Costa Concordia Ισχυρές υποψίες και για λαθρεπιβάτες

Οι δύτες που μετέχουν στην επιχείρηση διάσωσης εντόπισαν το μεσημέρι της Κυριακής τη σορό άλλης μίας γυναίκας στο κατάστρωμα 7 σε βάθος περίπου δέκα μέτρων. Οι νεκροί φθάνουν..
πλέον τους 13, εκ των οποίων έχουν αναγνωριστεί μόνο οι οκτώ.

Οι υποβρύχιες έρευνες έχουν, εν τω μεταξύ, διακοπεί για πολλοστή φορά εξαιτίας της μετατόπισης του μισοβυθισμένου πλοίου, γεγονός που ενέχει κίνδυνο για την ασφάλεια των συνεργείων. Οι έρευνες συνεχίζονται μόνο στο εξωτερικό μέρος του πλοίου, όμως είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες οι πιθανότητες να εντοπιστούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι.


Ο επικεφαλής της ιταλικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας
Φράνκο Γκαμπριέλι δήλωσε την Κυριακή πως υπάρχει ενδεχόμενο να βρίσκονταν και λαθρεπιβάτες στο κρουαζιερόπλοιο, καθώς αναζητείται από την οικογένειά της μία γυναίκα από την Ουγγαρία που δεν ήταν στη λίστα επιβατών.

«Η οικογένεια είπε ότι βρισκόταν στο πλοίο μαζί με ένα μέλος του πληρώματος και ότι τους τηλεφώνησε όταν βρισκόταν στο πλοίο. Αλλά δεν είναι στις λίστες των επιβατών»
δήλωσε ο κ. Γκαμπριέλι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Τζίλιο.

«Αυτό το άτομο αναζητείται από την οικογένειά του, αλλά προς το παρόν οι ουγγρικές αρχές δεν το έχουν επιβεβαιώσει επίσημα»
επισήμανε.

Σύμφωνα με τον συντονιστή των ερευνών, οι ουγγρικές αρχές θα πρέπει τη Δευτέρα ή την Τρίτη να επισημοποιήσουν ότι αγνοείται και έπειτα να προστεθεί στην επίσημη λίστα των αγνοούμενων.


Ο Γκαμπριέλι σημείωσε ότι είναι πιθανό η σορός που εντοπίστηκε το Σάββατο από τους διασώστες να είναι της συγκεκριμένης γυναίκας, επισημαίνοντας πως εάν αυτό επιβεβαιωθεί είναι πιθανό να υπήρχαν και άλλοι λαθρεπιβάτες στο κρουαζιερόπλοιο.



Σκετίνο: «Διαφημιστική πρακτική η "υπόκλιση" στο νησί»


Την ίδια στιγμή, ο καπετάνιος του Costa Concordia
Φραντσέσκο Σκετίνο ισχυρίζεται ότι ήταν διαφημιστική πρακτική της πλοιοκτήτριας εταιρείας να πλησιάζει το κρουαζιερόπλοιο για «υπόκλιση» στο νησί Τζίλιο.

«H πλοιοκτήτρια εταιρεία γνώριζε πολύ καλά ότι θα κάναμε υπόκλιση στο νησί, ήταν μια καθιερωμένη πρακτική»
είπε στον εισαγγελέα του Γκροσέτο ο κυβερνήτης του πλοίου -που τελεί σε κατ' οίκον περιορισμό κατηγορούμενος για το ναυάγιο.

«Υπήρξαν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές και η συνήθεια αυτή, λειτουργούσε θετικά, ως διαφήμιση, για την εταιρεία Costa»
προσθέτει.

Ο πλοιοκτήτης, έως τώρα, είχε αρνηθεί κάθε σχετική ευθύνη, κάνοντας γνωστό ότι ίσως μόνο μία φορά μπορεί να είχε πληροφορηθεί για την συγκεκριμένη αυτή αλλαγή στην πορεία πλεύσης.


Το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας για την τελική απόδοση ευθυνών και σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι επιβάτες και οι ενώσεις καταναλωτών.


Σχετικά με την καθυστέρηση στην έναρξη των διαδικασιών εκκένωσης του πλοίου, ο Σκετίνο δήλωσε σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο στους εισαγγελείς ότι
«έδωσε εντολή να αρχίσει η όλη διαδικασία, όταν κατάλαβε ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα να γυρίσει πίσω».

Κατά τον ιταλό καπετάνιο, που κατηγορείται για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας,
«πριν εκκενωθεί ένα πλοίο, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσει να επιπλέει διότι διαφορετικά, δημιουργείται πανικός χωρίς αιτία».

Το κύριο όμως, μοιραίο λάθος, που καταλογίζεται στον Φραντσέσκο Σκετίνο είναι ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες και αποδεικτικά στοιχεία, εγκατέλειψε το Costa Concordia, ενώ χιλιάδες επιβάτες δεν είχαν ακόμη ανέβει στις σωσίβιες λέμβους.

ΠΗΓΗ 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...