Σε σχετική ερώτηση του Documento, όπου τονίσαμε το σχέδιο του υποβάθμισης που ακολούθησε ο Κωστής Χατζηδάκης με τον Γρηγόρη Σκλήκα, κάναμε αναφορά και σε ένα πολύ σοβαρό στοιχείο, πως σχεδόν σε όλα τα καταστήματα τα ΕΛΤΑ πληρώνουν έως και τριπλάσιο ενοίκιο από την εμπορική αξία της περιοχής στην οποία εδρεύουν. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε αρχικά ότι «καταρχάς ο κ. Χατζηδάκης ούτε την πρώτη, ούτε την δεύτερη τετραετία με βάση τα υπουργεία στα οποία έχει περάσει είχε κάποια αρμοδιότητα, με εξαίρεση το διάστημα που ήταν υπουργός Οικονομικών και ήταν ο υπουργός που έχει την όποια ευρύτερη εποπτεία στο υπερταμείο. Αλλά ούτε βάση ΦΕΚ, ούτε βάση αρμοδιοτήτων είχε, ούτε έχει κάποια αρμοδιότητα με τα ΕΛΤΑ. Αυτά τα περί κρυφού σχεδίου, όχι μόνο του κ. Χατζηδάκη, αλλά οποιουδήποτε άλλου κυβερνητικού στελέχους είναι αποκυήματα φαντασίας, να το ξεκαθαρίσω για ακόμη μία φορά» και συμπλήρωσε ότι «τα ΕΛΤΑ έχουν δώσει απαντήσεις για όλα αυτά τα οποία ακούγονται. Μπορώ να σας πω κάποια στατιστικά στοιχεία. Καταρχάς η PWC στην οποία αναφερθήκατε και εσείς είχε ξεκινήσει ως σύμβουλος το 2018 στα ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν να έχουν μία σταθεροποίηση οικονομική το 2020, μέρος του πλάνου ανεκόπη από την πανδημία. Τα ΕΛΤΑ εισέπραξαν το 2020-2021 280 εκατομμύρια, πολύ σωστά. Δηλαδή, 100 εκατομμύρια μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και 180 εκατομμύρια για την καθολική υπηρεσία και από τα 280 που σας είπα, τα 135 χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη του κόστους του προγράμματος εθελούσιας εξόδου, περίπου 2.000 υπαλλήλων. Την εξόφληση οφειλών που είχαν τα ΕΛΤΑ σωρεύσει, από τα προηγούμενα χρόνια, που κάποιοι δεν πλήρωναν πριν, ΔΕΗ, δήμους, χρωστούσαν δηλαδή στο ευρύτερο δημόσιο, άρα ουσιαστικά στον Έλληνα φορολογούμενο. Γιατί όταν μπαίνουν μέσα οργανισμού και οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης δεν νομίζω ότι είναι καλό. Την υλοποίηση του μετασχηματισμού και την κάλυψη ζημιών από έκτακτα γεγονότα, όπως ο κόβιντ, κυβερνοεπίθεση που επηρέασε τον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας και την χρηματοδότηση κεφαλαίων κίνησης τα επόμενα χρόνια».
Επίσης, πρόσθεσε «άρα, που πήγαν αυτά τα λεφτά; Πήγαν σε χρέη προηγούμενων, σε εθελούσια έξοδο και σε ανάγκες οι οποίες δεν αμφισβητούνται. Τα περί PWC ήταν εκεί πριν έρθει η Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση του τόπου. Τώρα έχουν βελτιωθεί τα οικονομικά των ΕΛΤΑ? Βεβαίως και έχουν βελτιωθεί. Και γιατί είναι αναγκαία αυτή η εξυγίανση; Γιατί αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, γιατί άλλαξαν οι εποχές. Γιατί πλέον οι ίδιοι οι πολίτες στην Ελλάδα επιλέγουν κατά 90% τον ταχυδρόμο στο σπίτι, οι συνταξιούχοι κατά 92% και ενώ η υπηρεσία στο κατάστημα έχει αντιστοιχία στο 10% των εσόδων των ελληνικών ταχυδρομείων αυτό κοστίζει στα ελληνικά ταχυδρομεία το 42%. Τρεις είναι οι όροι το ξαναλέω. Κανένας πολίτης χωρίς εξυπηρέτηση στο σπίτι. Καμία περιοχή που θα κλείσει κατάστημα χωρίς εναλλακτική λύση και κανένας εργαζόμενος να μη χάσει τη δουλειά του».
Όλα αυτά τα λέει ο Παύλος Μαρινάκης ενώ εργαζόμενοι στον οργανισμό περιγράφουν στο Documento την κατάσταση ως «λεηλασία» και «πλιάτσικο» από υψηλόβαθμους υπαλλήλους σε συνεργασία με την εκάστοτε διοίκηση. «Τα ΕΛΤΑ δεν χρειάζονται κλείσιμο καταστημάτων, αλλά άμεσο διαχειριστικό έλεγχο και επέμβαση εισαγγελέα» επισημαίνουν χαρακτηριστικά άνθρωποι που μετρούν 30 χρόνια υπηρεσίας.
Ακόμη και για την εθελούσια έξοδο 2.000 υπαλλήλων στην οποία αναφέρθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το Documento αποδεικνύει ότι ήταν ένα φιάσκο. Ήταν η εποχή, το 2020, που η ελληνική κυβέρνηση διέθεσε περί τα 250-280 εκατ. ευρώ για τη δήθεν εξυγίανση των ΕΛΤΑ. Τα χρήματα προορίζονταν για την αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, τη μετάβαση στη νέα ηλεκτρονική εποχή και την αποχώρηση αρκετών εργαζομένων. Ωστόσο, όπως καταγγέλλεται στο Documento, η εθελουσία ήταν φωτογραφική «σε τέτοιο βαθμό που έλαβαν 95.000 ευρώ εφάπαξ διευθυντές και συνδικαλιστές που ούτως ή άλλως θα έβγαιναν στη σύνταξη σε δέκα μήνες και θα λάμβαναν κανονικά την καθορισμένη αποζημίωση των 15.000 ευρώ».
Το μεγάλο ερώτημα ωστόσο είναι τι συνέβη με τα περίπου 120 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι περίσσεψαν από την εθελουσία, από τη στιγμή μάλιστα που, όπως αναφέρουν στο Documento εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ, «δεν αγοράστηκε ούτε ένα λάστιχο για τα σαπάκια οχήματα του οργανισμού, ούτε ένα ποντίκι για τους αρχαίους υπολογιστές μας». Οι απαντήσεις του Μαξίμου πληθαίνουν τα ερωτήματα για το πάρτι που γινόταν στα ΕΛΤΑ, κάτι το έθεσαν ερωτήματα και δεκάδες γαλάζιοι βουλευτές και στην άτυπη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του κυβερνώντος κόμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου