Πάντοτε έτσι συμβαίνει?XΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ - ΟΥΡΕΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΣΕ ΚΑΤΕΧΑΚΗ, ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ - ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 Ήξεραν εδώ και πολλά εικοσιτετράωρα ότι δύο συστήματα θα πλήξουν διαδοχικά την ανατολική ηπειρωτική χώρα, τη λεκάνη του Αιγαίου και την Κρήτη. Το δεύτερο σύστημα θα ήταν εντονότερο από το πρώτο.

Γνώριζαν με λεπτομέρειες το πώς θα εκδηλωθεί η κακοκαιρία. Ήξεραν ακόμη και τη διάρκεια αλλά και την πυκνότητα της χιονόπτωσης.Ήξεραν εδώ και πολλά εικοσιτετράωρα ότι δύο συστήματα θα πλήξουν διαδοχικά την ανατολική ηπειρωτική χώρα, τη λεκάνη του Αιγαίου και την Κρήτη. Το δεύτερο σύστημα θα ήταν εντονότερο από το πρώτο.

Γνώριζαν με λεπτομέρειες το πώς θα εκδηλωθεί η κακοκαιρία. Ήξεραν ακόμη και τη διάρκεια αλλά και την πυκνότητα της χιονόπτωσης.







Μία ημέρα πριν την εκδήλωση των φαινομένων αρμόδιοι και αναρμόδιοι παρήλασαν από τις οθόνες των τηλεοράσεων με ύφος εκατό Καρδιναλίων, και πίσω, στο φόντο για ντεκόρ, τα μηχανοκίνητά τους με τα φώτα αναμμένα να αναβοσβήνουν. Δήθεν δηλαδή πως ο κρατικός μηχανισμός και οι υπομηχανισμοί βρίσκονται σε ετοιμότητα.

Και έπεσε το πρώτο χιόνι νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Και το δεύτερο και το τρίτο κύμα χιονιού, όπως είχε προβλεφθεί. Και ντύθηκε στα λευκά η Αττική και έκλεισαν οι δρόμοι. Αποκλείστηκαν χιλιάδες αυτοκίνητα στην Αττική Οδό. Έμφραγμα στην Κατεχάκη. Έκλεισε το κέντρο και δεν κουνιόταν τίποτα. Φράκαραν η Μεσογείων και η Κηφισίας. Στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας επικρατούσε απόλυτο χάος. Προβλήματα και στην Ποσειδώνος. Εφιάλτης η Εθνική, που άλλωστε έκλεισε λίγο μετά τη Μεταμόρφωση. 

Με λίγα λόγια, παρέλυσε το Λεκανοπέδιο. Είτε βρέχει είτε χιονίζει είτε ξεσπούν πυρκαγιές, η Αττική παραλύει. Συνήθως φταίει ο καιρός, τα ακραία φαινόμενα και ενδεχομένως και η κακιά μας τύχη. Ποτέ δεν φταίνε οι αρμόδιοι-αναρμόδιοι, οι υπουργοί, οι αιρετοί, αυτοί που αποφασίζουν, αυτοί που διοικούν. Οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι το οποίο πετούν ο ένας στον άλλον.

Είναι απίστευτο το ότι ο υπεύθυνος υπουργός (εισαγωγής) για την Πολιτική Προστασία εξέδωσε ανακοίνωση κατηγορώντας τη διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού για το χάος και το φιάσκο, αλλά κανένα αυτί δεν ίδρωσε. Η εταιρεία εξέδωσε και αυτή ανακοίνωση, καταλογίζοντας ευθύνες στους πολίτες που δεν διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία. Δηλαδή φταίμε κι από πάνω. Θαυμάσια.

Ο κ. Κώστας Καραμανλής, της γνωστής οικογενείας, είναι υπουργός Μεταφορών. Ευθύνεται για τις μεγάλες αρτηρίες της χώρας. Σε τίποτε δεν έμοιασε του θείου του, δυστυχώς. Ο κ. Κώστας Μπακογιάννης είναι δήμαρχος Αθηναίων. Ξέρει να τοποθετεί ζαρντινιέρες εκεί όπου δεν χρειάζονται, και φοίνικες στην Πανεπιστημίου (εκεί όπου ξεραίνονται). Ξέρει και να βάφει το οδόστρωμα των λεωφόρων. Δεν ξέρει να αποτρέπει το έμφραγμα με το πρώτο χιόνι ή με την πρώτη ισχυρή καταιγίδα.

Δεν έμοιασε σε τίποτα στον θείο του
Δεν έμοιασε σε τίποτα στον θείο του

Τα ήξεραν όλα από πριν. Ήταν ενημερωμένοι. Για άλλη μία φορά φάνηκε η ανικανότητά τους. Δεν είναι σε θέση να εφαρμόσουν ούτε τα αυτονόητα.

Παρέμβαση εισαγγελέα για το χάος στην Αττική Οδό

Το χάος στην Αττική Οδό, όπου οδηγοί έμειναν εγκλωβισμένοι επί επτά ώρες, προκάλεσε την παρέμβαση της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σωτηρίας Παπαγεωργακοπούλου, η οποία διέταξε προκαταρκτική εξέταση με αφορμή τις καταγγελίες και τις εικόνες στα ΜΜΕ με τους εγκλωβισμένους επί ώρες οδηγούς των  αυτοκινήτων σε ουρές χιλιομέτρων. Στο πλαίσιο της έρευνας θα αναζητηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες για το αδίκημα της παρακώλυσης ή διατάραξης συγκοινωνιών. Την έρευνα θα διενεργήσει ο προϊστάμενος της Ποινικής Δίωξης Αντώνης Ελευθεριάνος.

Με αυτά τα δεδομένα, φαίνονται ως κούφιες απειλές όσα είπε ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής Χρήστος Στυλιανίδης για την Αττική Οδό. «Μας είχαν διαβεβαιώσει πως θα έχουν επάρκεια μέσων για να διασφαλίσουν την κυκλοφορία», είπε ο υπουργός, σημειώνοντας παράλληλα πως τις επόμενες ημέρες θα αναζητηθούν ευθύνες. 

 

Ακούστε τη μαρτυρία οδηγού που εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό:

 

 

Η ανακοίνωση της Αττικής Οδού, ούτε λίγο ούτε πολύ, ρίχνει το φταίξιμο για το πρωτοφανές χάος στους ίδιους τους οδηγούς, τους οποίους η ίδια δεν έκανε το παραμικρό για να εμποδίσει να μπουν στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και όταν η κατάσταση είχε αρχίσει να γίνεται απελπιστική. «Διευκρινίζεται ότι σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα, δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές» αναφέρεται στην ανακοίνωσή της.

 

Πού έχουν γίνει διακοπές ρεύματος

Διακοπές ρεύματος έχουν γίνει στον Διόνυσο, στο Χαλάνδρι, στην Κηφισιά, στην Πεύκη, στο Ψυχικό, στη Νέα Μάκρη, στην Αρτέμιδα, στην Ανθούσα και στο Μάτι.

Πού έχει διακοπεί η κυκλοφορία

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., η κυκλοφορία των οχημάτων έχει διακοπεί σε διάφορα τμήματα του οδικού δικτύου Παπάγου και της λεωφόρου Διονύσου και Καισαριανής, λόγω της πυκνής χιονόπτωσης.

Ειδικότερα:

- Στην οδό Αναστάσεως στην περιοχή Παπάγου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από τα κοιμητήρια προς τον Υμηττό.

- Στη λεωφόρο Διονύσου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από την περιοχή της Ανατολής (Νέα Μάκρη) προς Πεντέλη.

- Στην ανώνυμη οδό (Καισαριανή) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από το ύψος της Καλοπούλας προς Υμηττό.

Υπενθυμίζεται πως έχει διακοπεί από νωρίς το πρωί και η κυκλοφορία στη λεωφόρο Πάρνηθος, από το ύψος του τελεφερίκ και στα δύο ρεύματα.

Επίσης, στις 11:00 π.μ. διακόπηκε η κυκλοφορία και:

1) Στη Λ. Φυλής από το ύψος της ταβέρνας στο Νέο Φαράγγι έως τα όρια της Αττικής και στα δύο ρεύματα.

2) Στην οδό Τατοΐου από το ύψος της οδού Χλόης έως τα Βασιλικά και στα δύο ρεύματα.

3) Σε Άγιο Μερκούριο και Ιπποκράτειο Πολιτεία.

Κλειστή η Εθνική στον κόμβο Καλυφτάκη

Περίπου στις 8.30 το πρωί έκλεισε η Εθνική Οδός, από το ύψος του κόμβου Καλυφτάκη στην Κηφισιά, και η κυκλοφορία διεξάγεται παραπλεύρως. Η απαγόρευση της Τροχαίας αφορά μεν τα φορτηγά, αλλά και για τα ΙΧ επιτρέπεται μόνο η κίνηση αν φέρουν αντιολισθητικές αλυσίδες.

Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση της Τροχαίας αυτοκινητοδρόμων:

«Με απόφαση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, απαγορεύεται η κυκλοφορία παντός είδους βαρέος οχήματος μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας προς τον σκοπό αποφυγής πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων και λόγω εκδήλωσης δυσμενών καιρικών φαινομένων, από την 08.00 ώρα της σήμερον 24/1/2022 έως ύφεσης των φαινομένων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο τμήμα της από το ύψος του Α/Κ Καλυφτάκη (χ/θ 20,060) μέχρι τη χ/θ 58,520 (όρια Ν. Αττικής).

Από την παραπάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα παρακάτω οχήματα:

- Οχήματα οδικής βοήθειας.

- Φορτηγά που μεταφέρουν αλάτι.

- Οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

Η ανωτέρω κυκλοφοριακή ρύθμιση δύναται να παραταθεί ή να μειωθεί και πέραν των καθορισμένων ωρών εφόσον οι κυκλοφοριακές συνθήκες το επιβάλουν».

Έκλεισε η Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, από τα διόδια της Τραγάνας προς την Αθήνα

Επεκτείνεται το κλείσιμο της Εθνικής Οδού μέχρι τα διόδια της Τραγάνας στο 121ο χιλιόμετρο στην άνοδο προς Λαμία και από τα διόδια της Τραγάνας στην κάθοδο προς Αθήνα, όπως επίσης και στους δρόμους που οδηγούν στην παλιά Εθνική Οδό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας, απαγορεύεται η κυκλοφορία παντός είδους βαρέος οχήματος, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, στα τμήματα:

- Στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από την 56,728η χ/θ έως την 67,655η χ/θ.

- Στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από 67,655η χ/θ έως την 121,250η χ/θ.

Επίσης, με την ίδια απόφαση απαγορεύεται η κυκλοφορία στα τμήματα:

- Στη Νέα Εθνική Οδό Σχηματαρίου - Χαλκίδας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από την 0,000η χ/θ έως την 1,500η χ/θ.

- Στην Παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας- Θηβών και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, από την 30ή χ/θ έως την 45η χ/θ.

Έτσι, από τα διόδια της Τραγάνας προς την Αθήνα απαγορεύεται η κίνηση σε φορτηγά πάνω από 3,5 τόνους, ενώ, αντίθετα, μπορούν να κυκλοφορούν τα Ι.Χ.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2022, 18:53

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...