Ο Φινλανδός ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 3 ώρες, 31 λεπτά και 1.2 δευτερόλεπτα και άφησε στη δεύτερη θέση τον Ισπανό Ντάνι Σόρντο με Σιτροέν (+1:50.0), ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ με Φορντ (+2:14.1).
Ο Γάλλος Σεμπαστιάν Οζιέ με Φολκσβάγκεν (20:38.5) πρώτευσε στην ειδική Λουτράκι 2, ενώ στις επόμενες δύο θέσεις τερμάτισαν ο Ρώσος Εβγκένι Νοβίκοφ με Φορντ (+9.9) και ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν με Φολκσβάγκεν (+11.6).
Τα Polo R WRC έχουν καταφέρει έως τώρα να σημειώσουν τους καλύτερους χρόνους στις 50 από τις 95 ειδικές διαδρομές που έχουν διεξαχθεί, συμπεριλαμβανομένων και των 5 ειδικών του Ακρόπολις που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής. Το ποσοστό επιτυχίας δηλαδή ξεπερνά το 50%!
Στο πρώτο πέρασμα από το Κεφαλάρι που διεξήχθη το πρωί του Σαββάτου 1/6, ο Latvala σημείωσε τον καλύτερο χρόνο χαρίζοντας την 50η νίκη σε ειδική στο Polo R WRC.
Ο Φινλανδός οδηγεί την κούρσα του αγώνα κυνηγώντας την πρώτη του νίκη με τη Volkswagen, την ώρα που ο Ogier έχει χάσει σημαντικό έδαφος μετά την εγκατάλειψή του μόλις στην 1η ειδική του αγώνα λόγω προβλήματος με την πίεση του καυσίμου...
O Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα της Volkswagen Motorsport ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της δεύτερης ημέρας του 59ου Ράλι Ακρόπολις! O Φινλανδός που δεν έχει κερδίσει ποτέ στη χώρα μας, πρώτευσε με το Polo R WRC στις μισές από τις οκτώ ειδικές διαδρομές της ημέρας. Εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του Ευγένι Νόβικοφ που χτύπησε μία πέτρα στην τέταρτη ειδική του αγώνα (Γυμνό 1) με αποτέλεσμα να έχει κλαταρισμένο ελαστικό και προβλήματα στην ανάρτηση του Fiesta WRC που του κόστισαν πολύ σε χρόνο, ο Λάτβαλα πήρε τα ηνία και σιγά-σιγά έχτισε διαφορά από τους διώκτες του.
Η διαφορά αυτή ξεπέρασε στο τέλος της ημέρας το ένα λεπτό, χρίζοντας τον 28χρονο το μεγάλο φαβορί για τη νίκη – αν και στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι το φινάλε και της τελευταίας ειδικής.
Ένα λεπτό και τρία δεύτερα πίσω του είναι το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC του Ντάνι Σόρντο που προσπάθησε να ακολουθήσει τον Λάτβαλα, πήρε μία ειδική αλλά δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό στη συνέχεια. Μάλιστα έχει παραδεχθεί πως ακολουθεί πλέον συντηρητική προσέγγιση, αρκούμενος στους πολύτιμους βαθμούς της δεύτερης θέσης.
Άλλα 39 δευτερόλεπτα πιο πίσω, βρίσκεται ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ με το Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Μετά το βάθρο στο Μεξικό, είναι έτοιμος να επαναλάβει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο WRC. Σήμερα διαχειρίστηκε τη κατάταξη αφού ούτε απειλεί αλλά ούτε απειλείται.
Την πρώτη του νίκη στην Ελλάδα πανηγυρίζει ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Ο Φινλανδός οδηγός της Volkswagen τερμάτισε πρώτος τον αγώνα με διαφορά 1:50 από το δεύτερο Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3).
«Απίστευτο. Η πρώτη μου νίκη με τη VW. Νιώθω φοβερά. Είναι πολύ ωραία που νίκησα εδώ. Πριν από 10 χρόνια έτρεξα για πρώτη φορά εδώ στο WRC και μου πήρε 10 χρόνια να κερδίσω. Σήμερα το πρωί άρχισα να σκέφτομαι τη νίκη, η σημερινή μέρα ήταν ατελείωτη», δήλωσε πανευτυχής ο Λάτβαλα. O Φινλανδός έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε αγώνα του WRC το 2003 στο Ράλι Ακρόπολις.
«Καταπληκτικό σαββατοκύριακο. Δεν είχαμε προβλήματα και η θέση του πόντιουμ θα μου δώσει περισσότερη αυτοπεποίθηση», ανέφερε ο Σόρντο.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Τιερί Νεβίλ (Ford Fiesta RS), καταλαμβάνοντας την 3η θέση. «Ένα καλό σαββατοκύριακο για μας, δεν κάναμε λάθη, κάναμε καλούς χρόνους, διατηρήσαμε τη θέση μας. Η τελευταία ειδική ήταν λίγο πονηρή. Κάποια στιγμή νόμιζα πως είχαμε κλατάρισμα, και έκοψα λίγο, αλλά κατάλαβα ότι όλα ήταν καλά και πίεσα περισσότερο», υποστήριξε ο Βέλγος.
Ο Αντρέας Μίκελσεν (Polo R) εξασφάλισε την 4η θέση στη γενική κατάταξη. Πέμπτος ο Νάσερ Αλ Ατίγια με Ford Fiesta RS.
O επικεφαλής της βαθμολογίας του φετινού πρωταθλήματος, Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R), ήταν ταχύτερος όλων (20:38.5) στην τελευταία ειδική. Ο Γάλλος πίεσε γιατί ήθελε τους 3 επιπλέον βαθμούς που προσφέρει η νίκη στην power stage.
Τη νίκη στην κατηγορία WRC-2 πήρε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Πολωνός πρώην πιλότος της F1 πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση στα ελληνικά χώματα, πίσω από το τιμόνι του Citroen DS3. «Ήταν πολύ σκληρό ράλλυ, ειδικά για κάποιον που προέρχεται από αγώνες πίστας. Ήταν ένα καλό σαββατοκύριακο, μάθαμε πολλά και σίγουρα αυτή η εμπειρία θα μας βοηθήσει. Ασφαλώς σήμερα έκοψα ταχύτητα, αλλά στα ράλλυ ακόμα και αυτό είναι δύσκολο, γιατί το αυτοκίνητο λειτουργεί διαφορετικά», δήλωσε ο Κούμπιτσα.
Πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες ο Θέμης Χαλκιάς, στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer EVO IX. Τερμάτισε στην 22η θέση της γενικής.
Ο αγώνας προσμετρούσε και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι. Τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή, ταχύτερο πλήρωμα μεταξύ όσων έλαβαν μέρος ήταν οι Λάμπρος Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer EVO IX.
13η ΕΔ – Πίσσια 2 – 11.47 km: Στο 1:28.8 αυξήθηκε η απόσταση του επικεφαλής Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Polo R) από τον Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3). Πιο γρήγορος ήταν και πάλι ο Αντρέας Μίκελσεν με το VW Polo R (8:08.9). O Nορβηγός δείχνει να εξασφαλίζει την 4η θέση. Δεύτερος καλύτερος χρόνος από τον Νάσερ Αλ Ατίγια (Ford Fiesta RS) με 8:13.4.
O Σεμπαστιάν Οζιέ (Polo R) oλοκλήρωσε την ειδική σε χρόνο 8:14.9. O Eυγένι Νόβικοφ με το Ford Fiesta RS ήταν λίγο πιο γρήγορος με 8:14.2. Ο Μίκο Χίρβονεν (Citroen DS3) έκανε χρόνο 8:19.2.
Αντρέας Μίκελσεν (VW Polo R): «Προσπαθήσαμε, έχουμε δουλειά ακόμα. Θα κάνουμε κάποιες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο».
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Όλα πήγαν βάσει σχεδίου, ο συνοδηγός μου είναι χαρούμενος και αυτό είναι σημαντικό. Συγκεντρωθήκαμε στο αποτέλεσμα του ράλλυ, και όχι στην Power Stage».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Είμαι ήρεμος. Πολύ σκληρή ειδική, με πολλές πέτρες, αλλά όλα καλά».
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Όλα καλά. Είμαι έτοιμος για την Power Stage, όπου θα προσπαθήσω να πάρω κάποιους βαθμούς».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Είμαστε έτοιμοι για την τελευταία ειδική. Θα πιέσω σε αυτήν».
Service G: Oι δηλώσεις των οδηγών στο service στο Λουτράκι πριν τις δύο τελευταίες ειδικές του αγώνα.
Αντρέας Μίκελσεν (VW Polo R): «Ήθελα να περάσω τον Αλ Ατίγια. Έχουμε ακόμα δύο ειδικές. Είχαμε καλό ρυθμό το πρωί και τώρα θα πιέσουμε, ίσως όχι τόσο πολύ όσο το πρωί».
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Όλα καλά. Προσπαθώ να διατηρήσω το ρυθμό και να συγκρατήσω τον εαυτό μου να μην πάει γρήγορα. Δεν είναι εύκολο. Δε σκέφτομαι την Power Stage, χτες ήταν πιο εύκολο να διατηρήσω το ρυθμό».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Το πρωινό ήταν καλό, η οδήγησή μου ψύχραιμη. Θέλω να τερματίσω στη θέση που βρισκόμαστε. Δε θα πιέσω στην Power Stage».
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Ήταν εντάξει το πρωί. Όλα δουλεύουν καλά. Θα προσπαθήσω να κερδίσω βαθμούς στην Power Stage».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Ήταν καλά, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Μόνο το δεύτερο κομμάτι της 1ης ειδικής ήταν χειρότερο, η κατηφόρα ήταν δύσκολη. Είναι πάντα δύσκολο να καθαρίζεις το δρόμο».
12η ΕΔ – Λουτράκι 1 – 30.14 km: Η 12η ειδική Λουτράκι 1 διεκόπη προσωρινά μετά από τραυματισμό θεατή, ο οποίος προκλήθηκε από έξοδο του αυτοκινήτου με αριθμό συμμετοχής 45. Ο θεατής μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε νοσοκομείο. Περισσότερα για την κατάσταση της υγείας του σε λίγο.
Ταχύτερος και πάλι ο Αντρέας Μίκελσεν (VW Polo R), με χρόνο 20:49.0. Ακολουθεί ο Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R) με χρόνο 20:49.7. Ο Γάλλος είναι στη 10η θέση της γενικής κατάταξης. Tρίτος καλύτερος χρόνος από τον Μαντς Όστμπεργκ (Ford Fiesta RS) με 20:51.6.
Οι δύο πρώτοι, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R) και Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3) οδηγούν σε συντηρητικό ρυθμό, προκειμένου να μην ρισκάρουν. Ο Φινλανδός έκανε χρόνο 20:54.5 και ο Ισπανός 21:06.7. Έτσι, η μεταξύ τους διαφορά ανέβηκε στο 1:19.7, με δύο ειδικές διαδρομές να απομένουν.
Μία θέση στο πόντιουμ δείχνει να έχει εξασφαλίσει ο Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος οδηγεί ένα Fiesta RS και έχει διαφορά άνω των 2 λεπτών από τον τέταρτο της γενικής, Αντρέας Μίκελσεν.
Αντρέας Μίκελσεν (VW Polo R): «Είναι σκληρή ειδική σε κάποια σημεία. Προσπαθώ να πάω γρήγορα, αλλά και να προσέξω το αυτοκίνητο. Έκανα 2-3 λάθη και ανοίχτηκα σε στροφές».
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Αρκετά σκληρή ειδική. Ήδη από την Παρασκευή ήταν σκληρή, ήξερα τι να περιμένω. Θα είναι ρίσκο να πιέσω στην Power Stage».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Προσπαθούμε να ελέγξουμε τον Neuville. Αν δεν κάνουμε λάθη, όλα θα είναι καλά. Δεν παίρνουμε ρίσκο, προσπαθούμε να μείνουμε στο κέντρο του δρόμου και να αποφύγουμε τις πέτρες».
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Δύσκολη ειδική, θα είναι πολύ σκληρή στο δεύτερο πέρασμα. Θα προσπαθήσω να πάρω κάποιους βαθμούς στην Power Stage».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Δεν υπάρχει μάχη. Περιμέναμε ένα καλύτερο σαββατοκύριακο. Θα προσπαθήσω να πάρω κάποιους βαθμούς στην Power Stage».
11η ΕΔ – Πίσσια 1 – 11.47 km: Τον καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν με το VW Polo R (8:13.7). Aκολουθούν ο Ευγένι Νόβικοφ με το Ford Fiesta RS (8:15.9) και ο Σεμπαστιάν Οζιέ με Polo R (8:16.1) . O πρωτοπόρος Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Polo R) έκανε χρόνο 8:17.6 και αύξησε στο 1:07.5 τη διαφορά από το δεύτερο της γενικής κατάταξης, Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3). Ο Ισπανός σημείωσε χρόνο 8:21.0.
Πρώτος Έλληνας είναι ο Θέμης Χαλκιάς, στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer EVO IX. Βρίσκεται στην 21η θέση της γενικής.
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Ήταν πιο δύσκολο με το ρυθμό. Είναι σκληρή η ειδική σε κάποια σημεία, γιατί χρησιμοποιείται από την Παρασκευή, αλλά κατά τα άλλα όλα καλά».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Ελέγχαμε τους χρόνους του Νεβίλ. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω».
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Ήταν γλιστερά και πρέπει να προσαρμόσω την οδήγησή μου για αυτές τις δύο ειδικές».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Ήταν εντάξει, καθάριζα το δρόμο. Πολύ γλιστερή ειδική».
Το σημερινό τρίτο και τελευταίο σκέλος του Ράλι Ακρόπολις περιλαμβάνει άλλες δύο ΕΔ, την Πίσσια 2 (13:37) και τη Λουτράκι 2 – Power Stage (13:56). Η τελετή τερματισμού θα αρχίσει στις 15:00 στο χώρο του service park.
Σάββατο 1 Ιουνίου
Service E: Με το βραδινό service στο Λουτράκι, ολοκληρώθηκε το δεύτερο σκέλος του Ράλι Ακρόπολις.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών κατά τη διάρκεια του service:
Μίκο Χίρβονεν (Citroen DS3): «Ήμουν άτυχος, με δύο κλαταρίσματα ήταν πολύ δύσκολο. Είναι αδύνατο να αποφύγεις όλες τις πέτρες. Μπορείς βέβαια να πας πολύ αργά γύρω τους. Αλλά, επειδή κανείς δεν μπορεί να πάει τόσο αργά, είναι καθαρά θέμα τύχης. Αύριο θα προσπαθήσω να διατηρήσω τη θέση μου».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Θα ήθελα να είμαι πιο κοντά στην κορυφή, αλλά δεν είναι το κατάλληλο ράλι για να πάρεις ρίσκο. Μπορούμε να πιέσουμε, αλλά σήμερα ο Λάτβαλα ήταν ταχύτερος και θα ήταν βλακώδες να πιέσουμε αύριο. Δε θέλω να κάνω κάποιο λάθος».
Μαντς Όστμπεργκ (Ford Fiesta RS): «Ήταν μια δύσκολη μέρα, αλλά καλύτερη από τη χθεσινή. Χάσαμε κάποια λεπτά, λόγω του ακρόμπαρου και του κλαταρίσματος. Δεν είναι καταστροφή, αλλά ούτε και η ημέρα που ήλπιζα. Παρ’ όλα αυτά, η 6η θέση είναι εντάξει».
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Προσπαθώ να διατηρήσω το ρυθμό και καλή ταχύτητα. Θα θέλαμε να είμαστε μπροστά, αλλά πρώτα πρέπει να τερματίσεις».
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Ήταν μια πολύ καλή μέρα για εμάς. Στο Ακρόπολις όλα μπορεί να συμβούν και το γνωρίζω πολύ καλά. Για αύριο θέλω να διατηρήσω τον έλεγχο και η ταχύτητά μου θα προσαρμοστεί στο δρόμο. Στο σκληρό θα αφήσω, στο μαλακό θα οδηγήσω πιο άνετα».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Το απόγευμα η πρόσφυση ήταν καλύτερη, παρόλο που ήμασταν 1οι στο δρόμο. Ήταν δύσκολο να οδηγήσουμε γρήγορα. Στην τελευταία ειδική είχαμε μικρότερο μειονέκτημα, λόγω της βροχής, και για αυτό ήμασταν οι ταχύτεροι. Θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε και να μην έχουμε προβλήματα».
10η ΕΔ – Ζήρεια 2 – 21.36 km: Έπρεπε να φτάσουμε στη δέκατη ειδική διαδρομή του αγώνα για να δούμε το όνομα του Σεμπαστιέν Οζιέ να φιγουράρει στη κορυφή της κατάταξης σε ένα από τα περάσματα στα ελληνικά βουνά. Με τη βροχή να κάνει και πάλι σποραδικά την εμφάνιση της, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας κάλυψε τα 21 χιλιόμετρα σε 13 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα, όντας ταχύτερος από τους Όστμπεργκ (Fiesta WRC), Λάτβαλα (Polo R WRC), Νεβίλ/Νόβικοφ/Αλ Ατίγια (όλοι τους με Fiesta WRC).
«Ήλπιζα σε αυτήν τη βροχή όλη μέρα, αλλά ήρθε αργά, ο δρόμος είναι ακόμη στεγνός. Δε νομίζω πως αυτό θα αλλάξει τα πράγματα», σχολίασε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας.
Η πρωτιά αυτή, τοποθέτησε το Γάλλο στη πρώτη δεκάδα, για πρώτη φορά στον αγώνα αφού είχε εγκαταλείψει στην εναρκτήρια ειδική του αγώνα. Στη γενική ο Λάτβαλα ανέβασε το προβάδισμα του έναντι του Σόρντο (DS3 WRC) άνω του λεπτού, ο Νεβίλ είναι μισό λεπτό πιο πίσω ενώ ο Αλ-Ατίγια αύξησε τη διαφορά του από τον Αντρέας Μίκελσεν της VW που είχε κλαταρισμένο εμπρός δεξί ελαστικό.
Αλλαγή θέσης πιο πίσω, με τον Όστμπεργκ να περνάει τον Πρόκοπ (Fiesta WRC) και να είναι πλέον έκτος. Πίσω τους ο Μίκο Χίρβονεν με το εργοστασιακό DS3 WRC που έφτασε στον τερματισμό με σπασμένο εμπρός δεξί τροχό!
«Χτυπήσαμε ένα μεγάλο βράχο σε μια φουρκέτα, 7 χλμ. πριν από το τέλος της ειδικής – δεν μπορούσα να τον αποφύγω», δήλωσε ο Φινλανδός.
Στη κατηγορία WRC-2 o Κούμπιτσα αυτή τη φορά δεν ήταν ταχύτερος με το DS3 RRC αλλά απολαμβάνει προβάδισμα 140 δευτερολέπτων από τον δεύτερο!
9η ΕΔ – Κεφαλάρι 2 – 18.40 km:Ίδιο σκηνικό στη κορυφή των χρόνων και αυτής της ειδικής, με ταχύτερο όλων τον Νόβικοφ με το Fiesta WRC της M-Sport, δεύτερο τον πρωτοπόρο γενικής Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με το Polo R WRC και τρίτο τον teammate του στη Γερμανική ομάδα, Σεμπαστιέν Οζιέ.
Με την ελαφριά βροχή να συνεχίζεται πάνω από τη Πελοπόννησο, ο Λάτβαλα κατάφερε να διευρύνει λίγο ακόμα το προβάδισμα του έναντι του πέμπτου στην ειδική Ντάνι Σόρντο, με τον εργοστασιακό οδηγό της Citroen να δείχνει πως δεν μπορεί να αλλάξει την εις βάρος του κατάσταση.
Η μεταξύ τους διαφορά ορίζεται πλέον στα 49.2 δευτερόλεπτα! Διαχειρίζεται τη κατάσταση ο τρίτος Νεβίλ (Fiesta WRC) αφού δεν απειλεί και δεν απειλείται ενώ στη μεγάλη μάχη που γίνεται πίσω του, ο teammate του Βέλγου, Νάσερ Αλ Ατίγια, κατάφερε στο Κεφαλάρι να βρει αντίδοτο στην επίθεση του Polo R WRC του Αντρέας Μίκελσεν, κρατώντας τη μεταξύ τους διαφορά στα 10 δεύτερα.«
Προσπαθούμε. Ο Αντρέας κάνει καλούς χρόνους, αλλά προσπαθούμε να τον πιέσουμε. Το ευχαριστιόμαστε, οι ειδικές είναι σκληρές. Γλιστράει πολύ σε κάποια σημεία, προσέξαμε λίγο, άλλα σημεία είναι εντελώς στεγνά», δήλωσε ο οδηγός από το Κατάρ.
Από την πλευρά του ο Νορβηγός που έφτασε στον τερματισμό με το VW χτυπημένο πίσω δεξιά και με το ελαστικό να έχει φύγει από τη ζάντα, σχολίασε: «Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε ρυθμό χωρίς να ξεπεράσουμε τα όρια. Ήταν πονηρή ειδική. Μου αρέσει η επόμενη ειδική, θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε χρόνο εκεί. Χτυπάγαμε συνέχεια, δε γνωρίζω πού έγινε η ζημιά».
Ενδέκατος καλύτερος χρόνος, από τον δέκατο της γενικής, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, με το DS3 RRC. Ο Πολωνός που παραμένει 42 sec μπροστά από τον φουριόζο Σεμπαστιέν Οζιέ, ανοίγει συνεχώς το προβάδισμα του στη κατηγορία WRC-2.
Από ελληνικής πλευράς ο Χαλκιάς παραμένει ο ψηλότερα πλασαρισμένος οδηγός ενώ μετά από τέσσερις ειδικές (εκ των οκτώ της ημέρας για το WRC), ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, με νικητή τον Λάμπρο Κύρκο.
8η ΕΔ – Γυμνό – 17.61 km: Ο Ευγένι Νόβικοφ αρνήθηκε στον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα τη πρωτιά στην όγδοη ειδική διαδρομή του εθνικού μας αγώνα! Μετά τη πρωινή του ατυχία, ο Ρώσος “πάτησε γκάζι” με το Fiesta WRC της M-Sport και σταμάτησε το χρονόμετρο στο 12:25.8, επικρατώντας κατά 5 δευτερόλεπτα του πρωτοπόρου της κατάταξης.
Πάντως ο Λάτβαλα (Polo R WRC) μόνο δυσαρεστημένος δεν είναι, σε μία ειδική όπου είχαμε και ψιχάλες, όχι μόνο δεν απειλήθηκε από τον δεύτερο στη γενική Ντάνι Σόρντο (DS3 WRC) αλλά κατάφερε να ανοίξει ακόμα περισσότερο τη μεταξύ τους διαφορά!
Με τον Ισπανό μόλις έκτο στη συγκεκριμένη ΕΔ, η μεταξύ τους διαφορά εκτοξεύτηκε στα 44 δευτερόλεπτα! Άλλο τόσο πιο πίσω είναι ο τρίτος Νεβίλ (Ford Fiesta WRC) ενώ στη μάχη της τέταρτης θέσης, ο Ανδρέας Μίκελσεν με το Polo R WRC, είναι πλέον μόλις 8 δευτερόλεπτα πίσω από το Fiesta WRC του Νάσερ Αλ-Ατίγια.
Με τον κορυφαίο χρόνο στην ειδική, όντας κατά ένα και πλέον λεπτό ταχύτερος του Ρόμπερτ Κούμπιτσα (DS3 RRC), ο Νόβικοφ είναι πλέον μπροστά από τον Πολωνό στη γενική κατάταξη και συγκεκριμένα στην ένατη θέση.
Πλέον ο πρώην οδηγός της Formula 1 απειλείται από έναν άλλο κορυφαίο συνδυασμό, τον Σεμπαστιέν Οζιέ που έχει πάρει φόρα με το Polo R WRC και κάνει ότι μπορεί για να επιστρέψει στις βαθμολογούμενες θέσεις μετά τη χθεσινή του εγκατάλειψη.
Ατύχημα για τους Καλίντ Αλ-Κασίμι / Μάρτιν Σκοτ στο ξεκίνημα της ειδικής. Το Citroen DS3 WRC αναποδογύρισε μερικές φορές, το πλήρωμα ευτυχώς είναι καλά. Γενικά ήταν μία πολύ σκληρή ειδική, χαρακτηριστικές άλλωστε οι δηλώσεις του Μίκο Χίρβονεν που έφτασε στον τερματισμό χωρίς εμπρός δεξί ελαστικό: «Περίπου 7 χλμ. πριν από το τέλος κλατάρισε το λάστιχο. Χτυπάς πέτρες και πράγματα όλη την ώρα, δεν κατάλαβα τι έγινε».
7η ΕΔ – Κλένια/Μυκήνες 2 – 17.41 km: Tαχύτερος όλων ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R) με χρόνο 11:14.4, αυξάνοντας τη διαφορά του από το δεύτερο της γενικής κατάταξης, Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3) στα 29,9 sec. Ήταν η τέταρτη κερδισμένη ειδική σήμερα για τον Φινλανδό.
Το δεύτερο καλύτερο χρόνο (11:18.1) σημείωσε με το VW Polo R ο Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο Γάλλος οδηγός ανέβηκε στην 14η θέση της γενικής κατάταξης και στο υπόλοιπο της ημέρας θα προσπαθήσει να κερδίσει ένα μέρος από το… χαμένο έδαφος της Παρασκευής. Δεν τα πήγε καλά ο Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS), καθώς τα χρονόμετρα έδειξαν 11:32.2. Στη γενική βρίσκεται στην 11η θέση.
H επικείμενη μάχη είναι για την τέταρτη θέση της γενικής, αφού έχοντας λύσει τα προβλήματα με τα φρένα του Polo R WRC, o Αντρέας Μίκελσεν έχει πλησιάσει στα 15 δευτερόλεπτα τον Νάσερ Αλ-Ατίγια.
«Είχα καλό ρυθμό και νιώθω καλύτερα το αυτοκίνητο, αλλά και με το γεγονός πως έχω φρένα! Είμαι ικανοποιημένος. Προσπαθώ να αποφύγω τα σημεία με πέτρες», δήλωσε ο Νορβηγός στο φινάλε της ειδικής.
Service D: Σε εξέλιξη το μεσημεριανό service στο Λουτράκι, επόμενη ειδική διαδρομή (ΕΔ8) Κλένια-Μυκήνες 2 μήκους 17.41 χιλιομέτρων. Στο πρωινό πέρασμα από εκεί, ταχύτερος ήταν ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με το Volkswagen Polo R WRC.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών κατά τη διάρκεια του service:
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R): «Η κατάσταση είναι ΟΚ, όμως στο Ακρόπολις όλα μπορούν να συμβούν. Τα 19 δευτερόλεπτα δεν είναι πολλά, οπότε πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι».
Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3): «Το πρωινό δεν ήταν άσχημο. Το σχέδιό μας ήταν να βρισκόμαστε στο πόντιουμ, και είμαστε. Η στρατηγική παραμένει η ίδια και για το απόγευμα».
Τιερί Νεβίλ (Ford Fiesta RS): «Ήταν καλό πρωινό. Το αυτοκίνητο δούλεψε καλά και ήμουν προσεκτικός στα δύσκολα κομμάτια. Θα προσπαθήσω να διατηρήσω αυτόν το ρυθμό»
Ευγένι Νόβικοφ (Ford Fiesta RS): «Στη 2η ειδική έσπασε η δισκόπλακα. Μπορούσαμε να αλλάξουμε λάστιχο, αλλά τίποτα παραπάνω. Έπρεπε να συνεχίσουμε χωρίς φρένα».
Σεμπαστιάν Οζιέ (VW Polo R): «Κάναμε ό,τι μπορούσαμε. Οι χρόνοι μας δεν ήταν άσχημοι. Μετρούσαμε τη διαφορά ανά χλμ. από τον 1ο, και ιδιαίτερα στην 3η ειδική πήγαμε καλά. Τώρα θα κάνουμε κάποιες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο, αλλά όχι μεγάλες αλλαγές».
6η ΕΔ – Ζήρεια 1 – 21.36 km: Απάντηση… ψυχολογίας από πλευράς Ντάνι Σόρντο! Ο εργοστασιακός οδηγός της Citroen έσπασε το σερί του Λάτβαλα (Polo R WRC) αν και η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις 1 δέκατο του δευτερολέπτου! Πλέον τους χωρίζουν 18.7 δεύτερα.
«Πρώτη φορά έτρεχα σε αυτή τη διαδρομή, αλλά το διασκέδασα πάρα πολύ. Με πολύ καλή πρόσφυση και γρήγορη ειδική. Είμαι χαρούμενος, δε σκέφτομαι το αποτέλεσμα, αλλά την επίδοση», δήλωσε στον τερματισμό ο Σόρντο.
Από την πλευρά του, ο Λάτβαλα σχολίασε: «Ήταν καλός χρόνος. Μου αρέσει η ειδική, έχει πολύ γρήγορα σημεία. Όλα είναι καλά τώρα, ελπίζω να μη βρέξει το απόγευμα. Είμαι ικανοποιημένος με το αυτοκίνητο, δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά θα μπορούσαμε να αλλάξουμε λίγο το set-up του διαφορικού – είναι λίγο υποστροφικό στην έξοδο των στροφών».
Άλλα 50 δεύτερα πιο πίσω είναι ο Νεβίλ με το Fiesta RS WRC της Qatar M-Sport που έχει εξελιχθεί σε μεγάλο φαβορί για μία θέση στο βάθρο αφού έχει μεγάλη διαφορά από τον τέταρτο. Εκεί έχουμε αλλαγή στη κατάταξη, τα προβλήματα στα φρένα του Polo R WRC έριξαν τον Αντρέας Μίκελσεν πίσω από τον Νάσερ Αλ-Ατίγια (Fiesta RS WRC).
Μάρτιν Πρόκοπ και Μαντς Όστμπεργκ (αμφότεροι με Fiesta) δίνουν τη δική τους μάχη για την έκτη θέση, με τον Μίκο Χίρβονεν με το εργοστασιακό DS3 WRC να συνεχίζει να σκαρφαλώνει στην κατάταξη, είναι πλέον όγδοος.
«Το ακρόμπαρο είχε ξεβιδωθεί. Ήταν αδύνατο να οδηγήσουμε, το φτιάξαμε και τώρα όλα είναι καλά», σημείωσε ο Όστμπεργκ.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν ο Αλ-Κασίμι και ο Κούμπιτσα (με DS3 WRC και RRC αντίστοιχα), με τον Νοβίκοφ (Fiesta WRC) να ταλαιπωρείται και να πέφτει ενδέκατος. Μία κερδισμένη θέση για τον Οζιέ (Polo R WRC), είναι πλέον 15ος.
5η ΕΔ – Κεφαλάρι 1 – 18.40 km: Καλύτερο χρόνο έκανε ξανά ο Λάτβαλα που πήρε 3.2 δεύτερα από τον Σόρντο. Έτσι η μεταξύ τους διαφορά ορίζεται πλέον στα 18.8!
«Προσπαθώ να καταλάβω γιατί έχασα χρόνο στις αργές στροφές. Μαθαίνω και πρέπει να βρω μια λύση γι’ αυτό. Κατά τα άλλα, είμαι χαρούμενος, δεν έκανα λάθος», σχολίασε στο τέλος της ΕΔ ο Ισπανός.
Ο Λάτβαλα έχει κερδίσει και τις 3 ειδικές της ημέρας, φτάνοντας συνολικά τις κερδισμένες ειδικές της Volkswagen στις 50!
Καμία αλλαγή μέχρι και την ένατη θέση της γενικής, ο Νεβίλ αύξησε τη διαφορά του από τον Μίκελσεν που αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα ενώ από τις αναρτήσεις ταλαιπωρούνται τόσο ο Όστμπεργκ όσο και ο Νόβικφ.
παρότι ο Όστμπεργκ έχει πρόβλημα με την ανάρτηση εμπρός αριστερά, ο Μίκελσεν με τα φρένα του Polo R WRC, ο Νόβικοφ επίσης στην ανάρτηση από τη προηγούμενη ειδική στη δέκατη όμως ο Χίρβονεν κατάφερε να «προσπεράσει» τον Κούμπιτσα παρότι ο Πολωνός συνεχίζει τη κυριαρχία του στη κατηγορία WRC-2.
«Είναι εκνευριστικό να καθαρίζεις το δρόμο, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς», σχολίασε ο Φινλανδός εργοστασιακός οδηγός της Citroen.
Τρεις θέσεις κέρδισε ο Οζιέ, που με τον τρίτο καλύτερο χρόνο στο κεφαλάρι, είναι πλέον δέκατος-έκτος.
«Είναι γλιστερά, προσπαθήσαμε να πιέσουμε. Προσπαθήσαμε να οδηγήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, αλλά δεν είναι εύκολο. Προσπαθούμε να προσαρμόσουμε το στήσιμο στις συνθήκες», τόνισε ο Γάλλος.
Πρώτος Έλληνας παραμένει ο Θέμης Χαλκιάς με συνοδηγό τον Λεωνίδα Μαχαίρα. Το πλήρωμα με το Mitsubishi Lancer EVO IX είναι στην 27η θέση της γενικής κατάταξης.
4η ΕΔ – Γυμνό – 17.61 km: Νέες ανακατατάξεις στον εθνικό μας αγώνα που σε κάθε του χιλιόμετρο αποδεικνύει το σκληρό του χαρακτήρα. Τελευταίο θύμα ο Εβγένι Νόβικοφ που μετά το εντυπωσιακό του ξεκίνημα, αντιμετώπισε προβλήματα. Χτύπησε μία πέτρα που οδήγησε σε κλατάρισμα!
«Νομίζω χτυπήσαμε την ίδια πέτρα που είχε χτυπήσει πέρσι ο Jari-Matti! Σταματήσαμε να το αλλάξουμε ελαστικό. Ίσως έχουμε πρόβλημα με την ανάρτηση. Θα κερδίσουμε χρόνο στην επόμενη ειδική», σχολίασε ο Ρώσος στον τερματισμό.
Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Λάτβαλα, που πέρασε και στη κορυφή της γενικής κατάταξης! Πίσω του -τόσο στην ειδική όσο και στη γενική- βρίσκεται ο Σόρντο. Τους χωρίζουν 15 δευτερόλεπτα και με τη νέα τάξη πραγμάτων, φαντάζουν ως οι κύριοι μονομάχοι για τη νίκη.
«Ήταν ειδική με ρυθμό. Στο τέλος είχε πιο αργά και δύσκολα σημεία. Δεν πήρα ρίσκο. Σε αυτούς τους ρυθμούς είναι εύκολο να γίνει το λάθος», παραδέχθηκε ο Ισπανός.
Πίσω τους ο ταχύς Νεβίλ με το Fiesta της Qatar M-Sport, απέχει όμως άλλα 28 δεύτερα. Τέταρτος γενικής ο Αντρέας Μίκελσεν με Polo R αλλά άλλα 40 δυετερόλεπτα πιο πίσω.
Στα δύο λεπτά από τη κορυφή βρίσκεται ο Αλ-Ατίγια ενώ μάχη θα έχουμε σύντομα για την έκτη θέση, καθώς ο Όστμπεργκ, παρά κάποια προβλήματα με το διαφορικό του Fiesta WRC, πλησιάζει τον Πρόκοπ – τους χωρίζουν πλέον 15.9 δεύτερα. Μετά τα προβλήματα, ο Νόβικοφ έχει πέσει στην όγδοη θέση. Σταθερές οι επόμενες δύο θέσεις, με τον Αλ-Κασίμι (Citroen DS3 WRC) και τον εντυπωσιακό Ρόμπερτ Κούμπιτσα που με το DSR RRC εξακολουθεί να προηγείται στη κατηγορία WRC-2, διευρύνοντας μάλιστα το προβάδισμά του.
Με γοργούς ρυθμούς τον πλησιάζει ο Μίκο Χίρβονεν, η αντεπίθεση του εργοστασιακού οδηγού της Citroen τον έχει φέρει στην ενδέκατη θέση της γενικής (έκανε τον πέμπτο καλύτερο χρόνο στο όρος Γυμνό), την ώρα που ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπαστιέν Οζιέ ήταν ακόμα πιο γρήγορος στο τελευταίο πέρασμα και βρίσκεται πλέον στη 19η θέση της κατάταξης.
Πρώτος έλληνας ο Χαλκιάς που βρίσκεται στην 29η θέση της γενικής ενώ από τα πληρώματα που τρέχουν για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, προηγείται ο Λάμπρος Κύρκος.
3η ΕΔ – Κλένια/Μυκήνες – 17.41 km: Τον καλύτερο χρόνο στην 3η ΕΔ σημείωσαν ο επικεφαλής του αγώνα, Ευγένι Νόβικοφ (Fiesta RS) και ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (VW Polo R) με ακριβώς τον ίδιο χρόνο! (11:23.4). Ακολούθησε ο Ντάνι Σόρντο με Citroen DS3 (11:36.9).
Στη γενική κατάταξη, μετά και την 3η ΕΔ, προηγείται ο Νόβικοφ με διαφορά 39,1 sec από τον Λάτβαλα που πέρασε δεύτερος. Στην 3η θέση υποχώρησε ο Σόρντο (+43.8). Πολύ χαμηλά, στη 13η θέση, βρίσκεται ο Μίκο Χίρβονεν, που χθες έχασε 6 λεπτά στην πρώτη ειδική λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3.
«Ακολουθώ τα split του Λάτβαλα. Το σχέδιο είναι να ακολουθώ τους χρόνους του και, αν χρειαστεί, να πιέσω παραπάνω», δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της ειδικής ο Νόβικοφ. «Ήταν πολύ καλή ειδική. Πρέπει να πιέσουμε, αλλά είναι Ακρόπολις και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και ψύχραιμοι», ανέφερε από την πλευρά του ο Λάτβαλα.
Πρώτος ξεκίνησε το πρωί ο Σεμπαστιάν Οζιέ (έκανε χρόνο 11:45.7 στην ειδική). O Γάλλος οδηγός της Volkswagen εγκατέλειψε χθες λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία καυσίμου του Polo R και σήμερα συνεχίζει υπό καθεστώς Rally 2. Στόχος του να ανέβει όσο γίνεται ψηλότερα στις βαθμολογούμενες θέσεις.Μετά την 3η ΕΔ είναι στην 20η θέση της γενικής, απέχοντας πάνω από 10 λεπτά από τον πρωτοπόρο. «Το αυτοκίνητο είναι εντάξει, αλλά υπάρχει πολύ μπόσικο χώμα. Προσπαθώ, αλλά δεν είναι εύκολο. Πρέπει να οδηγήσουμε και θα δούμε τι θα γίνει», ανέφερε ο Οζιέ.
Αντίθετα, δεν συνεχίζει ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο και το Mitsubishi Lancer EVO X.
Παρασκευή 31 Μαϊου
2η ΕΔ – Κινέτα – 26.05 km: Τον καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Eυγένι Νόβικοφ με Ford Fiesta RS (18:00.7), με τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να είναι δεύτερος με το Polo R WRC (18:03.5).Στη γενική κατάταξη προηγείται ο Νόβικοφ με διαφορά 30,3 sec από τον Ντάνι Σόρντο (Citroen DS3) και 39,1 sec από τον Λάτβαλα. Εκτός αγώνα από την 1η ΕΔ τέθηκαν οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Λάμπρος Αθανασούλας. «Πήγαμε αρκετά καλά. Κάναμε κάποια μικρά λάθη με τα φρένα στο σκοτάδι. Όλα καλά, είναι καλό που προηγούμαστε αύριο», δήλωσε ο επικεφαλής του αγώνα.
1η ΕΔ – Κινέτα/Πίσσια – 47.70 km: O επικεφαλής της βαθμολογίας του WRC και φαβορί στο φετινό αγώνα, Σεμπαστιάν Οζιέ, είδε τις ελπίδες του για νίκη να εξανεμίζονται, μόλις στο 22ο km της 1ης ΕΔ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το Volkswagen Polo R του Γάλλου σταμάτησε λόγω χαμηλής πίεσης καυσίμου. Θα συνεχίσει το Σάββατο υπό καθεστώς Rally 2, όμως θα απέχει αρκετά λεπτά από τους πρωτοπόρους. Προβλήματα με την κρεμαγιέρα του Citroen DS3 αντιμετώπισε ο Μίκο Χίρβονεν, με αποτέλεσμα να απέχει σχεδόν 6 λεπτά από την κορυφή.
Άσχημα τα νέα και για τον Λάμπρο Αθανασούλα, καθώς εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στην ανάρτηση του Mitsubishi Lancer Evo X. Τον καλύτερο χρόνο στη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα, μήκους 47 km, σημείωσε ο Ευγένι Νόβικοφ με Ford Fiesta RS (32:58.6), μπροστά από τον Ντάνι Σόρντο με Citroen DS3 WRC (+20.6) και το Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με Volkswagen Polo R (+36.3).
NewsAuto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου