Λίγο μετά τις 8 το βράδυ προσγειώθηκε στην Αθήνα το κυβερνητικό αεροσκάφος που μετέφερε το Άγιο Φως από τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα. Με ειδικές πτήσεις το Άγιο Φως μεταφέρεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας..
«Οι δύσκολες μέρες που διέρχεται η χώρα μας έχουν έντονη τη γεύση των θλίψεων, της πικρίας, της κόπωσης και της απόγνωσης που αναδύονται σε κάθε ανάβαση προς τον Γολγοθά», τονίζει στο πασχαλινό του μήνυμα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.Αρχικά, το αεροσκάφος είχε προγραμματιστεί να φτάσει στην Αθήνα περίπου στις έξι, αλλά υπήρξε καθυστέρηση στην απογείωσή του από τα Ιεροσόλυμα.
Στις 2:30 το μεσημέρι έγινε η τελετή αφής του Αγίου Φωτός στον ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα. Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος με ένα απλό στιχάρι μπήκε στο ιερό κουβούκλιο στις 2:15 και σε δέκα λεπτά βγήκε κρατώντας σε κάθε χέρι 33 κεριά, όσα και τα χρόνια του Χριστού, με το Άγιο Φως.
Οι καμπάνες άρχισαν να ηχούν χαρμόσυνα και εκατοντάδες πιστοί που βρίσκονταν μέσα στο ναό προσπαθούσαν να φτάσουν τα κεριά του Πατριάρχη για να πάρουν το ανέσπερο φως της Ανάστασης.
Μετά από λίγο, το πλήθος των πιστών ξεχύθηκε στα στενάκια της παλιάς πόλης των Ιεροσολύμων και με τα κεριά στα χέρια μετέδιδε το μήνυμα της Ανάστασης του Χριστού.
Η υποδοχή του Αγίου Φωτός στην Αθήνα έγινε με τιμές αρχηγού κράτους.
Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου Αρχιμανδρίτης Δαμιανός θα το μεταφέρει στην Εξαρχεία του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα από όπου θα το πάρουν οι ιερείς των εκκλησιών των Αθηνών και πολλοί πιστοί που βρίσκονται από νωρίς στο μετόχι.
Με ειδικές πτήσεις της πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας το Άγιο Φως θα μεταφερθεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Το μήνυμα Ιερώνυμου
«Οι δύσκολες μέρες που διέρχεται η χώρα μας έχουν έντονη τη γεύση των θλίψεων, της πικρίας, της κόπωσης και της απόγνωσης που αναδύονται σε κάθε ανάβαση προς τον Γολγοθά», τονίζει στο πασχαλινό μήνυμά του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
«Αν ο Χριστός», συνεχίζει ο αρχιεπίσκοπος, «δεν είχε αναστηθεί, δεν θα υπήρχε λόγος και νόημα να απευθύνουμε πασχάλιους χαιρετισμούς, όταν η ζωή γύρω μας όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται και η ανθρώπινη ύπαρξη απαξιώνεται».
Ο αρχιεπίσκοπος τονίζει το μεγάλο γεγονός της νίκης της ζωής επί του θανάτου με την Ανάσταση του Χριστού, που όπως λέει «είναι ο θρίαμβος της ζωής και η συντριβή όσων επιβουλεύονται την αλήθεια και προσπαθούν να επιβάλλουν το σκότος».
Παράλληλα ο κ. Ιερώνυμος τονίζει: «Πάσχα σημαίνει έξοδος. Σημαίνει τη διάβαση από την περιοχή της οδύνης στον χώρο της ελπίδας. Σημαίνει τη δύναμη της εναντίωσης στην παρακμή και στο αρνητικό ρεύμα της κάθε εποχής. Ορίζει την έξοδο προς την Αλήθεια. Σηματοδοτεί την απελευθέρωση από τα δεσμά της ανθρώπινης φιλαυτίας και των ψεύτικων υποσχέσεων, την έξοδο προς τη συνάντηση με τους άλλους, για να γινόμαστε μέσα στην Εκκλησία, η κοινωνία της αγάπης».
Ο αρχιεπίσκοπος προτρέπει: «Ας μετακυλήσουμε την πλάκα του φόβου από τις καρδιές μας για να φανεί και πάλι κενός ο τάφος και να αναδειχθεί η ζωή ελεύθερη από την θλίψη και την απελπισία».
Παράλληλα τονίζει: «Η καθημερινότητά μας βιώνει συνεχώς την προσπάθεια του κακού να δηλητηριάζει τη ζωή μας και να πληγώνει την ελπίδα μας. Όμως Χριστός Ανέστη. Και έκθαμβοι αντικρίζουμε τον ήλιο της δικαιοσύνης "πάσι ζωήν ανατέλλοντα". Χριστός Ανέστη. Και μας προσφέρει "αλλης βιοτής της αιωνίου απαρχήν"».
Και καταλήγει: «Ας μην αφήσουμε τις θλίψεις και τις ωδίνες που γεννά η σημερινή δύσκολη κατάσταση του τόπου μας να σκοτεινιάσει τη ζωή μας. Ας αφήσουμε το ανέσπερο φως της Αναστάσεως να λαμπρύνει την ύπαρξη μας και να φωτίσει τον δρόμο για έναν καλύτερο αύριο».
Το μήνυμα του Οικομενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου
Στο μήνυμά του για το Πάσχα, ο Οικουμενικός Πστριάρχης Βαρθολομαίος αναφέρεται στη σημασία και την υπόσχεση της Ανάστασης, καθώς και στη ματαιότητα της συσσώρευσης υλικών αγαθών:
«Τὸ μήνυμα εἶναι χαροποιὸν δι' ὅλους, διότι ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ κατήργησε τὴν δύναμιν τοῦ θανάτου. Οἱ πιστεύοντες εἰς Αὐτὸν προσδοκοῦν ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ διὰ τοῦτο βαπτίζονται εἰς τὸν θάνατον Αὐτοῦ, συνανίστανται μετ’ Αὐτοῦ, καὶ ζοῦν ζωὴν αἰώνιον.
»Ὁ μακρὰν τοῦ Χριστοῦ κόσμος προσπαθεῖ νὰ συσσωρεύσῃ ὑλικὰ ἀγαθά, διότι στηρίζει ἐπ’ αὐτῶν τὴν ἐλπίδα τῆς ζωῆς του. Ἐλπίζει ἀκρίτως ὅτι διὰ τοῦ πλούτου θὰ ἀποφύγῃ τὸν θάνατον. Καὶ ὁ πλανώμενος ἄνθρωπος διὰ νὰ συσσωρεύσῃ πλοῦτον, ἐπιμηκύνοντα δῆθεν τὴν ζωήν του, σκορπίζει τὸν θάνατον εἰς τοὺς ἄλλους. Ἀφαιρεῖ ἀπὸ αὐτοὺς τὴν οἰκονομικὴν δυνατότητα τῆς ἐπιβιώσεως, καὶ πολλάκις διακόπτει βιαίως τὸ νῆμα τῆς ζωῆς των, ἐλπίζων ὅτι οὕτω θὰ διασώσῃ τὴν ἰδικήν του ζωήν.
»Ἀλλά, ἀλλοίμονον! Ἡ πλάνη του εἶναι μεγάλη. Ἡ ζωὴ κερδίζεται μόνον διὰ τῆς πίστεως εἰς τὸν Χριστόν καὶ διὰ τῆς εἰς Αὐτὸν ἐνσωματώσεως.
»Ἡ ἐμπειρία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας βεβαιοῖ ὅτι οἱ ἑνωθέντες μετὰ τοῦ Χριστοῦ ζοῦν καὶ μετὰ θάνατον, συνυπάρχουν μετὰ τῶν ζώντων, συνδιαλέγονται μετ’ αὐτῶν, ἀκούουν αὐτοὺς καὶ πολλάκις ἱκανοποιοῦν θαυματουργικῶς τὰ αἰτήματά των».
Και καταλήγει ο Οικουμενικός Πατριάρχης: «Ἡ ἰδικὴ μας ἀνάστασις τότε μόνον εἶναι δυνατή, ὅταν προσφέρηται διὰ τὴν ἀνάστασιν τῶν ἄλλων ἀδελφῶν μας. Τότε μόνον ἡ νικητήριος διακήρυξις “Χριστὸς Ἀνέστη” θὰ ἐνεργῇ σωστικῶς δι’ ὅλην τὴν ἀνθρωπότητα. Γένοιτο!».
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου