ΑΡΙΑΝΑ ΧΑΦΙΝΓΚΤΟΝ Η κυρίαρχος των ΜΜΕ θέλει να κάνει την Πάτμο... Νταβός

Η κυρίαρχος των ΜΜΕ θέλει να κάνει την Πάτμο... Νταβός  Ενώ επεξεργάζεται τη δημιουργία ελληνικής εκδοχής της «Huffington Post», η δραστήρια δημοσιογράφος ξεκίνησε εκστρατεία για τη μεταφορά του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νησί της Αποκάλυψης..

Τίποτα δεν φαίνεται ικανό να σταματήσει την «επέλαση» της Αριάνα Χάφινγκτον. Κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής της περιοδείας με αφορμή την επέκταση της διαδικτυακής εφημερίδας «Huffington Post» στη Γηραιά Ηπειρο, η 62χρονη Ελληνο-αμερικανίδα εμφανίστηκε αποφασισμένη να κατακτήσει τον κόσμο της ψηφιακής δημοσιογραφίας, χωρίς ωστόσο να ξεχνάει... την πατρίδα της.
Οπως υποστηρίζουν αναλυτές που παρακολουθούν τις εξελίξεις στα ΜΜΕ, η Αριάνα Χάφινγκτον -το πατρικό της οποίας είναι «Στασινοπούλου»- αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα ανθρώπων που μπορούν να οδηγήσουν τη δημοσιογραφία στην «ψηφιακή εποχή», επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την επιβίωσή της.
Μόλις έξι χρόνια μετά την ίδρυση της «Huffington Post», και ενώ ο ιστότοπος είχε ήδη επεκταθεί στον Καναδά και στη Βρετανία, η έναρξη λειτουργίας της γαλλικής του εκδοχής, με διευθύντρια τη γυναίκα του Ντομινίκ Στρος Καν, Αν Σενκλέρ, σήμανε την απαρχή μιας νέας κούρσας με στόχο τη δημιουργία μιας παγκόσμιας «μιντιακής» αυτοκρατορίας.
Η «τρελή» πορεία της Χάφινγκτον προς την κορυφή οδήγησε τα περιοδικά «Forbes» και «Time» να συμπεριλάβουν την πρώην υποψήφια κυβερνήτη της Καλιφόρνια στις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες του πλανήτη.
Η «τρελή» πορεία της Χάφινγκτον προς την κορυφή οδήγησε τα περιοδικά «Forbes» και «Time» να συμπεριλάβουν την πρώην υποψήφια κυβερνήτη της Καλιφόρνια στις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες του πλανήτη.
Ανάμεσα στους επόμενους «σταθμούς» για τη διαδικτυακή εφημερίδα θα είναι η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Τουρκία, η Βραζιλία αλλά και η... Ελλάδα! Οπως επεσήμαναν εκπρόσωποι του ομίλου, η διοίκηση της εφημερίδας βρίσκεται ήδη σε επαφή με ορισμένους «υποψήφιους» εταίρους στη χώρα μας, ώστε να προχωρήσουν στην ίδρυση της ελληνικής εκδοχής της «Huffington Post» μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Μάλιστα, η Χάφιγκτον πάει ένα βήμα παραπέρα. Αιφνιδιάζοντας την διεθνή κοινή γνώμη, προτείνει την μεταφορά του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ από το Νταβός στην Πάτμο σε ένδειξη υποστήριξης στην "Ελλάδα της κρίσης".
Μια νέα δυναμική
Σύμφωνα με όσους προσπαθούν να αναλύσουν το «φαινόμενο Χάφινγκτον», η περσινή συγχώνευση με τον κολοσσό AOL (American Online), έναντι 315 εκατ. δολαρίων, έδωσε στην Αριάνα τη δυναμική που χρειαζόταν και αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης αυτής της επεκτατικής εκστρατείας. Εκτοτε, η αμερικανική εκδοχή της «Huffington Post» κατάφερε να αποκτήσει 37 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες, ξεπερνώντας την ιστοσελίδα των «New York Times», αλλά και να δημοσιεύει περίπου 100 πρωτογενή θέματα καθημερινά εκτοξεύοντας σε πρωτοφανή επίπεδα τον πήχη της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας!
Η «τρελή» πορεία της Χάφινγκτον προς την κορυφή οδήγησε εξάλλου τα περιοδικά «Forbes» και «Time» να συμπεριλάβουν την πρώην υποψήφια κυβερνήτη της Καλιφόρνια στις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες του πλανήτη.
Οπως επισημαίνουν, η αυτοπεποίθησή της αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα της. Με τον ίδιο τρόπο που δεν δίστασε να εγκαταλείψει κάποιες συντηρητικές ιδέες που είχε τη δεκαετία του '90, υιοθετώντας πιο φιλελεύθερες και προοδευτικές απόψεις, έτσι πορεύεται και στον επιχειρηματικό στίβο.
Είναι όμως αυτό αρκετό, για να καταφέρει να αντιμετωπίσει τον καταιγισμό μηνύσεων που δέχεται τόσο από «απλήρωτους» μπλόγκερ όσο και από ανταγωνιστές, καθώς και για να ανατρέψει τις μέχρι τώρα ισορροπίες στην αγορά των ΜΜΕ, καθιστώντας βιώσιμη μια ηλεκτρονική εφημερίδα που βασίζεται μόνο στα έσοδα από τις διαφημίσεις; Θα καταφέρει να ολοκληρώσει τα σχέδια παγκόσμιας επέκτασης της εφημερίδας, όταν η AOL έχει κληθεί να πληρώσει μόνο για πέρσι 2,5 εκατ. δολάρια ζημιές για τη «Huffington Post»;
Η ίδια πάντως η Αριάνα Χάφινγκτον δεν έχει αμφιβολίες. Εξάλλου, όπως επισημαίνει αναφερόμενη στα φιλόδοξα σχέδιά της, μια επιχείρηση «ή θα επεκταθεί ή θα πεθάνει».
Αμεση ανταπόκριση
Παγκόσμια εκστρατεία ξεκίνησε η Αριάννα Χάφινγκτον για τη μεταφορά του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρμου από την «απόμερη και κρύα» Ελβετία στην «ηλιόλουστη» Πάτμο.
  • Η διευθύντρια της διαδικτυακής εφημερίδας μάλιστα βρήκε άμεση ανταπόκριση τόσο στον οικονομικό συντάκτη του Ρόιτερ, Φέλιξ Σαλμον όσο και στον Χένρι Μπλόντγκετ του έγκριτου Business insider ο οποίος φρόντισε να διαδώσει την ιδέα μέσω Twitter.
  • Οπως επεσήμανε η Χάφινγκτον η Ελλάδα -σε αντίθεση με την Ελβετία- χρειάζεται τα χρήματα καθώς μέχρι στιγμής, «το μόνο πλάνο προτάσσει λιτότητα που όπως φαίνεται δεν οδηγεί στην ανάπτυξη» ενώ καταλήγει ρωτώντας «δεν θα ήταν η ζεστή Πάτμος πιο ωραίο μέρος για να συζητήσεις για την οικονομία αντί του κρύου Νταβός;».
«Huffington Post»
Θέλει να κερδίσει το στοίχημα της κερδοφορίας
Το μεγάλο «στοίχημα» για τη «Huffington Post» είναι να καταφέρει να γίνει... κερδοφόρα. Παρά το γεγονός ότι πέρυσι η εφημερίδα κατέγραψε ζημιές ύψους 2,6 εκατ. δολ, οι αριθμοί δείχνουν πως ο ιστοτόπος γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής, αυξάνοντας τους επισκέπτες του αλλά και τη συμμετοχή των τελευταίων, γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία για την επιτυχία του συγκεκριμένου «επιχειρηματικού μοντέλου».
Η «Huffington Post» πρεσβεύει τη «συμμετοχική δημοσιογραφία», έναν συνδυασμό δηλαδή άρθρων και ρεπορτάζ που γράφονται από επαγγελματίες δημοσιογράφους αλλά και από «ερασιτέχνες» εθελοντές που συμβάλλουν είτε με τα μπλογκ του είτε με ειδήσεις. Παρά τα εμπόδια που συναντάει η Χάφινγκτον στην προώθηση της συγκεκριμένης «συνταγής», οι επισκέπτες πολλαπλασιάζονται στις ΗΠΑ (37 εκατ. μοναδικοί επισκέπτες), στον Καναδά (3,5 εκατ) και στη Βρετανία (3,8 εκατ). Κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη της ψηφιακής εφημερίδας αναμένεται να παίξει ο βαθμός επιτυχίας της καμπάνιας «Μάτια και αυτιά», μέσω της οποίας οι πολίτες καλούνται να συμβάλουν καθοριστικά στο ρεπορτάζ για την κάλυψη των αμερικανικών εκλογών.
ΜΕΛΙΝΑ ΧΑΡΙΤΑΤΟΥ
xaritatou@pegasus.gr
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...