Οι απίστευτοι διάλογοι στην «κεκλεισμένων των θυρών» συζήτηση στη Βουλή
για τη..
«σκοτεινή» σύμβαση με τους Αραβες που απαιτούν να παίρνουν τα
λεφτά χωρίς έλεγχο και χρονοδιαγράμματα
Η τελευταία τροποποίηση της σύμβασης των υποβρυχίων που έγινε το 2010,
όχι μόνο... γέρνει, όπως αποκάλυψε το «Εθνος της Κυριακής» πριν από δύο
εβδομάδες, αλλά και μπάζει... νερά! Αυτό προκύπτει από την «κεκλεισμένων
των θυρών» συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής.
Το επίμαχο δημοσίευμα του «Εθνους» αποτέλεσε τη «σπίθα» που άναψε τη
«φωτιά». Και τι δεν ειπώθηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή...
Απαντες διαπίστωσαν ότι η τροποποιημένη σύμβαση του 2010 όχι μόνο δεν
έλυσε το πρόβλημα αλλά το περιέπλεξε ακόμη περισσότερο. Οσο για την
ελπίδα που δημιουργήθηκε εντός της κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση από
την δήλωση του Δ. Αβραμόπουλου ότι διαφαίνεται λύση, αυτή εξανεμίστηκε
με την τελευταία επιστολή των Αράβων ιδιοκτητών των ναυπηγείων
Σκαραμαγκά που γνωστοποιούν στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ότι δεν
αποδέχονται την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Πολεμικού Ναυτικού που θα
ελέγχει την πορεία των εργασιών και βάσει αυτής θα χορηγούνται οι
προβλεπόμενες δόσεις...
Η βλάβη
Οι Γερμανοί προκαλούν και προειδοποιούν διότι έχουν δέσει τον... γάιδαρό τους με την τροποποιημένη σύμβαση του 2010, όπως ομολογεί ο νυν υπουργός Αμυνας και μοιρολατρικά αποδέχονται οι βουλευτές μέλη της επιτροπής εξοπλισμών.
Οι Γερμανοί προκαλούν και προειδοποιούν διότι έχουν δέσει τον... γάιδαρό τους με την τροποποιημένη σύμβαση του 2010, όπως ομολογεί ο νυν υπουργός Αμυνας και μοιρολατρικά αποδέχονται οι βουλευτές μέλη της επιτροπής εξοπλισμών.
Οι επισημάνσεις - καταγγελίες και διάλογοι μεταξύ των βουλευτών είναι
άκρως ανησυχητικοί καθώς καταδεικνύουν τη βλάβη που έχει υποστεί το
ελληνικό Δημόσιο και το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η αμαρτωλή
σύμβαση των υποβρυχίων.
Σύμφωνα με την τελευταία απόρρητη
ενημέρωση των μελών της επιτροπής εξοπλισμών της Βουλής, αυτή τη στιγμή
από το πρόγραμμα «Αρχιμήδης», που αφορά την κατασκευή τεσσάρων
υποβρυχίων, έχει παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μόνο ο «Παπανικολής».
Οι εργασίες στα υπόλοιπα τρία υποβρύχια βρίσκονται στο 90%, ενώ οι
πληρωμές που έχουν γίνει καλύπτουν το 94% της δαπάνης και υπολείπεται το
6% για την εξόφλησή τους.
Υπουργός άμυνας
Μπαίνουν προϋποθέσεις και όροι
Μπαίνουν προϋποθέσεις και όροι
Οπως εξήγησε στα μέλη της επιτροπής εξοπλισμών ο Δ. Αβραμόπουλος, η
εκβιαστική στάση των Αράβων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στηρίζεται στις
αδυναμίες της σύμβασης του 2010.
Οπως χαρακτηριστικά είπε ο
υπουργός Αμυνας, «η καταβολή των δόσεων δεν διασυνδέεται με την εξέλιξη
των εργασιών κατασκευής, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε καθυστέρηση πληρωμής
δίνει το δικαίωμα στα ΕΝΑΕ βάσει του νόμου 3885/2010 να ασκήσουν ένδικα
μέσα.
Για τον λόγο αυτό ο προκάτοχός μου (εννοεί τον Β. Βενιζέλο)
τον Μάιο του 2011 κατέβαλε το ποσόν των 12,75 εκατομμυρίων ευρώ
προκειμένου να αποφευχθεί καταγγελία της Σύμβασης εκ μέρους των ΕΝΑΕ.
«Η κυβέρνηση Παπαδήμου -σύμφωνα με την απόρρητη ενημέρωση του Δ.
Αβραμόπουλου- ζήτησε και πέτυχε σε πρώτη φάση την εξασφάλιση ενός
χρονοδιαγράμματος εργασιών που δεν προβλέπεται από τη Συμφωνία καθώς και
τη διασύνδεση της πληρωμής με τις εργασίες».
Σήμερα το ελληνικό
Δημόσιο εμφανίζεται να οφείλει 137,25 εκατομμύρια ευρώ για τις
εκκρεμούσες δόσεις Αυγούστου ? Νοεμβρίου του 2011 από το Πρόγραμμα
«Αρχιμήδης» και Μαΐου ? Αυγούστου ? Νοεμβρίου 2011 από το πρόγραμμα
«Neptune II».
Το ερώτημα είναι εάν η νυν και η επόμενη κυβέρνηση,
εν μέσω της πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης που ταλανίζει τη χώρα, θα
καταβάλει κανονικά τις δόσεις στους Αραβο-γερμανούς του Σκαραμαγκά χωρίς
εκείνοι να εμφανίζουν το ανάλογο κατασκευαστικό έργο. «Μπρος γκρεμός
και πίσω ρέμα»...
Ηταν ενδεικτική η τοποθέτηση και ο συλλογισμός
του Δ. Αβραμόπουλου: «Δεν μπορούμε να πάρουμε το ρίσκο μιας καταγγελίας.
Το Πολεμικό Ναυτικό την εκτιμά εξαιρετικά επιβλαβή για την άμυνα της
χώρας και κοστοβόρα σε επίπεδο αποζημιώσεων από τις ποινικές ρήτρες.
Ομως -προσθέτει ο υπουργός- πρέπει να επανεξετάσουμε κάποια θέματα. Δεν
είναι δυνατόν να έχουμε υποβληθεί σε θυσίες (2,4 δισ.) χωρίς αντίκρισμα.
Το υπουργείο Αμυνας επιφυλάσσεται για την καταβολή των υπόλοιπων
χρημάτων. Βασική προϋπόθεση θα πρέπει να είναι η εκτέλεση εργασιών η
οποία θα πιστοποιείται από την "Επιτροπή Παρακολούθησης" του Πολεμικού
Ναυτικού».
ΠΗΡΑΝ ΔΙΣ. ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ
Εως σήμερα έχουν καταβληθεί 2,396 δισ. ευρώ για τα τέσσερα πρώτα υποβρύχια, σε επιχειρησιακή ετοιμότητα να βρίσκεται μόνο ένα και οι συνολικές οφειλές να είναι μόλις 100 εκατομμύρια ευρώ!!!
Εως σήμερα έχουν καταβληθεί 2,396 δισ. ευρώ για τα τέσσερα πρώτα υποβρύχια, σε επιχειρησιακή ετοιμότητα να βρίσκεται μόνο ένα και οι συνολικές οφειλές να είναι μόλις 100 εκατομμύρια ευρώ!!!
Οσο για το χρονοδιάγραμμα παράδοσής τους έχει ως εξής:
- Ο «Πιπίνος» 27 Απριλίου του 2012.
- Ο «Ματρώζος» τον Φεβρουάριο του 2013.
- Ο «Κατσώνης» τον Δεκέμβριο του 2013.
Ωστόσο το παραπάνω χρονοδιάγραμμα τινάζεται στον αέρα διότι τα
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν διακόψει τις εργασίες επικαλούμενα τη μη
καταβολή 25,5 εκατομμυρίων ευρώ που είναι η δόση Αυγούστου -Νοεμβρίου
του 2011.
Αναγκαία τα υποβρύχια
Δημήτρης Αβραμόπουλος:
Οφείλουμε να εξετάσουμε λύσεις και διεξόδους ώστε η Ελλάδα να
διασφαλίσει την ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευής των υποβρυχίων
που είναι απαραίτητο στοιχείο της αμυντικής θωράκισης της χώρας.
Κοσμάς Χρηστίδης (αρχηγός ΓΕΝ)
Το Ναυτικό το έχει πει και πριν, το λέει και τώρα: Τα υποβρύχια τα θέλει. Πρόκειται για πολλαπλασιαστή ισχύος. Ενα υποβρύχιο είναι επιχειρησιακά έτοιμο όταν σηκώνει την ελληνική σημαία. Επομένως όσο πιο γρήγορα σηκωθούν οι ελληνικές σημαίες στα υπό κατασκευή υποβρύχια τόσο πιο καλό θα είναι για την ασφάλεια και την υπεράσπιση του θαλάσσιου χώρου μας.
