(upd3) Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τους 5 του πληρώματος του τουριστικού υποβρυχίου Titan, το οποίο καταδύθηκε την περασμένη Κυριακή στο ναυάγιο του Τιτανικού στον βόρειο Ατλαντικό και έκτοτε τα ίχνη του αγνοούνται.
Οι ειδικοί εκτιμούν πως εντός της ημέρας, θα σβήσουν και οι τελευταίες ελπίδες να βρουν ζωντανούς τους 5 του πληρώματος, καθώς πρόκειται να τελειώσει το οξυγόνο τους, δεδομένου ότι κατά την κατάδυση του (άρχισε στις 15:00 ώρα Ελλάδας και ύστερα από 1 ώρα και 45 λεπτά εξαφανίστηκε – η κατάδυση στο ναυάγιο του Τιτανικού υπολογίζεται ότι διαρκεί δύο ώρες) το υποβρύχιο φέρεται πως είχε οξυγόνο για 96 ώρες.
Ωστόσο, επισημαίνεται πως η παροχή οξυγόνου μπορεί να διαρκέσει περισσότερο, καθώς αυτή εξαρτάται και από άλλες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα από το εάν το υποβρύχιο έχει ακόμα ενέργεια ή από το εάν τα μέλη του πληρώματος παραμένουν ήρεμα και αναπνέουν κανονικά.
Συνεχίζεται η προσπάθεια διάσωσης
Υπό αυτό το πρίσμα, η αμερικανική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις επιχειρήσεις «διάσωσης» του βαθυσκάφους Titan και των πέντε επιβαινόντων που εξαφανίσθηκαν κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, παρά τους φόβους ότι τα αποθέματα του οξυγόνου έχουν εξαντληθεί.
«Συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε σε ιδιαιτέρως σύνθετες περιπτώσεις ότι η θέληση για ζωή των ανθρώπων πρέπει να ληφθεί επίσης πραγματικά υπ' όψιν. Και, κατά συνέπεια, συνεχίζουμε τις έρευνες και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες διάσωσης», δηλώνει ο υποναύαρχος Τζο Μάουτζερ, επικεφαλής των επιχειρήσεων έρευνας στο δίκτυο NBC.
Κανένα ίχνος
Παρά τις δυσοίωνες εκτιμήσεις, οι έρευνες για τον εντοπισμό του σκάφους συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει βρεθεί οποιοδήποτε ίχνος του.
Τόσο από την εταιρεία OceanGate όσο και από τις αρμόδιες αρχές υποστηρίζουν ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν μέχρι να σβήσει και η τελευταία ελπίδα.
Αν και έχει αναπτυχθεί ένας μεγάλος αριθμός υποβρύχιων τηλεκατευθυνόμενων οχημάτων κοντά στα σημεία όπου χθες εντοπίστηκαν ήχοι από τα σόναρ καναδικών αεροσκαφών, κάτι που γέννησε ελπίδες πως το πλήρωμα είναι ζωντανό, οι έρευνες δεν έχουν οδηγήσει πουθενά και το σκάφος παραμένει άφαντο.
Οι περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως εάν διασωθούν οι πέντε θα πρόκειται πραγματικά για ένα θαύμα, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που αμφισβητούν ακόμα και ότι οι ήχοι που καταγράφηκαν, να προέρχονται από το βυθισμένο υποβρύχιο, υποστηρίζοντας πως η ανάλυση αυτών των θορύβων είναι ασαφής, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει πως μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε, ακόμα και από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Υπενθυμίζεται πως στο σκάφος βρίσκονται πέντε άτομα: ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Hamish Harding, ο Γάλλος βετεράνος βαθέων υδάτων Paul-Henri Nargeole, ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate Stockton Rush, o Πακιστανός δισεκατομμυριούχος Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman και οι δύο Βρετανοί πολίτες που έδωσαν από 250.000 δολάρια για αυτό το ταξίδι.
Ελπίδα από τη Γαλλία
Πλέον, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο γαλλικό ερευνητικό πλοίο Atalante, το οποίο μπορεί να αναπτύξει ένα ρομποτικό καταδυτικό σκάφος που είναι ικανό να κατέβει σε βάθος πολύ χαμηλότερα από τα 3.800 μέτρα, όπου βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού.
Το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ που φέρει το όνομα Victor 6000, εστάλη κατόπιν σχετικού αιτήματος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και σε βάθος 6.000 μέτρων.
Το γαλλικό ερευνητικό πλοίο έχει φτάσει ήδη στην περιοχή ερευνών και φέρεται να απέχει περίπου 20 με 30 χιλιόμετρα από το Polar Prince, το μητρικό σκάφος του Titan.
Σενάρια διάσωσης
Ακόμα όμως και αν το σκάφος εντοπιστεί, κάθε άλλο παρά εύκολη θα πρέπει να θεωρείται μια επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν το υποβρύχιο είχε καταφέρει να επιστρέψει με κάποιο τρόπο στην επιφάνεια της θάλασσας, θα παρέμενε εξαιρετικά δύσκολο να το εντοπίσει κανείς και άρα να σώσει το πλήρωμα.
Και αυτό γιατί το σκάφος είναι σφραγισμένο με μπουλόνια στο εξωτερικό του, κάτι που σημαίνει πως είναι αδύνατο για οποιονδήποτε είναι μέσα στο σκάφος να βγει από αυτό, αν δεν έχει βοήθεια από έξω.
Εάν τώρα το σκάφος είναι στον πυθμένα του βυθού, η επιχείρηση διάσωσης θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη λόγω των τεράστιων πιέσεων που ασκούνται στο σημείο αλλά και του απόλυτου σκότους που επικρατεί σε αυτά τα βάθη.
Μάλιστα, μια τέτοιου είδους διάσωση θεωρείται αδύνατη.
Εάν τώρα το σκάφος είναι λειτουργικό και απλά έχει κολλήσει κάπου, το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποκόλληση του Titan.
Αν και το ρομπότ δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των 9,5 τόνων, θα μπορούσε να συνδέσει το Titan με κάποιο πλοίο επιφανείας που θα είναι ικανό να το ανυψώσει.
www.bankingnews.gr
Οι ειδικοί εκτιμούν πως εντός της ημέρας, θα σβήσουν και οι τελευταίες ελπίδες να βρουν ζωντανούς τους 5 του πληρώματος, καθώς πρόκειται να τελειώσει το οξυγόνο τους, δεδομένου ότι κατά την κατάδυση του (άρχισε στις 15:00 ώρα Ελλάδας και ύστερα από 1 ώρα και 45 λεπτά εξαφανίστηκε – η κατάδυση στο ναυάγιο του Τιτανικού υπολογίζεται ότι διαρκεί δύο ώρες) το υποβρύχιο φέρεται πως είχε οξυγόνο για 96 ώρες.
Ωστόσο, επισημαίνεται πως η παροχή οξυγόνου μπορεί να διαρκέσει περισσότερο, καθώς αυτή εξαρτάται και από άλλες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα από το εάν το υποβρύχιο έχει ακόμα ενέργεια ή από το εάν τα μέλη του πληρώματος παραμένουν ήρεμα και αναπνέουν κανονικά.
Συνεχίζεται η προσπάθεια διάσωσης
Υπό αυτό το πρίσμα, η αμερικανική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις επιχειρήσεις «διάσωσης» του βαθυσκάφους Titan και των πέντε επιβαινόντων που εξαφανίσθηκαν κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, παρά τους φόβους ότι τα αποθέματα του οξυγόνου έχουν εξαντληθεί.
«Συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε σε ιδιαιτέρως σύνθετες περιπτώσεις ότι η θέληση για ζωή των ανθρώπων πρέπει να ληφθεί επίσης πραγματικά υπ' όψιν. Και, κατά συνέπεια, συνεχίζουμε τις έρευνες και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες διάσωσης», δηλώνει ο υποναύαρχος Τζο Μάουτζερ, επικεφαλής των επιχειρήσεων έρευνας στο δίκτυο NBC.
Κανένα ίχνος
Παρά τις δυσοίωνες εκτιμήσεις, οι έρευνες για τον εντοπισμό του σκάφους συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει βρεθεί οποιοδήποτε ίχνος του.
Τόσο από την εταιρεία OceanGate όσο και από τις αρμόδιες αρχές υποστηρίζουν ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν μέχρι να σβήσει και η τελευταία ελπίδα.
Αν και έχει αναπτυχθεί ένας μεγάλος αριθμός υποβρύχιων τηλεκατευθυνόμενων οχημάτων κοντά στα σημεία όπου χθες εντοπίστηκαν ήχοι από τα σόναρ καναδικών αεροσκαφών, κάτι που γέννησε ελπίδες πως το πλήρωμα είναι ζωντανό, οι έρευνες δεν έχουν οδηγήσει πουθενά και το σκάφος παραμένει άφαντο.
Οι περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως εάν διασωθούν οι πέντε θα πρόκειται πραγματικά για ένα θαύμα, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που αμφισβητούν ακόμα και ότι οι ήχοι που καταγράφηκαν, να προέρχονται από το βυθισμένο υποβρύχιο, υποστηρίζοντας πως η ανάλυση αυτών των θορύβων είναι ασαφής, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει πως μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε, ακόμα και από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Υπενθυμίζεται πως στο σκάφος βρίσκονται πέντε άτομα: ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Hamish Harding, ο Γάλλος βετεράνος βαθέων υδάτων Paul-Henri Nargeole, ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate Stockton Rush, o Πακιστανός δισεκατομμυριούχος Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman και οι δύο Βρετανοί πολίτες που έδωσαν από 250.000 δολάρια για αυτό το ταξίδι.
Ελπίδα από τη Γαλλία
Πλέον, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο γαλλικό ερευνητικό πλοίο Atalante, το οποίο μπορεί να αναπτύξει ένα ρομποτικό καταδυτικό σκάφος που είναι ικανό να κατέβει σε βάθος πολύ χαμηλότερα από τα 3.800 μέτρα, όπου βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού.
Το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ που φέρει το όνομα Victor 6000, εστάλη κατόπιν σχετικού αιτήματος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και σε βάθος 6.000 μέτρων.
Το γαλλικό ερευνητικό πλοίο έχει φτάσει ήδη στην περιοχή ερευνών και φέρεται να απέχει περίπου 20 με 30 χιλιόμετρα από το Polar Prince, το μητρικό σκάφος του Titan.
Σενάρια διάσωσης
Ακόμα όμως και αν το σκάφος εντοπιστεί, κάθε άλλο παρά εύκολη θα πρέπει να θεωρείται μια επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν το υποβρύχιο είχε καταφέρει να επιστρέψει με κάποιο τρόπο στην επιφάνεια της θάλασσας, θα παρέμενε εξαιρετικά δύσκολο να το εντοπίσει κανείς και άρα να σώσει το πλήρωμα.
Και αυτό γιατί το σκάφος είναι σφραγισμένο με μπουλόνια στο εξωτερικό του, κάτι που σημαίνει πως είναι αδύνατο για οποιονδήποτε είναι μέσα στο σκάφος να βγει από αυτό, αν δεν έχει βοήθεια από έξω.
Εάν τώρα το σκάφος είναι στον πυθμένα του βυθού, η επιχείρηση διάσωσης θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη λόγω των τεράστιων πιέσεων που ασκούνται στο σημείο αλλά και του απόλυτου σκότους που επικρατεί σε αυτά τα βάθη.
Μάλιστα, μια τέτοιου είδους διάσωση θεωρείται αδύνατη.
Εάν τώρα το σκάφος είναι λειτουργικό και απλά έχει κολλήσει κάπου, το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποκόλληση του Titan.
Αν και το ρομπότ δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των 9,5 τόνων, θα μπορούσε να συνδέσει το Titan με κάποιο πλοίο επιφανείας που θα είναι ικανό να το ανυψώσει.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου