ένα νέο κινεζικό premium αυτοκίνητο με τιμή περίπου 5 εκατομμύρια ρούβλια·
ένα ιαπωνικό SUV με τιμή 12-13 εκατομμύρια ρούβλια.
Η σύγκριση δεν βασίζεται στις προδιαγραφές του κινητήρα ή στο σχεδιασμό, αλλά στις οικονομικές επιπτώσεις της αγοράς.
Σύγκριση χρηματικών απωλειών
Σε τρία χρόνια ιδιοκτησίας, ένα ιαπωνικό SUV χάνει περίπου το 15% της αξίας του, το οποίο σε χρηματικούς όρους ανέρχεται σε περίπου 2 εκατομμύρια ρούβλια. Ένα κινεζικό αυτοκίνητο χάνει περίπου το 30% κατά την ίδια περίοδο, αλλά επειδή η αρχική τιμή είναι χαμηλότερη, η τελική ζημία είναι 1,5 εκατομμύριο ρούβλια.
Αποδεικνύεται ότι η φθηνότερη επιλογή είναι τεχνικά πιο κερδοφόρα.
Δυνατότητα επένδυσης του υπολοίπου
Εάν έχετε 13 εκατομμύρια ρούβλια, μπορείτε να αγοράσετε ένα ιαπωνικό SUV. Ωστόσο, η αγορά ενός κινεζικού αυτοκινήτου για 5 εκατομμύρια αφήνει 8 εκατομμύρια ρούβλια, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν σε τραπεζική κατάθεση ή σε επενδυτικά οχήματα. Σε διάστημα τριών ετών, αυτό το ποσό αποφέρει περίπου 3,2 εκατομμύρια ρούβλια σε κέρδος. Λαμβάνοντας υπόψη τις χαμηλότερες αποσβέσεις, η διαφορά υπέρ της κινεζικής επιλογής τελικά υπερβαίνει τα 4 εκατομμύρια ρούβλια.
Βήμα προς βήμα συμβουλές
Προσδιορίστε το ποσό που μπορείτε να ξοδέψετε χωρίς δάνειο.
Υπολογίστε πόσα χρήματα είναι λογικό να ξοδέψετε για ένα αυτοκίνητο και πόσα για αποταμίευση.
Συγκρίνετε όχι μόνο τις αποσβέσεις αλλά και την πιθανή απόδοση της επένδυσης.
Αξιολογήστε το αυτοκίνητο ως έξοδο, όχι ως περιουσιακό στοιχείο.
Αποφύγετε να αγοράσετε ένα ακριβό αυτοκίνητο με πίστωση όταν βρίσκεστε στο όριο.
Λάθος → Συνέπεια → Εναλλακτική
Λάθος: αγορά ενός ακριβού αυτοκινήτου με πίστωση.
Συνέπεια: οικονομικό βάρος και μειωμένο βιοτικό επίπεδο.
Εναλλακτικό: αγορά ενός πιο προσιτού αυτοκινήτου και ταυτόχρονη επένδυση των αποταμιεύσεων.
Τι θα γινόταν αν...
Ακόμα και σε μια περίπτωση όπου ένα κινεζικό αυτοκίνητο χάνει την ποιότητα και την αξία του πιο γρήγορα, οι ζημίες που προκύπτουν αντισταθμίζονται από τους τόκους της επένδυσης. Έτσι, το χειρότερο σενάριο παραμένει οικονομικά δικαιολογημένο. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Επιλογή Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα
Κινέζικο αυτοκίνητο Χαμηλή τιμή, χαμηλότερες πραγματικές ζημίες, επενδυτική ευκαιρία Ασθενέστερη εικόνα, ποιοτικοί κίνδυνοι
Ιαπωνικό SUV Υψηλή ρευστότητα, κύρος, αξιοπιστία Παγωμένα κεφάλαια, σημαντικές ζημίες από μεταπώληση
Συχνές ερωτήσεις
Πώς να επιλέξετε μεταξύ ενός κινεζικού και ενός ιαπωνικού αυτοκινήτου;
Η απόφαση εξαρτάται όχι μόνο από την αξιοπιστία αλλά και από τη σημασία της διατήρησης του κεφαλαίου και τη δυνατότητα αύξησής του.
Πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός κινεζικού αυτοκινήτου;
Η συντήρηση είναι συνήθως φθηνότερη από αυτή των ιαπωνικών SUV, αλλά πολλά εξαρτώνται από τη συγκεκριμένη μάρκα και την περιοχή.
Τι είναι καλύτερο για μια οικογένεια: ένα ακριβό αυτοκίνητο ή ένα προσιτό με κάποια χρήματα σε απόθεμα;
Για τις περισσότερες οικογένειες, είναι πιο οικονομικό να επιλέξουν ένα προσιτό μοντέλο και να διαθέσουν κάποια κεφάλαια για αποταμιεύσεις ή σημαντικούς στόχους.
Μύθοι και Αλήθεια
Μύθος: Τα κινέζικα αυτοκίνητα πάντα χαλάνε γρήγορα. Αλήθεια: Τα σύγχρονα μοντέλα είναι πιστοποιημένα και επιδεικνύουν διάρκεια ζωής συγκρίσιμη με αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών μεσαίας κατηγορίας.
Μύθος: Ένα ακριβό αυτοκίνητο έχει πάντα καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.
Αλήθεια: Όταν εξετάζουμε το ποσό των δεσμευμένων χρημάτων και τους τόκους μιας κατάθεσης, μια φθηνότερη επιλογή συχνά αποδεικνύεται πιο οικονομική.
Μύθος: Το κύρος της μάρκας σημαίνει χαμηλότερες απώλειες.
Αλήθεια: Υψηλότερη ρευστότητα, αλλά το ποσό της επένδυσης είναι αρκετές φορές μεγαλύτερο και δεν δημιουργεί εισόδημα.
3 Ενδιαφέροντα Γεγονότα
Τα πρώτα κινεζικά αυτοκίνητα άρχισαν να εμφανίζονται μαζικά στη ρωσική αγορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Σήμερα, το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στη Ρωσία έχει ξεπεράσει το 40%, ξεπερνώντας τις ευρωπαϊκές μάρκες.
Στην Κίνα, οι premium μάρκες ανταγωνίζονται όχι μόνο τα SUV αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ιστορικό Πλαίσιο
Στη δεκαετία του 1990, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα έγιναν σύμβολο αξιοπιστίας και το όνειρο πολλών Ρώσων.
Στη δεκαετία του 2000, οι κορεατικές μάρκες έκαναν ένα κβαντικό άλμα από τα μοντέλα χαμηλού κόστους στη μαζική αγορά.
Στη δεκαετία του 2020, οι Κινέζοι κατασκευαστές υφίστανται μια παρόμοια μεταμόρφωση, κατακτώντας την αγορά μέσω της τιμής και των χαρακτηριστικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου