Οι ΗΠΑ θέλουν μια συμφωνία με το Ιράν, αλλά όχι με «κάποιο τίμημα», λέει ο Ρούμπιο στην υπουργική συνάντηση του GCC

 Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο δήλωσε την Πέμπτη ότι οι ΗΠΑ θέλουν να καταλήξουν σε συμφωνία με το Ιράν, αλλά όχι με οποιοδήποτε τίμημα, διαβεβαιώνοντας μια υπουργική συνάντηση του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) ότι θα ληφθούν υπόψη τα συμφέροντα των συμμάχων και των εταίρων των ΗΠΑ.


Ο Ρούμπιο, ο οποίος βρισκόταν σε περιοδεία που περιελάμβανε τα ΗΑΕ και το Κουβέιτ, έκανε τα σχόλιά του κατά τη διάρκεια της Κοινής Υπουργικής Συνάντησης GCC-US που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα του Μπαχρέιν Μανάμα.

Η επίσκεψή του πραγματοποιήθηκε αφού οι ΗΠΑ και το Ιράν υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή.


«Ενώ θέλουμε μια συμφωνία, δεν θέλουμε μια συμφωνία με οποιοδήποτε τίμημα», είπε. «Θέλουμε μια συμφωνία που να είναι καλή, θέλουμε μια συμφωνία που να είναι πραγματική, θέλουμε μια συμφωνία που να είναι επαληθεύσιμη και θέλουμε μια συμφωνία που να τηρείται».

Για όλους τους τελευταίους τίτλους, ακολουθήστε το κανάλι μας στο Google News online ή μέσω της εφαρμογής.

Ο Ρούμπιο είπε στους υπουργούς Εξωτερικών ότι οι ΗΠΑ ελπίζουν ότι οι συνομιλίες με το Ιράν θα οδηγήσουν σε θετικό αποτέλεσμα, αλλά προειδοποίησε ότι εάν το Ιράν επιλέξει έναν διαφορετικό δρόμο, τότε αυτό δεν θα οδηγήσει στα αποτελέσματα που ήλπιζαν οι ΗΠΑ.

«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχει μέρος αυτής της συμφωνίας που να αναλαμβάνεται ότι με οποιονδήποτε τρόπο υπονομεύει την ασφάλεια, τη σταθερότητα ή την ευημερία οποιουδήποτε από τους εταίρους μας στην περιοχή του Κόλπου», είπε.

Σημείωσε ότι ήταν τα πράγματα που οι ΗΠΑ θεωρούν απαράδεκτα, συμπεριλαμβανομένων των πυρηνικών όπλων του Ιράν και του Ιράν, που σκοπεύουν διόδια σε πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ.

«Οι διεθνείς πλωτές οδοί δεν ανήκουν σε κανένα εθνικό κράτος. Αυτή είναι μια θεμελιώδης αρχή στον κόσμο σήμερα, χωρίς την οποία ο κόσμος θα ήταν σε απόλυτο χάος», είπε.

"Αν στην πραγματικότητα δεχτήκαμε ότι μπορείτε να χρεώσετε χρήματα για να χρησιμοποιήσετε μια διεθνή πλωτή οδό, επειδή τυχαίνει να είναι κοντά στον χωρικό σας χώρο, τότε αυτό θα εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο σαν μετάδοση."

Στις εναρκτήριες δηλώσεις του, ο υπουργός Εξωτερικών του Μπαχρέιν Abdullatif bin Rashid Al Zayani χαιρέτισε την ανακοίνωση του Ομάν για έναν διάδρομο για την ασφαλή διέλευση των σκαφών μέσω των Στενών του Ορμούζ.

Ο Αλ Ζαγιάνι είπε επίσης ότι τα πρόσφατα γεγονότα δοκίμασαν την περιοχή με τρόπους που ήλπιζε να μην αντιμετωπίσει ποτέ, σημειώνοντας ότι υπήρχε μια αχτίδα ελπίδας στην περιοχή με την υπογραφή του Μνημονίου μεταξύ του Ιράν και των ΗΠΑ.

Ο Αλ Ζαγιάνι σημείωσε επίσης ότι ήταν εξαιρετικά σημαντικό το Ιράν να τηρήσει πλήρως τις υποχρεώσεις του, συμπεριλαμβανομένης της παρεμπόδισής του να αποκτήσει πυρηνικό όπλο και να διασφαλίσει την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.

Με τα πρακτορεία

Διαβάστε περισσότερα: Ο Ρούμπιο λέει ότι οι ΗΠΑ δεν θα αποδεχθούν ιρανικά διόδια για τον Ορμούζ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...