Σε πανικό η Πολεμική Αεροπορία - Η Ουκρανία έχει Mirage και F-16, αλλά πέφτουν για πλάκα - Της λείπει το μαχητικό υπεροχής στον αέρα

 Πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν οι μελλοντικές εκδόσεις του Gripen; Ένα αεροσκάφος stealth;

Η Ουκρανία έχει μέχρι στιγμής παραλάβει γαλλικά αεροσκάφη F-16 Fighting Falcon και Mirage 2000, αν μιλάμε αυστηρά για δυτικά αεροσκάφη.
Τα αμερικανικά F-15 θα γίνουν η «ραχοκοκαλιά» της ουκρανικής στρατιωτικής αεροπορίας.
Αλλά ένα άλλο δυτικό αεροσκάφος θα ταίριαζε καλύτερα στις ανάγκες της Ουκρανίας στο πλαίσιο του επιθετικού πολέμου της Ρωσίας.
Τα ουκρανικά F-16 χρησιμοποιούνται εντατικά σε καθημερινή βάση.
Από την παράδοση το περασμένο καλοκαίρι, έχουν χαθεί 3 αεροσκάφη F-16.
Το τελευταίο από αυτά καταρρίφθηκε στα μέσα αυτού του μήνα, όπως ανέλυσε και το DefenseRomania εκείνη την εποχή.
Οι Ουκρανοί χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό αμερικανικής κατασκευής F-15 σε αποστολές αναχαίτισης πυραύλων που εκτοξεύονται συνεχώς κατά κύματα από τους Ρώσους.
Η παροχή F-16 στην Ουκρανία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας των συμμάχων του ΝΑΤΟ.

gripen-avion-gripen_64510900.jpg

Η αρχική δέσμευση για την προμήθεια 42 αεροσκαφών F-16 Fighting Falcon δημοσιοποιήθηκε στις 20 Αυγούστου 2023, με τις παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2024.
Έκτοτε, πρόσθετες δεσμεύσεις από κράτη μέλη του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών, της Δανίας, της Νορβηγίας και του Βελγίου, έχουν αυξήσει τον συνολικό αριθμό των F-16 που έχουν δεσμευτεί σε περίπου 65 αεροσκάφη.
Εκτός από τα F-16, η Ουκρανία παρέλαβε επίσης γαλλικά αεροσκάφη Mirage 2000. Αλλά ποιο δυτικό αεροσκάφος θα ταίριαζε καλύτερα στις ανάγκες της Ουκρανίας;
Το Gripen θα ανταποκρινόταν καλύτερα στις ανάγκες του, αλλά η μεταφορά αυτών των αεροσκαφών έχει ανασταλεί.
Αλλά γιατί το Gripen θα ήταν η ιδανική λύση;
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες.
Ένα από αυτά είναι ότι το JAS-39 Gripen C/D αποδίδει άριστα σε αποστολές που περιλαμβάνουν απογείωση ή προσγείωση σε ή εκτός αυτοκινητοδρόμων.
Το Gripen εξαρτάται λιγότερο από την υποδομή των αεροπορικών βάσεων που θα μπορούσαν να γίνουν στόχος επιθέσεων από τον Ρώσο κατακτητή.
Ένα αεροσκάφος Gripen προσγειώνεται σε δρόμο στη Σουηδία το 2015.
Μια άλλη σημαντική πτυχή είναι ότι η συντήρηση του JAS-39 Gripen απαιτεί ελάχιστη εκπαίδευση για τους τεχνικούς, μια διαδικασία ευκολότερη από ό,τι με τα αμερικανικής ή γαλλικής κατασκευής αεροσκάφη.
Το Gripen είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που αναπτύχθηκε ειδικά για την αντιμετώπιση ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών και συστημάτων αεράμυνας. Επιπλέον, μπορεί να ενσωματώσει τόσο τον πύραυλο αέρος-αέρος Meteor, έναν πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς που αναπτύχθηκε από τον ευρωπαϊκό γίγαντα MBDA, όσο και όπλα κατά πλοίων.
Ωστόσο, το Gripen δεν θεωρήθηκε προτεραιότητα για την ενίσχυση της ουκρανικής στρατιωτικής αεροπορίας.
Η ραχοκοκαλιά της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας θα είναι το F-16.
Στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες από τη γαλλική έκδοση Opex360, οι οποίοι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το JAS-39 Gripen θα ήταν το ιδανικό αεροσκάφος για τους Ουκρανούς, υπενθυμίζουν ότι η μεταφορά τους στην Ουκρανία έχει ανασταλεί.
Δεν ακυρώθηκε όμως.
Έτσι, πέρυσι, η σουηδική κυβέρνηση ανέστειλε τη διαδικασία δωρεάς περίπου 10 αεροσκαφών JAS-39 Gripen στην Ουκρανία, αν και οι συζητήσεις σχετικά με αυτό το θέμα είχαν ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2023.
Τότε, οι Σουηδοί δήλωσαν ότι η απόφαση ελήφθη κατόπιν παρότρυνσης του «συνασπισμού F-16».
Το κίνητρο είναι ότι η εισαγωγή τόσο του F-16 όσο και του Gripen σε μαχητική υπηρεσία είναι μια σύνθετη διαδικασία και η απόφαση είναι η Ουκρανία να επικεντρωθεί στο F-16.
Ωστόσο, ανταλλακτικά για το Gripen έχουν ήδη παραδοθεί στην Ουκρανία.
Και ενδιαφέρον είναι ότι το αίτημα του «συνασπισμού F-16» δεν εμπόδισε καθόλου τη Γαλλία να παραδώσει αεροσκάφη Mirage 2000 στην Ουκρανία.
Σε κάθε περίπτωση, η παράδοση του JAS-39 Gripen στην Ουκρανία απλώς αναστέλλεται. Όπως ήδη αναφέρθηκε, η Σουηδία έχει παραδώσει αρκετά ανταλλακτικά για να υποστηρίξει στη συνέχεια τη λειτουργία και την επιχειρησιακή θέση τουλάχιστον 14 αεροσκαφών Gripen.

gripen-autostrada_61701100.jpg

Πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν οι μελλοντικές εκδόσεις του Gripen; Ένα αεροσκάφος stealth;

Το αεροσκάφος Gripen, κατασκευασμένο από τη Saab (φωτογραφία της Εθνοφρουράς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ από τον Αρχιλοχία Edward Snyder 1.
Τέλος πάντων, η Saab έχει περισσότερα σχέδια για το Gripen.
Στο τέλος του περασμένου έτους, μια ανάλυση από την έκδοσή μας σημείωσε ότι μετά από περισσότερα από 25 χρόνια χρήσης, το αεροσκάφος JAS 39 Gripen θα φτάσει στο τέλος της επιχειρησιακής του ζωής.
Και η Σουηδική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με μια κρίσιμη απόφαση σχετικά με τη μελλοντική διαμόρφωση του στόλου των αεροσκαφών της.
Αυτό εισάγει την έννοια του συνδυασμού πιλοτικών και μη επανδρωμένων αεροσκαφών με τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει.
Σύμφωνα με τον Peter Nilsson, επικεφαλής του τμήματος προηγμένων προγραμμάτων της Saab, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης των drones στη μελλοντική της στρατηγική όσον αφορά τη χρήση μαχητικών αεροσκαφών.
Η Saab εξετάζει επίσης σοβαρά το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας stealth στα νέα της μοντέλα - ένα τεχνικό χαρακτηριστικό με το οποίο δεν έχει λειτουργήσει ποτέ πριν.
Ενώ το JAS 39 Gripen ήταν πάντα ένα αποτελεσματικό μαχητικό αεροσκάφος, η τεχνολογία stealth θα το ανέβαζε στο επόμενο επίπεδο.
Η Saab στοιχηματίζει σε μεγάλο βαθμό στην ιδέα ότι η επόμενη γενιά μαχητικών αεροσκαφών θα πρέπει να είναι αόρατη στα ραντάρ προκειμένου να επιβιώσει και να ξεπεράσει τις προηγμένες εχθρικές αεράμυνες.
Η ενσωμάτωση χαρακτηριστικών stealth είναι μια τολμηρή κίνηση για τη Saab, αλλά μπορεί να είναι απαραίτητη εάν η Σουηδία θέλει να διατηρήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σύγχρονη αερομαχία.

gripen-storm-shadow-u-s--air-national-guard-photo-by-senior-master-sgt--edward-snyder-1_34259000.jpg

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...