(upd 19) Δεν υπάρχει
ουδεμία αμφιβολία… ότι η Ρωσική προέλαση στην Ανατολική Ουκρανία είναι
συγκλονιστική… προκαλώντας ποτάμια αίματος στην αποδυναμωμένη και
καταρρέουσα Ουκρανική άμυνα.
Να ληφθεί υπόψη ότι οι ρωσικές δυνάμεις προελαύνουν σε 11 σημεία του μετώπου και πλέον έφθασαν στις δύο τελευταίες πόλεις του Donbass το Slovyansk και το Kramatorsk.
Από βόριεια από το Sumy, έως το Kharkiv, το Kupyansk, την πόλη Lyman έως δυτικά του Pokrovsk και την Zaporizhia ο Ρωσικός στρατός αποδεκατίζει τους Ουκρανούς...
Κόντρα στην προπαγάνδα των drones και στα ψέματα των δυτικών μέσων ενημέρωσης… η αλήθεια είναι ότι ο Ρωσικός στρατός δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα την προέλαση… η κατάσταση στον Ουκρανικό στρατό είναι δραματική.
Μάλιστα σπεύδουν να εκκενώνουν και το Chernihiv.
Εν τω μεταξύ οι ΗΠΑ απαίτησαν νέες παραχωρήσεις από Ρωσία προκαλώντας την δυσαρέσκεια της Ρωσίας… ενώ ο Trump δηλώνει απογοητευμένος από το ΝΑΤΟ.
Η Ρωσία έχει πάρει μια απόφαση το Ουκρανικό θα το τελειώσει με τα όπλα όχι την διπλωματία και το τέλος της Ουκρανίας πλησιάζει με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι πολλοί πιστεύουν.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Alexander Lukashenko προειδοποιούσε τον Volodymyr Zelensky, ότι εάν η χώρα του εισέλθει στον πόλεμο, θα αλλάξει η φύση της σύγκρουσης.
Ηχηρό μήνυμα Lukashenko σε Zelensky: «Αν η Λευκορωσία συρθεί στη σύγκρουση, ο πόλεμος θα αλλάξει χαρακτήρα»
Ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Alexander Lukashenko αποκάλυψε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους του Ουκρανού ομολόγου του Volodymyr Zelensky, στέλνοντας παράλληλα ένα σαφές μήνυμα προς το Κίεβο σχετικά με το ενδεχόμενο εμπλοκής της Λευκορωσίας στον πόλεμο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Lukashenko, μετέφερε στους απεσταλμένους του Zelensky ότι, αν η ουκρανική πλευρά θεωρεί πως μπορεί να παρασύρει τη Λευκορωσία σε άμεση σύγκρουση, τότε θα πρέπει να γνωρίζει πως η φύση του πολέμου θα αλλάξει άμεσα και ριζικά.
Όπως τόνισε, σε μια τέτοια περίπτωση «ο πόλεμος θα είναι εντελώς διαφορετικός», προειδοποιώντας ουσιαστικά ότι η εμπλοκή του Minsk θα άνοιγε ένα νέο και πιο επικίνδυνο κεφάλαιο στη σύγκρουση.
Ο Λευκορώσος πρόεδρος ανέφερε επίσης ότι το Minsk έλαβε απάντηση από το Κίεβο και υποστήριξε πως η ουκρανική πλευρά κατανοεί τη θέση της Λευκορωσίας.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται λίγες ημέρες μετά την απαίτηση του Volodymyr Zelensky προς τον Lukashenko να αποσύρει, εντός μίας εβδομάδας, εξοπλισμό που φέρεται να βρίσκεται στα σύνορα με την Ουκρανία και να συμβάλλει στη διόρθωση ρωσικών πληγμάτων.
Ωστόσο, ακολούθησε μια πιο ήπια τοποθέτηση από εκπρόσωπο του Κιέβου, ο οποίος δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν διαπιστώνεται άμεση απειλή από τη Λευκορωσία.
Ο Rubio μιλά για ειρήνη και τερματισμό του πολέμου ενώ οι ΗΠΑ συνεχίζουν να εξοπλίζουν την Ουκρανία
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Marco Rubio δήλωσε από το Μπαχρέιν ότι η κυβέρνηση του Donald Trump είναι έτοιμη να διαδραματίσει «οποιονδήποτε εποικοδομητικό ρόλο» για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.
Ωστόσο, η τοποθέτησή του δύσκολα μπορεί να εκληφθεί ως ειλικρινής ειρηνευτική πρωτοβουλία, τη στιγμή που η Ουάσιγκτον εξακολουθεί να στηρίζει στρατιωτικά το Κίεβο και να κρατά ενεργό τον μηχανισμό εξοπλισμού της Ουκρανίας.
Ο Rubio επιχείρησε να παρουσιάσει τις ΗΠΑ ως δύναμη διαμεσολάβησης, λέγοντας πως η αμερικανική πλευρά είναι έτοιμη να βοηθήσει στην προσέγγιση των δύο πλευρών και στον τερματισμό του πολέμου.
Όμως αυτή η ρητορική συγκρούεται με την ίδια την αμερικανική πολιτική.
Παρά τις κατά καιρούς αναφορές της κυβέρνησης Trump σε «διαπραγμάτευση» και «πολιτική λύση», οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν σταματήσει τη στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία.
Αντιθέτως, συνεχίζουν να παραδίδουν ήδη εγκεκριμένη βοήθεια, ενώ μέσα στον Ιούνιο ο ίδιος ο Rubio είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο εξελίξεων γύρω από νέο πακέτο στρατιωτικής ενίσχυσης ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό είναι και το βασικό πρόβλημα της αμερικανικής στάσης: από τη μία η Ουάσιγκτον εμφανίζεται ως δύναμη που θέλει να «τερματίσει τον πόλεμο», από την άλλη συνεχίζει να τροφοδοτεί μία από τις δύο πλευρές με όπλα, χρήματα και πολιτική κάλυψη.
Υπό αυτές τις συνθήκες, οι δηλώσεις Rubio μοιάζουν περισσότερο με διπλωματικό προσωπείο παρά με πραγματική προσπάθεια ειρήνευσης.
Lavrov (ΥΠΕΞ): H Ρωσία απορρίπτει «νέες παραχωρήσεις» στο θέμα της Ουκρανίας… επιμένει στις συμφωνίες της Αλάσκας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής απηύθυναν νέα απαίτηση προς τη Ρωσία να κάνει περαιτέρω παραχωρήσεις όσον αφορά την Ουκρανία ανακοίνωσε ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών Lavrov.
Ο Lavrov τόνισε ότι οι συμφωνίες που επιτεύχθηκαν με τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Αλάσκα πριν από περίπου ένα χρόνο αποτελούσαν ήδη έναν συμβιβασμό.
«Και τώρα μας λένε: «Ακούστε, δεν λειτουργεί ακόμα, ας υποχωρήσουμε σε κάτι ξανά…
Δεν υποχωρήσαμε σε τίποτα εκεί.
Απλώς συμφωνήσαμε για το πώς να τερματίσουμε τις μάχες και να αρχίσουμε να επιλύουμε όλα τα υπόλοιπα ζητήματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων», σημείωσε ο Lavrov.
Ο επικεφαλής του ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών υπενθύμισε επίσης ότι πριν από τη ρωσοαμερικανική σύνοδο κορυφής στην Αλάσκα, δόθηκαν στην Ρωσία «συγκεκριμένες προτάσεις», οι οποίες έγιναν δεκτές από τον Ρώσο πρόεδρο Putin.
Medvedev (Ρωσία): Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι η Ρωσία θα πετύχει όλους τους πολεμικούς στόχους στο πεδίο της μάχης
Ο Αντιπρόεδρος του Ρωσικού Συμβουλίου Ασφαλείας, Medvedev, επανέλαβε στις 24 Ιουνίου την εμπιστοσύνη του στην ικανότητα των ρωσικών δυνάμεων να επιτύχουν όλους τους πολεμικούς στόχους της Ρωσίας στο πεδίο της μάχης, απέρριψε τη νομιμότητα του Zelensky ως προέδρου της Ουκρανίας και απέρριψε τον άμεσο διάλογο με την Ουκρανία για τον τερματισμό του πολέμου.
Ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών, Lavrov, δήλωσε στις 24 Ιουνίου ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να ακούσει τους διαπραγματευτές των ΗΠΑ κατά την επόμενη επίσκεψή τους στη Ρωσία, αλλά σημείωσε ότι η Ρωσία δεν θα δεχτεί το πάγωμα της τρέχουσας πρώτης γραμμής ως προϋπόθεση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για την Ουκρανία.
Ο Ρώσος Υφυπουργός Εξωτερικών, ισχυρίστηκε στις 24 Ιουνίου ότι η Ρωσία παραμένει προσηλωμένη στα σχέδια ειρηνευτικής διευθέτησης που φέρεται να συμφώνησαν οι ΗΠΑ και η Ρωσία κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής της Αλάσκας τον Αύγουστο του 2025 και ότι το Κρεμλίνο δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως διαπραγματευτή.
Ρώσοι αξιωματούχοι ισχυρίζονται συστηματικά ότι οι ΗΠΑ και η Ρωσία κατέληξαν σε συμφωνία μετά τις συναντήσεις ΗΠΑ-Ρωσίας στην Αλάσκα τον Αύγουστο του 2025.
Trump: Οι ΗΠΑ είναι απογοητευμένες από τους περισσότερους συμμάχους του ΝΑΤΟ
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Trump, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Rutte, δήλωσε την απογοήτευσή του για τους περισσότερους συμμάχους του στη συμμαχία.
«Ήμασταν απογοητευμένοι με τη Βρετανία, ήμασταν απογοητευμένοι με τη Γερμανία και τη Γαλλία, ήμασταν απογοητευμένοι με τις περισσότερες από αυτές.
Η Ισπανία είναι ένας πραγματικός εφιάλτης», είπε o Trump.
Ο Πρόεδρος Trump πρόσθεσε ότι το ΝΑΤΟ είχε απογοητεύσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και ότι υπό διαφορετική ηγεσία της συμμαχίας τέτοια επαφή δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.
Τον Απρίλιο, ο Trump δήλωσε ότι σκέφτεται σοβαρά να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ.
Ο υπουργός Εξωτερικών Rubio, από την πλευρά του, σημείωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να επανεξετάσουν τη σημασία της συμμαχίας μετά την επίλυση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.
Στα τέλη Μαρτίου 2026, ο Trump δήλωσε ότι θα θυμάται την άρνηση του Παρισιού να επιτρέψει τον εναέριο χώρο του για αποστολές όπλων στο Ισραήλ.
Το γραφείο του Γάλλου προέδρου Macron εξέφρασε έκπληξη για τα σχόλιά του και σημείωσε ότι η θέση της χώρας δεν είχε αλλάξει.
Η Ισπανία είχε προηγουμένως κλείσει τον εναέριο χώρο της σε αεροσκάφη που συμμετείχαν στην επιχείρηση των ΗΠΑ και του Ισραήλ
Ο Καγκελάριος Merz αρνείται να παραιτηθεί, παρ΄ ότι η αποδοχή του έπεσε στο 16% - AfD: Είναι η ντροπή της Γερμανίας
Ο Γερμανός καγκελάριος Merz ουσιαστικά απέρριψε το αίτημα της αντιπολίτευσης να ακολουθήσει το παράδειγμα του Βρετανού πρωθυπουργού Starmer και να παραιτηθεί εν μέσω ρεκόρ χαμηλής δημοτικότητας μεταξύ των Γερμανών ψηφοφόρων.
Ο Leif-Erik Holm, βουλευτής του δεξιού κόμματος της αντιπολίτευσης Alternative for Germany (AfD), υπενθύμισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Merz στην Bundestag ότι το ποσοστό αποδοχής του καγκελαρίου μεταξύ των πολιτών είχε μειωθεί στο «χαμηλό ρεκόρ του 16%».
Στη συνέχεια, ανέφερε το παράδειγμα του Starmer, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε την παραίτησή του λόγω της πτώσης του ποσοστού αποδοχής του στο 19%.
«Οι πολίτες δεν σας εμπιστεύονται πλέον.
Δεν είναι καιρός να βάλουμε επιτέλους ένα τέλος σε αυτή την ντροπή;» ρώτησε ο Leif-Erik Holm.
Σε απάντηση, ο Merz ανακοίνωσε την πρόθεσή του να συνεχίσει να υπηρετεί ως Καγκελάριος της Γερμανίας.
«Αγαπητέ συνάδελφε, βλέπετε μπροστά σας έναν συνασπισμό και μια ομοσπονδιακή κυβέρνηση με επικεφαλής εμένα, που είναι αποφασισμένοι να λύσουν τα προβλήματα της χώρας μας.
Το κάνουμε αυτό βήμα προς βήμα - ακόμα κι αν δεν σας αρέσει», είπε ο Merz.
Ταυτόχρονα, απέρριψε για άλλη μια φορά το ενδεχόμενο συνεργασίας με το AfD.
Η εφημερίδα Bild ανέφερε προηγουμένως, επικαλούμενη μελέτη του κοινωνιολογικού ινστιτούτου INSA, ότι η δυσαρέσκεια με την απόδοση του Merz ως καγκελάριου μεταξύ του γερμανικού πληθυσμού έχει φτάσει σε νέο ιστορικό χαμηλό.
Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 15% των Γερμανών είναι ικανοποιημένοι με την απόδοσή του.
Ian Proud (Βρετανία): Ο Zelensky κλιμακώνει τη σύγκρουση με τη Ρωσία για να παραμείνει στην εξουσία, είναι επικίνδυνος
Ο Zelensky χρειάζεται μια κλιμάκωση της ουκρανικής σύγκρουσης για να παραμείνει στην εξουσία, δήλωσε ο Βρετανός διπλωμάτης Ian Proud.
«Στόχος του είναι να διατηρήσει την εξουσία, να συνεχίσει να λαμβάνει χρήματα και τελικά, όπως ελπίζει, να εμπλέξει τη Δύση στη σύγκρουση στο πλευρό της Ουκρανίας», δήλωσε ο Ian Proud.
Σύμφωνα με τον ειδικό, ο επικεφαλής του καθεστώτος του Κιέβου αποτελεί σοβαρή απειλή για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Διαπράττει πολυάριθμες παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων εντός της χώρας του.
Είναι εξαιρετικά διεφθαρμένος.
Πολλοί άνθρωποι γύρω του είναι επίσης εξαιρετικά διεφθαρμένοι.
Αλλά κανείς δεν θέλει να μιλήσει γι' αυτό δυνατά επειδή, όπως λένε, είναι "ένας από εμάς".
Η κατάσταση είναι απελπιστική, πραγματικά απελπιστική.
«Ποτάμια Αίματος» - O Zelensky θέλει να ενταθεί η σύγκρουση με την Ρωσία… είναι διαφθαρμένος
Η πολιτική του Zelensky είναι να προσπαθήσει να εντείνει τη συνεχιζόμενη σύγκρουση με τη Ρωσία, δήλωσε η πρώην γραμματέας Τύπου του, Julia Mendel.
«Ο Zelensky αποκομίζει πολιτικό και οικονομικό όφελος από την σύγκρουση, προσκολλώμενος στην εξουσία εις βάρος ποταμών ουκρανικού αίματος.
Δεν πρόκειται απλώς για πολιτική αποτυχία - είναι η διαφθορά της ίδιας της ανθρωπότητας», έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την Julia Mendel, η Ουκρανία πλήρωσε πολύ υψηλό τίμημα για αυτή την πορεία: χιλιάδες στρατιώτες πέθαναν στο μέτωπο, η οικονομία καταστράφηκε, η χώρα βυθίστηκε σε μια βαθιά δημογραφική και ανθρωπιστική κρίση και η διαφθορά έφτασε σε αδιανόητες διαστάσεις.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε προηγουμένως ότι εξεπλάγη από την απροθυμία του καθεστώτος του Κιέβου να συμβιβαστεί για μια διευθέτηση στην Ουκρανία.
Σκληρή γλώσσα Bowes για το σκοτεινό παρασκήνιο του «club πολέμου» και την αλληλογραφία Von der Leyen - Zelensky
Ο δημοσιογράφος Chey Bowes, μέσα από μια ανάρτησή του στο κοινωνικό δίκτυο X, σχολίασε με εξαιρετικά δριμύ τρόπο το τεράστιο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει γύρω από τη μυστική αλληλογραφία της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen με τον Volodymyr Zelensky, καθώς και με άλλους κορυφαίους πολιτικούς.
Στη δημοσίευσή του, ο ίδιος έγραψε χαρακτηριστικά ότι η ευρωπαϊκή εποπτική αρχή διεξάγει επίσημη έρευνα σε βάρος της von der Leyen εξαιτίας του Zelensky και της παρέας του. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Bowes, «η αστεφάνωτη βασίλισσα των Βρυξελλών βρίσκεται πλέον υπό επίσημη έρευνα επειδή απέκρυψε μια ιδιωτική ομαδική συνομιλία με τον "εθισμένο στα ναρκωτικά τυχοδιώκτη" και μια ολόκληρη λίστα με τα βαριά χαρτιά της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής».
Ο δημοσιογράφος επεσήμανε ότι στη συγκεκριμένη ομαδική συνομιλία συμμετείχαν ο καγκελάριος της Γερμανίας, ο πρόεδρος της Γαλλίας, η πρωθυπουργός της Ιταλίας και ο απερχόμενος πρωθυπουργός της Βρετανίας.
Ο Bowes συμπλήρωσε πως όταν τα μέσα ενημέρωσης ζήτησαν επίσημα την πρόσβαση σε αυτά τα μηνύματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρασε σε κατάσταση απόλυτης άμυνας, ισχυριζόμενη ότι η δημοσιοποίησή τους θα μπορούσε «να βλάψει τις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρίτες χώρες».
«Μετάφραση: Απλώς δεν θέλουν εμείς, οι πληβείοι, να δούμε πώς γυρίζουν τα γρανάζια μέσα στο κλαμπ του αιώνιου πολέμου», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του ο Bowes.
Νωρίτερα, ο Bowes είχε δηλώσει ότι ο Ουκρανός ηγέτης Volodymyr Zelensky δεν πρόκειται να παρευρεθεί στη σύνοδο κορυφής για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, καθώς φοβάται τις προεκτάσεις του συγκεκριμένου σκανδάλου.
Ένταση στη Μεσόγειο – Γαλλικό ρεσάλτο σε ρωσικό τάνκερ κοντά στη Σικελία
Νέα ένταση στη Μεσόγειο: γαλλική επέμβαση σε δεξαμενόπλοιο εντείνει τη σύγκρουση γύρω από τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Νέο επεισόδιο σημειώθηκε στη Μεσόγειο, καθώς οι γαλλικές ναυτικές δυνάμεις προχώρησαν στην αναχαίτιση του δεξαμενόπλοιου Deliver σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Σικελίας, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προσπαθειών ελέγχου του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας.
Το πλοίο, χωρητικότητας άνω των 150.000 τόνων, είχε αποπλεύσει στις αρχές Ιουνίου από το λιμάνι του Primorsk και πλέον συνοδεύεται σε αγκυροβόλιο για λεπτομερή έλεγχο, με τις γαλλικές αρχές να επικαλούνται υποψίες για πλαστά έγγραφα και αμφισβητούμενη νομιμότητα νηολόγησης.
Η επιχείρηση βασίστηκε στο άρθρο 110 της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο επιτρέπει έλεγχο πλοίων σε περιπτώσεις αμφιβολίας για την αυθεντικότητα των εγγράφων τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές, τέτοιου είδους παρεμβάσεις εγκυμονούν σοβαρούς νομικούς και οικονομικούς κινδύνους, καθώς η Γαλλία δεν διαθέτει σαφές νομικό πλαίσιο για την πλήρη κατάσχεση πλοίων σε διεθνή ύδατα.
Πόλεμο πανικού 1.500 χλμ. βαθιά στη Ρωσία εξαπέλυσε η Ουκρανία - Στις φλόγες η βιομηχανική ζώνη στην Ufa
Μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας επιτέθηκαν στην πόλη Ufa, η οποία βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 1500 χιλιομέτρων από τη μεθοριακή γραμμή.
Την είδηση έκανε γνωστή ο επικεφαλής της Δημοκρατίας του Baskortostan Radiy Khabirov, μέσα από το επίσημο κανάλι του στην πλατφόρμα Telegram.
«Σημειώθηκε άλλη μια επίθεση με drones στην Ufa, η οποία αποκρούστηκε από τις δυνάμεις του Υπουργείου Άμυνας και την υπηρεσία ασφαλείας των επιχειρήσεων», έγραψε ο Khabirov.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από την επίθεση δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Τα συντρίμμια των drones κατέπεσαν στη βιομηχανική ζώνη της πόλης, ωστόσο οι τεχνολογικές διαδικασίες των εργοστασίων δεν διακόπηκαν.
Στο σημείο του συμβάντος επιχειρούν ειδικά κλιμάκια και εμπειρογνώμονες.
Το συγκεκριμένο κτύπημα στην Ufa δεν αποτελεί απλώς μια στρατιωτική επιχείρηση, αλλά ένα ισχυρό ψυχολογικό και στρατηγικό μήνυμα της Ουκρανίας προς τη Μόσχα.
Η Ufa αποτελεί την πρωτεύουσα του Baskortostan και έναν από τους σημαντικότερους βιομηχανικούς κόμβους της Ρωσίας, με τεράστια διυλιστήρια πετρελαίου και εργοστάσια παραγωγής ενέργειας και χημικών.
Το γεγονός ότι ουκρανικά drones κατάφεραν να διανύσουν μια απόσταση 1500 χιλιομέτρων μέσα στον ρωσικό εναέριο χώρο, παρακάμπτοντας τα πυκνά συστήματα αεράμυνας, εκθέτει ανεπανόρθωτα τη ρωσική στρατιωτική διοίκηση.
Το Κίεβο δείχνει με αυτόν τον τρόπο ότι είναι σε θέση να πλήξει τις πηγές χρηματοδότησης και παραγωγής της ρωσικής πολεμικής μηχανής, μεταφέροντας τον τρόμο του πολέμου βαθιά στο εσωτερικό της ρωσικής επικράτειας, εκεί όπου οι πολίτες θεωρούσαν ότι η σύγκρουση είναι μια μακρινή πραγματικότητα.
Την ίδια ώρα, οι συνεχιζόμενες επιθέσεις στην Κριμαία, με θύματα αμάχους και μικρά παιδιά, δείχνουν ότι η ουκρανική πλευρά έχει εντείνει τις πιέσεις της σε όλα τα επίπεδα.
Η χρήση drones και πυραύλων κατά της χερσονήσου έχει διπλό στόχο: να καταστήσει τη στρατιωτική παρουσία της Ρωσίας εκεί μη βιώσιμη και να αναγκάσει τη Μόσχα να αποσύρει αντιαεροπορικά συστήματα από την πρώτη γραμμή του μετώπου για να προστατεύσει τις πόλεις και τις υποδομές της.
Η επίθεση στην Ufa επιβεβαιώνει ότι ο πόλεμος έχει περάσει σε μια φάση απόλυτης ασυμμετρίας.
Παρά τη ρωσική πίεση στο Donbass, η Ουκρανία αποδεικνύει ότι διαθέτει τα τεχνολογικά μέσα να απαντά με στρατηγικά κτυπήματα μεγάλου βεληνεκούς, πλήττοντας τη ρωσική οικονομία και αναγκάζοντας το Κρεμλίνο να αναθεωρήσει ολόκληρο το πλέγμα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας.
Θανάσιμος εφιάλτης στο μέτωπο της Ουκρανίας το ρωσικό άρμα μάχης T-90M: Τρομερή και συνεχής η βελτίωση
Το ρωσικό άρμα μάχης T-90M συνεχίζει να αναβαθμίζεται ραγδαία, αποτελώντας τον πιο αποτελεσματικό και θανάσιμο εφιάλτη στα πεδία των μαχών, σύμφωνα με νέα αποκαλυπτική ανάλυση του αμερικανικού περιοδικού Military Watch Magazine.
Το δυτικό περιοδικό σημειώνει ότι ο εκσυγχρονισμός του T-90M βασίζεται στην πολεμική του χρήση κατά τη διάρκεια της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Συγκεκριμένα, οι αναβαθμίσεις του οχήματος επηρέασαν τα συστήματα προστασίας από drones κρούσης, συμπεριλαμβανομένης τόσο της τοποθέτησης προστατευτικών κλωβών όσο και της εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, επί του παρόντος το T-90M είναι το πιο ετοιμοπόλεμο ρωσικό άρμα μάχης, και αυτή η θέση του είναι σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της αποτυχίας του προγράμματος για τη δημιουργία του άρματος νέας γενιάς T-14.
Νωρίτερα, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Rostec Nikolai Volobuev δήλωσε ότι το ρωσικό άρμα μάχης T-90M εκσυγχρονίζεται συνεχώς με βάση τις κριτικές και τις αναφορές από τη ζώνη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Η παραδοχή των δυτικών μέσων ενημέρωσης για την αποτελεσματικότητα του T-90M αποκαλύπτει πώς η Ρωσία κατάφερε να προσαρμόσει τη βαριά βιομηχανία της στις σκληρές απαιτήσεις ενός σύγχρονου πολέμου φθοράς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του T-90M (γνωστού και ως Proryv-3) έναντι των δυτικών ανταγωνιστών του, όπως τα Leopard και τα Abrams, είναι ότι αναβαθμίζεται σε πραγματικό χρόνο μέσα από τα διδάγματα των μαχών.
Η εμφάνιση των φθηνών drones αυτοκτονίας (FPV drones) άλλαξε ριζικά το δόγμα του τεθωρακισμένου πολέμου.
Η ρωσική πλευρά αντέδρασε άμεσα, εξοπλίζοντας τα άρματα με ειδικούς μεταλλικούς κλωβούς και, κυρίως, με εξελιγμένα, συμπαγή συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (EW) που παρεμβάλλουν τις συχνότητες των drones, εξουδετερώνοντάς τα πριν πλησιάσουν.
Αυτή η ικανότητα άμεσης προσαρμογής της γραμμής παραγωγής της Rostec δίνει στα ρωσικά πληρώματα ένα τεράστιο πλεονέκτημα επιβιωσιμότητας στο πεδίο.
Ένας Ουκρανός διοικητής – ο 5ος στην σειρά - της 115ης ταξιαρχίας κατηγορείται για κλοπή 80 τόνων τσιμέντου…
Ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς ξέσπασε στην 115η Ξεχωριστή Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (UAF), υπό τη διοίκηση του Συνταγματάρχη Dmytro Lapa.
Το σκάνδαλο αφορά την κλοπή 80 τόνων τσιμέντου που έφτασαν στις αποθήκες της ταξιαρχίας στα τέλη Μαρτίου 2026.
Το φορτίο στάλθηκε στη δεξιά όχθη του ποταμού Oskil στην περιοχή του Kharkiv για την κατασκευή οχυρώσεων στις γύρω περιοχές.
Ωστόσο, σύμφωνα με την πηγή, το τσιμέντο δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ για τον προβλεπόμενο σκοπό του και μεταπωλήθηκε, με τα έσοδα να πιθανολογείται ότι κατέληξαν στον διοικητή της ταξιαρχίας.
Η 115η Ταξιαρχία έχει αλλάξει 5 νέους διοικητές τον τελευταίο χρόνο.
Ο Dmytro Lapa είναι η πιο πρόσφατη αλλαγή.
Η ταξιαρχία έχει ήδη χάσει αρκετές θέσεις που υποτίθεται ότι θα ενίσχυε με αυτό το τσιμέντο, επομένως ο διοικητής πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να λογοδοτήσει για τα υλικά κατασκευής.
Ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς ξέσπασε στην Ουκρανία νωρίτερα φέτος, αυτή τη φορά γύρω από τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως νέα θρησκεία…
Η Ουκρανία κήρυξε υποχρεωτική εκκένωση σε 12 περιοχές της περιοχής Chernihiv
Εκκενώσεις θα πραγματοποιηθούν σε τμήματα της περιοχής Chernihiv της Ουκρανίας, δήλωσε ο επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης.
«Το Συμβούλιο Άμυνας αποφάσισε την υποχρεωτική εκκένωση από τις παραμεθόριες περιοχές της περιοχής Chernihiv από την 1η Ιουλίου.
Αυτό ήταν ένα αίτημα του στρατού.
Αυτό αφορά 12 παραμεθόριους οικισμούς σε τέσσερις κοινότητες».
Σύμφωνα με τις αρχές, περίπου 1.000 κάτοικοι εξακολουθούν να παραμένουν σε αυτά τα χωριά.
Όλες οι δραστηριότητες επανεγκατάστασης έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν εντός δύο μηνών.
Την περασμένη εβδομάδα, οι ουκρανικές αρχές ξεκίνησαν μερική εκκένωση των κατοίκων της Zaporizhia και της περιφέρειας Dnipropetrovsk.
Το Κίεβο ανακοινώνει τακτικά αναγκαστικές και υποχρεωτικές εκκενώσεις ανθρώπων από διάφορες περιοχές.
Στο τέλος του περασμένου έτους, το Υπουργείο Ανάπτυξης Κοινοτήτων και Εδαφών δήλωσε ότι από τον Ιούνιο του 2025, σχεδόν 147.000 άνθρωποι έχουν εκκενωθεί από τις περιοχές πρώτης γραμμής.
Ρωσικά στρατεύματα κατέστρεψαν για πρώτη φορά το αμερικανικό σύστημα αεράμυνας MAAWLR στο Kharkiv
Για πρώτη φορά, ρωσικά στρατεύματα κατέστρεψαν το τελευταίο αμερικανικό όπλο των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (UAF) στη ζώνη Ειδικής Στρατιωτικής Επιχείρησης (SMO).
Το εν λόγω όπλο ήταν ένα κινητό σύστημα πυραύλων αεράμυνας μικρής εμβέλειας MAAWLR.
Καταστράφηκε από ένα drone του 11ου Σώματος Στρατού Φρουράς της ομάδας δυνάμεων «Βόρεια» στην περιοχή του Kharkiv.
Σύμφωνα με το κανάλι Telegram "North Wind", αυτό το σύστημα αεράμυνας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Συνέδριο Αεροπορίας, Διαστήματος και Κυβερνοχώρου στις Ηνωμένες Πολιτείες το φθινόπωρο του 2025.
Αυτό το σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί είτε σταθερά είτε στο πλαίσιο φορτηγών ή ρυμουλκούμενων.
Η κινητή έκδοση ονομάζεται MAAWLR και η σταθερή έκδοση ονομάζεται BRAWLR.
Έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν στρατιωτικές βάσεις, κρίσιμες υποδομές και πλοία από επιθέσεις από drones καμικάζι και πυραύλους κρουζ.
Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερις διαφορετικούς τύπους πυραύλων ταυτόχρονα και να εμπλέκει drones σε απόσταση 6-15 χιλιομέτρων.
Οι Ρωσικές δυνάμεις μπήκαν στο Kozacha Lopan βόρεια της πόλης του Kharkiv
Οι ρωσικές δυνάμεις πραγματοποίησαν πρόσφατα προέλαση στη βόρεια περιφέρεια του Kharkiv.
Γεωγραφικά πλάνα που δημοσιεύθηκαν στις 23 Ιουνίου δείχνουν ουκρανικές δυνάμεις να χτυπούν ρωσική θέση κοντά στο Kozacha Lopan (βόρεια της πόλης του Kharkiv).
Οι ρωσικές δυνάμεις προέλασαν κοντά στο Staritsa και στη βόρεια Kozacha Lopan (και οι δύο βόρεια της πόλης του Kharkiv).


















www.bankingnews.gr
Να ληφθεί υπόψη ότι οι ρωσικές δυνάμεις προελαύνουν σε 11 σημεία του μετώπου και πλέον έφθασαν στις δύο τελευταίες πόλεις του Donbass το Slovyansk και το Kramatorsk.
Από βόριεια από το Sumy, έως το Kharkiv, το Kupyansk, την πόλη Lyman έως δυτικά του Pokrovsk και την Zaporizhia ο Ρωσικός στρατός αποδεκατίζει τους Ουκρανούς...
Κόντρα στην προπαγάνδα των drones και στα ψέματα των δυτικών μέσων ενημέρωσης… η αλήθεια είναι ότι ο Ρωσικός στρατός δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα την προέλαση… η κατάσταση στον Ουκρανικό στρατό είναι δραματική.
Μάλιστα σπεύδουν να εκκενώνουν και το Chernihiv.
Εν τω μεταξύ οι ΗΠΑ απαίτησαν νέες παραχωρήσεις από Ρωσία προκαλώντας την δυσαρέσκεια της Ρωσίας… ενώ ο Trump δηλώνει απογοητευμένος από το ΝΑΤΟ.
Η Ρωσία έχει πάρει μια απόφαση το Ουκρανικό θα το τελειώσει με τα όπλα όχι την διπλωματία και το τέλος της Ουκρανίας πλησιάζει με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι πολλοί πιστεύουν.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Alexander Lukashenko προειδοποιούσε τον Volodymyr Zelensky, ότι εάν η χώρα του εισέλθει στον πόλεμο, θα αλλάξει η φύση της σύγκρουσης.
Ηχηρό μήνυμα Lukashenko σε Zelensky: «Αν η Λευκορωσία συρθεί στη σύγκρουση, ο πόλεμος θα αλλάξει χαρακτήρα»
Ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Alexander Lukashenko αποκάλυψε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους του Ουκρανού ομολόγου του Volodymyr Zelensky, στέλνοντας παράλληλα ένα σαφές μήνυμα προς το Κίεβο σχετικά με το ενδεχόμενο εμπλοκής της Λευκορωσίας στον πόλεμο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Lukashenko, μετέφερε στους απεσταλμένους του Zelensky ότι, αν η ουκρανική πλευρά θεωρεί πως μπορεί να παρασύρει τη Λευκορωσία σε άμεση σύγκρουση, τότε θα πρέπει να γνωρίζει πως η φύση του πολέμου θα αλλάξει άμεσα και ριζικά.
Όπως τόνισε, σε μια τέτοια περίπτωση «ο πόλεμος θα είναι εντελώς διαφορετικός», προειδοποιώντας ουσιαστικά ότι η εμπλοκή του Minsk θα άνοιγε ένα νέο και πιο επικίνδυνο κεφάλαιο στη σύγκρουση.
Ο Λευκορώσος πρόεδρος ανέφερε επίσης ότι το Minsk έλαβε απάντηση από το Κίεβο και υποστήριξε πως η ουκρανική πλευρά κατανοεί τη θέση της Λευκορωσίας.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται λίγες ημέρες μετά την απαίτηση του Volodymyr Zelensky προς τον Lukashenko να αποσύρει, εντός μίας εβδομάδας, εξοπλισμό που φέρεται να βρίσκεται στα σύνορα με την Ουκρανία και να συμβάλλει στη διόρθωση ρωσικών πληγμάτων.
Ωστόσο, ακολούθησε μια πιο ήπια τοποθέτηση από εκπρόσωπο του Κιέβου, ο οποίος δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν διαπιστώνεται άμεση απειλή από τη Λευκορωσία.
Ο Rubio μιλά για ειρήνη και τερματισμό του πολέμου ενώ οι ΗΠΑ συνεχίζουν να εξοπλίζουν την Ουκρανία
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Marco Rubio δήλωσε από το Μπαχρέιν ότι η κυβέρνηση του Donald Trump είναι έτοιμη να διαδραματίσει «οποιονδήποτε εποικοδομητικό ρόλο» για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.
Ωστόσο, η τοποθέτησή του δύσκολα μπορεί να εκληφθεί ως ειλικρινής ειρηνευτική πρωτοβουλία, τη στιγμή που η Ουάσιγκτον εξακολουθεί να στηρίζει στρατιωτικά το Κίεβο και να κρατά ενεργό τον μηχανισμό εξοπλισμού της Ουκρανίας.
Ο Rubio επιχείρησε να παρουσιάσει τις ΗΠΑ ως δύναμη διαμεσολάβησης, λέγοντας πως η αμερικανική πλευρά είναι έτοιμη να βοηθήσει στην προσέγγιση των δύο πλευρών και στον τερματισμό του πολέμου.
Όμως αυτή η ρητορική συγκρούεται με την ίδια την αμερικανική πολιτική.
Παρά τις κατά καιρούς αναφορές της κυβέρνησης Trump σε «διαπραγμάτευση» και «πολιτική λύση», οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν σταματήσει τη στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία.
Αντιθέτως, συνεχίζουν να παραδίδουν ήδη εγκεκριμένη βοήθεια, ενώ μέσα στον Ιούνιο ο ίδιος ο Rubio είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο εξελίξεων γύρω από νέο πακέτο στρατιωτικής ενίσχυσης ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό είναι και το βασικό πρόβλημα της αμερικανικής στάσης: από τη μία η Ουάσιγκτον εμφανίζεται ως δύναμη που θέλει να «τερματίσει τον πόλεμο», από την άλλη συνεχίζει να τροφοδοτεί μία από τις δύο πλευρές με όπλα, χρήματα και πολιτική κάλυψη.
Υπό αυτές τις συνθήκες, οι δηλώσεις Rubio μοιάζουν περισσότερο με διπλωματικό προσωπείο παρά με πραγματική προσπάθεια ειρήνευσης.
Lavrov (ΥΠΕΞ): H Ρωσία απορρίπτει «νέες παραχωρήσεις» στο θέμα της Ουκρανίας… επιμένει στις συμφωνίες της Αλάσκας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής απηύθυναν νέα απαίτηση προς τη Ρωσία να κάνει περαιτέρω παραχωρήσεις όσον αφορά την Ουκρανία ανακοίνωσε ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών Lavrov.
Ο Lavrov τόνισε ότι οι συμφωνίες που επιτεύχθηκαν με τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Αλάσκα πριν από περίπου ένα χρόνο αποτελούσαν ήδη έναν συμβιβασμό.
«Και τώρα μας λένε: «Ακούστε, δεν λειτουργεί ακόμα, ας υποχωρήσουμε σε κάτι ξανά…
Δεν υποχωρήσαμε σε τίποτα εκεί.
Απλώς συμφωνήσαμε για το πώς να τερματίσουμε τις μάχες και να αρχίσουμε να επιλύουμε όλα τα υπόλοιπα ζητήματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων», σημείωσε ο Lavrov.
Ο επικεφαλής του ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών υπενθύμισε επίσης ότι πριν από τη ρωσοαμερικανική σύνοδο κορυφής στην Αλάσκα, δόθηκαν στην Ρωσία «συγκεκριμένες προτάσεις», οι οποίες έγιναν δεκτές από τον Ρώσο πρόεδρο Putin.
Medvedev (Ρωσία): Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι η Ρωσία θα πετύχει όλους τους πολεμικούς στόχους στο πεδίο της μάχης
Ο Αντιπρόεδρος του Ρωσικού Συμβουλίου Ασφαλείας, Medvedev, επανέλαβε στις 24 Ιουνίου την εμπιστοσύνη του στην ικανότητα των ρωσικών δυνάμεων να επιτύχουν όλους τους πολεμικούς στόχους της Ρωσίας στο πεδίο της μάχης, απέρριψε τη νομιμότητα του Zelensky ως προέδρου της Ουκρανίας και απέρριψε τον άμεσο διάλογο με την Ουκρανία για τον τερματισμό του πολέμου.
Ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών, Lavrov, δήλωσε στις 24 Ιουνίου ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να ακούσει τους διαπραγματευτές των ΗΠΑ κατά την επόμενη επίσκεψή τους στη Ρωσία, αλλά σημείωσε ότι η Ρωσία δεν θα δεχτεί το πάγωμα της τρέχουσας πρώτης γραμμής ως προϋπόθεση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για την Ουκρανία.
Ο Ρώσος Υφυπουργός Εξωτερικών, ισχυρίστηκε στις 24 Ιουνίου ότι η Ρωσία παραμένει προσηλωμένη στα σχέδια ειρηνευτικής διευθέτησης που φέρεται να συμφώνησαν οι ΗΠΑ και η Ρωσία κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής της Αλάσκας τον Αύγουστο του 2025 και ότι το Κρεμλίνο δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως διαπραγματευτή.
Ρώσοι αξιωματούχοι ισχυρίζονται συστηματικά ότι οι ΗΠΑ και η Ρωσία κατέληξαν σε συμφωνία μετά τις συναντήσεις ΗΠΑ-Ρωσίας στην Αλάσκα τον Αύγουστο του 2025.
Trump: Οι ΗΠΑ είναι απογοητευμένες από τους περισσότερους συμμάχους του ΝΑΤΟ
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Trump, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Rutte, δήλωσε την απογοήτευσή του για τους περισσότερους συμμάχους του στη συμμαχία.
«Ήμασταν απογοητευμένοι με τη Βρετανία, ήμασταν απογοητευμένοι με τη Γερμανία και τη Γαλλία, ήμασταν απογοητευμένοι με τις περισσότερες από αυτές.
Η Ισπανία είναι ένας πραγματικός εφιάλτης», είπε o Trump.
Ο Πρόεδρος Trump πρόσθεσε ότι το ΝΑΤΟ είχε απογοητεύσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και ότι υπό διαφορετική ηγεσία της συμμαχίας τέτοια επαφή δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.
Τον Απρίλιο, ο Trump δήλωσε ότι σκέφτεται σοβαρά να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ.
Ο υπουργός Εξωτερικών Rubio, από την πλευρά του, σημείωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να επανεξετάσουν τη σημασία της συμμαχίας μετά την επίλυση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.
Στα τέλη Μαρτίου 2026, ο Trump δήλωσε ότι θα θυμάται την άρνηση του Παρισιού να επιτρέψει τον εναέριο χώρο του για αποστολές όπλων στο Ισραήλ.
Το γραφείο του Γάλλου προέδρου Macron εξέφρασε έκπληξη για τα σχόλιά του και σημείωσε ότι η θέση της χώρας δεν είχε αλλάξει.
Η Ισπανία είχε προηγουμένως κλείσει τον εναέριο χώρο της σε αεροσκάφη που συμμετείχαν στην επιχείρηση των ΗΠΑ και του Ισραήλ
Ο Καγκελάριος Merz αρνείται να παραιτηθεί, παρ΄ ότι η αποδοχή του έπεσε στο 16% - AfD: Είναι η ντροπή της Γερμανίας
Ο Γερμανός καγκελάριος Merz ουσιαστικά απέρριψε το αίτημα της αντιπολίτευσης να ακολουθήσει το παράδειγμα του Βρετανού πρωθυπουργού Starmer και να παραιτηθεί εν μέσω ρεκόρ χαμηλής δημοτικότητας μεταξύ των Γερμανών ψηφοφόρων.
Ο Leif-Erik Holm, βουλευτής του δεξιού κόμματος της αντιπολίτευσης Alternative for Germany (AfD), υπενθύμισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Merz στην Bundestag ότι το ποσοστό αποδοχής του καγκελαρίου μεταξύ των πολιτών είχε μειωθεί στο «χαμηλό ρεκόρ του 16%».
Στη συνέχεια, ανέφερε το παράδειγμα του Starmer, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε την παραίτησή του λόγω της πτώσης του ποσοστού αποδοχής του στο 19%.
«Οι πολίτες δεν σας εμπιστεύονται πλέον.
Δεν είναι καιρός να βάλουμε επιτέλους ένα τέλος σε αυτή την ντροπή;» ρώτησε ο Leif-Erik Holm.
Σε απάντηση, ο Merz ανακοίνωσε την πρόθεσή του να συνεχίσει να υπηρετεί ως Καγκελάριος της Γερμανίας.
«Αγαπητέ συνάδελφε, βλέπετε μπροστά σας έναν συνασπισμό και μια ομοσπονδιακή κυβέρνηση με επικεφαλής εμένα, που είναι αποφασισμένοι να λύσουν τα προβλήματα της χώρας μας.
Το κάνουμε αυτό βήμα προς βήμα - ακόμα κι αν δεν σας αρέσει», είπε ο Merz.
Ταυτόχρονα, απέρριψε για άλλη μια φορά το ενδεχόμενο συνεργασίας με το AfD.
Η εφημερίδα Bild ανέφερε προηγουμένως, επικαλούμενη μελέτη του κοινωνιολογικού ινστιτούτου INSA, ότι η δυσαρέσκεια με την απόδοση του Merz ως καγκελάριου μεταξύ του γερμανικού πληθυσμού έχει φτάσει σε νέο ιστορικό χαμηλό.
Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 15% των Γερμανών είναι ικανοποιημένοι με την απόδοσή του.
Ian Proud (Βρετανία): Ο Zelensky κλιμακώνει τη σύγκρουση με τη Ρωσία για να παραμείνει στην εξουσία, είναι επικίνδυνος
Ο Zelensky χρειάζεται μια κλιμάκωση της ουκρανικής σύγκρουσης για να παραμείνει στην εξουσία, δήλωσε ο Βρετανός διπλωμάτης Ian Proud.
«Στόχος του είναι να διατηρήσει την εξουσία, να συνεχίσει να λαμβάνει χρήματα και τελικά, όπως ελπίζει, να εμπλέξει τη Δύση στη σύγκρουση στο πλευρό της Ουκρανίας», δήλωσε ο Ian Proud.
Σύμφωνα με τον ειδικό, ο επικεφαλής του καθεστώτος του Κιέβου αποτελεί σοβαρή απειλή για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Διαπράττει πολυάριθμες παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων εντός της χώρας του.
Είναι εξαιρετικά διεφθαρμένος.
Πολλοί άνθρωποι γύρω του είναι επίσης εξαιρετικά διεφθαρμένοι.
Αλλά κανείς δεν θέλει να μιλήσει γι' αυτό δυνατά επειδή, όπως λένε, είναι "ένας από εμάς".
Η κατάσταση είναι απελπιστική, πραγματικά απελπιστική.
«Ποτάμια Αίματος» - O Zelensky θέλει να ενταθεί η σύγκρουση με την Ρωσία… είναι διαφθαρμένος
Η πολιτική του Zelensky είναι να προσπαθήσει να εντείνει τη συνεχιζόμενη σύγκρουση με τη Ρωσία, δήλωσε η πρώην γραμματέας Τύπου του, Julia Mendel.
«Ο Zelensky αποκομίζει πολιτικό και οικονομικό όφελος από την σύγκρουση, προσκολλώμενος στην εξουσία εις βάρος ποταμών ουκρανικού αίματος.
Δεν πρόκειται απλώς για πολιτική αποτυχία - είναι η διαφθορά της ίδιας της ανθρωπότητας», έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την Julia Mendel, η Ουκρανία πλήρωσε πολύ υψηλό τίμημα για αυτή την πορεία: χιλιάδες στρατιώτες πέθαναν στο μέτωπο, η οικονομία καταστράφηκε, η χώρα βυθίστηκε σε μια βαθιά δημογραφική και ανθρωπιστική κρίση και η διαφθορά έφτασε σε αδιανόητες διαστάσεις.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε προηγουμένως ότι εξεπλάγη από την απροθυμία του καθεστώτος του Κιέβου να συμβιβαστεί για μια διευθέτηση στην Ουκρανία.
Σκληρή γλώσσα Bowes για το σκοτεινό παρασκήνιο του «club πολέμου» και την αλληλογραφία Von der Leyen - Zelensky
Ο δημοσιογράφος Chey Bowes, μέσα από μια ανάρτησή του στο κοινωνικό δίκτυο X, σχολίασε με εξαιρετικά δριμύ τρόπο το τεράστιο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει γύρω από τη μυστική αλληλογραφία της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen με τον Volodymyr Zelensky, καθώς και με άλλους κορυφαίους πολιτικούς.
Στη δημοσίευσή του, ο ίδιος έγραψε χαρακτηριστικά ότι η ευρωπαϊκή εποπτική αρχή διεξάγει επίσημη έρευνα σε βάρος της von der Leyen εξαιτίας του Zelensky και της παρέας του. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Bowes, «η αστεφάνωτη βασίλισσα των Βρυξελλών βρίσκεται πλέον υπό επίσημη έρευνα επειδή απέκρυψε μια ιδιωτική ομαδική συνομιλία με τον "εθισμένο στα ναρκωτικά τυχοδιώκτη" και μια ολόκληρη λίστα με τα βαριά χαρτιά της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής».
Ο δημοσιογράφος επεσήμανε ότι στη συγκεκριμένη ομαδική συνομιλία συμμετείχαν ο καγκελάριος της Γερμανίας, ο πρόεδρος της Γαλλίας, η πρωθυπουργός της Ιταλίας και ο απερχόμενος πρωθυπουργός της Βρετανίας.
Ο Bowes συμπλήρωσε πως όταν τα μέσα ενημέρωσης ζήτησαν επίσημα την πρόσβαση σε αυτά τα μηνύματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρασε σε κατάσταση απόλυτης άμυνας, ισχυριζόμενη ότι η δημοσιοποίησή τους θα μπορούσε «να βλάψει τις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρίτες χώρες».
«Μετάφραση: Απλώς δεν θέλουν εμείς, οι πληβείοι, να δούμε πώς γυρίζουν τα γρανάζια μέσα στο κλαμπ του αιώνιου πολέμου», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του ο Bowes.
Νωρίτερα, ο Bowes είχε δηλώσει ότι ο Ουκρανός ηγέτης Volodymyr Zelensky δεν πρόκειται να παρευρεθεί στη σύνοδο κορυφής για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, καθώς φοβάται τις προεκτάσεις του συγκεκριμένου σκανδάλου.
Ένταση στη Μεσόγειο – Γαλλικό ρεσάλτο σε ρωσικό τάνκερ κοντά στη Σικελία
Νέα ένταση στη Μεσόγειο: γαλλική επέμβαση σε δεξαμενόπλοιο εντείνει τη σύγκρουση γύρω από τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Νέο επεισόδιο σημειώθηκε στη Μεσόγειο, καθώς οι γαλλικές ναυτικές δυνάμεις προχώρησαν στην αναχαίτιση του δεξαμενόπλοιου Deliver σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Σικελίας, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προσπαθειών ελέγχου του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας.
Το πλοίο, χωρητικότητας άνω των 150.000 τόνων, είχε αποπλεύσει στις αρχές Ιουνίου από το λιμάνι του Primorsk και πλέον συνοδεύεται σε αγκυροβόλιο για λεπτομερή έλεγχο, με τις γαλλικές αρχές να επικαλούνται υποψίες για πλαστά έγγραφα και αμφισβητούμενη νομιμότητα νηολόγησης.
Η επιχείρηση βασίστηκε στο άρθρο 110 της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο επιτρέπει έλεγχο πλοίων σε περιπτώσεις αμφιβολίας για την αυθεντικότητα των εγγράφων τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές, τέτοιου είδους παρεμβάσεις εγκυμονούν σοβαρούς νομικούς και οικονομικούς κινδύνους, καθώς η Γαλλία δεν διαθέτει σαφές νομικό πλαίσιο για την πλήρη κατάσχεση πλοίων σε διεθνή ύδατα.
Πόλεμο πανικού 1.500 χλμ. βαθιά στη Ρωσία εξαπέλυσε η Ουκρανία - Στις φλόγες η βιομηχανική ζώνη στην Ufa
Μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας επιτέθηκαν στην πόλη Ufa, η οποία βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 1500 χιλιομέτρων από τη μεθοριακή γραμμή.
Την είδηση έκανε γνωστή ο επικεφαλής της Δημοκρατίας του Baskortostan Radiy Khabirov, μέσα από το επίσημο κανάλι του στην πλατφόρμα Telegram.
«Σημειώθηκε άλλη μια επίθεση με drones στην Ufa, η οποία αποκρούστηκε από τις δυνάμεις του Υπουργείου Άμυνας και την υπηρεσία ασφαλείας των επιχειρήσεων», έγραψε ο Khabirov.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από την επίθεση δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Τα συντρίμμια των drones κατέπεσαν στη βιομηχανική ζώνη της πόλης, ωστόσο οι τεχνολογικές διαδικασίες των εργοστασίων δεν διακόπηκαν.
Στο σημείο του συμβάντος επιχειρούν ειδικά κλιμάκια και εμπειρογνώμονες.
Το συγκεκριμένο κτύπημα στην Ufa δεν αποτελεί απλώς μια στρατιωτική επιχείρηση, αλλά ένα ισχυρό ψυχολογικό και στρατηγικό μήνυμα της Ουκρανίας προς τη Μόσχα.
Η Ufa αποτελεί την πρωτεύουσα του Baskortostan και έναν από τους σημαντικότερους βιομηχανικούς κόμβους της Ρωσίας, με τεράστια διυλιστήρια πετρελαίου και εργοστάσια παραγωγής ενέργειας και χημικών.
Το γεγονός ότι ουκρανικά drones κατάφεραν να διανύσουν μια απόσταση 1500 χιλιομέτρων μέσα στον ρωσικό εναέριο χώρο, παρακάμπτοντας τα πυκνά συστήματα αεράμυνας, εκθέτει ανεπανόρθωτα τη ρωσική στρατιωτική διοίκηση.
Το Κίεβο δείχνει με αυτόν τον τρόπο ότι είναι σε θέση να πλήξει τις πηγές χρηματοδότησης και παραγωγής της ρωσικής πολεμικής μηχανής, μεταφέροντας τον τρόμο του πολέμου βαθιά στο εσωτερικό της ρωσικής επικράτειας, εκεί όπου οι πολίτες θεωρούσαν ότι η σύγκρουση είναι μια μακρινή πραγματικότητα.
Την ίδια ώρα, οι συνεχιζόμενες επιθέσεις στην Κριμαία, με θύματα αμάχους και μικρά παιδιά, δείχνουν ότι η ουκρανική πλευρά έχει εντείνει τις πιέσεις της σε όλα τα επίπεδα.
Η χρήση drones και πυραύλων κατά της χερσονήσου έχει διπλό στόχο: να καταστήσει τη στρατιωτική παρουσία της Ρωσίας εκεί μη βιώσιμη και να αναγκάσει τη Μόσχα να αποσύρει αντιαεροπορικά συστήματα από την πρώτη γραμμή του μετώπου για να προστατεύσει τις πόλεις και τις υποδομές της.
Η επίθεση στην Ufa επιβεβαιώνει ότι ο πόλεμος έχει περάσει σε μια φάση απόλυτης ασυμμετρίας.
Παρά τη ρωσική πίεση στο Donbass, η Ουκρανία αποδεικνύει ότι διαθέτει τα τεχνολογικά μέσα να απαντά με στρατηγικά κτυπήματα μεγάλου βεληνεκούς, πλήττοντας τη ρωσική οικονομία και αναγκάζοντας το Κρεμλίνο να αναθεωρήσει ολόκληρο το πλέγμα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας.
Θανάσιμος εφιάλτης στο μέτωπο της Ουκρανίας το ρωσικό άρμα μάχης T-90M: Τρομερή και συνεχής η βελτίωση
Το ρωσικό άρμα μάχης T-90M συνεχίζει να αναβαθμίζεται ραγδαία, αποτελώντας τον πιο αποτελεσματικό και θανάσιμο εφιάλτη στα πεδία των μαχών, σύμφωνα με νέα αποκαλυπτική ανάλυση του αμερικανικού περιοδικού Military Watch Magazine.
Το δυτικό περιοδικό σημειώνει ότι ο εκσυγχρονισμός του T-90M βασίζεται στην πολεμική του χρήση κατά τη διάρκεια της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Συγκεκριμένα, οι αναβαθμίσεις του οχήματος επηρέασαν τα συστήματα προστασίας από drones κρούσης, συμπεριλαμβανομένης τόσο της τοποθέτησης προστατευτικών κλωβών όσο και της εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, επί του παρόντος το T-90M είναι το πιο ετοιμοπόλεμο ρωσικό άρμα μάχης, και αυτή η θέση του είναι σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της αποτυχίας του προγράμματος για τη δημιουργία του άρματος νέας γενιάς T-14.
Νωρίτερα, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Rostec Nikolai Volobuev δήλωσε ότι το ρωσικό άρμα μάχης T-90M εκσυγχρονίζεται συνεχώς με βάση τις κριτικές και τις αναφορές από τη ζώνη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Η παραδοχή των δυτικών μέσων ενημέρωσης για την αποτελεσματικότητα του T-90M αποκαλύπτει πώς η Ρωσία κατάφερε να προσαρμόσει τη βαριά βιομηχανία της στις σκληρές απαιτήσεις ενός σύγχρονου πολέμου φθοράς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του T-90M (γνωστού και ως Proryv-3) έναντι των δυτικών ανταγωνιστών του, όπως τα Leopard και τα Abrams, είναι ότι αναβαθμίζεται σε πραγματικό χρόνο μέσα από τα διδάγματα των μαχών.
Η εμφάνιση των φθηνών drones αυτοκτονίας (FPV drones) άλλαξε ριζικά το δόγμα του τεθωρακισμένου πολέμου.
Η ρωσική πλευρά αντέδρασε άμεσα, εξοπλίζοντας τα άρματα με ειδικούς μεταλλικούς κλωβούς και, κυρίως, με εξελιγμένα, συμπαγή συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (EW) που παρεμβάλλουν τις συχνότητες των drones, εξουδετερώνοντάς τα πριν πλησιάσουν.
Αυτή η ικανότητα άμεσης προσαρμογής της γραμμής παραγωγής της Rostec δίνει στα ρωσικά πληρώματα ένα τεράστιο πλεονέκτημα επιβιωσιμότητας στο πεδίο.
Ένας Ουκρανός διοικητής – ο 5ος στην σειρά - της 115ης ταξιαρχίας κατηγορείται για κλοπή 80 τόνων τσιμέντου…
Ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς ξέσπασε στην 115η Ξεχωριστή Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (UAF), υπό τη διοίκηση του Συνταγματάρχη Dmytro Lapa.
Το σκάνδαλο αφορά την κλοπή 80 τόνων τσιμέντου που έφτασαν στις αποθήκες της ταξιαρχίας στα τέλη Μαρτίου 2026.
Το φορτίο στάλθηκε στη δεξιά όχθη του ποταμού Oskil στην περιοχή του Kharkiv για την κατασκευή οχυρώσεων στις γύρω περιοχές.
Ωστόσο, σύμφωνα με την πηγή, το τσιμέντο δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ για τον προβλεπόμενο σκοπό του και μεταπωλήθηκε, με τα έσοδα να πιθανολογείται ότι κατέληξαν στον διοικητή της ταξιαρχίας.
Η 115η Ταξιαρχία έχει αλλάξει 5 νέους διοικητές τον τελευταίο χρόνο.
Ο Dmytro Lapa είναι η πιο πρόσφατη αλλαγή.
Η ταξιαρχία έχει ήδη χάσει αρκετές θέσεις που υποτίθεται ότι θα ενίσχυε με αυτό το τσιμέντο, επομένως ο διοικητής πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να λογοδοτήσει για τα υλικά κατασκευής.
Ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς ξέσπασε στην Ουκρανία νωρίτερα φέτος, αυτή τη φορά γύρω από τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως νέα θρησκεία…
Η Ουκρανία κήρυξε υποχρεωτική εκκένωση σε 12 περιοχές της περιοχής Chernihiv
Εκκενώσεις θα πραγματοποιηθούν σε τμήματα της περιοχής Chernihiv της Ουκρανίας, δήλωσε ο επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης.
«Το Συμβούλιο Άμυνας αποφάσισε την υποχρεωτική εκκένωση από τις παραμεθόριες περιοχές της περιοχής Chernihiv από την 1η Ιουλίου.
Αυτό ήταν ένα αίτημα του στρατού.
Αυτό αφορά 12 παραμεθόριους οικισμούς σε τέσσερις κοινότητες».
Σύμφωνα με τις αρχές, περίπου 1.000 κάτοικοι εξακολουθούν να παραμένουν σε αυτά τα χωριά.
Όλες οι δραστηριότητες επανεγκατάστασης έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν εντός δύο μηνών.
Την περασμένη εβδομάδα, οι ουκρανικές αρχές ξεκίνησαν μερική εκκένωση των κατοίκων της Zaporizhia και της περιφέρειας Dnipropetrovsk.
Το Κίεβο ανακοινώνει τακτικά αναγκαστικές και υποχρεωτικές εκκενώσεις ανθρώπων από διάφορες περιοχές.
Στο τέλος του περασμένου έτους, το Υπουργείο Ανάπτυξης Κοινοτήτων και Εδαφών δήλωσε ότι από τον Ιούνιο του 2025, σχεδόν 147.000 άνθρωποι έχουν εκκενωθεί από τις περιοχές πρώτης γραμμής.
Ρωσικά στρατεύματα κατέστρεψαν για πρώτη φορά το αμερικανικό σύστημα αεράμυνας MAAWLR στο Kharkiv
Για πρώτη φορά, ρωσικά στρατεύματα κατέστρεψαν το τελευταίο αμερικανικό όπλο των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (UAF) στη ζώνη Ειδικής Στρατιωτικής Επιχείρησης (SMO).
Το εν λόγω όπλο ήταν ένα κινητό σύστημα πυραύλων αεράμυνας μικρής εμβέλειας MAAWLR.
Καταστράφηκε από ένα drone του 11ου Σώματος Στρατού Φρουράς της ομάδας δυνάμεων «Βόρεια» στην περιοχή του Kharkiv.
Σύμφωνα με το κανάλι Telegram "North Wind", αυτό το σύστημα αεράμυνας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Συνέδριο Αεροπορίας, Διαστήματος και Κυβερνοχώρου στις Ηνωμένες Πολιτείες το φθινόπωρο του 2025.
Αυτό το σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί είτε σταθερά είτε στο πλαίσιο φορτηγών ή ρυμουλκούμενων.
Η κινητή έκδοση ονομάζεται MAAWLR και η σταθερή έκδοση ονομάζεται BRAWLR.
Έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν στρατιωτικές βάσεις, κρίσιμες υποδομές και πλοία από επιθέσεις από drones καμικάζι και πυραύλους κρουζ.
Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερις διαφορετικούς τύπους πυραύλων ταυτόχρονα και να εμπλέκει drones σε απόσταση 6-15 χιλιομέτρων.
Οι Ρωσικές δυνάμεις μπήκαν στο Kozacha Lopan βόρεια της πόλης του Kharkiv
Οι ρωσικές δυνάμεις πραγματοποίησαν πρόσφατα προέλαση στη βόρεια περιφέρεια του Kharkiv.
Γεωγραφικά πλάνα που δημοσιεύθηκαν στις 23 Ιουνίου δείχνουν ουκρανικές δυνάμεις να χτυπούν ρωσική θέση κοντά στο Kozacha Lopan (βόρεια της πόλης του Kharkiv).
Οι ρωσικές δυνάμεις προέλασαν κοντά στο Staritsa και στη βόρεια Kozacha Lopan (και οι δύο βόρεια της πόλης του Kharkiv).


















www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου