Η επιστολή στάλθηκε από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας του
Ισραήλ, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και κατατέθηκε στην
Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων που
συζήτησε την κύρωση της συμφωνίας.
Η εκπρόσωπος
των Κυπριακών Αερογραμμών Μαρία Σαπαρίλλα, απαντώντας σε ερωτήσεις
Βουλευτών, ανέφερε ότι εάν η συμφωνία τεθεί άμεσα σε ισχύ θα τεθεί σε
άμεσο κίνδυνο το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΚΑ καθώς θα απωλέσει ποσοστό
των εισοδημάτων της εταιρείας που θα κυμαίνεται από το 10% μέχρι 20%.
Ο
Α’ Λειτουργός Πολιτικής Αεροπορίας Αντώνης Λεμεσιανός, αφού τόνισε στην
Επιτροπή ότι αποτελεί επίσημη πολιτική της Κυβέρνησης η
φιλελευθεροποίηση των πτήσεων, σημείωσε ότι η απειλή του Ισραήλ είναι
ένα δεδομένο το οποίο πρέπει να συνεκτιμηθεί και τόνισε ότι όταν
λαμβάνονται πολιτικές αποφάσεις συνεκτιμάται το συνολικό συμφέρον του
τόπου και όχι αποκλειστικά το συμφέρον των Κυπριακών Αερογραμμών.
Διερωτήθηκε
δε εάν το θέμα που τίθεται είναι να αναμένουμε μέχρι το 2018 - όπως
είναι η θέση των Κυπριακών Αερογραμμών - για την κύρωση της συμφωνίας
ώστε να υπάρχει προστασία στα ναύλα για να μπορούν οι ΚΑ να τα αυξάνουν
και να φθάνουν τα 600 ευρώ. Η ζημία για τις ΚΑ από την κύρωση της
Συμφωνίας θα είναι 1 με 1,5 ευρώ ενώ για τον τόπο θα είναι μερικές
δεκάδες εκατομμύρια, σημείωσε.
Ο κ. Λεμεσιανός
συνεχίζοντας είπε στην Επιτροπή της Βουλής ότι η ελευθεροποίηση των
πτήσεων αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της Κυπριακής Δημοκρατίας έναντι
των δανειστών. Ανέφερε περαιτέρω ότι στο επικαιροποιημένο μνημόνιο το
Υπουργείο Συγκοινωνιών υπέβαλε σχέδιο δράσης για ελευθεροποίηση των
πτήσεων, το οποίο να διασφαλίζει καλή αεροπορική σύνδεση της Κύπρου με
εξωτερικούς προορισμούς.
Πρόσθεσε ότι στη
διαμόρφωση του σχεδίου δράσης συμμετείχαν ο ΚΟΤ, ο ΠΑΣΥΞΕ, η Hermes
Airport και άλλοι φορείς του τουρισμού και ότι για την υλοποίηση του
τέθηκαν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Συνεχίζοντας
διατύπωσε τη θέση ότι το σωστό μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσουν οι ΚΑ
είναι να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους ώστε να μπορέσουν να
προσφέρουν χαμηλά ναύλα.
Πρόσθεσε πως εάν η Κύπρος
συνεχίσει να έχει στρεβλώσεις στην αγορά των αερομεταφορών στο τέλος θα
καταλήξει χωρίς αερομεταφορείς.
Ο κ. Λεμεσιανός
είπε επίσης ότι η Ρωσία ζήτησε όπως αρχίσει να διενεργεί πτήσεις από τη
Ρωσία και τρίτος αερομεταφοράς, αναφέροντας πως η ζημιά για τις ΚΑ με
την είσοδο του δεύτερου αερομεταφορέα ήταν ένα εκατομμύριο ενώ το όφελος
για την οικονομία ήταν 50 εκατομμύρια. Τα έσοδα από τη ρωσική αγορά
μπορεί να φθάσουν μέχρι 200 εκ., είπε.
Ο κ.
Λεμεσιανός είπε τέλος ότι μέχρι τον Ιούλιο η Κύπρος είναι υποχρεωμένη να
δημοσιεύσει τα εμπορικά της δικαιώματα για χρήση από όλους τους
κοινοτικούς αερομεταφορείς για τη διενέργεια πτήσεων προς το Ισραήλ.
Ερωτηθείς
από Βουλευτές εάν το Ισραήλ έχει δικαίωμα να εφαρμόσει την απειλή του, ο
κ. Λεμεσιανός είπε ότι δεν μπαίνει στη διαδικασία να αναζητήσει τη
δυνατότητα εφαρμογής, αλλά είπε η απειλή υπήρξε και πρέπει να ληφθεί ως
δεδομένο.
Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με την
ελευθεροποίηση των πτήσεων από τη Ρωσία, η Λειτουργός Αερομεταφορών του
Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας Βάσω Σδράλη ανέφερε πως η ίδια η Ρωσία δεν
αποδέχεται τροποποίηση των συμφωνιών της με κράτη της ΕΕ και έτσι για
να υποχρεούται η Κύπρος να εφαρμόσει οποιαδήποτε κοινοτική απόφαση για
τη Ρωσία θα πρέπει η Ρωσία να συμφωνήσει με την ΕΕ.
Η
κ. Σαπαρίλα, παραθέτοντας τη θέση των ΚΑ, είπε ότι η εταιρεία δεν
βλέπει το λόγο για τον οποίο θα πρέπει η Κύπρος να κυρώσει και να θέσει
σε εφαρμογή μια συμφωνία από τώρα αφού έχει περιθώριο χρόνου μέχρι το
2017 και να θέσει σε πραγματικό κίνδυνο το σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει
υποβληθεί στην Κομισιόν.
Αφού ανέφερε ότι τα
κέρδη των ΚΑ από τις πτήσεις στο Ισραήλ ανέρχονται στα 4 με 5 εκ. ευρώ,
εξήγησε ότι έναντι ναύλου 220 δολαρίων έχει συνάψει συμφωνίες με
τέσσερις ταξιδιωτικούς πράκτορες στο Ισραήλ που αριθμούν 60 θέσεις σε
κάθε πτήση.
Εξήγησε επίσης στην Επιτροπή ότι οι ΚΑ
διενεργούν προς και από το Ισραήλ 6 πτήσεις τη χειμερινή περίοδο και
μέχρι και 11 πτήσεις το καλοκαίρι και πρόσθεσε ότι οι πράκτορες με τους
οποίους συνεργάζονται οι ΚΑ στο Ισραήλ παρόλο ότι προσεγγίστηκαν από
ανταγωνιστές των ΚΑ εντούτοις επέλεξαν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους
με τις ΚΑ.
Η εταιρεία που άρχισε τη διενέργεια
πτήσεων από το Ισραήλ, η EL-AL, διενεργεί δύο πτήσεις την εβδομάδα και
με μια πολύ επιθετική πολιτική διαφημίζει πολύ χαμηλότερα ναύλα,
συμπλήρωσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου