Μία ακόμη εκδοχή -που ενισχύει περισσότερο το ενδεχόμενο της
αεροπειρατείας- για την πορεία του αεροσκάφους των Μαλαισιανών
Αερογραμμών, το οποίο αγνοείται εδώ και σχεδόν μία εβδομάδα, έδωσαν στο
Reuters πηγές προσκείμενες στις έρευνες.
Σύμφωνα με τις πηγές αυτές, ενδείξεις σε στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν
-πιθανώς- το αεροσκάφος της Malaysia Airlines να πετά απέναντι από τη
χερσόνησο Μαλάι προς τις Νήσους Ανταμάν.
Δύο πηγές αναφέρουν ότι ένα άγνωστο αερσοκάφος, το οποίο οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι η πτήση ΜΗ370 ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ σημείων αναφοράς πλογήσης -υποδηλώνοντας ότι βρισκόταν υπό τον έλεγχο ατόμου με αεροναυτική εκπαίδευση-, όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά από στρατιωτικό ραντάρ έξω από τη βορειοδυτική ακτή της χώρας.
Το τελευταίο στίγμα στο στρατιωτικό ραντάρ δείχνει ότι το αεροπλάνο πετούσε προς τα νησιά Ανταμάν, ένα σύμπλεγμα νησιών μεταξύ της Θάλασσας του Ανταμάν και του Κόλπου της Βεγγάλης.
Τα «σημεία αναφοράς» είναι γεωγραφικές τοποθεσίες που προκύπτουν από τον υπολογισμό του γεωγραφικού μήκους και πλάτους και βοηθούν τους πιλότους να πετούν κατά μήκος των αεροδιαδρόμων.
Μία τρίτη πηγή κοντά στις έρευνες είπε ότι οι έρευνες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο βάσει της θεωρίας ότι κάποιος που ήξερε να πιλοτάρει κατηύθυνε την πτήση με τους 239 επιβάτες χιλιάδες χιλιόμετρα εκτός της καθορισμένης πορείας από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η περίπτωση μίας δολιοφθοράς με αεροπειρατεία παραμένει στο τραπέζι», είπε η πηγή, ο οποίος είναι ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής αστυνομίας.
Και οι τρεις πηγές θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, καθώς δεν έχουν εξουσιοδήτηση δηλώσεων στα μέσα ενημέρωσης λόγω του ευαίσθητου των ερευνών.
Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας δεν έχουν κάνει κάποιο σχόλιο.
Οι δηλώσεις των τριών αυτών πηγών είναι η πρώτη ξεκάθαρη ένδειξη ότι η βασική υποψία των αξιωματούχων στρέφεται στην «εγκληματική ενέργεια» σχετικά με την εξαφάνιση του μπόινγκ.
Αποτέλεσμα αυτής της νέας ένδειξης, είπαν οι πηγές, είναι ότι οι πολυθνής ερευνητικές ομάδες θα «χτενίσουν» τόσο τη Θάλασσα του Ανταμάν, όσο και τον Ινδικό Ωκεανό.
Προχωρώντας σε μία λεπτομερέστερη περιγραφή σχετικά με τον εντοπισμό του Μπόινγκ από το στρατιωτικό ραντάρ, οι δύο πρώτες πηγές είπαν ότι το τελευταίο επιβεβαιωμένο στίγμα της πτήσης MH370 ήταν στα 35.000 πόδια, περίπου 144 χιλιόμετρα στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ και κοντά στο σημείο διέλευσης «Ιγκάρι», στις 1:21 π.μ.
Σύμφωνα με τα δεδομένα από το ραντάρ, το αεροπλάνο στη συνέχεια έκανε απότομα στροφή προς τα δυτικά και κατευθύνθηκε σε ένα σημείο που ονομάζεται "Βάμπι", βορειοανατολικά της επαρχίας Ατσέχ της Ινδονησίας, και
χρησιμοποιείται από αεροσκάφη με προορισμό τη Μέση Ανατολή.
Από εκεί, κατά ην ίδια πηγή, κατευθύνθηκε νότια του Πουκέτ της Ταϊλάνδης και εντοπίστηκε για τελευταία φορά να κατευθύνεται βορειοδυτικά ακολουθώντας μία πορεία πάνω από τα Νησιά Ανταμάν που χρησιμοποιείται από πτήσεις με προορισμό την Ευρώπη.
Η ώρα ήταν 2:15 π.μ., η ίδια δηλαδή, που έδωσε στη δημοσιότητα η Πολεμική Αεροπορία την Τετάρτη.
«Κάποιος έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού»
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν στο ABC News ότι οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι το κλείσιμο των δύο συστημάτων επικοινωνίας του αεροσκάφους έκλεισαν ξεχωριστά.
Η μία πηγή ανέφερε ότι αυτό υποδηλώνει πώς το αεροπλάνο δεν εξαφανίστηκε λόγω συντριβής.
Το πρώτο σύστημα αναφοράς, πιστεύουν, έκλεισε στη 01.07 τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου. Ο αναμεταδότης που δίνει το στίγμα της τοποθεσίας και του ύψους έκλεισε στη 01.21, με διαφορά δηλαδή 14 λεπτών.
«Αυτό δείχνει ότι μπορεί κάλλιστα να ήταν μία σκόπιμη ενέργεια», δήλωσε στο ABC ο αναλυτής αεροπλοΐας, Τζον Νανς.
Αμερικανοί ερευνητές τόνισαν στον ίδιο σταθμό ότι οι δύο αναμεταδότες έκλεισαν σταδιακά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για ατύχημα ή λάθος χειρισμό, αλλά κάτι που έγινε επίτηδες.
Ν.Δ. (Με πληροφορίες από Reuters, ABC News)
Δύο πηγές αναφέρουν ότι ένα άγνωστο αερσοκάφος, το οποίο οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι η πτήση ΜΗ370 ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ σημείων αναφοράς πλογήσης -υποδηλώνοντας ότι βρισκόταν υπό τον έλεγχο ατόμου με αεροναυτική εκπαίδευση-, όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά από στρατιωτικό ραντάρ έξω από τη βορειοδυτική ακτή της χώρας.
Το τελευταίο στίγμα στο στρατιωτικό ραντάρ δείχνει ότι το αεροπλάνο πετούσε προς τα νησιά Ανταμάν, ένα σύμπλεγμα νησιών μεταξύ της Θάλασσας του Ανταμάν και του Κόλπου της Βεγγάλης.
Τα «σημεία αναφοράς» είναι γεωγραφικές τοποθεσίες που προκύπτουν από τον υπολογισμό του γεωγραφικού μήκους και πλάτους και βοηθούν τους πιλότους να πετούν κατά μήκος των αεροδιαδρόμων.
Μία τρίτη πηγή κοντά στις έρευνες είπε ότι οι έρευνες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο βάσει της θεωρίας ότι κάποιος που ήξερε να πιλοτάρει κατηύθυνε την πτήση με τους 239 επιβάτες χιλιάδες χιλιόμετρα εκτός της καθορισμένης πορείας από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η περίπτωση μίας δολιοφθοράς με αεροπειρατεία παραμένει στο τραπέζι», είπε η πηγή, ο οποίος είναι ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής αστυνομίας.
Και οι τρεις πηγές θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, καθώς δεν έχουν εξουσιοδήτηση δηλώσεων στα μέσα ενημέρωσης λόγω του ευαίσθητου των ερευνών.
Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας δεν έχουν κάνει κάποιο σχόλιο.
Οι δηλώσεις των τριών αυτών πηγών είναι η πρώτη ξεκάθαρη ένδειξη ότι η βασική υποψία των αξιωματούχων στρέφεται στην «εγκληματική ενέργεια» σχετικά με την εξαφάνιση του μπόινγκ.
Αποτέλεσμα αυτής της νέας ένδειξης, είπαν οι πηγές, είναι ότι οι πολυθνής ερευνητικές ομάδες θα «χτενίσουν» τόσο τη Θάλασσα του Ανταμάν, όσο και τον Ινδικό Ωκεανό.
Προχωρώντας σε μία λεπτομερέστερη περιγραφή σχετικά με τον εντοπισμό του Μπόινγκ από το στρατιωτικό ραντάρ, οι δύο πρώτες πηγές είπαν ότι το τελευταίο επιβεβαιωμένο στίγμα της πτήσης MH370 ήταν στα 35.000 πόδια, περίπου 144 χιλιόμετρα στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ και κοντά στο σημείο διέλευσης «Ιγκάρι», στις 1:21 π.μ.
Σύμφωνα με τα δεδομένα από το ραντάρ, το αεροπλάνο στη συνέχεια έκανε απότομα στροφή προς τα δυτικά και κατευθύνθηκε σε ένα σημείο που ονομάζεται "Βάμπι", βορειοανατολικά της επαρχίας Ατσέχ της Ινδονησίας, και
χρησιμοποιείται από αεροσκάφη με προορισμό τη Μέση Ανατολή.
Από εκεί, κατά ην ίδια πηγή, κατευθύνθηκε νότια του Πουκέτ της Ταϊλάνδης και εντοπίστηκε για τελευταία φορά να κατευθύνεται βορειοδυτικά ακολουθώντας μία πορεία πάνω από τα Νησιά Ανταμάν που χρησιμοποιείται από πτήσεις με προορισμό την Ευρώπη.
Η ώρα ήταν 2:15 π.μ., η ίδια δηλαδή, που έδωσε στη δημοσιότητα η Πολεμική Αεροπορία την Τετάρτη.
«Κάποιος έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού»
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν στο ABC News ότι οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι το κλείσιμο των δύο συστημάτων επικοινωνίας του αεροσκάφους έκλεισαν ξεχωριστά.
Η μία πηγή ανέφερε ότι αυτό υποδηλώνει πώς το αεροπλάνο δεν εξαφανίστηκε λόγω συντριβής.
Το πρώτο σύστημα αναφοράς, πιστεύουν, έκλεισε στη 01.07 τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου. Ο αναμεταδότης που δίνει το στίγμα της τοποθεσίας και του ύψους έκλεισε στη 01.21, με διαφορά δηλαδή 14 λεπτών.
«Αυτό δείχνει ότι μπορεί κάλλιστα να ήταν μία σκόπιμη ενέργεια», δήλωσε στο ABC ο αναλυτής αεροπλοΐας, Τζον Νανς.
Αμερικανοί ερευνητές τόνισαν στον ίδιο σταθμό ότι οι δύο αναμεταδότες έκλεισαν σταδιακά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για ατύχημα ή λάθος χειρισμό, αλλά κάτι που έγινε επίτηδες.
Ν.Δ. (Με πληροφορίες από Reuters, ABC News)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου