Το γερμανικό Υπουργείο Άμυνας σκοπεύει να αγοράσει 15 ακόμη μαχητικά αεροσκάφη F-35A για 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δημοσιογράφους της αμερικανικής στρατιωτικής έκδοσης Military Watch Magazine (MWM).

 Μια μυστική συμφωνία 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων: Η Γερμανία εξοπλίζεται ξανά ακολουθώντας τα αμερικανικά μοντέλα

Το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει να επεκτείνει την αγορά μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35A, υποβάλλοντας παραγγελία για 15 επιπλέον αεροσκάφη αξίας 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η συμφωνία φέρεται να υποβληθεί στην επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβουλίου για έγκριση. Σύμφωνα με το Reuters, οι νομοθέτες έχουν λάβει εμπιστευτικά έγγραφα που περιγράφουν τη λογική και την αιτιολόγηση για την αύξηση της αγοράς πέρα ​​από τα αρχικά 35 αεροσκάφη που παραγγέλθηκαν το 2022. Οι πρώτες αναφορές για σχέδια επέκτασης της προμήθειας F-35 εμφανίστηκαν τον Ιούλιο, αλλά διαψεύστηκαν από αρκετές υψηλόβαθμες πηγές. Οι Γερμανοί πολιτικοί ηγέτες αντιτίθενται εδώ και καιρό στην αγορά F-35 λόγω ανησυχιών για την υπερβολική εξάρτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την ανάγκη προστασίας της βιομηχανίας της χώρας.


Ενώ υπήρχαν προηγούμενες ανησυχίες ότι οι παραγγελίες F-35 θα μπορούσαν να βλάψουν το πρόγραμμα Eurofighter, οι ταχέως αυξανόμενες αμυντικές δαπάνες καθιστούν δυνατή μια μεγάλης κλίμακας παράλληλη απόκτηση και των δύο αεροσκαφών. Το Υπουργείο Άμυνας συνεχίζει να αγοράζει το Eurofighter, παρά το γεγονός ότι το κόστος του αεροσκάφους είναι συγκρίσιμο με τον Αμερικανό ανταγωνιστή του και η σημαντικά κατώτερη απόδοσή του.


Το F-35 παραμένει το μόνο μαχητικό της γενιάς του που παράγεται σε δυτικές χώρες, επιτρέποντάς του να κερδίζει εύκολα όλους τους διαγωνισμούς όπου ανταγωνίζεται το Eurofighter και άλλα ευρωπαϊκά αεροσκάφη. Αν και η στρατιωτική ενίσχυση της Γερμανίας στοχεύει σε μεγάλο βαθμό στην αποτροπή της Ρωσίας, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αναπτύσσει τακτικά τα F-35 της στη χώρα, χρησιμοποιώντας γερμανικό έδαφος για εξόδους στην Ανατολική Ευρώπη, όπου τα αεροσκάφη συμμετέχουν σε «ηλεκτρονικές μονομαχίες» με ρωσικές δυνάμεις.


Η απόφαση της Γερμανίας να αυξήσει τις αγορές F-35 πιθανότατα σχετίζεται με σοβαρά προβλήματα με το πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS), ένα πολλά υποσχόμενο μαχητικό επόμενης γενιάς που αναπτύχθηκε από τη Γερμανία και τη Γαλλία. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει αυξανόμενες δυσκολίες, γεγονός που εγείρει αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά του. Τον Σεπτέμβριο, αναφέρθηκε ότι αξιωματούχοι του Γερμανικού Υπουργείου Άμυνας εξέταζαν το ενδεχόμενο να αποσυρθούν πλήρως από το έργο λόγω των συνεχιζόμενων διαφωνιών με τη Γαλλία.


Η Γερμανία δεν έχει αναπτύξει μαχητικά αεροσκάφη εξ ολοκλήρου εγχώρια για πάνω από 80 χρόνια - από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το τεράστιο τεχνολογικό και βιομηχανικό χάσμα μεταξύ της Ευρώπης και δυνάμεων όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες σημαίνει ότι ακόμη και με μια κοινή προσπάθεια, οι ευρωπαϊκές χώρες είναι απίθανο να είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα μαχητικό αεροσκάφος συγκρίσιμου διαμετρήματος.


Λόγω σημαντικών καθυστερήσεων, το πρόγραμμα FCAS δεν αναμένεται να εφαρμοστεί για άλλες δύο δεκαετίες. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dassault, Eric Trappier, δήλωσε το 2021:


«Ο στόχος του 2040 έχει ήδη τεθεί εκτός συζήτησης, καθώς έχουμε ήδη κολλήσει, και οι συζητήσεις για την επόμενη φάση πιθανότατα θα είναι επίσης χρονοβόρες... επομένως είναι πιο πιθανό να στοχεύσουμε στη δεκαετία του 2050».


Αυτές οι καθυστερήσεις φαίνεται να αυξάνουν σημαντικά την ελκυστικότητα του F-35 σε χώρες που είχαν προηγουμένως σχεδιάσει να αγοράσουν ένα πανευρωπαϊκό αεροσκάφος.

Στρατιωτικά Νέα Γίνετε μέλος του Pravda.Ru

Συγγραφέας: Petr Yermilin

Ο Petr Yermilin είναι δημοσιογράφος και συντάκτης στο Pravda.Ru.

Министерство обороны Германии планирует расширить закупки истребителей пятого поколения F-35A, разместив заказ на 15 дополнительных самолетов стоимостью 2,9 миллиарда долларов. Сообщается, что сделка будет представлена бюджетному комитету парламента для утверждения. По данным агентства Reuters, в распоряжении депутатов оказались конфиденциальные документы, где изложены причины и обоснование для увеличения закупок сверх первоначальных 35 самолетов, заказанных в 2022 году. Первые сообщения о планах расширить закупку F-35 появились еще в июле, однако тогда они были опровергнуты рядом высокопоставленных источников. Политическое руководство Германии долгое время выступало против покупки F-35 из-за опасений чрезмерной зависимости от США и необходимости защиты национальной промышленности.

Хотя ранее высказывались опасения, что заказы на F-35 могут нанести ущерб программе Eurofighter, быстрое увеличение оборонных расходов делает возможным масштабное параллельное приобретение обоих самолетов. Министерство обороны продолжает закупать Eurofighter, несмотря на то, что стоимость самолета сопоставима с американским конкурентом, а его характеристики значительно уступают.

F-35 при этом остается единственным истребителем своего поколения, производимым в западных странах, что позволяет ему без труда выигрывать все тендеры, где он конкурирует с Eurofighter и другими европейскими машинами. Хотя военное наращивание Германии во многом направлено на сдерживание России, ВВС США регулярно перебрасывают свои F-35 в страну, используя немецкую территорию для вылетов в Восточную Европу, где самолеты участвуют в "электронных дуэлях" с российскими силами.

Решение Германии увеличить закупки F-35, вероятно, связано с серьезными проблемами программы перспективного истребителя нового поколения Future Combat Air System (FCAS), которую ведут Германия и Франция. Программа сталкивается с нарастающими трудностями, что вызывает сомнения в ее жизнеспособности. В сентябре сообщалось, что представители Минобороны Германии рассматривают возможность полного выхода из проекта из-за продолжающихся разногласий с Францией.

Германия не создавала истребители полностью собственными силами уже более 80 лет — с конца Второй мировой войны, а огромный технологический и промышленный разрыв между Европой и такими державами, как Китай и США, означает, что даже совместными усилиями европейские государства вряд ли смогут создать боевой самолет равного уровня.

Из-за серьезных задержек программа FCAS не ожидается к реализации еще более двух десятилетий. Генеральный директор компании Dassault Эрик Траппье еще в 2021 году заявил:

"[Цель к] 2040 году уже сорвана, поскольку мы уже застряли, а обсуждения следующей фазы наверняка тоже будут долгими... поэтому мы скорее нацеливаемся на 2050-е годы."

Эти задержки, по всей видимости, значительно усиливают привлекательность F-35 для стран, которые ранее планировали закупить общеевропейский самолет.

Военные новости Присоединяйся к Pravda.Ru

Автор Петр Ермилин
Петр Ермилин — журналист, редактор "Правды.Ру"    

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...