Το Ναυτικό το έχει πει και πριν, το λέει και τώρα: Τα υποβρύχια τα θέλει. Πρόκειται για πολλαπλασιαστή ισχύος. Ενα υποβρύχιο είναι επιχειρησιακά έτοιμο όταν σηκώνει την ελληνική σημαία. Επομένως όσο πιο γρήγορα σηκωθούν οι ελληνικές σημαίες στα υπό κατασκευή υποβρύχια τόσο πιο καλό θα είναι για την ασφάλεια και την υπεράσπιση του θαλάσσιου χώρου μας.
«Να πάνε τα πρακτικά στον Αρειο Πάγο»
Οσμή νέου σκανδάλου αναδύεται από την καταγγελία Π. Καμμένου ότι ο Ι.
Σάφα εγγράφως αποκαλύπτει ότι δέχτηκε κυβερνητική υπόδειξη για την
επιλογή νομικού συμβούλου εκ μέρους της «Abu Dhabi Mar» για την
τροποποίηση της σύμβασης των υποβρυχίων. Οι διάλογοι είναι άκρως
αποκαλυπτικοί:
Π. Καμμένος: Στις 2 Δεκεμβρίου
του 2011 ο Λιβανέζος επιχειρηματίας Ι. Σάφα, «αφεντικό» των ναυπηγείων
Σκαραμαγκά, απέστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλο,
που αποκαλύπτει με σαφήνεια ότι ως υπουργός Αμυνας τους είχε υποδείξει
συγκεκριμένο νομικό σύμβουλο για να χειριστεί το θέμα της αγοραπωλησίας
των ναυπηγείων. Αν όντως αυτό έχει συμβεί θα πρέπει να επιληφθεί ο
εισαγγελέας του Αρείου Πάγου.
Ευ. Δαμιανάκης (Πρόεδρος της Επιτροπής Εξοπλισμών):
Εγώ δεν γνωρίζω ότι υπάρχει τέτοια επιστολή. Εάν την έχετε και θεωρείτε
ότι υποκρύπτει ποινικό αδίκημα να τη στείλετε εσείς στον εισαγγελέα του
Αρείου Πάγου.
Π. Καμμένος: Να στείλει η Επιτροπή τα απόρρητα πρακτικά αυτής της συζήτησης στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για ποινική αξιολόγηση.
Ευ. Δαμιανάκης: Ο κ. Αβραμόπουλος θα τοποθετηθεί επ΄ αυτού.
Δ. Αβραμόπουλος:
Εμείς δεν έχουμε πάρει επιστολές. Σήμερα καλούμαστε να νοικοκυρέψουμε
τα πράγματα, να τα βάλουμε σ΄ έναν σωστό δρόμο, να διασφαλιστεί το
εθνικό συμφέρον και η χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Εγώ θα
συμφωνήσω με παρατηρήσεις που κατά καιρούς έχει κάνει ο Π. Καμμένος,
όμως δεν είναι δική μας δουλειά να στείλουν στη Δικαιοσύνη την όποια
επιστολή που τυχόν υπάρχει.
Δ. Παπουτσής (ΠΑΣΟΚ): Τα
όσα υπαινίχθηκε ο κ. Καμμένος θεωρώ αυτονόητο καθήκον μου να τα
απορρίψω στο σύνολό τους. Εάν έχει να πει κάτι ο κ. Καμμένος ας το πει
καθαρά και να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία ενώπιον της
Βουλής. Δεν έχει καμία αρμοδιότητα κανένας δικαστικός παράγοντας να
εμπλακεί.
Π. Καμμένος: Παραμένω στην άποψή μου.
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει διερεύνηση στο θέμα των υποβρυχίων μέχρι
τέλους. Υπάρχει θέμα όχι μόνο περί μη καταβολής πληρωμής, αλλά και περί
διεκδικήσεως απέναντι στον γερμανικό όμιλο που έδινε τις μίζες
ζημιώνοντας το ελληνικό Δημόσιο.
Δ. Παπουτσής:
Επιμένω ότι εάν κατά τη γνώμη του κ. Καμμένου έχει διαπραχθεί αξιόποινη
πράξη από υπουργό να το δηλώσει ρητά και να ακολουθήσει την προβλεπόμενη
διαδικασία κατά το άρθρο 86 του Συντάγματος και κατά τον κανονισμό της
Βουλής.
Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ): Νομίζω ότι είναι
πολυτέλεια να ανοίξουμε αυτήν τη στιγμή συζήτηση για ποινικές ευθύνες
όταν η παρούσα Βουλή έδιωξε όπως ο «διάβολος το λιβάνι» τις πολιτικές
ευθύνες και τις ποινικές ευθύνες τις κουκούλωσε παντοιοτρόπως.
Π. Καμμένος: Ζητώ και πάλι τα πρακτικά να πάνε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
«Συμφωνήσαμε με μπαταξή»
Σύμπλευση του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη της ΝΔ με τον Θ. Δρίτσα του ΣΥΡΙΖΑ για
επανεκτίμηση του προγράμματος προκύπτει μέσα από τις τοποθετήσεις των
δύο βουλευτών.
Μιλτ. Βαρβιτσιώτης: Στην
περίπτωση αγοράς των υποβρυχίων το ελληνικό κράτος συμβλήθηκε με έναν
μπαταξή, έναν απατεώνα, ο οποίος «λάδωσε» για να πάρει τη δουλειά και
δεν έφερε το αποτέλεσμα που έπρεπε.
Δ. Αβραμόπουλος:
Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό. Είστε και εσείς μέλος της κυβέρνησης
Καραμανλή που διαχειρίστηκε ένα μέρος του συγκεκριμένου προβλήματος.
Μιλτ. Βαρβιτσιώτης: Οντως,
γι΄ αυτό και έχω μια οργή μέσα μου. Γνωρίζω και έχω μελετήσει το θέμα
και πιστεύω ότι αυτή η σύμβαση χρειάζεται γενναία αναθεώρηση. Χαίρομαι
που είπατε ότι «Δεν πληρώνω τίποτα εάν δεν παράγεται το έργο».
Θ. Δρίτσας: Πάλι
τα ίδια και τα ίδια... Το 2010 είχε έρθει σε τούτη την επιτροπή ο Ευ.
Βενιζέλος ως υπουργός Αμυνας και μας είχε πει ότι: «Είμαστε με την πλάτη
στον τοίχο» γι΄ αυτό υποτίθεται ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τους
Γερμανούς και τους Αραβες της νέας ιδιοκτησίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά
και έφτιαξε τη νέα σύμβαση. (...) Και όπως διαπιστώνουμε τώρα είμαστε
και πάλι με την «πλάτη στον τοίχο».
Δ. Αβραμόπουλος: Και τι προτείνετε να κάνουμε;
Θ. Δρίτσας: Είμαι κοντά στη σκέψη του κ. Βαρβιτσιώτη. Να τεθεί επανεκτίμηση του θέματος.
Ι. Κοραντής (ΛΑΟΣ):
Το ζητούμενο είναι μέχρι ποιο σημείο είναι διατεθειμένος ο υπουργός να
προχωρήσει και πού βάζει την «κόκκινη γραμμή» με τους Γερμανούς και τους
Αραβες, οι οποίοι σαφώς και δεν είναι αναμάρτητοι.
«Είναι πολλά τα λεφτά...»
«Είναι πολλά τα λεφτά», αναφωνεί ο Δ. Αβραμόπουλος όταν ο Θ. Παφίλης
του ΚΚΕ ζητάει να μάθουν οι φορολογούμενοι πού πήγαν τόσα δισ. ευρώ για
τα υποβρύχια που δεν έχουν παραδοθεί ακόμη.
Θ. Παφίλης (ΚΚΕ):
Εδώ μιλάμε για πρόκληση και πρέπει να το πείτε στον ελληνικό λαό.
Πρέπει να γνωρίζει ο κάθε φορολογούμενος ότι δώσατε 2,5 δισ. ευρώ χωρίς
να έχετε πάρει τα υποβρύχια.
Δ. Αβραμόπουλος: Είναι πολλά τα λεφτά, κύριε Παφίλη.
Θ. Παφίλης: Τι
αναθεώρηση της σύμβασης θα κάνεις αφού δεν ζητάς ποινικές ρήτρες; Με
ποια λογική έρχεστε σήμερα και λέτε ότι θα διορθώσετε αυτά τα οποία
κάνατε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, χωρίς προηγουμένως να αναλάβετε τις ευθύνες σας.
Δ. Αβραμόπουλος: Τα υποβρύχια τα θέλετε;
Θ. Παφίλης: Αφήστε τα αυτά. Σε αυτό το ερώτημα έχουμε απαντήσει πολλές φορές.
Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ):
Από τη μελέτη της υπόθεσης των υποβρυχίων έχω σχεδόν τη βεβαιότητα ότι
οι ανάγκες, τα κριτήρια που υπαγόρευσαν τη συγκεκριμένη προμήθεια δεν
ήταν κατά ανάγκη εθνικά και επιχειρησιακά. Οσο μελετούσα τους φακέλους
και τα στοιχεία, μου ενισχύονταν η υποψία ότι τα κριτήρια ήταν πρωτίστως
διπλωματικά ακόμα και ταπεινά προσωπικής και κομματικής ωφέλειας.
ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου