Μετά από επιθεωρήσεις, οι αρχές δήλωσαν ότι «το δεξαμενόπλοιο παραβίαζε τους κανόνες επειδή μετέφερε μη εξουσιοδοτημένο φορτίο».
Δεν παρείχαν περισσότερες λεπτομέρειες.
Το πλοίο, το Talara, ταξίδευε από το Ατζμάν των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων προς τη Σιγκαπούρη όταν οι ιρανικές δυνάμεις το αναχαίτισαν, δήλωσε ένας αξιωματούχος της άμυνας των ΗΠΑ, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας για να συζητήσει θέματα πληροφοριών.
Ένα drone MQ-4C Triton του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ πετούσε πάνω από την περιοχή όπου βρισκόταν το Talara για ώρες την Παρασκευή παρατηρώντας την κατάσχεση, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πτήσης που αναλύθηκαν από το Associated Press.
Μια ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας, η Ambrey, περιέγραψε την επίθεση ως επίθεση που αφορούσε τρία μικρά σκάφη που πλησίαζαν το Talara.
Το κέντρο Ναυτιλιακών Εμπορικών Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου του βρετανικού στρατού αναγνώρισε ξεχωριστά το περιστατικό, λέγοντας ότι μια πιθανή «κρατική δραστηριότητα» ανάγκασε το Talara να στραφεί σε ιρανικά χωρικά ύδατα. Η Columbia Shipmanagement, με έδρα την Κύπρο, δήλωσε αργότερα σε ανακοίνωσή της ότι «έχασε την επαφή» με το δεξαμενόπλοιο, το οποίο μετέφερε πετρέλαιο εσωτερικής καύσης υψηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η εταιρεία «έχει ειδοποιήσει τις αρμόδιες αρχές και συνεργάζεται στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη — συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών ασφάλειας στη θάλασσα και του ιδιοκτήτη του σκάφους — για την αποκατάσταση της επαφής με το σκάφος», ανέφερε η εταιρεία. «Η ασφάλεια του πληρώματος παραμένει η κύρια προτεραιότητά μας».
Το Ναυτικό έχει κατηγορήσει το Ιράν για μια σειρά επιθέσεων με νάρκες σε πλοία που προκάλεσαν ζημιές σε δεξαμενόπλοια το 2019, καθώς και για μια θανατηφόρα επίθεση με drone σε ένα πετρελαιοφόρο που συνδέεται με το Ισραήλ και σκότωσε δύο μέλη του πληρώματος στην Ευρώπη το 2021.
Αυτές οι επιθέσεις ξεκίνησαν μετά την μονομερή αποχώρηση του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, κατά την πρώτη του θητεία, από την πυρηνική συμφωνία του Ιράν με τις παγκόσμιες δυνάμεις το 2015. Η τελευταία μεγάλη κατάσχεση έγινε όταν το Ιράν κατέλαβε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια τον Μάιο του 2022 και τα κράτησε μέχρι τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Αυτές οι επιθέσεις βρέθηκαν να καταλήγουν στις επιθέσεις των Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν και στοχεύουν πλοία κατά τη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, ο οποίος μείωσε δραστικά τη ναυτιλία στον κρίσιμο διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας.
Τα χρόνια εντάσεων μεταξύ Ιράν και Δύσης, σε συνδυασμό με την κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας, εξελίχθηκαν σε έναν 12ήμερο πόλεμο πλήρους κλίμακας τον Ιούνιο.
Το Ιράν απειλεί εδώ και καιρό να κλείσει το Στενό του Ορμούζ, το στενό στόμιο του Αραβικού Κόλπου από το οποίο διέρχεται το 20% όλου του εμπορίου πετρελαίου. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ περιπολεί εδώ και καιρό τη Μέση Ανατολή μέσω του 5ου Στόλου του με έδρα το Μπαχρέιν για να διατηρήσει τις πλωτές οδούς ανοιχτές.
Iran on Saturday confirmed its Revolutionary Guards seized a tanker carrying petrochemical cargo bound for Singapore in Gulf waters on Friday, Iranian media reported.
Following inspections, authorities said “the tanker was in violation for carrying unauthorized cargo.” They did not provide further details.
The ship, the Talara, had been traveling from Ajman, United Arab Emirates, onward to Singapore when Iranian forces intercepted it, a US defense official said, who spoke on condition of anonymity to discuss intelligence matters.
A US Navy MQ-4C Triton drone had been circling above the area where the Talara was for hours on Friday observing the seizure, flight-tracking data analyzed by The Associated Press showed.
A private security firm, Ambrey, described the assault as involving three small boats approaching the Talara.
The British military’s United Kingdom Maritime Trade Operations center separately acknowledged the incident, saying a possible “state activity” forced the Talara to turn into Iranian territorial waters. Cyprus-based Columbia Shipmanagement later said in a statement that it had “lost contact” with the tanker, which was carrying high sulfur gasoil.
The company has “notified the relevant authorities and is working closely with all relevant parties — including maritime security agencies and the vessel owner — to restore contact with the vessel,” the firm said. “The safety of the crew remains our foremost priority.”
The Navy has blamed Iran for a series of limpet mine attacks on vessels that damaged tankers in 2019, as well as for a fatal drone attack on an Israeli-linked oil tanker that killed two European crew members in 2021.
Those attacks began after US President Donald Trump in his first term in office unilaterally withdrew from Iran’s 2015 nuclear deal with world powers. The last major seizure came when Iran took two Greek tankers in May 2022 and held them until November of that year.
Those attacks found themselves subsumed by the Iranian-backed Houthis assaults targeting ships during the Israel-Hamas war in the Gaza Strip, which drastically reduced shipping in the crucial Red Sea corridor.
The years of tensions between Iran and the West, coupled with the situation in the Gaza Strip, exploded into a full-scale 12-day war in June.
Iran long has threatened to close off the Strait of Hormuz, the narrow mouth of the Arabian Gulf through which 20 percent of all oil traded passes. The US Navy has long patrolled the Mideast through its Bahrain-based 5th Fleet to keep the waterways open.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου