Η Ευρώπη δεν είναι ακόμη σε θέση να αντιμετωπίσει υβριδικές επιθέσεις, φοβούνται οι ειδικοί

 Η Ευρώπη δεν είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει υβριδικές επιθέσεις όπως αυτές που έλαβαν χώρα σε όλη την Ευρώπη την προηγούμενη εβδομάδα και θα πρέπει να δοθούν περισσότερα μέσα στις αρμόδιες υπηρεσίες για να τα αντιμετωπίσουν σύντομα, λένε Εσθονοί εμπειρογνώμονες.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι εντοπισμοί μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια - όπως της Κοπεγχάγης, του Μονάχου και του Όσλο - έχουν καθηλώσει εκατοντάδες πτήσεις.

Την Κυριακή το πρωί, οι πτήσεις στο αεροδρόμιο Βίλνιους της Λιθουανίας διακόπηκαν προσωρινά μετά από αναφορές για δεκάδες μπαλόνια λαθρεμπόρων που πετούσαν σε κοντινή απόσταση. Μέχρι στιγμής φέτος, η αστυνομία έχει βρει 500 τέτοια μπαλόνια που χρησιμοποιούν οι λαθρέμποροι για να διακινούν τσιγάρα πάνω από τα σύνορα με τη Λευκορωσία. Παρόμοια περιστατικά έχουν αναφερθεί στη Λετονία και την Πολωνία.

Ο Tomas Jermalavicius, ερευνητής του Διεθνούς Κέντρου Άμυνας και Ασφάλειας (ICDS), δήλωσε ότι, ενώ αυτό είναι ένα χρόνιο πρόβλημα για τη Λιθουανία, οι πρόσφατες διαταραχές με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δείχνουν ότι η Ευρώπη στο σύνολό της δεν είναι έτοιμη για τέτοιες υβριδικές απειλές.

"Οι κυβερνήσεις μας, από την αρχή, απέτυχαν να εκπληρώσουν τις ευθύνες τους και να προβλέψουν αυτό το πρόβλημα. Ούτε αντιμετώπισαν τις οργανωτικές, νομικές και τεχνικές προκλήσεις που θέτει και δεν προετοιμάστηκαν γι' αυτό", δήλωσε ο Jermalavicius.

Πριν από δύο χρόνια, κατά τη διάρκεια ασκήσεων εφεδρείας στην αεροπορική βάση Ämari της Εσθονίας, ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος εμφανίστηκε στον ουρανό, η προέλευση του οποίου ήταν άγνωστη στους συμμετέχοντες.

Ο Andrus Padar, εμπειρογνώμονας στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Τηλεπισκόπησης, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν αρκετοί ειδικοί για την αντιμετώπιση τέτοιων απειλών.

Ο νόμος περί αερομεταφορών ορίζει ότι η Διοίκηση Μεταφορών είναι υπεύθυνη για τον τομέα, αλλά δεν διαθέτει προσωπικό για την αντιμετώπιση των απειλών. Η αστυνομία βρίσκεται στην ίδια κατάσταση.

"Ο νόμος περί αεροπορίας αναφέρει ότι στις γεωγραφικά περιορισμένες ζώνες απαγόρευσης πτήσεων που καθορίζονται από τη Διοίκηση Μεταφορών, η αστυνομία παρέχει υποστήριξη, αλλά η αστυνομία δεν διαθέτει ακόμη το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό όπως άλλες χώρες στη Δύση. Πρέπει να αρχίσουμε να ανακατανέμουμε τους πόρους", δήλωσε ο Padar.

Μια σκέψη είναι να επεκταθεί η εξουσία σε ένα ευρύτερο φάσμα οργανισμών.

"Εξετάζουμε επί του παρόντος αν οι πάροχοι βασικών υπηρεσιών, όπως οι διαχειριστές δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και οι διαχειριστές μεγάλων υποσταθμών, θα πρέπει επίσης να έχουν κάποια εξουσία στην άμυνα απέναντι σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη", δήλωσε ο Padar.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...