Γιατί έχουν περισσότερες πιθανότητες στη Ρωσία - στο πρόγραμμα του συγγραφέα του Igor Morjaretto "AutoPravda" στην Pravda TV, ασχολούμαστε με τον σκηνοθέτη του "Avilon Electro" Sergey Melyukh.
Η αγορά έχει σταθεροποιηθεί: η Κίνα προηγείται
- Σεργκέι, πες μου, ποια είναι η σημερινή κατάσταση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Από όσο καταλαβαίνω, μεγάλωσε με ξέφρενους ρυθμούς ταυτόχρονα, και τώρα η ανάπτυξη έχει κάπως σταματήσει.
- Ναι, Ιγκόρ, αυτό είναι σωστό. Όταν αυξήθηκε από μηδενική βάση, ο ρυθμός ήταν γιγαντιαίος – ήταν η περίοδος 2022-2024. Αλλά πρόσφατα υπήρξε μια σταθεροποίηση: η αγορά έχει πάρει το μερίδιό της - περίπου 0,8%, και τώρα είναι περίπου σε αυτό το επίπεδο.
— Ποιες είναι οι κύριες μάρκες που εκπροσωπούνται τώρα στη ρωσική αγορά; Πρώτα απ 'όλα, μάλλον Κινέζοι;
- Ναι, αυτό είναι αλήθεια - πρώτα απ 'όλα, κινεζικές μάρκες. Υπάρχουν και οι Ρώσοι, για παράδειγμα, το "Evolut", το αναμενόμενο "Atom" - όλοι τον περιμένουν. Αλλά οι Κινέζοι είναι στο προβάδισμα: ο Zeekr, ο Avatr, ο Voyah είναι πιθανώς οι κύριοι παίκτες.
- Ναι, οι Κινέζοι στον κόσμο και έχουμε ηγετική θέση. Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, μπορεί να προχώρησαν περισσότερο από άλλες, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων.
- Έχουν αυτή τη στρατηγική κατεύθυνση του κρατικού προγράμματος - την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι πραγματικά μπροστά από τον πλανήτη. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς, για παράδειγμα, οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ και το μερίδιο που πήρε το κινεζικό BYD.
«Δεν λέω ότι στην εγχώρια αγορά της Κίνας, το 50% αντιπροσωπεύει ήδη τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά.
- Ναι, είναι πραγματικά βολικό - συν γενναιόδωρες επιδοτήσεις, τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους τελικούς χρήστες. Και τέτοια μέτρα λειτουργούν όχι μόνο στην Κίνα.
Δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Ρωσία: από premium στις προσδοκίες
— Γενικά, ποιες μάρκες και μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο δημοφιλή στη Ρωσία;
Η πιο δημοφιλής μάρκα μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η Zeekr. Αν και δεν παρέχεται επίσημα, αλλά χάρη στις παράλληλες εισαγωγές όσον αφορά τις πωλήσεις, είναι μπροστά από τις υπόλοιπες. Και από την άποψη της ποιότητας, πρέπει να πω, είναι ένα αξιοπρεπές.
Είναι σχεδόν ένα premium αυτοκίνητο. Τι υποτίθεται ότι είναι το Avatr, Voya;
- Ναι, Avatr, Βόγια. Τώρα υπάρχει ένα αρκετά δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το Exeed Chery - αυτό είναι το Exlantix. Αλλά εξακολουθεί να είναι ένα premium τμήμα. Η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων είναι γενικά ακριβότερη από τα αυτοκίνητα με κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Έχουμε επίσης μη premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η λίστα είναι εξαιρετικά σύντομη. Το Evolute είναι δύο ή τρία μοντέλα. Το Muskovite 3e, η παραγωγή της οποίας, σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, ήταν γενικά κλειστή. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της παραγωγής Kaliningrad από το Amberavto, αλλά στη Μόσχα δεν εκπροσωπείται καθόλου.
- Ναι. Και όλοι περιμένουν το άτομο.
Πού να φορτώσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: υποδομές και συνήθειες
- Πείτε μου, σας παρακαλώ, πώς αξιολογείτε τις υπάρχουσες υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα - στη Μόσχα και τη χώρα;
- Αν μιλάμε για τη Μόσχα και άλλες μεγάλες πόλεις, ειδικά για εκατομμυριούχους, είναι ήδη αρκετά ανεπτυγμένη.
Στη Μόσχα, ο αριθμός των σταθμών έχει ήδη ξεπεράσει τους χίλιους - και αυτό σας επιτρέπει να φορτίσετε το αυτοκίνητο σχεδόν σε οποιαδήποτε περιοχή.
Δεν υπάρχουν σχεδόν ουρές για φόρτιση. Αλλά, όπως δείχνει η εμπειρία με τους πελάτες μας, οι περισσότεροι εξακολουθούν να προτιμούν να χρεώνουν στο σπίτι - σε ένα χώρο στάθμευσης ή σε ένα οικόπεδο κοντά σε μια εξοχική κατοικία. Αυτό είναι και πιο βολικό και πιο κερδοφόρο στην τιμή.
- Ναι, λοιπόν, ναι. Αν φανταστείτε ένα πορτρέτο του μέσου ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου - έχει εξοχική κατοικία, και υπάρχει μια πρίζα.
Όχι απαραίτητα, αλλά έχεις εν μέρει δίκιο. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο συχνά λαμβάνεται ως το δεύτερο ή ακόμα και το τρίτο αυτοκίνητο. Διότι τα ταξίδια δεν είναι πολύ βολικά - οι υποδομές έξω από μεγάλες πόλεις είναι ανεπαρκώς ανεπτυγμένα. Αν και, για παράδειγμα, στην πίστα προς την Αγία Πετρούπολη, η φόρτιση είναι ήδη εκεί, και λειτουργούν σταθερά. Αλλά στο σπίτι εξακολουθεί να είναι πιο βολικό να φορτίζεις στο σπίτι.
Όταν μια εφαρμογή είναι ένα όνειρο: το πρόβλημα μιας ενιαίας πλατφόρμας για σταθμούς φόρτισης
- Υπάρχει μία μόνο αίτηση σήμερα, όπου θα αντικατοπτρίζονταν όλοι οι σταθμοί φόρτισης;
Τώρα η Yandex κινείται ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση με την εφαρμογή Maps. Επιπλέον, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούν την εφαρμογή 2 Chargers - είναι γνωστή στον κύκλο της. Εκεί υπάρχουν σταθμοί προβολής από διαφορετικούς παρόχους, ορισμένοι από αυτούς μπορούν ακόμη και να πληρώσουν για τη χρέωση απευθείας στην εφαρμογή. Αλλά εξακολουθεί να είναι ένα ανόμοιο σύστημα.
Αυτό ήθελα να ρωτήσω. Κάπου το είδα αυτό μόνο στη Μόσχα περίπου 30 ιδιοκτήτες σταθμών φόρτισης - αντίστοιχα, τον ίδιο αριθμό αιτήσεων. Μέχρι στιγμής, δεν ήταν δυνατό να το φέρουμε αυτό σε ένα ενιαίο σύστημα;
- Κανείς δεν έχει καταφέρει ακόμα να συνδυάσει πλήρως όλα σε μία εφαρμογή. Αλλά η εργασία προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Κρατικά προγράμματα: ένα βασικό κίνητρο για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
— Πώς αξιολογείτε τα υπάρχοντα κρατικά προγράμματα για την υποστήριξη αγοραστών και ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων;
Φυσικά, αυτός είναι ένας από τους κινητήρες των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην πόλη. Εκτός από το γεγονός ότι είναι τεχνολογικές και έχουν υψηλότερα χαρακτηριστικά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπάρχουν και οφέλη. Για παράδειγμα, στη Μόσχα και την περιοχή δεν υπάρχει καθόλου φόρος μεταφορών. Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατά κανόνα, είναι πολύ ισχυρά - τώρα υπάρχουν μοντέλα έως και 3 χιλιάδες ίππους. Πρόσφατα, για παράδειγμα, ένα τέτοιο αυτοκίνητο εισήχθη στην Κίνα. Αν ο φόρος παρέμενε, θα ήταν πέρα από αυτό, και έτσι δεν ήταν - είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα. Αν και, φυσικά, αυτό δεν είναι σε όλες τις περιοχές, αλλά στη Μόσχα και την περιοχή - σίγουρα.
Υπάρχει ένα προσωρινό μέτρο στήριξης. Πέρυσι και τώρα, για παράδειγμα, υπάρχει ένα πρόγραμμα δωρεάν ταξιδιών σε δρόμους με διόδια σε ηλεκτρικά οχήματα - αρκεί για να αποκτήσετε έναν ειδικό αναμεταδότη. Και, κυρίως για τη Μόσχα, όπου υπάρχει πολύς χώρος στάθμευσης επί πληρωμή, ο χώρος στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθεί να είναι δωρεάν.
Και επίσης στο πλαίσιο του κρατικού προγράμματος προτιμησιακού δανεισμού κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρέχεται έκπτωση - 925 χιλιάδες ρούβλια.
- Ναι, αλλά αυτό ισχύει για αυτοκίνητα που πωλούνται επίσημα ή συναρμολογούνται από εμάς στη χώρα. Και οι πιο δημοφιλείς, όπως είπα, εξακολουθούν να είναι μάρκες που μεταφέρονται από την Κίνα.
- Αν και, πρέπει να πω, οι πωλήσεις του ίδιου Βόγια είναι πολύ καλές.
- Πολύ καλό. Επειδή το ίδιο το προϊόν είναι υψηλής ποιότητας και η γραμμή είναι premium. Τέτοια μοντέλα μπορούν πραγματικά να αντικαταστήσουν τα premium αυτοκίνητα για την πόλη - τόσο το Voyah όσο και το Avatr, το Zeekr, το Rizing και άλλα.
Γιατί να επιλέξετε ηλεκτρικά οχήματα: δυναμική, εξοικονόμηση, ελάχιστη συντήρηση
— Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης;
Φιλικό προς το περιβάλλον είναι ένα πλεονέκτημα υπό όρους. Η παραγωγή μπαταριών είναι αρκετά βρώμικη και ουγεωλογική διαδικασία. Αλλά το πλεονέκτημα είναι πρωτίστως τεχνικά χαρακτηριστικά.
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν δυναμική στο επίπεδο των supercars: πολλά μοντέλα επιταχύνουν στα 100 χλμ. / h σε 3 δευτερόλεπτα ή λιγότερο.
Στη διαδικασία της λειτουργίας, επίσης, πολλά πλεονεκτήματα. Δεν υπάρχει λάδι, δεν υπάρχουν κεριά, δεν υπάρχουν ζώνες - ουσιαστικά δεν υπάρχει τίποτα να αλλάξει. Η διάγνωση είναι απλή, η συντήρηση σχεδόν δεν απαιτείται και η ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ φθηνότερη από τη βενζίνη ή το ντίζελ. Εγώ, για παράδειγμα, χρεώνω στο τέλμα μου - νυχτερινό τιμολόγιο περίπου 5 ρούβλια ανά κιλοβάτ.
Υπάρχουν, φυσικά, πληρωμένοι σταθμοί φόρτισης με άμεσο ρεύμα, είναι τώρα η τιμή των 18-20 ρούβλια ανά κιλοβάτ, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από τα καύσιμα με παρόμοια χιλιόμετρα.
– Δηλαδή, τα πλεονεκτήματα - τα εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, η ευκολία συντήρησης και η εξοικονόμηση στο περιεχόμενο;
- Σωστά, αυτό είναι. Και θα προσθέσω περισσότερα: σε πολλές περιπτώσεις, οι ενημερώσεις λογισμικού συμβαίνουν απλά μέσω του Διαδικτύου.
Μειονεκτήματα ηλεκτρικών οχημάτων: φόρτιση, τροχαίο και υποδομές
- Και αν μιλήσουμε για τις ελλείψεις, τότε είναι ακόμα στην πρώτη θέση, μάλλον, ένα μικρό περιθώριο φυσικά;
Τώρα, για παράδειγμα, ένα από τα πιο δημοφιλή και το ταχύτερο μικρό λεωφορείο στον κόσμο είναι το Zekr 009. Διαθέτει δηλωμένο απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας 802 χλμ. στον κύκλο του CLTC, αλλά στην πραγματικότητα - περίπου 500 χιλιόμετρα το χειμώνα στις συνθήκες μας. Αυτό είναι ακόμη περισσότερο από αυτό των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων με παρόμοια χαρακτηριστικά σε μία δεξαμενή.
Από την άλλη πλευρά, είναι ένα πράγμα να γεμίσετε τη βενζίνη σε 3 λεπτά, και τουλάχιστον τουλάχιστον με γρήγορη φόρτιση.
- Απολύτως σωστό. Αλλά, κατά κανόνα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν αποφορτίζεται στο μηδέν και δεν φορτίζει μέχρι το 100%. Η κύρια γρήγορη διαδικασία έρχεται από 20 έως 80%. Αυτό είναι ένα πρότυπο παρόμοιο με την "ισοπεδωτή μπαταρίας" των τηλεφώνων - μην εκφορτώνετε λιγότερο από 20% και δεν χρεώνουν περισσότερο από το 80%. Αυτό σας επιτρέπει να διατηρήσετε τη χωρητικότητα της μπαταρίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα - 10 χρόνια συν ή μείον χωρίς σημαντική υποβάθμιση.
Εάν μετακινήσετε σε αυτό το εύρος, από 20 έως 80%, τότε η φόρτιση στους σταθμούς 150 kW διαρκεί περίπου 15-20 λεπτά. Η μπαταρία κατά μέσο όρο σε ένα premium ηλεκτρικό αυτοκίνητο - 90-100 kW, οπότε από 0 έως 100% θα είναι σε 40-50 λεπτά και από 20 έως 80 - αρκετά, μπορεί απλώς να πιει ένα φλιτζάνι καφέ.
Το πρόβλημα είναι ότι τέτοιοι σταθμοί δεν είναι σε όλες τις γραμμές, ειδικά αν πάτε κάπου μακριά.
- Και δεν δουλεύουν παντού.
- Σωστά, αυτό είναι. Τώρα η κατάσταση έχει βελτιωθεί, περίπου το 80% των σταθμών εργάζονται. Αλλά στην αρχή μπορεί να είναι δύσκολο: να βρείτε το σταθμό, να εγκαταστήσετε την απαραίτητη εφαρμογή, να καταλάβετε πώς να πληρώσετε. Αλλά στη συνέχεια, όταν όλα αυτά είναι κατακτημένα, δεν υπάρχουν προβλήματα - χρεώνουμε στα ίδια σημεία όπως με τα συνηθισμένα φορέματα.
Είναι κερδοφόρο να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Πώς εκτιμάτε το κόστος κατοχής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σύγκριση με ένα κανονικό αυτοκίνητο;
- Δεν είχα τέτοιους υπολογισμούς, αλλά ξέρω ότι βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες. Όλα εξαρτώνται από το αν είναι το επίσημο αυτοκίνητο ή το έφεραν. Η τιμή συνδέεται με το επιτόκιο, τις τελωνειακές πληρωμές, με την καινοτομία. Συνήθως τους πρώτους μήνες μετά την εμφάνιση της καινοτομίας, η τιμή είναι υψηλότερη, μετά πέφτει.
Εάν αγοράσετε όχι αμέσως, σε μια άνετη πορεία, τότε, με την πρώτη ματιά, η ιδιοκτησία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να είναι πιο κερδοφόρα.
- Δεν υπάρχει φόρος μεταφορών - αν και η χωρητικότητά τους είναι συχνά κάτω από 1000 ίππους και άνω.
- Δωρεάν χώρος στάθμευσης στην πόλη.
Πολλοί άνθρωποι αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για στάθμευση. Στη ζώνη των 480 ρουβλίων ανά ώρα είναι μια σημαντική εξοικονόμηση. Αν έρθετε στη δουλειά, θα εξοικονομήσετε 4 χιλιάδες την ημέρα. Και επίσης - καύσιμα, φόρος μεταφορών, που είναι συνήθως πολύ υψηλό.
Κινεζικό Premium αντί για τα τρία γερμανικά
- Αποδεικνύεται ότι τώρα ακόμη και να συγκρίνουμε ειδικά με το τίποτα - δεν υπάρχουν αυτοκίνητα μεγάλης premium κατηγορίας με το ICE στην επίσημη πώληση.
- Λοιπόν, έχουμε μια σουίτα - αυτός είναι ο Άουρους.
- Δεν θα το συγκρίνουμε με αυτό, η τιμή είναι πολύ ουρανοκατέβατη. Αλλά τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γίνει μια πραγματική εναλλακτική λύση για πολλούς: φθηνότερη από τη Mercedes σε παράλληλες εισαγωγές και διαστημική τεχνολογία.
Και όσον αφορά την ποιότητα του τερματισμού, επίσης. Στα premium κινεζικά μοντέλα, τα πάντα είναι ήδη στο επίπεδο, και μερικές φορές ακόμη υψηλότερα από τα δυτικά. Επιπλέον, όλα περιλαμβάνονται: και πανόραμα, και μασάζ και εξαερισμός - δεν χρειάζεται να πληρώσετε επιπλέον.
