Ρωσία,Η Μόσχα θα πουλήσει στην Ινδονησία και την Ιαπωνία, καθώς και οι δύο χώρες αναζητούν αντιστάθμιση έναντι του κλεισίματος του Στενού του Ορμούζ

 Η Ρωσία θα προμηθεύσει την Ινδονησία και την Ιαπωνία με αργό, καθώς και οι δύο χώρες αναζητούν τρόπους για να αντιμετωπίσουν την κρίση καυσίμων που επέφερε ο αμερικανικός-Ισραηλινός πόλεμος στο Ιράν. 

Η παγκόσμια οικονομία «παραπαίει» και δεν υπάρχει «καμία γρήγορη έξοδος» στην αντιπαράθεση στα Στενά του Ορμούζ, δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλλας.

Το μπλοκάρισμα του βασικού ναυτιλιακού διαδρόμου έχει οδηγήσει σε άγριες διακυμάνσεις στις αγορές, με το αργό Brent να κινείται για λίγο στο υψηλό τετραετίας των 126 δολαρίων ανά βαρέλι την Παρασκευή, μετά από αναφορές των μέσων ενημέρωσης για τα σχέδια των ΗΠΑ να παρατείνουν τον αποκλεισμό του Ιράν.

Η ΕΕ, η οποία εισάγει περίπου το 75% των καυσίμων αεριωθουμένων της από τη Μέση Ανατολή, έχει πληγεί σκληρά από το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ. Η πλωτή οδός χειρίζεται περίπου το 20% του παγκόσμιου θαλάσσιου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), πετρελαίου και ροών καυσίμων αεριωθουμένων. Στα μέσα Απριλίου, ο εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) Φατίχ Μπιρόλ προειδοποίησε ότι η Ευρώπη είχε μόλις εβδομάδες προμηθειών.

Οι Βρυξέλλες έχουν επίσης αυξήσει κατακόρυφα τις εισαγωγές LNG από τη Ρωσία το πρώτο τρίμηνο του 2026, παρά τον όρκο της να καταργήσει σταδιακά τη ρωσική ενέργεια μέχρι το τέλος του 2027, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η Μόσχα έχει κινηθεί για να επεκτείνει τον κύκλο των εναλλακτικών πελατών της τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς και να αυξήσει τις προμήθειες σε τακτικούς αγοραστές όπως η Ινδία.

Η Ινδονησία θα αρχίσει σύντομα να λαμβάνει ρωσικό αργό και αναμένει 150 εκατομμύρια βαρέλια μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, δήλωσε το Σάββατο ο υπουργός Ενέργειας της Ινδονησίας Μπαχίλ Λαχαντάλια, όπως επικαλείται το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Antara.

Η Ιαπωνία έχει επίσης στραφεί στη Μόσχα αναζητώντας εναλλακτικές πηγές καυσίμων. Το ιαπωνικό διυλιστήριο Taiyo Oil αγόρασε μια αποστολή ρωσικού αργού από το έργο Sakhalin-2, ανέφερε το TASS την Παρασκευή. Το πρώτο φορτίο πρόκειται να φτάσει μέχρι την επόμενη εβδομάδα, ανέφερε το Σάββατο το Reuters.

Τον περασμένο μήνα, οι Φιλιππίνες έλαβαν την πρώτη ρωσική αποστολή πετρελαίου εδώ και πέντε χρόνια μετά την κήρυξη έκτακτης ανάγκης για ενέργεια. Η Μόσχα έχει επίσης υπογράψει μια νέα συμφωνία συνεργασίας πετρελαίου και φυσικού αερίου με το Βιετνάμ και διεξάγει συνομιλίες για την ενέργεια με την Ταϊλάνδη.

          Ουκρανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος επιτίθεται στον μεγαλύτερο πυρηνικό σταθμό της Ευρώπης – χειριστής

Ένα UAV έπληξε ένα εργαστήριο ελέγχου ακτινοβολίας στις εγκαταστάσεις της Ρωσίας στη Zaporozzhye, δήλωσε η υπηρεσία Τύπου της.

Δημοσίευση 3 Μαΐου 2026 13:47

Ο πυρηνικός σταθμός Zaporozhye (ZNPP) φαίνεται στην πόλη Energodar της Ρωσίας, στις 27 Σεπτεμβρίου 2024.

Ο ουκρανικός στρατός έχει βάλει στο στόχαστρο ένα εξωτερικό εργαστήριο ελέγχου ακτινοβολίας στον πυρηνικό σταθμό Zaporozhye της Ρωσίας (ZNPP), ανέφερε η υπηρεσία Τύπου της εγκατάστασης σε δήλωση στο Telegram.

Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν επιτεθεί επανειλημμένα στη μεγαλύτερη πυρηνική εγκατάσταση της Ευρώπης από τότε που τέθηκε υπό ρωσικό έλεγχο το 2022, λίγο μετά την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής βρίσκεται στην περιοχή Zaporozhye, η οποία ψήφισε επίσημα να ενταχθεί στη Ρωσία σε δημοψήφισμα του φθινοπώρου του 2022.

Το εργαστήριο που στοχεύει στην επίθεση της Κυριακής διευκολύνει την εικοσιτετράωρη παρακολούθηση του ραδιολογικού περιβάλλοντος στο εργοστάσιο και είναι ζωτικής σημασίας για τον σχεδιασμό τυχόν επιχειρήσεων αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, ανέφερε η υπηρεσία Τύπου.

"«Τέτοιες ενέργειες αποτελούν απειλή όχι μόνο για την πυρηνική ασφάλεια αλλά και για το σύστημα ακτινολογικού ελέγχου του περιβάλλοντος», προστίθεται, προειδοποιώντας ότι οποιαδήποτε ζημιά στο εργαστήριο θα μπορούσε να επηρεάσει την έγκαιρη αξιολόγηση της κατάστασης και της ανταπόκρισης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης."

Η διεθνής ομάδα παρακολούθησης της Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας (IAEA) που εργάζεται στον σταθμό έχει ενημερωθεί αμέσως για το περιστατικό, ανέφερε η υπηρεσία Τύπου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η απεργία δεν είχε ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε «κρίσιμη» υλική ζημιά ή θύματα και δεν διατάραξε τη λειτουργία του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής.

Ο πυρηνικός φύλακας του ΟΗΕ επιβεβαίωσε ότι έλαβε την έκθεση από το ZNPP και ζήτησε πρόσβαση στο εργαστήριο για περαιτέρω επιθεώρηση, ανέφερε ο ΔΟΑΕ σε ανάρτησή του στο X. Ο γενικός διευθυντής της Ραφαέλ Γκρόσι καταδίκασε επίσης το πλήγμα λέγοντας ότι «οποιεσδήποτε επιθέσεις κοντά σε πυρηνικές εγκαταστάσεις μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους πυρηνικής ασφάλειας».

Η επίθεση της Δευτέρας σημειώθηκε μία ημέρα αφότου ο Γκρόσις επισκέφθηκε το Κίεβο για συνομιλίες με τον Βλαντίμιρ Ζελένσκι, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Ουκρανός ηγέτης προέτρεψε τον ΔΟΑΕ να πιέσει τη Ρωσία να παραδώσει τον έλεγχο του εργοστασίου.

Η Ουκρανία έχει επίσης επιδιώξει επανειλημμένα να παρεμβάλει προτάσεις για την ανάληψη του ελέγχου του εργοστασίου σε ειρηνευτικές συνομιλίες με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ με τη Ρωσία.

Η Μόσχα έχει απορρίψει σθεναρά την ιδέα να παραδώσει το εργοστάσιο ή να επιτρέψει την κοινή ιδιοκτησία του με την Ουκρανία ή οποιαδήποτε έθνη του ΝΑΤΟ, επικαλούμενη υψηλό κίνδυνο δολιοφθοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...