Ο Αμερικανός, ο Ελληνοαμερικανός και οι Βρετανοί σύμβουλοι επικοινωνίας του Μαξίμου

 Η προσπάθεια αντιστροφής των αρνητικών δημοσιευμάτων και η στόχευση του Μαξίμου στους «κεντρώους ψηφοφόρους».Ένας Αμερικανός «γκουρού» της επικοινωνίας που σε παλαιότερες εποχές μεγαλούργησε, συνεισφέροντας στην εκλογή ακόμα και πλανηταρχών, όπως του Μπιλ Κλίντον αλλά και των Μπλερ, Σρέντερ και Μαντέλα, με βασικό «όπλο» την τακτική αρνητικής δυσφήμισης του αντιπάλου, και ένας νέος Ελληνοαμερικανός «high teck» σύμβουλος, είναι από τους βασικούς συνεργάτες του Κ. Μητσοτάκη εν όψει των κρίσιμων εκλογών της επόμενης άνοιξης.

Ο κατά κόσμον Σταν Γκρίνμπεργκ ή «Πράσινος» ή «Stan the man» κατά τους συνεργάτες του, είναι γνώριμος του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη εδώ και χρόνια.

Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν η γνωριμία έγινε στα χρόνια της προσπάθειας της Ελλάδας να πάρει τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ή αργότερα, αλλά για τους γνωρίζοντες, η συμβολή του κ. Γκρίνμπεργκ στη διεξαγωγή τους στη χώρα μας, υπήρξε ουσιαστική. Όπως έχει πληροφορηθεί το iEidiseis.gr, τον επέλεξε η κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου, μετά από πρόταση του ομογενούς μας κ. Τζορτζ Στεφανόπουλου. Από το 2000, επί κυβέρνησης Κ. Σημίτη ως το 2005, επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, συμμετείχε σε όλες τις επαφές της κυβέρνησης με την Ολυμπιακή Επιτροπή και στη συνέχεια στην προετοιμασία των αγώνων στη χώρα μας, με μία ομάδα πέντε ατόμων που είχαν εγκατασταθεί επί πενταετίας στην Ελλάδα. Ο ρόλος του, μάλιστα, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες του παρασκηνίου, υπήρξε καταλυτικός στην αντιστροφή ξένων αρνητικών δημοσιευμάτων για την ανάληψη των αγώνων από την Ελλάδα.

Με τον κ. Μητσοτάκη, οι επαφές έγιναν πιο συστηματικέ, αλλά άτυπες, από τις αρχές του 2016 και την εκλογή του στην ηγεσία της ΝΔ, το καλοκαίρι του 2019.

Όταν τον Σεπτέμβριο του 2021, ο κ. Γκρίνμπεργκ συνόδευσε τον πρωθυπουργό στην έκθεση της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τον «χαρακτήρισε παλαιό γνώριμο του πρωθυπουργού, ο οποίος, όπως υποστήριξε, δεν προσφέρει υπηρεσίες επί πληρωμή.

Πλέον, πάντως, η συνεργασία είναι πολύ πιο στενή και συστηματική και όπως επιβεβαιώνουν στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού, ο κ. Γκρίνμπεργκ και το επιτελείο του φιλοξενούνται σε χώρο στο Μαξίμου, στα τακτικά χρονικά διαστήματα που επισκέπτονται την Ελλάδα και συναντώνται τόσο με τον κ. Μητσοτάκη όσο και με τα υπόλοιπα στελέχη του κυβερνητικού επιτελείου.

Στις συναντήσεις αυτές, ενημερώνεται για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και, αφού τα αναλύσει, εκπονεί τις στρατηγικές που στη συνέχεια εισηγείται στο Μαξίμου. Ο κ. Γκρίνμπεργκ, ο οποίος τη δεκαετία του 1990 υπήρξε κορυφαίος στη μεθοδολογία των focus groups («ομάδες εστίασης»), φέρεται να επιμένει ότι το κρίσιμο κοινό για τον κ. Μητσοτάκη και κατ επέκταση για το κόμμα του είναι οι κεντρώοι ψηφοφόροι .

Ενεργό ρόλο στην εκπόνηση της εκλογικής στρατηγικής της κυβερνητικής παράταξης, όμως, έχει και ο Ελληνοαμερικανός κ. Ερικ Πάρκς, ο οποίος, εσχάτως, μάλιστα, έχει αποκτήσει διευρυμένες αρμοδιότητες και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ κ. Μπρατάκο, με τον οποίον γνωρίζονται εδώ και καιρό. 

 Ο 40άρης «ψηφιακός» σύμβουλος της ΝΔ, ο οποίος είχε ενεργό συμμετοχή στις εκλογές του 2019, είναι χαμηλών τόνων και προτιμά να περνάει απαρατήρητος. Όχι όμως και η εργασία του, αφού η συμβολή του στην εικόνα και την εκπομπή των κυβερνητικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο και τα social media, θεωρείται καθοριστική. Όπως και στις προηγούμενες εκλογές, και στην επόμενη μάχη, ο κ. Παρκς καλείται να περάσει με έμφαση και ένταση από τα social media τις κυβερνητικές πολιτικές που απευθύνονται κυρίως στους κεντρώους ψηφοφόρους.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, το τελευταίο διάστημα, μετά το μπαράζ αρνητικών δημοσιευμάτων σε μεγάλα ΜΜΕ του εξωτερικού, το κυβερνητικό επιτελείο ήρθε σε επαφή και με βρετανική εταιρεία που εξειδικεύεται στην αντιστροφή της αρνητικής δημοσιότητας, η οποία πλήττει την εικόνα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη αλλά και της χώρας στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...