Καταψύκτη και απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας
«Όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλοι συζητούσαν πώς θα συμπεριφερθούν το χειμώνα. Έχουμε αδίστακτους από σοβαρούς παγετούς, αλλά εξακολουθεί να συμβαίνει. Είναι αλήθεια ότι στους -10-15°C, η αποθεματική δύναμη μειώνεται κατά 30%;
- Ναι, πραγματικά. Και ακόμη και σε μια plus θερμοκρασία από το δηλωμένο απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας, μπορείτε να πάρετε με ασφάλεια 30% - όλες οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε ιδανικές συνθήκες. Συμβαίνουν στη ζωή μόνο μία φορά το χρόνο.
Η κύρια εκφόρτιση εμφανίζεται σε χαμηλή θερμοκρασία και υψηλές ταχύτητες. Αν πάτε 200 χλμ/ώρα το χειμώνα, η μπαταρία θα δειπνήσει λίγο πριν τα μάτια σας. Αλλά αν χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητο στη συνήθη λειτουργία, με ταχύτητα πλεύσης 110-120 χλμ. / h - το αποθεματικό τροφοδοσίας θα παραμείνει 70% ακριβώς.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως τρόπος ζωής
- Η φιλοσοφία του οδηγού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ακόμα διαφορετική, αρχίζετε να οδηγείτε διαφορετικά: προσπαθείτε να μην αερίζετε απότομα, γιατί όταν διασκορπίζετε την μπαταρία, προσπαθείτε να χρησιμοποιείτε την ανάκτηση, παρακολουθείτε συνεχώς την εμβέλεια του περάσματος. Αυτή είναι μια διαφορετική προσέγγιση, συμφωνείτε;
Η φιλοσοφία είναι λίγο διαφορετική. Αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης περιορίζονται στις κάμερες κυκλοφορίας. Στην πόλη, είναι απίθανο να οδηγήσει κανείς 150 χλμ. / h - αν υπάρχει, τότε όχι για πολύ, όπως δείχνει η πρακτική.
Το κύριο πράγμα είναι να υπολογίσετε σωστά: η μέση ημερήσια χιλιομετρική απόσταση στη Μόσχα στους ιδιοκτήτες οποιουδήποτε αυτοκινήτου είναι περίπου 80 χιλιόμετρα. Ακόμα και όταν τρέχει 100 χιλιόμετρα την ημέρα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι αθόρυβα αρκετό για 4 ημέρες.
Εγχώρια χρέωση: Πιθανώς και βολική
Πόσο δύσκολο είναι να εγκαταστήσετε έναν φορτιστή στο σπίτι; Είναι πολύς δρόμος για να φορτίσεις την έξοδο.
Από τη συνηθισμένη υποδοχή 220 βολτ και 16 ampere - μέγιστο 3,5 kW σε ιδανικές συνθήκες. Για να υπολογίσουμε την ταχύτητα φόρτισης, διαιρούμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας (συνήθως 90-100 kWh) για να τροφοδοτήσουμε - παίρνουμε περισσότερες από 30 ώρες. Η φόρτιση είναι τόσο άβολη.
Ένας πλήρης σταθμός μπορεί να εγκατασταθεί στο σπίτι. Όλα εξαρτώνται από το πού ζείτε, τη χωρητικότητα που έχετε και από πού βρίσκεται ο χώρος στάθμευσης.
Για παράδειγμα, σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, απαγορεύεται πλέον η εγκατάσταση φόρτισης κάτω από το μείον του πρώτου επιπέδου, αλλά μείον το πρώτο - μπορείτε απλά να επικοινωνήσετε με την εταιρεία διαχείρισης.
Εάν έχετε ένα ιδιωτικό σπίτι, είναι πιο εύκολο εδώ - κανείς δεν θα σας περιορίσει να εγκαταστήσετε. Το κύριο πράγμα είναι να έχετε αρκετή ισχύ στο χώρο. Για παράδειγμα, ένας σταθμός 7 ή 11 kW είναι ήδη αρκετές φορές ταχύτερος από την πρίζα.
– Το κύριο πράγμα είναι ότι επιτρέπουν οι τεχνικές συνθήκες;
- Ναι. Όλα εξαρτώνται από την παρεχόμενη ηλεκτρική ενέργεια στο χωριό και συγκεκριμένα στο σπίτι.
Οι σταθμοί φόρτισης κάνουν ήδη εγχώριες εταιρείες;
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την επιλογή. Και στη Μόσχα υπάρχουν πολλοί όχι γρήγοροι, αλλά ελεύθεροι σταθμοί.
Αλλά φαίνεται να σχεδιάζονται να κοπούν. Παρεμπιπτόντως, είναι σαν τυρί που μας έχουν στοιχηματίσει, και μετά λένε, "Παιδιά, πλήρωσε."
- Σίγουρα.
Υβρίδια ως "χρυσό;": άνεση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εξοικονόμηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Τώρα, αν θυμηθούμε τα φετινά στατιστικά στοιχεία, η αγορά αυτοκινήτων στο σύνολό της μειώνεται και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Αλλά υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα υβρίδια.
- Ναι. Τα υβριδικά είναι απλώς, κατά τη γνώμη μου, η κατηγορία των αυτοκινήτων που θα συμπιέσει ένα μεγάλο ποσοστό τόσο του κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και των ηλεκτρικών τρένων. Περιλαμβάνουν όλα τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά χωρίς τους περιορισμούς τους - με εξαίρεση τα οφέλη, φυσικά, και τη στάθμευση, συμπεριλαμβανομένου - εδώ τα υβριδικά εξακολουθούν να εξισώνονται με το ICE. Αλλά σε πρακτική χρήση είναι πολύ βολικά: δεν είστε συνδεδεμένοι με το σταθμό φόρτισης, μπορείτε να οδηγήσετε χωρίς να φορτίσετε καθόλου.
Στη συνέχεια, το νόημα χάνεται. Το υβριδικό είναι το πιο ευεργετικό με την ορθολογική χρήση – όταν επαναφορτίζετε τακτικά την μπαταρία. Μοντέρνο, απ' όσο γνωρίζω, αρκεί για σχεδόν 200 χλμ.
- Σχεδόν 200, ναι. Πρέπει να καταλάβεις ότι δεν χρειάζεται να
κυνηγάς. Εάν δεν οδηγείτε και οδηγείτε σε αστικές λειτουργίες, το
αυτοκίνητο που φορτίζετε από τη γεννήτρια αρκετά γρήγορα. Αν πάτε κάπου
μακριά με υψηλές ταχύτητες στην πίστα διοδίων, τότε
Υπάρχουν χακαρίσματα ζωής.
Για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές υβρίδιο που έχουμε είναι το LiXiang. Οι πελάτες παραπονέθηκαν για πρώτη φορά: "Αφήστε, πρέπει να πάτε στην Αγία Πετρούπολη, και δεν είναι αρκετό για το Tver". Αλλά αν ενεργοποιήσετε αμέσως τη γεννήτρια όταν φεύγετε, τότε φτάσετε στην Αγία Πετρούπολη ήρεμα. Γενικά, υπάρχουν πλεονεκτήματα. Σκέφτομαι να αγοράσω ένα υβρίδιο.
- Αυτό είναι το μέλλον. Και πώς αξιολογείτε τις προοπτικές ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών στη Ρωσία για τα επόμενα 10 χρόνια;
- Είμαι βέβαιος ότι τα υβρίδια θα πάρουν ένα τεράστιο μερίδιο της αγοράς. Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η ηρεμία του ICE στην περιοχή του αποθέματος ισχύος. Το ίδιο LiXiang φέτος πηγαίνει επίσημα στη Ρωσία.
- Η Αουτρ είναι ήδη εδώ.
- Ναι, μέχρι στιγμής προμηθεύει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Είχαν όμως εξαιρετικές καινοτομίες - 06 και 07 μοντέλα, ήδη σε υβριδικές εκδόσεις. Η Zeekr αναμένεται να έχει premium Zeekr 9X, οι πωλήσεις στην Κίνα αρχίζουν αύριο. Το φθινόπωρο περιμένουμε, αν και αυτό είναι μια ανεπίσημη προσφορά.
- Ας τραβήξουμε μια γραμμή: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά, ειδικά τα υβριδικά, έχουν πολύ μεγάλες προοπτικές στη Ρωσία. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ιδανικό για την πόλη και τα εγγύς προάστια. Το υβρίδιο είναι μια καθολική λύση. Θα υπάρξουν περισσότερα οφέλη – οι πωλήσεις θα απογειώνονταν. Και το υβρίδιο είναι η εξοικονόμηση, και η εμβέλεια, και η ελευθερία.
- Σωστά, αυτό είναι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν, αλλά θα πάρουν μικρότερο μερίδιο. Αλλά τα υβριδικά θα παίρνουν την αγορά από το DHS όλο και πιο ενεργά.
Διευκρινίσεις
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα όχημα που οδηγείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό κινητήρα και φορτισμένο με εξωτερική πηγή ενέργειας.



Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου