Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καταργεί πάνω από 51.000 θέσεις εργασίας λόγω των δασμών των ΗΠΑ και της χαμηλής ζήτησης, σύμφωνα με έκθεση

 ΒΕΡΟΛΙΝΟ, 26 Αυγούστου (Xinhua) -- Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει περικόψει περισσότερες από 51.000 θέσεις εργασίας τον τελευταίο χρόνο, καθώς η ασθενής ζήτηση, οι δασμοί των ΗΠΑ και η δαπανηρή στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τον τομέα, σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής εταιρείας EY.


Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen, των τριών μεγαλύτερων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ανέφεραν όλες απότομη πτώση των κερδών τους κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, επικαλούμενες τους δασμούς των ΗΠΑ ως σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τα κέρδη.




Η απασχόληση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκε κατά σχεδόν 7% κατά τη διάρκεια του 12μήνου έως τον Ιούνιο, καθιστώντας τον τον κλάδο της γερμανικής βιομηχανίας που έχει πληγεί περισσότερο, σύμφωνα με έκθεση, την οποία επικαλέστηκε το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa) την Τρίτη. Σε όλο τον ευρύτερο βιομηχανικό τομέα, ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε κατά περίπου 114.000 στα 5,42 εκατομμύρια, μειωμένος κατά 2,1% σε ετήσια βάση.


Στην πραγματικότητα, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναφέρει σημαντική μείωση των κερδών τους. Οι BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen, οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, ανέφεραν απότομες μειώσεις κερδών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, αναφέροντας τους δασμούς των ΗΠΑ ως σημαντικό τροχοπέδη στα κέρδη.


Η Hildegard Mueller, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), δήλωσε ότι οι δασμοί εξακολουθούν να επιβάλλουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετα κόστη κάθε χρόνο, ένα βαρύ βάρος καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλοηγούνται στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.


Ένα Audi R5 e-tron GT εκτίθεται στο εξωτερικό περίπτερο της Audi κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου Γερμανίας (IAA Mobility) στο Μόναχο της Γερμανίας, στις 8 Σεπτεμβρίου 2021. Με το σύνθημα «Τι θα μας οδηγήσει στη συνέχεια», η IAA Mobility επικεντρώνεται στην πράσινη κινητικότητα, με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμη και ποδήλατα. (Xinhua/Lu Yang)


Το 2024, η Γερμανία εξήγαγε περίπου 450.000 οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν περισσότερα από 840.000 οχήματα σε εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ, περίπου τα μισά από τα οποία εξήχθησαν παγκοσμίως, σύμφωνα με την VDA. Αυτό το διασυνοριακό μοντέλο παραγωγής είναι ιδιαίτερα ευάλωτο σε ξαφνικές αλλαγές πολιτικής.


Οι μακροοικονομικοί δείκτες σηματοδοτούν επίσης ασθενέστερη δυναμική των εξαγωγών. Το Ινστιτούτο Ifo ανέφερε ότι οι προσδοκίες για τις εξαγωγές στη Γερμανία επιδεινώθηκαν τον Αύγουστο, μειώνοντας τις τιμές στις -3,6 μονάδες από -0,3 μονάδες τον Ιούλιο.


«Η απογοήτευση εξαπλώνεται στις εξαγωγικές δραστηριότητες», δήλωσε ο Klaus Wohlrabe, επικεφαλής ερευνών στο Ifo. «Παρόλο που ένας δασμολογικός συντελεστής 15% από τις ΗΠΑ είναι λιγότερο από όσο φοβόταν, θα αποδυναμώσει παρ' όλα αυτά τη δυναμική των εξαγωγών».

Οι εργαζόμενοι εργάζονται στη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο αυτοκινήτων Volkswagen Autoeuropa στην Παλμέλα της Πορτογαλίας, στις 13 Μαΐου 2020. (Φωτογραφία από Pedro Fiuza/Xinhua)


Ο Jan Brorhilker της EY δήλωσε: «Οι σοβαρές μειώσεις κερδών, η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και η αποδυνάμωση των ξένων αγορών καθιστούν αναπόφευκτες τις σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας, ειδικά στη Γερμανία, όπου συγκεντρώνονται η διοίκηση, η διοίκηση και η έρευνα και ανάπτυξη».


Από τις αρχές του 2024, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων των Ford, Stellantis, Volkswagen, ZF και Bosch, έχουν ανακοινώσει απολύσεις ή κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Επιπλέον, η συρρίκνωση των παραγγελιών, μαζί με την αύξηση του κόστους ενέργειας και εργασίας, διαβρώνουν την βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της περιοχής. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ifo, περισσότερες από το ένα τρίτο των εταιρειών αναφέρουν έλλειψη παραγγελιών, με τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μηχανημάτων και του ηλεκτρικού εξοπλισμού να έχουν πληγεί ιδιαίτερα σκληρά. ■

Major automakers, including BMW, Mercedes-Benz, and Volkswagen, Germany's three largest automakers, all reported steep profit declines in the first half of 2025, citing U.S. tariffs as a major drag on earnings.

BERLIN, Aug. 26 (Xinhua) -- Germany's auto industry have cut more than 51,000 jobs over the past year as weak demand, U.S. tariffs and the costly shift to electric vehicles weighed heavily on the sector, according to a report by consultancy EY.

Employment in the auto sector fell by nearly 7 percent over the 12 months to June, making it the hardest-hit branch of German industry, according to the report, quoted by the German press agency (dpa) on Tuesday. Across the broader industrial sector, headcount dropped by about 114,000 to 5.42 million, down 2.1 percent year-on-year.

Actually, major automakers have reported significant profit declines. BMW, Mercedes-Benz and Volkswagen, Germany's three largest automakers, all reported steep profit declines in the first half of 2025, citing U.S. tariffs as a major drag on earnings.

Hildegard Mueller, president of the German Association of the Automotive Industry (VDA), said the tariffs still impose billions of euros in added costs each year, a heavy burden as carmakers navigate the transition toward electrification.

An Audi R5 e-tron GT is on display at the Audi outdoor booth during the International Motor Show Germany (IAA Mobility) in Munich, Germany, Sept. 8, 2021. With the slogan "What will move us next," IAA Mobility focuses on green mobility, featuring electric cars and even bicycles. (Xinhua/Lu Yang)

In 2024, Germany exported around 450,000 vehicles to the United States while German carmakers produced more than 840,000 vehicles at U.S. facilities, roughly half of which were exported globally, according to the VDA. This cross-border production model is particularly vulnerable to sudden policy changes.

Macroeconomic indicators also signal weaker export momentum. The Ifo Institute has reported that export expectations in Germany deteriorated in August, falling to minus 3.6 points from minus 0.3 points in July.

"Disillusionment is spreading in export business," said Klaus Wohlrabe, head of Surveys at Ifo. "Although a tariff rate of 15 percent from the U.S. is less than feared, it will nevertheless weaken export momentum."

Employees are working on the assembly line at the Volkswagen Autoeuropa car factory in Palmela, Portugal, May 13, 2020. (Photo by Pedro Fiuza/Xinhua)

EY's Jan Brorhilker said "Severe profit declines, overcapacity and weakening foreign markets are making substantial job cuts unavoidable, especially in Germany, where management, administration and R&D are concentrated."

Since early 2024, several automakers and suppliers, including Ford, Stellantis, Volkswagen, ZF and Bosch, have announced layoffs or plant closures in Germany and other European countries.

In addition, shrinking order books, along with rising energy and labor costs, are eroding the region's industrial competitiveness. According to the Ifo Institute, more than one-third of companies report a shortage of orders, with the auto, machinery, and electrical equipment sectors hit particularly hard. 


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...