μπορούσε. Είναι βλέπετε η σχεδίασή του τέτοια, που ακόμα και σήμερα, 5 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, μοιάζει τόσο «φρέσκο» και σύγχρονο που από μόνη της η εμφάνισή του δικαιολογεί την υψηλή απήχηση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Η GLA από την άλλη, ανανεώθηκε σημαντικά μόλις το 2020 και κάνει αισθητή τη διαφορά της από την υπόλοιπη σειρά των A-Class πάνω στην οποία βασίζεται. Αυτό φυσικά, μόνο ως πλεονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί, μια και δίνει την προστιθέμενη αξία της διαφορετικής πρότασης μέσα στη γκάμα της Mercedes-Benz. Το σχήμα της είναι αρμονικό και προφανώς απευθύνεται σε ανθρώπους με μια πιο «διακριτική» παιδεία σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική.
Στην καμπίνα, το μοτίβο των διαφορών που απηχεί στη διαφορά της αντίληψης μεταξύ των δύο κατασκευαστών έτσι όπως το βλέπουμε στο αμάξωμα, συνεχίζεται. Από τη μια το 3008 με όλο εκείνο το πακέτο που σε ψήνει πως είναι premium από τη στιγμή που θα κάτσεις πίσω από το –μικρό- τιμόνι του και από την άλλη, τα ποιοτικότερα υλικά που βρίσκεις στην καμπίνα της GLA, στην οποία πρέπει να αναγνωρίσουμε πως η προσθήκη της πιο πρόσφατης εκδοχής του MBUX έχει αναβαθμίσει περαιτέρω το σύνολο.
Στο μοντέλο της Peugeot, ο οδηγός έχει την αίσθηση πως κάθεται πολύ ψηλότερα, ακόμα και με το κάθισμα ρυθμισμένο στην πιο χαμηλή του θέση. Στον αντίποδα, η Mercedes όντως φέρνει τον οδηγό της αντίστοιχα πιο χαμηλά, δίνοντας μια ξεκάθαρα πιο «επιβατική» διάθεση. Τα καθίσματα ορίζουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα και στις δύο περιπτώσεις, με το αφρώδες σε αυτά του Peugeot να είναι πιο μαλακό και να προδιαθέτει για αυξημένη άνεση σε μεγάλες διαδρομές.
Αμφότερα είναι πλούσια εξοπλισμένα από τις βασικές τους κιόλας εκδόσεις, με συστήματα ασφαλείας και άνεσης που προφανώς συναντώνται στις premium προτάσεις με μεγαλύτερη ευκολία. Τόσο το 3008, όσο και η GLA έχουν κατακτήσει την ανώτερη διάκριση ασφάλειας από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, με τα 5 αστέρια στη βαθμολογία τους να είναι αν μη τι άλλο ένα καλό «πιστοποιητικό» για το επίπεδο προστασίας που προσφέρουν σε περίπτωση ατυχήματος και όχι μόνο.
Βλέπετε, με τα νέα δεδομένα αξιολόγησης, αρκετά μεγάλο ποσοστό της βαθμολογίας του Euro NCAP προκύπτει και από το επίπεδο του εξοπλισμού του αυτοκινήτου με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (όπως είναι το αυτόματο φρενάρισμα, η προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, κλ.π.). Εύλογα, το πιο καινούργιο από τα δύο που είναι η GLA, έχει υψηλότερη επιμέρους βαθμολογία στον εξοπλισμό μια και είναι εφοδιασμένη με ακόμα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, με λογισμικό τελευταίας γενιάς.
Στο δρόμο, το 3008 δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου αυτοκινήτου, κάτι που όμως δεν προκύπτει από τα νούμερα των διαστάσεων. Είναι προφανώς από τη στάση του αμαξώματος που κρατάει πιο ψηλά οδηγό και επιβάτες αλλά και από την πιο συμπαγή αίσθηση της Mercedes που τη «μικραίνει» ως αίσθηση απέναντι στον οδηγό της. Το 3008 κινείται με μια αρχοντιά που την περιμένεις λόγω της Γαλλικής προέλευσης και που γίνεται μια ευχάριστη προσθήκη στο ανάλογο περιβάλλον για τους επιβάτες, που δεν θα ταλαιπωρηθούν με «ταρακουνήματα» όσο κακοστρωμένος και αν είναι ο δρόμος.
Ταξιδεύει με σταθερότητα και άνεση, που για τον οδηγό τονίζεται από την ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου με τις 6 σχέσεις. Η ευαισθησία του στο kick down και η διάθεσή του να «υπακούσει» στα κελεύσματα από το σχετικό πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, κάνει τη μετακίνηση ιδιαίτερα ξεκούραστη. Στις στροφές, το 3008 δεν κρύβει τον όγκο του και δεν παραπέμπει στο μικρότερο και πιο συμπαγές 2008. Οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι περιορισμένες αλλά όχι ανύπαρκτες. Σε κάθε περίπτωση, το ESP είναι εκεί (και δεν απενεργοποιείται σε ταχύτητες πάνω από τα 30 χλμ./ώρα) για να διορθώσει τα όποια «κακώς κείμενα» που ξέφυγαν από την προσοχή του οδηγού.
Στον αντίποδα, η Mercedes δίνει μια διαφορετική προσέγγιση στη σιγουριά. Το πάτημά της είναι πολύ σταθερό και στον οδηγό προσφέρει ένα πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης και μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη αίσθηση σιγουριάς που προκύπτει από τη στιβαρότητα της κατασκευής. Η ανάρτηση της GLA είναι συγκριτικά πιο σφιχτή, κρατάει περιορισμένες τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και δίνει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό χαρακτηριστικών για τον οδηγό που θέλει να «ξεζουμίσει» τον κινητήρα.
Στην περίπτωση της GLA 200 που είχαμε στη διάθεσή μας, ο κινητήρας των 1,33 λίτρων έχει απόδοση 163 ίππων και κρίνεται ως μάλλον «απότομος» στη διάθεσή του να προσφέρει τον καλύτερο εαυτό στη διάθεση του οδηγού του. Το 7άρι αυτόματο συνεφέρει κάπως την κατάσταση (ειδικά στο πρόγραμμα Comfort), κρατώντας την ποιότητα της μετακίνησης σε συνολικά πολύ υψηλό επίπεδο. Η Mercedes-Benz προσφέρει τη GLA και στην έκδοση 180, με τον ίδιο κινητήρα και απόδοση 136 ίππων που θα «ταίριαζε» προφανώς περισσότερο στην «αναμέτρηση» αλλά δεν ήταν διαθέσιμη την περίοδο που τη χρειαζόμασταν.
Ακόμα και έτσι όμως, η κεντρική ιδέα δεν αλλάζει. Η πρόταση της Mercedes που είναι έτσι και αλλιώς ακριβότερη, έχει να δείξει το δικό της χαρακτήρα απέναντι σε κάθε υποψήφιο διεκδικητή του χαρακτηρισμού premium. Αυτός ο χαρακτήρας, σε συνδυασμό με την αναμφισβήτητη ποιότητα υλικών και κατασκευής –στοιχεία που απολαμβάνει στην καθημερινότητά του ο οδηγός- είναι τα πλεονεκτήματα που μπορεί να κάνουν τη ζυγαριά να γείρει στην πλευρά της GLA. Ο αντίλογος όμως, είναι πραγματικά σπουδαίος, όταν εκφράζεται με τον τρόπο που το κάνει η Peugeot, το 3008 της οποίας είναι ένας καλός λόγος για να δει κανείς το θέμα premium crossover/SUV, λίγο πιο νεωτερίστικα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mercedes–Benz GLA 200
Κινητήρας: 1.332cc
Ισχύς: 163 ps/ 5.500rpm
Ροπή: 250 Nm/1.620-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή), 8,1 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 153 gr/km
Βάρος: 1.485 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.410/1.834/1.611 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 435 λίτρα
Τιμή: από 36.450 € (34.309 € GLA 180)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot 3008 1.2 PureTech
Κινητήρας: 1.199cc
Ισχύς: 130 ps/ 5.000rpm
Ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή), 7,4 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 140 gr/km
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.841/1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 520 λίτρα
Τιμή: από 28.650€ (με προωθητική ενέργεια Δεκεμβρίου)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου