Ο Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των Mercedes και πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του σ' έναν επεισοδιακό αγώνα.
Το Καναδικό GP επιβεβαίωσε τη φήμη του ήταν ακόμη μια χρονιά ένας συγκλονιστικός αγώνας με
αναπάντεχη εξέλιξη. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να
κρατά την 1η θέση ρισκάροντας μια επαφή με το Χάμιλτον. Για να την
αποφύγει ο Βρετανός βγήκε εκτός γραμμής και τον πέρασε ο Φέτελ. Πίσω
τους συγκρούστηκαν οι δυο Marussia με αποτέλεσμα να βγει το αυτοκίνητο
ασφαλείας από τον πρώτο κιόλας γύρο. Όταν ο αγώνας ξαναβρήκε το ρυθμό του οι δυο Mercedes ξεκίνησαν να μονομαχούν. Η διαφορά ήταν στο δευτερόλεπτο και δεν μειώθηκε μετά το πρώτο πιτ στοπ πριν τον 20στο γύρο. Ο Χάμιλτον φάνηκε να βολεύεται καλύτερα με τη μαλακή γόμα επιτέθηκε στο Ρόσμπεργκ και ο Γερμανός υπό πίεση μπλόκαρε τους τροχούς του στο φρενάρισμα στο τέλος της πίσω ευθείας. Ίσιωσε το σικέιν για να κρατηθεί μπροστά οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν αλλά δεν τον τιμώρησαν. Ο Χάμιλτον συνέχισε να επιτίθεται πιέζοντας στο όριο και αυτή η πίεση είχε ως αποτέλεσμα την αστοχία του ERS (Energy Recovery System) και στα δυο μονοθέσια ταυτόχρονα! Με 160PS λιγότερα οι W05 κινούνταν πολύ πιο αργά στην πίστα από τα υπόλοιπα μονοθέσια και η διαφορά των 20+ δευτερολέπτων που είχαν άρχισε να εξανεμίζεται.
Ο Χάμιλτον πέρασε μπροστά μετά το 2ο πιτ στοπ καθώς αυτό του Ρόσμπεργκ ήταν αργό (4.5sec) αλλά δεν το χάρηκε για πολύ. Εγκατέλειψε με πρόβλημα στα πίσω φρένα που πιθανότατα συνδέεται με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η ανάκτηση γίνεται κυρίως στη φάση της πέδησης στον πίσω άξονα.
Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον απέφυγε τη σύγκρουση με το Ρόσμπεργκ αλλάζοντας γραμμή.
Οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρείας προσπαθούσαν να επιλύσουν το πρόβλημα στο μονοθέσιο του Ρόσμπεργκ χωρίς επιτυχία. Ο Γερμανός άρχισε να νιώθει την πίεση των Πέρεζ, Ρικιάρντο, Φέτελ που ακολουθούσαν. Ο Μεξικάνος ειδικά που εκκινούσε 13ος είχε φτάσει μέχρι τον 30στο γύρο με τη πολύ μαλακή γόμα έκανε μόνο ένα πιτ στοπ έβαλε τη μαλακή και προσπαθούσε να φτάσει στο τέλος μ' αυτή.
Πιέζοντας το Ρόσμπεργκ έφθειρε τα πίσω ελαστικά και δεν μπορούσε πια να κρατηθεί μπροστά από τις Red Bull. Αρχικά πέρασε τον Πέρεζ ο Ρικιάρντο και έχοντας τη δυναμική επιτέθηκε στο Ρόσμπεργκ και τον πέρασε. Έτσι ο Αυστραλός έφτασε πανάξια στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Ο Πέρεζ έχασε και την 3η θέση από το Φέτελ και προσπαθούσε έχοντας ηλεκτρικό πρόβλημα στα φρένα να κρατηθεί μπροστά από το Μάσα. Στον τελευταίο γύρο φρέναρε νωρίς για το πρώτο σικέιν αλλάζοντας γραμμή. Ο Μάσα που ερχόνταν με φόρα για να περάσει έπεσε πίσω του και η συνέχεια ήταν δραματική. Τα δυο μονοθέσια ανεξέλεγκτα με περισσότερα από 300km/h άρχισαν να περιστρέφονται για να καταλήξουν στα προστατευτικά ελαστικά. Ευτυχώς χωρίς σοβαρό τραυματισμό κάποιου εκ των δυο. Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν στον Πέρεζ ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Αυστριακού GP γιατί άλλαξε γραμμή.
Ο Ρικιάρντο πανηγύρισε έξαλλα την πρώτη νίκη της καριέρας του που ήρθε αναπάντεχα. Για το Ρόσμπεργκ η εξέλιξη παρότι έχασε τη νίκη είναι θετική καθώς η διαφορά του στη βαθμολογία από το Χάμιλτον άνοιξε στους 22 βαθμούς.
Ο Ρικιάρντο παίρνει στον Καναδά την πρώτη καρό σημαία στην καριέρα του.
Μετά το τέλος του αγώνα ο 25χρονος Αυστραλός δήλωσε πανευτυχής: «Είμαι πλέον νικητής σε GP. Νομίζω ότι ακόμη φαντάζει λίγο σουρεαλιστικό καθώς όλα έγιναν τόσο γρήγορα στο τέλος. Ήμουν τρίτος για κάποιο διάστημα και ξαφνικά όλα έγιναν συναρπαστικά. Από τη στιγμή που πέρασα τον Πέρεζ ήξερα πως έπρεπε να οδηγήσω καθαρά και να μπω στη ζώνη DRS του Ρόσμπεργκ. Από κει και πέρα ήταν θαυμάσιο. Το ότι τερματίσαμε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν λίγο περίεργο και ήθελα να σιγουρευτώ προτού αρχίσω τους πανηγυρισμούς ότι οι δυο οδηγοί που ενεπλάκησαν σ’ αυτό ήταν καλά στην υγεία τους. Πετύχαμε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα σήμερα με την 1η και 3η θέση οπότε ας το απολαύσουμε γιατί έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας. Αυτό το αποτέλεσμα θα δώσει κίνητρο σε όλους στην ομάδα να δουλέψουν πιο σκληρά».
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ που εκκινούσε από την pole και ήταν αδιαφιλονίκητο φαβορί αλλά τελικά περιορίστηκε στη 2η θέση αυξάνοντας τη διαφορά του από το Χάμιλτον στους 22 βαθμούς δήλωσε: «Έδωσα μεγάλη μάχη σήμερα. Δεν εκκίνησα καλά κατάφερα όμως να κρατηθώ μπροστά από το Λιούις μετά τις πρώτες στροφές. Ο αγώνας κυλούσε ομάδα για κάποιο διάστημα ως τη στιγμή που χάσαμε την MGU-K και πολύ δύναμη. Τότε έχασα και χρόνο στο δεύτερο πιτ στοπ και ο Λιούις βρέθηκε μπροστά. Δυσκολευόμουν στο φινάλε να διατηρήσω τις θερμοκρασίες στα φρένα προσπάθησα να κρατηθώ μπροστά από το Σέρτζιο αλλά ο Ντάνιελ ήταν πολύ πιο γρήγορος στις ευθείες είχε πολύ περισσότερη δύναμη και με πέρασε. Με τόσα που είχαν γίνει στο τέλος πίστευα πως τερμάτισα 5ος ή 6ος χάρηκα πολύ όταν άκουσα πως ήμουν 2ος. Οι βαθμοί είναι σημαντικοί στη μάχη του πρωταθλήματος ήταν μια σκληρή αλλά τελικά καλή μέρα. Συγχαρητήρια στο Ντάνιελ για την πρώτη του νίκη στη F1».
Διακρίνονται από αριστερά στο βάθρο των νικητών, ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο Σάιμον Ρίνι (μηχανικός αγώνα του νικητή) και ο Σεμπάστιαν Φέτελ.
Ο έτερος μονομάχος Λιούις Χάμιλτον έδωσε τη δική του οπτική: « Έκανα ότι καλύτερο μπορούσα αλλά δεν ήταν η μέρα μου. Όταν πέρασα το Νίκο βγαίνοντας από το 2ο πιτ στοπ είχα πρόβλημα στα φρένα. Είναι σημαντικό για την ομάδα ότι μπόρεσε να διαχειριστεί ο Νίκο την κατάσταση και να τερματίσει 2ος. Είναι η 2η φετινή μου εγκατάλειψη και πρέπει να μειώσω και πάλι τη διαφορά στους βαθμούς. Είναι μια ιδιαίτερη μέρα για το Ντάνιελ συγχαρητήρια για την πρώτη του νίκη».
Ο Φέτελ που τερμάτισε τελικά στη θέση από την οποία εκκίνησε ήταν μετρημένος: «Συγχαρητήρια στο Ντάνιελ για την πρώτη του νίκη. Είναι ωραία που πήραμε μια νίκη εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα που είχαν οι Mercedes. Νομίζω πως έπρεπε να ρισκάρουμε περισσότερο με τη στρατηγική σήμερα αλλά είναι δύσκολο να ξέρω τι γίνεται γύρω μου σε αντίθεση μ’ αυτούς που είναι στα πιτ. Έχουμε βελτιώσει πολύ το μονοθέσιο και βαδίζουμε στη σωστή κατεύθυνση όμως υπολειπόμαστε ακόμη σε ταχύτητα στην ευθεία. Πρέπει να πιέσουμε περισσότερο σ’ αυτή την κατεύθυνση».
Επόμενος αγώνας το Αυστριακό GP στις 22 Ιουνίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αποτελέσματα, βαθμολογία |
|
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h39m12.830s |
2. Nico Rosberg Mercedes |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault |
4. Jenson Button McLaren-Mercedes |
5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes |
6. Fernando Alonso Ferrari |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes |
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault |
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes |
10. Kimi Raikkonen Ferrari |
11. Sergio Perez Force India-Mercedes |
12. Felipe Massa Williams-Mercedes |
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari |
|
Εγκατέλειψαν |
|
Romain Grosjean Lotus-Renault 58 γύροι |
Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 47 γύροι |
Lewis Hamilton Mercedes 45 γύροι |
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 22 γύροι |
Pastor Maldonado Lotus-Renault 21 γύροι |
Marcus Ericsson Caterham-Renault 6 γύροι |
Max Chilton Marussia-Ferrari 0 γύροι |
Jules Bianchi Marussia-Ferrari 0 γύροι |
|
|
Βαθμολογία |
Πιλότων Κατασκευαστών |
1. Nico Rosberg 140 1. Mercedes 258 |
2. Lewis Hamilton 118 2. Red Bull-Renault 139 |
3. Daniel Ricciardo 79 3. Ferrari 87 |
4. Fernando Alonso 69 4. Force India-Mercedes 77 |
5. Sebastian Vettel 60 5. McLaren-Mercedes 66 |
6. Nico Hulkenberg 57 6. Williams-Mercedes 58 |
7. Jenson Button 43 7. Toro Rosso-Renault 12 |
8. Valtteri Bottas 40 8. Lotus-Renault 8 |
9. Kevin Magnussen 23 9. Marussia-Ferrari 2 |
10. Sergio Perez 20 10. Sauber-Ferrari 0 |
11. Felipe Massa 18 11. Caterham-Renault 0 |
12. Kimi Raikkonen 18 |
13. Romain Grosjean 8 |
14. Jean-Eric Vergne 8 |
15. Daniil Kvyat 4 |
16. Jules Bianchi 2 |
Πανευτυχής ο Ρικιάρντο με το τρόπαιο πανηγυρίζει τη νίκη του.
πηγη
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου